Дейност 1- Определяне на целевите групи: Целевите групи по проекта са 500 лица, отговарящи на едно от следните условия:
- Лица и семейства на месечно подпомагане, по реда и условията на чл. 9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане - 250 лица;
- Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от съответната дирекция "Социално подпомагане" - 125 лица;
- Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии за осигурителен стаж и възраст, за инвалидност, социални и наследствени пенсии и пенсии несвързани с трудова дейност - 125 лица.
Общинска администрация Борован, както и "Домашен социален патронаж" с. Борован, ще се ангажират с реализирането на проектното предложение. Община Борован и "Домашен социален патронаж", разполагат с достатъчно квалифициран персонал, който има опит в предоставянето на социални услуги на територията на общината. |
0.00
|
0.00
|
Дейност 2- Закупуване на хранителни продукти- Трапезария 1: Считано от месец април .2017 г. в Община Борован ще се реализират 2 обществени трапезарии. Трапезария №1 в с. Борован, която се помещава в сградата на Домашен социален патронаж в с. Борован, с адрес ул. Иван Вазов №1 и се използва от Домашен социален патронаж.В обекта, обособен като Трапезария №1 – Домашен социален патронаж, ще се осъществява дейността по приготвяне на топъл обяд за 300 броя потребители от с. Борован и част от населените места в общината в т.ч селата Нивянин, Добролево и Сираково.
Хранителните продукти ще се закупуват от избрания доставчик при проведената процедура по ЗОП.
ОСНОВНИ ИЗИСКВАНИЯ КЪМ ДОСТАВЯНИТЕ ХРАНИТЕЛНИ ПРОДУКТИ :
Доставяните партиди храни да отговарят на изискванията за безопасност и качество, регламентирани в европейското и националното законодателство и съобразно изискванията на Наредба № 9 от 16.09. 2011 година за специфичните изисквания към безопасността и качеството на храните, предлагани в детските заведения и училищата ( обн. ДВ, бр. 73 от 20.09.2011 г.)
Доставцичите /лицата, които произвеждат или търгуват с храни/ да отговарят на всички изисквания относно регистрация, начин на опаковане, етикиране и дистрибуция на хранителни продукти регламентирани в действаща национална и европейска нормативна уредба.
Предварително опакованите храни да са в опаковка, която предпазва продукта от външно замърсяване и не променя органолептичните му характеристики и трябва да са етикирани и маркирани съгласно Наредбата за изискванията за етикирането и представянето на храните, приета с ПМС № 136 от 19 юли 2000 г. ( ДВ, бр.62 от 2000
Всяка партида храни се придружава от документ, удостоверяващ произхода на храната и документ за качество и безопасност.
Доставчиците са длъжни да доставят хранителните продукти в срок до 24 часа след подаване на конкретната заявка от съответния обект. Те могат да предлагат и по-кратък срок за изпълнение на доставката.
В случай на рекламация на доставен продукт доставчиците са длъжни да подменят за своя сметка същия в срок до 8 часа, след съобщаване на рекламацията. Те могат да предлагат и по-кратък срок за реакция при рекламация.
Доставките на хранителните продукти ще се осъществяват чрез предварителни писмени заявки (по факс, e-mail и др.) от страна на ДСП.
Проведена е нова процедура и е избран изпълнител за доставка на хранителни продукти по проекта по реда на ЗОП. Избран за доставчик е фирма Бохемис ООД, с която е сключен договор от 24.03.2017 г. за доставяне на хранителни продукти по проекта. |
451 500.00
|
567 160.33
|
Дейност 3 - Осигуряване на топъл обяд: Предоставянето на социалната услуга ще се реализира на територията на цялата община, т.е. във всички населени места – с. Борован, с. Малорад, с. Добролево, с. Нивянин и с. Сираково. Приготвянето на храната ще става в "Домашен социален патронаж" – с. Борован, ул. "Иван Вазов" № 1 за Трапезария 1 и ще се транспортира по домовете на бенефициентите по изградени пунктове по населените места (с. Малорад, с. Нивянин, с. Добролево, с. Сираково). Домашен социален патронаж функционира на територията на община Борован от 1990 г. През 2013 г. е извършен ремонт на сградата на патронажа и той в момента отговаря на всички европейски законови изисквания. Сградния фонд в момента е един от най-модерните на територията на областта. Сградата на ДСП е общинска собственост съгласно АОС № 656. ДСП разполага с квалифициран персонал, който е преминал различни обучения и има богат опит в предоставянето на социалната услуга. В момента по щатно разписание в ДСП работят: 1 бр. управител, 1 бр. домакин, 1 бр. главен готвач, 3бр. помощници кухня и работници кухня, 4 бр. разносвачи на храна, 1 бр. социален работник, 1 бр. калкулант, 2 бр. шофьори и 2 бр. охрана. Оборудването на ДСП е следното: 1 печка с 4 котлона на газ, 1 абсорбатор, пекарна на ток, 1 печка на ток с 6 котлона, 1 фритюрник, 2 фризера, 2 хладилника, 6 мивки, 6 работни маси алпака за подготовка на храната, посуда за приготвяне на храна. Считано от месец април 2017 г. в Община Борован ще се реализират 2-ра обществена трапезария - Трапезария №2, която се помещава в сградата на „Училище Св. Св. Кирил и Методий“ с. Малорад, с адрес с. Малорад, ул. „Петко Р.Славейков“№13а. Обекта обособен, като Трапезария №2 е публична общинска собственост, отговаря на всички специфични хигиенни изисквания и необходими условия за приготвяне на топлия обяд. Разполага с добре оборудван кухненски блок /състоящ се от 6 бр. помещения/ и отделно 3 бр. складови помещения със самостоятелно влизане за зареждане, което улеснява последователността на извършваните операции от зареждане до готова храна. Персоналът, който ще бъде ангажиран в приготвянето на топлия обяд се състои от 3 човека: готвач – 1 бр.;
помощник готвачи - 1 бр.; работник кухня - 1 бр. За реализирането и изпълнението на тази дейност ще бъдат изготвени механизми за: принос на балансирано хранене, критерии за подбор на потребители и целеви групи, механизми и начини за обхващането на лица, представители на целевите групи, които имат затруднения в придвижването и не могат да отидат до пунктовете за раздаване на топлия обяд, механизми за избягване разхищението на хранителни продукти, контролни механизми за избягване на двойно финансиране, дейности, свързани с прилагането на принципите на Регламент 223/2014 за недопускане на дискриминация и зачитане на личното достойнство на целевата група, дейности и мерки, свързани с информиране и публичност, механизми за получаване на обратна връзка от крайните потребители. Ще се приложи механизъм за подбор на конкретните представители на целевите групи и критериите, по които те ще бъдат включени в дейността за предоставяне на топъл обяд, включително и по отношение на лицата, инцидентно пострадали при форсмажорни обстоятелства, когато е приложимо. За целта със заповед на кмета на общината, като конкретен изпълнител, ще се сформира Комисия с постоянен характер за определяне на бенефициентите , които ще ползват социалната услуга „Топъл обяд“, като в същата ще бъде включен представител от Дирекция „Социално подпомагане“. |
41 695.52
|
106 133.50
|
Дейност 4 - Предоставяне на съпътстващи мерки: Съпътстващите мерки ще бъдат реализирани, по какъв начин ще бъде събирана информация за реално реализираните съпътстващи мерки, кой ще извършва дейността и с каква честота.
При попълване на заявленията, всеки кандидат-потребител ще има възможност да заяви предоставянето на допълнителна услуга, която се изразява в :
•Помощ в общуването и поддържането на социални контакти;
•Подпомагане и разширяване възможностите на потребителите на социални услуги да водят самостоятелен начин на живот;
•Организиране на културни мероприятия;
•Взаимодействие със социални, здравни и други институции, помощ и извършване на административни услуги, както и заплащане на сметки за потребление на електричество, вода и т.н.;
•Съдействие за снабдяване с необходимите технически помощни средства за болни и хора с увреждания;
•Поддържане на хигиена в жилищните помещения, обитавани от ползвателя, като и закупуване на стоки и хранителни продукти при необходимост |
41 695.51
|
44 258.50
|
Дейност 5- Закупуване на хранителни продукти - Трапезария 2: Считано от месец април 2017 г. в Община Борован ще се реализират 2-ра обществена трапезария - Трапезария №2, която се помещава в сградата на „Училище Св. Св. Кирил и Методий“ с. Малорад, с адрес с. Малорад, ул. „Петко Р.Славейков“№13а. Обекта обособен, като Трапезария №2 е публична общинска собственост, отговаря на всички специфични хигиенни изисквания и необходими условия за приготвяне на топлия обяд. Разполага с добре оборудван кухненски блок /състоящ се от 6 бр. помещения/ и отделно 3 бр. складови помещения със самостоятелно влизане за зареждане, което улеснява последователността на извършваните операции от зареждане до готова храна. Персоналът, който ще бъде ангажиран в приготвянето на топлия обяд се състои от 3 човека: готвач – 1 бр.;
помощник готвачи - 1 бр.; работник кухня - 1 бр.
Хранителните продукти ще се закупуват от избрания доставчик при проведената процедура по ЗОП.
ОСНОВНИ ИЗИСКВАНИЯ КЪМ ДОСТАВЯНИТЕ ХРАНИТЕЛНИ ПРОДУКТИ :
Доставяните партиди храни ще отговарят на изискванията за безопасност и качество, регламентирани в европейското и националното законодателство и съобразно изискванията на Наредба № 9 от 16.09. 2011 година за специфичните изисквания към безопасността и качеството на храните, предлагани в детските заведения и училищата ( обн. ДВ, бр. 73 от 20.09.2011 г.)
Предварително опакованите храни да са в опаковка, която предпазва продукта от външно замърсяване и не променя органолептичните му характеристики и трябва да са етикирани и маркирани съгласно Наредбата за изискванията за етикирането и представянето на храните, приета с ПМС № 136 от 19 юли 2000 г. ( ДВ, бр.62 от 2000
Всяка партида храни се придружава от документ, удостоверяващ произхода на храната и документ за качество и безопасност.
Доставчиците са длъжни да доставят хранителните продукти в срок до 24 часа след подаване на конкретната заявка от съответния обект.
В случай на рекламация на доставен продукт доставчиците са длъжни да подменят за своя сметка същия в срок до 8 часа, след съобщаване на рекламацията. Те могат да предлагат и по-кратък срок за реакция при рекламация.
Доставките на хранителните продукти ще се осъществяват чрез предварителни писмени заявки (по факс, e-mail и др.) от страна на ДСП.
Възложителят си запазва правото да променя, след предварително съгласуване с изпълнителя, приблизително посочения график на доставяне, в зависимост от нуждите на отделните обекти, както и от възможността им за съхранение на доставените количества хранителни продукти.
Посочената периодичност на доставяне е приблизителна, като е предвидена възможно най-голямата честота на доставяне.Проведена е нова процедура и е избран изпълнител за доставка на хранителни продукти по проекта по реда на ЗОП. Избран за доставчик е фирма Бохемис ООД, с която е сключен договор от 24.03.2017 г. за доставяне на хранителни продукти по проекта. |
301 000.00
|
157 000.00
|