Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Renewable Energy, Energy Efficiency, Energy Security

Planning region: All

Description

The project proposal will ensure the provision of integrated social and health services for people with disabilities and people at risk, in connection with limiting the spread and overcoming the consequences of COVID-19.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Патронажна грижа: С реализацията на тази дейност се цели подобряване на качеството на живот и възможностите за социално включване на хората с увреждания и възрастните хора, чрез осигуряване на мрежа от услуги в домашна среда и изграждане на подходящ (материален и кадрови) капацитет за предоставянето им.Дейността е в продължение на изпълнявания от общината договор по процедура BG05M9OP001-2.040 Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания - К2, 3 и 4. Изпълнението на дейност Патронажната грижа ще е с продължителност с 13 месеца, а предоставянето на услугата 12 месеца. През първият месец от стартирането на дейността ще се осъществи подбора на потребителите за ползване на здравно-социалните услуги. Община Стражица е със затихващи функции липсват транспортни връзки до общинските центрове, липсват лични лекари и медицински специалсти по селата, което ограничава получаването на здравна и медицинска помощ.Освен социално здравни услуги ще се предоставя и психологическа помощ на потребителите.Консултирането ще помогне за справянето с проблемите възникнали в ежедневието на потребителите. Чрез консултирането ще се постигне реинтеграция и социално включване, социална закрила, повишаване стандарта и качеството на живот и повишаване на социалната адаптация и намаляване на риска от социална изолация. С изпълнението на тази дейност ще се осигурят адекватни медицински здравни грижи, които ще се предоставят от наетите специалисти. Предоставените здравни услуги ще предотвратят риска от инвалидизиране и постъпване на потребителите в старчески домове или услуги от резидентен тип. След сключване на договор за ползване на услугите ще се разработи график за предоставяне на интегрираните здравно- социални услуги. Услугите които ще се предоставят на потребителите на база индивидуалните им потребности ще се осъществяват по график от следните специалисти: Лекар - 1 бр.Медицинска сестра -3 бр., Социален работник - 1 бр., Сътрудник социални дейности - 1 бр., Психолог - 1 бр., Социални асистнети - 2 бр. Те ще подпомагат нуждаещите се потребители по предварително изготвен график, като ще се проследява всяко лице от целевата група, за да може да получава здравно-социални услуги до 2 часа на ден за период от 12 месеца. Контролът върху спазването на графика, неговата актуализация, включването на нови лица и отпадането на други, ще бъде възложено на координатора на услугата и техническия сътрудник. Мониторинга на предоставянето на услугите ще се осъществява от социалния работник. В допълнение, предоставянето на услугата ще бъде подпомогнато от назначен шофьор, който ще осъществява превоза на специалистите до и между домовете на потребителите. Превозът на специалистите ще се осъществява с превозно средство на общината. Патронажната грижа ще включва комплекс от услуги като: помощ в дома, която включва дейности като почистване, пране, социални контакти и др.; медицински услуги, недублиращи се с тези предоставяни по НЗОК; психологическа подкрепа, насочена към възстановяване и социална интеграция, която ще създаде възможности за водене на самостоятелен и независим живот; доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите). Дейността ще усъвършенства и подобри достъпа и услугите в общността за хора, които поради различни ограничения от здравословен характер са изключени от социалния живот и са в риск от включване в институционален тип грижи, както и са изложени на риск от заразяване с COVID-19. Прогнозният брой потребители са 39 лица от целевите групи. Предоставянето на комплекса от интегрирани здравно-социални услуги ще се осъществява без събиране на такси. 0.00 40 024.93
Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности: С тази дейност се цели превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности: На територията на община Стражица функционират следните социални услуги: ЦОП, ЦСРИ, ЦНСТ, Зажището жилище за лица с физически увреждания, Защитено жилище за лица с умствени изостаналост и Дневен център за даце и младежи с увреждания. Изпълнението на дейността ще е с продължителност с 13 месеца, а предоставянето на услугата 12 месеца. През първият месец от стартирането на дейността ще се осъществи подбора на персонал за представяне на услугите. Центъра за обществена подкрепа е с капацитет 30 места. Доставчик на услугата е общината. ЦОП гр.Стражица предоставя комплекс от социални услуги за деца и техните семейства, свързани с деинституционализация и реинтеграция на деца. Персоналът на ЦОП се състои от 7 служители - директор - 1бр., педагог - 1,5бр., психолог - 1бр. и сътрудник социални дейности - 2,5бр. Центъра за социална рехабилитация и интеграция е с капацитет 50 места. Доставчик на услугата е общината. Персоналът на ЦСРИ се състои от 12 служители - директор - 1бр., сътрудник социални дейности - 2бр., рехабилитатор - 2бр., трудотерапевти - 2бр., психолог - 1бр., медицинска сестра - 0,5бр., логопед - 0,5бр., шофьор - 1бр. и чистач - 1бр. Център за настаняване от семеен тип е с капацитет 9 места. Доставчик на услугата е общината. Социалната услуга е от резидентен тип и е свързана с предоставянето на жизнена среда, близка до семейната за пълноценно израстване и развитие на младежи, отговаряща на ежедневните им потребности, както и на потребностите от организация на свободното време. Персоналът на ЦСРИ се състои от 7 служители - директор - 1бр., сътрудник социални дейности - 1бр., детегледачи - 5бр. Зажището жилище за лица с физически увреждания е с капацитет 8 места. Доставчик на услугата е общината.Основните дейности в защитеното жилище са съобразени с изпълнение на стандартите и критериите за предоставяне на социални услуги и са насочени към подпомагане и разширяване възможностите на настанените хора да водят самостоятелен и възможно най-пълноценен начин на живот. Персоналът на ЗЖЛФУ се състои 7 служители - директор - 1бр., сътрудник социални дейности - 1бр., медицинска сестра - 0,5бр., трудотерапевт - 0,5бр., шофьор - 0,5бр., хигиенист - 0,5бр., общ работник - 1бр. Защитеното жилище за лица с умствени изостаналост е с капацитет 8 места.Доставчик на услугата е общината. Персоналът на ЗЖЛУИ се състои от 7 служители - директор - 1бр., сътрудник социални дейности - 0,5бр., медицинска сестра - 0,5бр., хигиенист - 1бр. и трудотерапевт - 2,5бр. Дневния център за деца и младежи с увреждания е с капацитет 20 места. Доставчик на услугата е общината. Персоналът на ДЦДМУ се състои от 13 служители - директор - 1бр., сътрудник социални дейности - 1бр., медицинска сестра - 1бр., възпитател - 1бр.,трудотерапевт - 3,5бр., детегледач - 1бр., шофьор - 1бр., охрана на труда - 0,5бр., електротехник - 0,5бр. В условията на глобалната пандемия, предизвикана от разпространението на Covid 19, персоналът на услугите е изложен на огромно натоварване, причинено от усложнените условия на работа. В ежедневието си назначените лица следва да спазват всички необходими противоепидемиологични мерки с цел запазване, както на своето здраве, така и на лицата, за които полагат грижа. Подкрепата, която ще бъде оказана по настоящия проект, се изразява в допълнително назначен персонал в социалните услуги. Те ще бъдат назначени, както следва: в ЦОП - 1бр.хигиенист, 1бр. организатор спомагателни дейности, в ЦСРИ - 1бр. санитар и 1бр. организатор спомагателни дейности, който ще отчита до 80 часа месечно , в ЦНСТ - 1бр. хигиенист и 1бр. организатор спомагателни дейности, който ще отчита до 80 часа месечно, Защитено жилище за хора с физически увреждания - 1бр. хигиенист и 1бр. санитар, в Защитено жилище за хора с умствена изостаналост - 1бр. хигиенист и 1бр. санитар и в Дневния център за деца и младежи с увреждания - 1бр. хигиенист и 2бр. санитари. 0.00 76 902.39

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).