Подобряване достъпа до услуги за заетост на 19 бенефициенти с увреждания и 6 неактивни и/или безработни лица, полагащи грижи за зависим член на семейството за улесняване на квалификационния им и трудов избор: Цел: Създаване на подходящи условия за прилагане на комплексни подходи за подобряване достъпа до заетост на бенефициентите по Компонент 2:
1.1. Идентифициране на потенциални бенефициенти – безработни с увреждания и безработни и неактивни лица, полагащи грижи за възрастни зависими членове на семейството - извършва се от партньорите ИППОН и Фондация „ЯТРУС”, която има релевантен опит в изпълнението на подобни дейности по проекти, финансирани от ОП РЧР 2006-2013, описан в Раздел 11.4. Опит на партньорите. В резултат на предпроектни проучвания, анализ по проекта на базите данни на общинските институции, управляващи политиките по социално подпомагане и заетост и на местните организации на хората с увреждания ще бъдат идентифицирани от ключов експерт-консултант около 30 лица, подходящи за включване в проекта.
1.2. Информиране на потенциалните бенефициенти за проекта – целевите групи и 30-те потенциални бенефициенти ще бъдат информирани за целите на проекта и личните ползи от включването им в него - възможност да получат квалификация по търсени професии в сектора на социалните и образователните услуги, субсидирана заетост, подкрепа за намиране на работа и подобряване достъпа до пазара на труда, предоставяне на услугата „Личен асистент” на зависимите членове на семействата им по време на ангажираността им по проекта - перспективи за повишаване качеството на живот и на семействата им.
1.3. Проучване на индивидуалните потребности на 30-те потенциални бенефициенти – след информирането им за целите на проекта с тях ще се проведат индивидуални срещи от ключови експерти - психолог и 2 социални работници. Те ще проучат индивидуалните им потребности чрез анкетиране, ще установят параметрите на семейната среда – взаимоотношения, проблеми и зависимости, които ще бъдат решавани с интегрирани мерки по Компонент 2. Проучването приключва с анализ на резултатите от анкетирането и доклад на ключовите експерти. Прецизирането на индивидуалните потребности ще подпомогне изпълнението на основните дейности за въздействие върху бенефициентите по Компонент 2.
1.4. Подбор на 25 крайни бенефициенти – след проучването на потребностите ще бъдат определени 25 бенефициенти - 19 безработни с увреждания и 6 неактивни и безработни, полагащи грижи за възрастни, зависими членове на семейството, изразили съгласие за включване в проекта, с релевантно на планираните квалификационни обучения входящо образователно равнище, а при лицата с увреждания – с лека степен на физически увреждания, която ще им позволи упражняване на професията „Социален асистент”.
1.5. Идентифициране на 6 зависими от грижи членове на семейства - потребители на социални услуги по Компонент 2. Броят на потребителите на социалните услуги се определя от броя на включените в проекта лица, полагащи грижи за тях. Прилагането на комплексни мерки по Компонент 2 за улесняване достъпа до пазара на труда на бенефициентите, полагащи грижи за зависим член на семейството, налага на зависимите от грижа техни близки да бъде осигурен персонал, който ще им предоставя услугата „Личен асистент” в обичайна семейна среда. На идентифицираните лица ще бъдат направени индивидуални социални оценки на потребностите от ключови експерти - 2 социални работници. Предоставената по Компонент 2 услуга „Личен асистент” ще се базира на оценките и плановете за реализация на услугата, подготвени въз основа на оценката.
1.6. Наемане на персонал за предоставяне на социални услуги по Компонент 2 –Броят на наетия персонал съответства на броя неактивни и безработни лица, включени в проекта. 6-те лични асистенти, ще бъдат наети от Кандидата с посредническите услуги на ДБТ-Русе и на партньора „БОНИ АБ” ЕООД. При подбора и наемането им ще бъдат спазени изискванията на Методиката за предоставяне на услугата „Личен асистент”. С тях ще бъдат сключени трудови договори по условията на процедурата с продължителност, определена от времевата рамка на ангажираността по проекта на лицата, полагащи грижи за зависим член на семейството. |
11 013.68
|
10 785.53
|
Предоставяне на обучение за професионална квалификация на 25 бенефициенти по проекта по професиите „Социален асистент” и „Помощник-възпитател”: Цел: Предоставяне на обучение за професионална квалификация на 25-те бенефициенти по търсени на пазара на труда професии в сектора на социалните и образователните услуги. Мярката по Компонент 1 е обвързана и допълва основни дейности по Компонент 2 за подобряване достъпа до пазара на труда на включените в проекта бенефициенти с увреждания и неактивните/безработни, полагащи грижи за зависим член на семейството. Избраният вид квалификационно обучение се мотивира от перспективността на професиите на пазара на труда и от профила на целевите групи, които познават нуждите на потребителите на тези услуги, част от тях имат и практически опит в предоставянето им. По време на обучението се предвижда включване на бенефициентите в заетост по професиите, по които се обучават. Този метод допълнително ще мотивира обучаемите –трудовите възнаграждения, ще компенсират липсата на стипендии по време на обучението, заетостта по професиите, по които се обучават, ще повиши и ефективността на обучението. Общата продължителност на квалификационното обучение ще бъде 6 месеца. Дейността ще се изпълни чрез възлагане по реда и условията на ЗУСЕСИФ и ПМС №160/01.07.2016 г. при спазване на минималните изисквания на ЗППОО към обучението по ПК:
- 19 бенефициенти с лека степен на физически увреждания и входящо образователно равнище минимум завършен Х-ХII кл./средно образование ще бъдат включени в обучение по професията „Социален асистент”, код 762040, специалност „Подпомагане на възрастни“, код 7620402, II кв.ст. Общ хорариум на обучението – 660 уч.часа, от които 260 уч.ч. теория и 400 уч.ч. практика.
- 6 бенефициенти, полагащи грижи за зависим възрастен член на семейството, с входящо образователно равнище минимум завършен Х-ХII кл./средно образование, ще бъдат включени в обучение по част от професията „Помощник-възпитател”, код 762030, специалност „Помощник-възпитател в отглеждането и възпитанието на деца“, код 7620301, III кв.ст. Общ хорариум на обучението - 600 уч.часа, от които 240 уч.ч. теория и 360 уч.ч. практика.
Етапи на изпълнението:
- Избор на обучаваща организация по условията и реда на ЗУСЕСИФ и ПМС №160/01.07.2016 г. Извършва се от екипа по проекта. ( III - Vпроектен месец);
- Провеждане на обученията:
Обучението по професията „Социален асистент”, код 762040, специалност „Подпомагане на възрастни“, код 7620402, II кв.ст. има 6-месечна продължителност / V - X проектен месец/. В този период бенефициентите ще бъдат включени и в заетост по професията. Обученията ще се проведат в 125 работни дни (по 4 уч. часа/ден и заетост по професията по 6 ч./ден) и в 20 съботни дни (по 8 учебни часа/ден). Извън общия хорариум са планирани 2 дни за държавни изпити по теория и практика. Обучението по част от професията „Помощник-възпитател“, код 762030, специалност “ Помощник-възпитател в отглеждането и възпитанието на деца”, код 7620301, ІІІ кв. ст. с общ хорариум 600 уч. часа ще се проведе в 125 работни дни (по 4 уч.часа/ден и заетост по 6 ч./ден) и в 13 съботни дни (по 8 уч. ч./ден). Извън общия хорариум е планиран 1 ден за комплексен държавен изпит по теория и практика. Успешно завършилите обучението за професионална квалификация по професията „Социален асистент” ще получат свидетелство за ПК, завършилите обучението по част от професията „Помощник-възпитател” - удостоверение за ПО, съгласно чл. 38, ал. 2 и 3, от ЗПОО. |
29 550.00
|
29 550.00
|
Осигуряване на 6-месечна заетост на 25 бенефициенти по проекта, включени в обучение за професионална квалификация: Цел: Осигуряване на заетост по проекта на 25 бенефициенти - лица с увреждания и безработни или неактивни лица, полагащи грижа за зависим член на семейството. Мярката по Компонент 1 е обвързана и допълва основни дейности по Компонент 2 за подобряване достъпа до пазара на труда на бенефициентите с увреждания и неактивните/безработни, полагащи грижи за зависим член на семейството. Възможността за придобиване на трудов опит /за бенефициентите, които нямат такъв/ или за реинтеграция в заетостта /за тези, които са изпаднали в състояние на продължителна безработица/ ще допринесе за придобиване или възстановяване на трудови навици, социален опит. Планираната заетост се съчетава със срока за обучение на бенефициентите по ПК. Получаваните от тях трудови възнаграждения за периода на заетост ще ги стимулират за успешно приключване на обучението, доколкото за срока на обучение не са предвидени стипендии. Заетостта на 19-те бенефициенти по професията „Социален асистент”, код по НКПД 53221003, които се обучават по нея, ще се осигури от Кандидата ИППОН - доставчик на социалната услуга, въз основа на Удостоверение №01790-0002, издадено от АСП. Заетостта на 6-те бенефициенти по професията „Помощник-възпитател”, код по НКПД 53123003, по която се обучават, ще бъде осигурена също от Кандидата ИППОН – във функциониращата фирмена структура Детски образователен център. Условията на заетостта ще бъдат договорирани при спазване нормите на трудовото законодателство – трудовият договор с условие за обучение по време на работа ще определи характера на трудовата дейност, мястото, където ще бъде изпълнявана, работното време, формите, мястото и времетраенето на професионалното обучение по време на заетостта, размера на възнаграждението, правата и задълженията на страните по договора, свързани със спазване на установените правила на трудовата дисциплина, условията на труд и пр. Договорът ще определи и срока на заетостта – 6 месеца, при трудова ангажираност на лицата както следва:
- За длъжност "Помощник възпитател" - за 3 лица по 5 часа на ден и за останалите 3 лица по 6 часа на ден.
-За длъжността "Социален асистент" - за 10 лица по 5 часа на ден и за останалите 9 лица по 6 часа на ден
Етапи за изпълнение на дейността:
- Сключване на трудови договори с условие за обучение по време на работа за 6 месеца с 19 включени в проекта безработни с увреждания за длъжността „Социален асистент”, код по НКПД 53221003, и с 6 включени в проекта безработни и/или неактивни лица, полагащи грижи за зависим член на семейството за длъжността „Помощник възпитател”, код по НКПД 53123003, които се обучават по време на заетостта за съответните професии. Според условията на процедурата, наетите по проекта ще получават възнаграждения в размер на 100% от сумата на МОД за съответните длъжности с включени всички дължими вноски на работодателя, съгласно българското законодателство - IV проектен месец;
- Провеждане на 2 въвеждащи срещи - бенефициентите ще бъдат запознати с характера на трудовата дейност, която ще изпълняват, с правилата на трудовата дисциплина; с графика, по който ще протича работният ден. Ще им бъде проведен групов инструктаж по безопасност, хигиена на труда - IV проектен месец;
- Упражняване на трудова дейност в договорирания 6-месечен период . В този период ще бъдат прилагани нормите на трудовото законодателство, контрол върху качеството на социалната услуга „Соц.асистент”, образователната услуга „Помощник-възпитател” и изискванията за отчетността на процедурата. Ще бъдат водени присъствени форми за явяване/неявяване на работа на наетите. Контролът върху присъствието на бенефициентите ще бъде упражняван от работодателя. За периода на заетостта, наетите ще получават възнаграждения в размер на 100% от сумата на МОД за съответните длъжности с включени всички дължими вноски на работодателя, съгласно българското законодателство. |
64 409.55
|
64 103.63
|
Прилагане на интегриран подход за мотивиране и насърчаване участието на пазара на труда на 25 бенефициенти по проекта и семействата им: Цел: Прилагане на комплексни мерки за насърчаване достъпа до пазара на труда на безработни с увреждания и неактивни и безработни бенефициенти /вкл. предоставяне на социални услуги на зависимите от тях членове на семействата/. Изпълнението на дейността по Компонент 2 е улеснено от извършеното по Компонент 1 идентифициране потребностите на бенефициентите, ангажиментите им към зависими от грижи членове на семействата и направените социални оценки на зависимите от грижа. Дейността се изпълнява преди включването на бенефициентите в обучение по ПК и субсидирана заетост по Компонент 1, защото ще повиши тяхната ефективност:
4.1.Мотивиране на бенефициентите и семействата им – обхваща 19 бенефициенти с увреждания, търсещи работа; 6 неактивни и безработни лица, полагащи грижи за зависим от тях член на семейството; 25 техни семейства. Мотивирането на безработните с увреждания и неактивните и безработни бенефициенти ще повиши ефективността на квалификационното обучение и субсидираната заетост по Компонент 1, но е ориентирано и към формиране на активно поведение на пазара на труда. Мотивацията на семействата цели осигуряване на съдействието им за укрепване волевите нагласи за активно поведение на пазара на труда на бенефициентите, съответно, за социалното им включване. Средствата за мотивация се определят от спецификата на целевите групи, към които е насочена – за бенефициентите, които трябва да увеличат шансовете си за заетост, акцентът ще бъде поставен върху трудовата мотивация – формиране на умения за включване в пазара на труда и за търсене на работа, а мотивирането на семействата им ще се фокусира върху необходимата за това подкрепа от семейната среда. Организацията на мотивационното обучение предвижда разпределянето на 25-те бенефициенти в 4 групи, въз основа критерия „безработни без трудов опит” или „неактивни и продължително безработни”. Продължителността на обучението им ще бъде 30 уч.часа /5 дни по 6 уч.часа/. Мотивацията ще формира /у бенефициентите без трудов опит/ или ще подобри съществуващи умения /при бенефициентите с трудов опит/ за търсене на работа, успешно представяне пред работодател и ще се извърши от ключов експерт-трудов посредник от фирмата-партньор „БОНИ АБ”ЕООД. Очакванията са потребността от заетост да бъде осъзната и приета като жизнена стратегия за социално включване - предпоставка за висока активност на пазара на труда. Мотивацията на 25-те семейства на бенефициентите ще се извърши по домовете им в рамките на 16 дни - по 2 часа на семейство от 3 ключови експерти - психолози. При мотивирането на семействата ще се работи за формиране на положителна нагласа към проектните дейности за насърчаване участието в пазара на труда, в които са включени близките им – да бъдат осъзнати стратегическите ползи от проекта за тях, а оттук и за семействата за повишаване качеството им на живот.
4.2.Обучение за придобиване на социални умения за интегриране в общността – надгражда постигнати резултати от мотивацията, като формира или подобрява умения за самостоятелен живот и умения за интегриране в общността у бенефициентите - лица с увреждания и неактивни и безработни лица, полагащи грижи за член на семейството, на които липсва или до голяма степен са загубили социалния си опит. Уменията за включване в общността са условие за пълноценна трудова и социална интеграция. По време на обученията ще се формират или доразвият социалните компетенции „самостоятелност”, „себеутвърждаване”, „умения за общуване в процеса на социалното и професионално приобщаване”, „умения за адаптиране към професионална общност”. Обучаемите ще бъдат разпределени в 4 групи /без или загубили умения за трудова и социална адаптация/. Продължителността на обучението е 6 дни по 6 уч.часа. То ще се извърши от 3 ключови експерти-психолози, бенефициентите ще бъдат организирани в 4 групи. |
7 023.64
|
7 775.54
|
Предоставяне на услугата „Личен асистент” на 6 зависими от грижи възрастни потребители, вкл. с увреждания - членове на семейства на бенефициенти по проекта: Цел: Дейността е част от мерките за прилагане на комплексен подход по Компонент 2 за насърчаване реинтеграцията към пазара на труда на бенефициенти по проекта, полагащи грижа за зависими членове на семейството. С изпълнението й е ангажиран кандидатът ИППОН, доставчик на социалната услуга „Личен асистент”, Удостоверение №01790-0001 от АСП. Конкретни задължения към реализацията на услугата по отношение на организацията, изпълнението, мониторинга върху качеството по време на предоставянето й ще има 1 ключов експерт-социален работник. Подготовката на дейността е извършена в Дейност 1, която допълва и подкрепя основни дейности по Компонент 2 - идентифицирани са 6-те зависими от грижи членове на семейства на бенефициенти, полагащи грижи за тях, изготвени са социални оценки на потребностите им и планове за реализацията на услугата, вкл.оценка на риска. Услугата „Личен асистент” ще се предоставя от 6-те наети от Кандидата ИППОН безработни лица в Дейност 1, които ще работят по професията “Личен асистент”, код 53221002 по НКПД и ще предоставят услугата по Компонент 2. Предоставянето й ще се извърши в периода IV – XI пр. месец, когато бенефициентите са включени в дейности за насърчаване трудовата и социалната им реинтеграция.
Етапи на изпълнение:
- Организационна подготовка за изпълнение на дейността – извършена е в Дейност 1 по Компонент 1: идентифициране на потребителите на услугата, изготвяне на социални оценки на потребностите им и планове за предоставяне на услугата „Личен асистент”, подбор на лицата, предоставящи услугата; Оценка на риска – като елемент от плановете за предоставяне на услугата „Личен асистент”, ще бъде извършена преди стартирането на услугата. Доставчикът ИППОН ще разработи правила за своевременно информиране и предприемане на действия при възникване на нови рискове - I –III проектен месец;
- Договориране на предоставяната услуга - изготвяне и сключване на 6 договора между доставчика ИППОН и конкретните потребители в нормативно установения 7-дневен срок от стартирането на услугата, в два еднообразни екземпляра –за потребителя и за доставчика – IV проектен месец;
- Подготовка на наетите 6 лични асистенти за предоставяне на услугата – кандидатът-работодател осигурява на наетите въвеждащо обучение – запознава ги с Методиката за предоставяне на соц. услуга в общността „Личен асистент”, подготвя и ги запознава с длъжностните им характеристики, с плановете за предоставяне на услугата, вкл. правилата и действията при риск за потребителите, с условията на работа на конкретните работни места – III- IV проектен месец;
- Предоставяне на услугата „Личен асистент” на 6 зависими от грижи възрастни потребители, вкл. с увреждания – IV - ХI проектен месец. |
43 767.78
|
42 958.20
|
Представяне на възможностите на бенефициентите с цел преодоляване на дискриминационни нагласи на обществото и работодателите спрямо уязвими групи чрез инициативи за инфомиране: Цел: Преодоляване на устойчиви негативни нагласи на работодателите и обществеността към възможностите на уязвимите целеви групи чрез прилагане на различни форми за представяне на техните подобрени възможности по проекта и създаване на условия за устойчива заетост след проекта:
6.1. Организиране на посещения на бенефициентите при фирми, социални и образователни институции - подходящи работодатели с цел създаване на условия за непосредствени контакти на бенефициентите по проекта, търсещи работа с подходящи работодатели. Ще бъдат организирани 4 такива посещения от партньорите по проекта. На тях ще бъдат представени пред работодателите подобрените по проекта възможности на бенефициентите, които ще имат възможност да контактуват пряко с работодателите, да се запознаят с работната среда.
6.2. Регистрация на 25-те бенефициенти по проекта с увреждания и неактивни и безработни лица, полагащи грижи за зависим член на семейството в Дирекция „Бюро по труда"- гр.Русе, като активно търсещи работа по придобитите по проекта професии;
6.3. Организиране на финална среща-дискусия за представяне на успешния проектен модел. В нея ще участват работодатели от сектора на социалните, здравните и образователните услуги, представители на сдружения на хора с увреждания, регионалните институции от сектора на социалните услуги и заетостта, журналисти от регионалните медии. В срещата-дискусия ще участват и бенефициенти по проекта. Пред участниците ще бъдат представени опита и добрите практики, постигнати чрез изпълнението на проекта. Бенефициентите ще споделят лични впечатления за ползите за тях и семействата им от участието в проекта. Очакванията са събитието да провокира реален интерес у работодателите-потребители на работна сила в сектора на социалните, образователните и здравните услуги към бенефициентите; да допринесе за преодоляване на обществените резерви към възможностите на лицата от уязвими групи на пазара на труда и за преодоляване на дискриминационните нагласи спрямо хората с увреждания;
6.4. Разпространение на Каталог за работодателя - изданието ще представя контактни и данни за образованието, придобитата квалификация, трудовия опит на бенефициентите, препоръки на работодателя по проекта. Каталогът ще улесни достъпа на подходящи работодатели до бенефициентите, съответно ще увеличи шансовете им за устойчива заетост. Изданието в тираж 100 бр. ще бъде разпространено сред потенциални работодатели от сектора на социалните, здравните и образователните услуги, регионалните институции в тази сектори и фирми-посредници на пазара на труда.
6.5. Разпространение на Каталог за бенефициента с полезни съвети за търсене на работа, контактни данни на местни институции в областта на социалните услуги и пазара на труда, на работодатели от сектора на социалните, здравните и образователните услуги и фирми-трудови посредници. Изданието в тираж 100 бр. ще улесни връзката на бенефициентите с потенциални работодатели и институции, които могат да подкрепят усилията им за трудова и социална интеграция.
Етапи на изпълнение:
- Възлагане на услугата за изработване на проектните издания по реда и условията на ЗУСЕСИФ и ПМС №160/01.07.2016 г. – I – III проектен месец;
- Изпълнение на договорите за изработване на проектните издания – X проектен месец;
- Провеждане на посещения на бенефициентите при подходящи работодатели – XI проектен месец;
- Регистрация на бенефициентите като активно търсещи работа по придобитите по проекта професии в трудово-посредническата фирма „БОНИ АД” ЕООД – партньор по проекта – XI проектен месец;
- Провеждане на финална среща дискусия – XI проектен месец;
- Разпространение на проектните издания - XI проектен месец. |
4 699.10
|
4 647.46
|
Организация и управление на проекта: Цел на дейността - да създаде условия за успешното изпълнение на проектните дейности за постигане на целите, в съответствие с Плана за действие и очакваните резултати, измерими с индикаторите за изпълнение и резултат. Екипът по управление на проекта включва ръководител, координатор и счетоводител. На длъжностите ще бъдат наети лица със следния образователно-квалификационен профил и отговорности:
- Ръководител на проекта – представител на организацията-кандидат по проекта, с висше образование, магистър по икономика, квалификации в проектната област, управленски компетенции, придобити от трудовия опит и опита в изпълнението на проекти с европейско съфинансиране, вкл. по ОП РЧР; Отговорности: Пряко отговаря за изпълнението и отчитането на проекта пред УО; Ръководи, възлага и разпределя задачите на екипа по проекта; Следи за изпълнението на проектните дейности в съответствие с Плана за действие, планираните цели и очакваните резултати, измерими с планираните индикатори; Подготвя междинните и окончателния технически доклади; Приема от счетоводителя междинните и финалния финансови отчети, които представя пред УО; Организира възлагането по реда и условията на ЗУСЕСИФ и ПМС №160/01.07.2016 г.; Отговаря пряко за изпълнението на дейностите, свързани с информирането и публичността; Представлява Кандидата пред УО.
- Координатор на проекта - с релевантно висше образование, познания и опит в областта на управлението на проекти с европейско съфинансиране, вкл. по ОП РЧР; Отговорности: Отговаря пряко за вътрешната комуникация между партньорските организации; Подпомага ръководителя по проекта при организирането, изпълнението и техническото отчитане на проектните дейности; Участва в осъществяването на вътрешния мониторинг и контрол по изпълнението; Участва в организацията и прилагането на ЗУСЕСИФ и ПМС №160/01.07.2016 г. при избор на изпълнители на доставки и услуги; Осигурява комуникацията между ключовите експерти и екипа за управление; Следи и информира ръководителя за изпълнението на дейностите, съгласно план-графика. Поддържа и актуализира архива по проекта; Подпомага ръководителя при подготовката и провеждането на проектното събитие.
- Счетоводител на проекта – релевантно висше образование; опит във финансовото управление на проекти с европейско съфинансиране; Отговорности: Отговаря за финансовото изпълнение и отчитане на проекта: Отговаря за финансовата ефективност и графика за разходване на финансовите ресурси за изпълнението на проекта, съгласно условията на процедурата, изискванията на УО и в съответствие с действащото национално законодателство и подзаконови нормативни актове; Следи и информира ръководителя за финансовото изпълнение на договора; Подготвя авансово, междинни и окончателно искания за плащане и ги предоставя на ръководителя на проекта; Извършва превантивен и последващ контрол върху всички плащания, свързани с гражданските, трудовите и договорите с външни изпълнители.
Етапите за изпълнението на дейността обхващат целия срок за изпълнение на проекта и срока за окончателното отчитане на проекта, съгласно договора на бенефициента с УО:
- Организация и подготовка за стартиране на проектните дейности – избор на членове на екипа за управленине, ключови експерти, сключване на договори с екипа по проекта и ключовите експерти, извършване на организационни дейности - І – II проектен месец;
- Извършване на подготовка и възлагане по реда и условията на ЗУСЕСИФ и ПМС №160/01.07.2016 г., сключване на договори - І – ІІI проектен месец;
- Вътрешен мониторинг и контрол върху изпълнението на проекта - I – XI проектен месец;
- Междинно и финално отчитане на изпълнението на проекта. |
17 006.20
|
17 279.84
|
Информация и комуникация: Цел на дейността е да информира и популяризира проектните цели, резултати и подкрепата от ЕС сред целевите групи, заинтересованите страни и широката общественост. При изпълнението й отговорностите на партньорите ще бъдат споделени по отношение на действията, свързани с информиране и публичност. Дейността включва следните форми за информиране на целевите групи, заинтересованите страни и широката общественост:
- Прессъобщенията за старта и финала на изпълнението на проекта целят информирането на широката местна общественост, заинтересованите страни и целевите групи за целите, очакваните резултати и подкрепата от ЕС. Те ще бъдат публикувани в двата регионални ежедневника „Утро” и „Бряг” и ще бъдат изпратени до всички електронни средства за масова информация в гр.Русе;
- Информационните листовки и плакати целят информирането на целевите групи по проекта с цел провокиране на интереса и активността им за включване в проекта, както и местната общност.
- Каталог за бенефициента и Каталог за работодателя - предназначени са да улеснят контактите между активно търсещите работа бенефициенти по проекта и работодателите от сектора на социалните, здравните и образователните услуги като заинтересована страна. В този смисъл, въпреки информационния си характер, изданията са средство за постигане целта на Дейност 6 от Компонент 2 и разходите за тях са планирани за изпълнението на тази дейност;
- Проектна дипляна - предназначена е да информира за съдържанието, целите и постигнатите по проекта резултати, за подкрепата от ЕСФ и да ги популяризира сред заинтересованите страни /работодатели, неправителствени организации, вкл. на хора с увреждания, местни институции, управляващи социалната политика и политиката по заетостта/ и широката общественост с цел мултиплициране и постигане на устойчивост на проектните резултати;
- Проектно събитие - финална среща-дискусия със заинтересовани страни – работодатели от сектора на социалните, здравните и образователните услуги, местните институции, прилагащи политиката в социалния сектор и заетостта, НПО на хора с увреждания и работещи граждански организации в релевантни на проекта области. В срещата ще участват и бенефициентите по проекта, тъй като проектното събитие цели представяне на постигнати резултати по отношение подобрените възможности на уязвими групи с цел преодоляване на дискриминационни нагласи спрямо тях и насърчаване на достъпа им до пазара на труда. Проектното събитие допринася и за постигане целта на Дейност 6 от Компонент 2.
- Промоционални артикули - 25 промоционални шапки за бенефициентите и 50 платнени чанти за тях и семействата им. Ще мотивират бенефициентите за включването им в действията за популяризиране на проекта и подкрепата от ЕС чрез ОП РЧР 2013-2020;
Изработването на печатните проектни издания и промоционалните артикули ще се извърши чрез възлагане реда и условията на ЗУСЕСИФ и ПМС №160/01.07.2016 г. при спазване на стандартите и изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020
Етапите за изпълнение на дейността обхващат следните действия през целия период на изпълнение на проекта:
- Възлагане изпълнението на външна услуга за изработване на информационните и промоционалните материали, сключване на договор с изпълнител – I – II проектен месец;
- Разпространение на прессъобщенията, листовките, плакатите, каталозите и дипляната – I - ХI проектен месец;
- Организиране на проектното събитие – среща-дискусия – XI проектен месец. |
3 130.00
|
2 640.00
|