Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 194 TREES
Български

Programme: Renewable Energy, Energy Efficiency, Energy Security

Planning region: All

Description

The project proposal envisages the reconstruction and rehabilitation of 10 streets and sidewalks to two of them in 4 settlements in Samuil municipality,namely:Cherni Vrah(including sidewalks),Kavala Str.,Aheloy Str.,(including sidewalks),Tsarevets Str. and Kom Str. in Samuil village,Ogosta Str. in the village of Bogdantsi,Yantra Str. and Han Asparuh Str. in the village of Nozarovo;Kaleto str. and Progres str. in Vladimirovtsi.The total length of the reconstructed streets under the project is 3117,45m and the sidewalks 865m2.Every EU citizen must have the opportunity to live and to move safely and safe in the area where it lives,whether it be a city or a village.The movement on foot or by vehicle should be done with minimal risk to the people.Through the implementation of the project will be achieved the improvement of the transport and exploitation characteristics of the reconstructed and rehabilitated streets,in the passage of vehicles on them,which in turn leads to deterioration of the health of the residents in villages Samuil,Bogdantsi,Nozharovo and Vladimirovtsi.The danger of road transport will be reduced accidents resulting from poor condition of the pavements,causing technical damage to cars and loss of control over their management.Improved street infrastructure will provide convenience,comfort and speed in the movement of residents.Improving access is a key condition for economic growth and diversification in rural areas,incl. development of their tourism potential.The implementation of the planned investments will boost the local economies and will keep the young and enterprising people in the municipality.The target groups targeted by the project are people from diverse social,age,ethnic groups,including persons with reduced mobility, or a population of 3,466 people living in the villages of Samuil,Vladimirovtsi,Nozarovo and Bogdantsi,which represents 53.54% of the population of the municipality and will benefit from the results of this project.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи улици и тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях: Дейността включва изпълнението на строително-монтажни работи и по-точно реконструкция и рехабилитация на 10 улици (подобекти) и тротоари към две от тях, в 4 населени места от община Самуил,а именно: -в с.Самуил - Подобект 1:Реконструкция и рехабилитация на ул."Ком";Подобект 1:Реконструкция и рехабилитация на улици в с.Самуил, Община Самуил - ул."Черни връх" (вкл. и тротоари),ул."Кавала",ул."Ахелой" (вкл. и тротоари) и ул."Царевец"; -в с.Богданци - Подобект 2:Реконструкция и рехабилитация на ул."Огоста"; -в с.Ножарово - Подобект 3:Реконструкция и рехабилитация на ул."Янтра" и Подобект 4:Реконструкция и рехабилитация на улици в с.Ножарово - ул."Хан Аспарух"; -в с.Владимировци - Подобект 4:Реконструкция и рехабилитация на ул."Калето" и Подобект 2:Реконструкция и рехабилитация на улици в с.Владимировци - ул. "Прогрес". С реконструкцията на уличните настилки на горе посочените улици се цели възстановяване и подобряване на транспортно–експлоатационните им характеристики и носимоспособността на настилката и пътното тяло по улиците,с оглед осигуряване условия за безопасност на движението,комфорт на пътуващите и добро отводняване на участъците в регулациите на населените места на територията на община Самуил.Целта на изпълнението на дейността е чрез възстановяване и замяна на конструктивни и геометрични елементи и съоръжения,и изпълнението на нови такива,с които се увеличават носимоспособността,устойчивостта и трайността на улиците и съоръженията към тях,да се подобрят транспортно-експлоатационните характеристики и се осигурят по-добри условия за удобен,безопасен и икономичен транспорт на пътници и товари.Нуждата от реконструкция и рехабилитация на уличната настилка по 10-те улици е породена от изключително лошото им състояние,компрометирана и износена асфалтова настилка,на места стигаща до трошенокаменна,налични изравяния,дълбоки дупки,кал и наноси край бордюри,които на места липсват.За изпълнението на СМР по реконструкция и рехабилитация на 10-те улици и тротоари към две от тях, се предвижда следната технологична последователност на работа:-технологично/студено фрезоване на компрометирана асфалтова настилка до достигане на проектно ниво;-технологично разкъртване на трошено-каменна настилка;-изкопи за полагане/изпълнение на нова пътна конструкция и за уширения;-полагане на нова конструкция за уширения;-полагане на нови бетонови бордюри;-възстановяване на бетонови бордюри; -полагане на основа/изравнителен пласт от тр.камък с непрекъсната зърнометрия; -попълване зад бордюри със земни маси или фрезован материал;-направа на тротоар от асфалтова настилка; -полагане на неплътен асфалтобетон;-полагане на износващ пласт от плътен асфалтобетон тип “А“;-направа на вертикална сигнализация и хоризонтална маркировка. Общата дължина на предвижданите за реконструиране и рехабилитиране улични отсечки е 3117,45м,а общата площ е 19467,59м2(вкл. и тротоарите) в т.ч.:ул."Ком"-156м(946,00м2);ул."Черни връх"-745,98м(4965,00м2) асфалтова настилка и 650м2 тротоари;ул."Кавала"-353,11м(1636,50м2);ул."Ахелой"-106,86м(535,00м2) асфалтова настилка и 215м2 тротоари;ул."Царевец"-228,35м(1555,00м2);ул."Огоста"-85,00м(872,50м2);ул."Янтра"-192,70м(1286,20м2);ул."Хан Аспарух"-163,49м(946,58м2);ул."Калето"-408,42м(2262,10м2) и ул."Прогрес"-677,54м(3597,71м2).Отводняването на улиците ще се извършва повърхностно,като водите надлъжно ще се отвеждат покрай бордюрите до общия водосбор на съответното населено място.Предвижда се и изпълнението на заустване на страничните улици,като за асфалтови улици същото ще бъде минимум 5м.При изпълнението на дейността ще бъде въведена временна организация на движението.Участъците, по които ще се работи ще бъдат сигнализирани и обезопасени с временна сигнализация.Отпадъчния материал от изпълнението на СМР ще се събира и депонира на подходящи места без да се замърсява околната среда. С предвижданите СМР,свързани с реконструкцията и рехабилитацията на улиците, ще се осигури достъпа до обществени услуги и подобряване на качеството им. 1 103 498.93 1 040 795.42
Организация, управление и отчитане на проекта до изплащане на помощта: Дейността е свързана с качественото и оперативно организиране, координиране, управление, контрол и отчитане (техническо и финансово) на всички дейности по проекта, за постигане на заложените цели. За безупречната реализация на проекта и изпълнението на проектните дейности ще бъде ангажиран консултант, който да предостави консултантски услуги по организация, управление и отчитане на проекта. Управлението на проектните дейности ще бъде насочено в посока изпълнение на поставените по проекта цели. Изпълнението на дейността включва: - координация, наблюдение и контрол на цялостното изпълнение на дейностите по проекта, удостоверяване изпълнението на резултатите, качествено и в срок; - организиране и контрол на изпълнението на отделните дейности по проекта, възложени по реда на ЗОП, качествено и в сроковете, които ще бъдат заложени в договорите между община Самуил и избраните изпълнители; - изготвяне на необходимите искания за плащане, технически и финансови отчети; - извършване на предварителна верификация на финансови документи, проверка на всички фактури/документи с еквивалентна доказателствена стойност, представени от изпълнителите на договори по обществени поръчки, преди извършване на плащанията, в това число редовни проверки на място на всеки подобект, проверки дали разходите са допустими и реално извършени; - извършване на проверки на място, относно изпълнението на договорите за обществени поръчки за дейности, попадащи в обхвата на проекта; - координиране и съблюдаване на напредъка на изпълнение на проекта, посредством осъществяване на контрол и анализ на времевия график на проекта; - организиране на срещи между представители на Бенефициента и изпълнителите на дейностите по проекта; - подготовка на документацията и кореспонденцията, свързана с изпълнението на проекта; - контрол относно изготвянето на актовете и протоколите по време на строителството, както и на всяка друга документация, необходима за оформяне и окомплектоване на проектното досие; - оказване на сътрудничество на проверяващите при извършването на проверки на място от страна на УО; - изготвяне на допълнителна информация, справки и документи във връзка с напредъка при изпълнението на проекта; - осъществяване на контрол за целесъобразно и законосъобразно изразходване на финансовите средства по проекта; - контрол за стриктното изпълнение на разходните пера по бюджета на проекта; - изготвяне на финансови обосновки по планиране и разходване на средствата от проекта. 10 500.00 37 275.37
Упражняване на авторски надзор: Дейността включва упражняване на авторски надзор съгласно разпоредбите на чл. 162 от ЗУТ по всички части на техническите инвестиционни проекти за съответните подобекти включени в проектното предложение, по време на строителството до въвеждане на подобектите в експлоатация с издаване на Разрешение за ползване. В обхвата на дейността избраният по реда на ЗОП изпълнител ще има задачата да: - уведомява бенефициента писмено за възникнали проблеми във връзка с изпълнението на техническите инвестиционни проекти; - посещава съответните подобекти по време на упражняване на авторския надзор; - следи за точното изпълнение на одобрения проект, разпоредбите на ЗУТ и подзаконовите му нормативни актове и за промените или допълненията към техническите проекти, предписани по установения ред по време на строителството; - прави предписания и дава технически решения за точното спазване на техническите проекти за съответните проекти и необходимостта от евентуални промени, които се вписват в заповедната книга на строежа и са задължителни за останалите участници в строителството; - осигури възможност на бенефициента да следи процеса на работа и да съгласува с него предварително всички решения и действия; - оказва съдействие на бенефициента при реализация на проекта; - предоставя на бенефициента отчети за извършения авторски надзор по време на изпълнение на строително-монтажните работи, съдържащи списък на основните дейности (видове работи) от строежите, за които е упражнен текущ авторски надзор, съставените документи (актове), както за възникнали проблеми (ако има такива) и съответно необходимите мерки за решаването им; - съгласува с бенефициента всяко свое решение/предписание/съгласие за извършване на работи, водещи до промяна в количествено-стойностните сметки; - извършва експертни дейности и консултации; - осъществява контрол на количествата, качеството и съответствието на изпълняваните строителни и монтажни работи и влаганите материали; - съгласува сертификати и декларации за съответствие на строителните материали; - участва при съставянето на всички изискващи се протоколи и актове по време на строителството; - изготвя работни проекти и детайли за отделните подобекти, необходими за изясняване и прецизиране на техническия проект. 10 500.00 10 443.81
Упражняване на строителен надзор: Дейността включва контрол над строителния процес и изготвяне на необходимата документация – от откриването на строителната площадка до въвеждането на обекта в експлоатация. За осъществяването на контрол над строителния процес ще бъде сключен договор с консултант упражняващ строителен надзор, избран по реда на ЗОП. В обхвата на дейността се включва: - законосъобразно започване на строежа; - пълнота и коректно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - изпълнение на строежа съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията по ЗУТ; - контрол по спазването на условията за безопасност на труда, в това число съгласно проекта за организация и изпълнение на строителството, както и изпълнение на функцията на Координатор по безопасност и здраве, съгласно Наредба № 2 от 22.03.2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при изпълнението на строително - монтажни работи; - недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - опазване на околната среда по време на изпълнение на строително-монтажните работи; - следене за качество на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с техническите спецификации; - проверка на коректността и спазването на договорните и нормативните условия за разплащане на извършените строително-монтажни работи; - осигуряване на годност на строежа за въвеждане в експлоатация. Консултантът, който ще упражнява строителен надзор, ще подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежа, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение. Ще осигурява необходимата организация за ефективна надзорна дейност и комуникацията в своя екип по отношение на законосъобразното започване на строежа. По време на изпълнение на строително-монтажните работи по проекта ще осигури постоянно присъствие на експертите от своя екип. Ще извършва необходимите контролни проверки на доставяните на строежа строителни продукти, техническите им показатели, сертификати и протоколи от изпитвания. Ще измерва и изчислява реално извършените видове и количества строително-монтажни работи, които на съответния етап от изпълнението на проекта се удостоверяват от строителя с акт. След извършване на проверка на място и установено съответствие ще подписва съответния акт. В изпълнението на дейността ще се контролира качеството на извършваните строително-монтажни работи и ще се предотвратява с действия по компетентност нарушаването на технологичната им последователност, чрез издаването на предписания и заповеди, които ще се вписват в заповедната книга на строежа. При необходимост ще се вземат решения за спиране и пускане на строежа. 21 000.00 20 887.63

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).