Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: Renewable Energy, Energy Efficiency, Energy Security

Planning region: All

Description

This project builds on the "Hot lunch during the COVID-19 pandemic" program, which was implemented until 09/30/22.Activities include defining target groups, preparing a hot lunch, providing a hot lunch, as well as providing accompanying measures.The target groups will be:Individuals and families with no income or with low income, families of elderly pensioners and pensioners living alone who are on low income, cannot support themselves on this income and their property and do not receive support from their relatives;Persons subject to social assistance, including from the group of persons under Art.4, para.1 of the regulation, who are unable to meet their basic life needs and for whom a need for additional support has been established;People on low incomes who, due to existing disabilities or health limitations, find it difficult or impossible to care for themselves, including single people with permanent disabilities with low personal income from a pension, for whom there is no suitable candidate for a personal assistance mechanism assistant.The determination of the target groups will be carried out by a Commission formed by Order, after confirmation by D "CA"-Shumen of belonging to the target groups.Consumers will be provided with accompanying measures.The preparation and provision of the hot lunch will be carried out by a contractor "Chernev" EOOD, with whom there is a contract for direct award No.25-01-400/25.10.22 with a term of 31.12.22,which will serve users from the target groups until the procedure for selecting a contractor and awarding the public contract is completed for the duration of the entire contract.Contract No.25-01-463/20.12.22 was concluded with the same contractor and expires on 31.01.23 or until a contract is concluded with a selected contractor for a public procurement with a similar subject.After a public procurement, contract No.e-ZOP2022-0077-02/27.01.23 was concluded with the company "Chernev" EOOD with a deadline of 30.09.25.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Приготвяне на топъл обяд: При стартиране на проекта, обяда ще се приготвя и предоставя от фирма - изпълнител - "Чернев" ЕООД, с която има сключен договор за директно възлагане с № 25-01-400 от 25.10.2022 г. със срок до 31.12.2022 г която ще обслужва потребителите от целевите групи до финализиране на процедурата за избор на изпълнител и възлагането на обществената поръяка за срока на целия договор. Топлия обяд се приготвя както следва: гр. Шумен, бул.“Симеон Велики” № 5. Обектът е вписан в регистрите на БАБХ под регистрационен номер 27070016. Брой приготвяни порции - 700. Храната се предоставя със следните транспортни средства: Н 18 60 ВМ, Н 24 47 АР, Н 02 89 ВК, H 8176 AT Материалната база отговаря на изискванията на БАБХ, разполага с достатъчно на брой складови и подготвителни помещения и топла кухня и разполага със следното оборудване: Склад за суровини; Хладилни камери с плюсова и минусова температура; Подготвително за яйца;Подготвително за риба;Подготвително за месо;Подготвително за зеленчуци;Станция за тесто;Станция за панировки;Отделение за дефростер;Студена и топла кухня.Кухнята е оборудвана със следните уреди:Обръщателен тиган – 4 броя, като 1 брой е с вместимост 300 литра, и 3 броя са по 150 литра, съответно всички са с компютърно управление и сонда за мерене на критична точка по НАССР системата. Конвектомати–3 броя с компютърно управление и сонда за мерене на критична точка с капацитет за приготвяне на 1500 броя порции при едно зареждане.Фурна за нискотемпературно готвене. Газови котлони–9 броя.Скари–3 броя.В кухнята са разположени и 4 броя големи шокови охладители с висок капацитет на охлаждане, а така също и технологични камери с плюсова и минусова температура. Има оборудвано помещение за опаковане на готовата продукция и хладилна камера за съхранението и. Капацитета на обекта е производство на 8000 броя порции дневно. В обекта работят кадри – инж. технолог и ветеринарен лекар, които обезпечават качеството на продукцията и следят за хигиенния и санитарен контрол, а така също готвачи, помощник готвачи, кухненски работници, заготовчици и хигиенисти. Общия брой на персонала възлиза на 35 човека.През месец декември 2022 г. Община Шумен стартира процедура за пряко договаряне при условията на чл. 79, ал. 1, т. 1 от ЗОП с предмет: „Приготвяне и доставка на готова храна – „топъл обяд“ за лица от уязвими групи в Община Шумен“, открита с Решение № F310496 от 13.12.2022 г. с уникален номер в Регистъра на обществените поръчки 00138-2022-0077. Процедурата е в ход. До избора за изпълнител, Община Шумен има сключен договор № 25-01-463/20.12.2022 г. с фирма „Чернев“ ЕООД. Срокът на изпълнение на договора е до до 31.01.2023 г. или до сключване на договор с избран изпълнител по обществена поръчка със сходен предмет. Процедурата по избор на изпълнител приключи, сключен е Договор №е-ЗОП 2022-0077-02/27.01.2023 г. с фирма „Чернев“ ЕООД със срок на изпълнение до 30.09.2025г. 1 635 200.00 696 640.00
Предоставяне на топъл обяд: Предоставянето на топъл обяд, по настоящия проект ще се извършва при спазване на всички санитарно-хигиенни изисквания и предписания на националните компетентни органи. Спазването на санитарно-хигиенните изисквания и норми при доставянето на храната се гарантира с въведените и прилагани в обектите за раздаване на храната Системи за самоконтрол. Ще се извършва засилена дезинфекция на работните помещения, в които се разпределя и пакетира храната, както и на превозните средства, с които ще се разнася храната. На служителите, ангажирани с доставянето на храната ще бъдат предоставени лични предпазни средства (маски и ръкавици), работно облекло и дезинфектанти, с цел извършване на дезинфекция с по-голяма честота. Лицата, ангажирани с доставянето на храната ще бъдат инструктирани да спазват правила по отношение на лична хигиена и да спазват дистанция при контактуване с потребителите. Няма да се допуска струпване на потребителите, които ще получават храната си на място от Обектите за раздаване на храна, като за това ще контролират лицата, определени за раздаване на храната. (При издадени противоепидемични предписания от здравните органи). Топлия обяд по настоящия проект ще се предоставя на потребителите основно в пунктове за раздаване на храна. При наличие на здравословни проблеми при потребители и невъзможност от тяхна страна и липса на близки, които да получават храната, топлия обяд за същите ще бъде предоставян в дома им с превозните средства на изпълнителя на дейност „Приготвяне на топъл обяд“. Пунктовете за раздаване на храна са ситуирани в обществени сгради, в които има назначени общински служители. С цел осигуряване на оптимална организация, както и с цел оказване на контрол, раздаването на топъл обяд в пунктовете ще се извършва от служители на кметствата и кметските наместничества и от служители в Клубовете на пенсионера. 114 464.00 48 764.80
Реализиране на съпътстващи мерки: В качеството си на партньорска организация, Община Шумен разполага с необходимия капацитет за предоставяне на съпътстващи мерки на представителите на целевите групи и ще предоставя тези мерки самостоятелно. Предоставянето на съпътстващите мерки ще се осъществява при зачитане основните права и съблюдаване принципите, признати в Хартата на основните права на Европейския съюз, в т.ч. зачитане на човешкото достойнство, личния и семейния живот, правото на защита на личните данни, правата на детето, правата на възрастните хора, равенството между мъжете и жените и забраната на дискриминацията, в съответствие с действащото законодателство. Лицата, които предоставят съпътстващи мерки ще се отнасят с уважение и разбиране към възрастовите, физическите, умствените, психическите, религиозните, етническите, културните и половите различия на потребителите, както и на техните близки и роднини. Експертите ще зачитат напълно правото на избор на потребителя особено по въпроси, които пряко го касаят - избор на личен лекар, избор на видове услуги, които желае да ползва и т.н. Право за ползване на съпътстващи мерки ще има всеки потребител на топъл обяд по настоящия проект, като при преценка на необходимостта от съпътстваща мярка, насочена към конкретни потребители няма да се проявява дискриминация по отношение на възраст, пол, вероизповедание, семейно положение, убеждения, умствени и физически затруднения или по какъвто и да е друг признак. При провеждане на съпътстващите мерки ще се спазва принципа на конфиденциалност и защита на личните данни. Планирането и предоставянето на съпътстващи мерки ще бъде съобразено с дадените насоки в Методическо указание за предоставяне и отчитане на съпътстващи мерки. Планирането на съпътстващите мерки ще се осъществява въз основа анализ на получена информация от потребителите на услугата по проекта и/или на заявена необходимост от самите потребители, чрез попълнени формуляри за обратна връзка или устно, както и при установена необходимост и по предложение от лицата, които предоставят топлия обяд. Съпътстващите мерки ще се реализират от: екипа за администриране на проекта, служители от Домашен социален патронаж, специалисти от социалните услуги в общността от гр. Шумен, кметовете и кметските наместници на населените места. При преценка и необходимост е възможно включването и на други експерти/служители с необходимата квалификация и професионална компетентност. С цел информираност за дейността по проекта за предоставяне на съпътстващи мерки, всички потребители по Проекта ще бъдат запознати подробно за възможностите за ползването им, чрез информация в подписаното одобрение за включване в проектните дейности като краен получател на подкрепа; писмена информация, разлепена на общодостъпни за всички потребители места – Обществената трапезария, пунктовете за раздаване на храна и кметствата. 114 464.00 48 764.80
Определяне на целевите групи: Дейността цели прозрачно, справедливо и ефективно да бъдат определени най-нуждаещите се лица, които да бъдат включени като крайни потребители на услугата. Подборът на конкретните представители на целевите групи ще се извършва на основание Наредба РД-06-53 от 17.09.2021 г. за реда и условията за определяне на целевите групи и насочване на помощта по Програмата за храни и основно материално подпомагане 2021 – 2027 г., съфинансирана от Европейския социален фонд плюс (Наредбата) и т.13 от Условията за кандидатстване по процедура чрез директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по програма за храни и основно материално подпомагане 2021 – 2027, BG05SFPR003-1.001 “Топъл обяд“. Проектът предвижда приготвяне и предоставяне на топъл обяд на следните целеви групи: – лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; – лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от допълнителна подкрепа; – лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; Подборът на целевите групи ще започне преди стартиране на договора за безвъзмездна финансова помощ. При извършване на дейността ще се използват всички възможни източници на информация, а именно: данните за чакащите кандидат-потребители за ползване на общинските социални услуги „Обществена трапезария“ и „Домашен социален патронаж“; проучване от кметовете на населените места на територията на общината; информация от доставчици на социални услуги и институции. Броят на потребителите по проекта ще бъде 700 лица. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).