Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 089 TREES
Български

Programme: Renewable Energy, Energy Efficiency, Energy Security

Planning region: All

Description

The project aims to improve the energy performance of an administrative building jointly owned by various public bodies, providing services on the territory of Burgas Municipality: Burgas Municipality, Labor Inspection Directorate - Burgas, RD of the Ministry of Internal Affairs, NRA, Strandja Nature Park Directorate and Burgas Regional Administration. A building with identification number 07079.613.189.1 according to the KKKR of the city of Burgas and administrative address: Burgas, 24 Sheynovo St. is used as a priority to satisfy the administrative needs of the Municipality of Burgas, as it houses a large number of the offices of the Directorates of "Education " and "Social Activities", in this building the "Environment" Directorate mainly provides services, having an outsourced front office, and the housing committee of Burgas Municipality also meets here. Burgas Regional Administration has handed over a number of premises to meet the current administrative needs of territorial units of various departments. By applying the most effective package of energy-saving measures, the building subject to intervention is expected to achieve energy class A and to contribute in terms of saving 123,89 t/y CO2 emissions,  not less than 55% of the consumption (delivered ) energy for heating, cooling, ventilation, domestic hot water and lighting is energy from renewable sources located on the roof of the building. The target groups of the project are employees of various public administrations and mostly citizens, users of the various administrative services provided in the office premises of individual users. The project proposal addresses the needs of improving the energy performance of a building of high attendance in the public sector, which will lead to a reduction in energy consumption costs and saving a public resource, reducing harmful emissions, providing better working conditions in the premises for services provision, improving access for people with disabilities.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Изготвяне на независима експертна оценка, изпълнение на строителен надзор на обектите и въвеждане в експлоатация.: Дейността обхваща консултантски услуги и съгласувателни процедури за законосъобразното изпълнение и въвеждане в експлоатация на строежа. В рамките на тази дейност са включени следните под-дейности: Независима експертна оценка, след приключване на СМР. Изготвянето на независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор след приключване на дейностите по изпълнение на СМР е предварително обявена задължителна дейност, пряко обвързана с крайната цел на ПИИ и средство за потвърждаване на постигнатите спестявания и заложените индикатори. Независимата експертна оценка ще бъде изготвена от сертифициран енергиен одитор, различен от Консултантът, изготвил доклада от обследванията по част ЕЕ и сертифициране за ЕЕ, след приключване на СМР и предаване обекта на Възложителя. Консултантска услуга: Изготвяне на доклад за оценка на съответствието на инвестиционния проект и надзор по време на строителството. Законосъобразното стартиране и изпълнение на СМР по внедряване на енергоефективни мерки, в сграда, представляваща III-та категория строеж съгл. чл. 137, ал.1, т.3, б.В от ЗУТ и чл.6, ал.3, т.4 от Наредба №1/30.06.2003г за номенклатурата на видовете строежи изисква осигуряване на Консултант строителен надзор, който да гарантира законосъобразното стартиране на предвидените СМР, навременното и качественото им изпълнение. Консултантът ще бъде ангажиран с подготовката на Комплексен доклад за оценка на съответствието на инвестиционните проекти със съществените изисквания към строежите съгл. чл. 142, ал. 6, т. 2 от ЗУТ, а също така и ще изпълнява функции съгл. чл. 168 от ЗУТ, ще гарантира, че строителните работи са изпълнени законосъобразно и в съответствие с инвестиционния проект при спазване на стандартите по техническите изисквания за проектиране и строителство. Строителният надзор ще следи за правилното и пълно съставяне на всички актове и протоколи по време на строителството. Ангажимент на Консултанта ще бъде съставяне на окончателен доклад за въвеждане на строежите в експлоатация и изготвяне на технически паспорт на строежа, съгл. Наредба № 5/28.12.2006 г., вкл. ще оказва съдействие във връзка с въвеждане на обекта в експлоатация.Упражняването на строителния надзор ще бъде в обем и обхват, съгласно изискванията на ЗУТ и съответните подзаконови нормативни актове, като се изпълняват най-малко следните дейности: 1. Упражняване на строителен надзор върху изпълнението на СМР, съгласно одобрения инвестиционен проект и изискванията на нормативните актове 2. Проверка на изпълнените СМР и подписване на протоколи за приемане на изпълнените СМР 3. Осигуряване съставянето на актовете и протоколите, в съответствие с изискванията на Наредба № 3 4. Контрол върху съответствието на влаганите материали и продукти, съгласно изискванията на Наредба № РД-02-20-1 от 05.02.2015г. за условията и реда за влагане на строителни продукти в строежите на Република България. 5. Изготвяне на технически паспорт на строежа, съгласно изискванията на Наредба № 5/28.12.2006г. Съгласуване и въвеждане на обекта в експлоатация След подготовката на инвестиционния проект ще бъдат извършени всички необходими съгласувателни процедури с експлоатационните дружества и отговорните институции, така че да бъдат осигурени законосъобразното стартиране на строителството и да се гарантира безпрепятственото въвеждане в експлоатация. 57 305.08 0.00
Изпълнение на инженеринг за прилагане на предписаните мерки за ЕЕ, вкл. всички съпътстващи СМР, необходими за изпълнение на мерките, както и изпълнение на неотложните мерки, разписани в техническия паспорт на сграда с идентификатор 07079.613.189.1 по КККР на гр. Бургас и административен адрес: гр. Бургас, ул. Шейново №24.: В рамките на дейността ще се изпълнят дейностите проектиране, СМР, доставка на необходимото оборудване, гаранционно обслужване и авторски надзор. Административна сграда се притежава в съсобственост от Община Бургас, Областна администрация Бургас и частни лица, съгл. Съдебно споразумение за делба от 2019 г. В сградата е вграден трафопост, собственост на „Електроразпределение Юг“ ЕАД. Сградата на бившия Профсъюзен дом, се състои от 2 тела, свързани в част от партера в общо едноетажно тяло – някогашна зала. Над партера, в тялото с административен адрес ул. Шейново №24 са развити 5 етажа, а в тялото с административен адрес ул. Цариградска №4 са развити 3 етажа, като 2те конструктивни тела са отделени с дилатационна фуга. Сградата е построена през 1965 г., а по-ниското тяло е надстроявано в годините за задоволяване текущи нужди. След отпадане на първоначалното предназначение, сградата се експлоатира за задоволяване на административните нужди на общинска администрация и териториалните звена на редица държавни структури. След влизане в сила на Съдебно споразумение за делба от 2019 г., основната част от сградата се владее от Община Бургас, но в нея се образуват СОС собственост на Българската Държава, предадени в управление на Областна администрация Бургас и пре-отдадени в управление на др. вдомства, както и малък дял СОС собственост на частни лица. Дългите години експлоатация и разнородното предназначение на сградата или части от нея са довели до невъзможност да се изпълнят комплексни мерки за подобряване техническите и енергийни характеристики. Община Бургас като собственик с най-голям дял и основен ползвател в сградата е изпълнявала частични ремонти и подобрения основно по покривната конструкция и функционалното разпределение на офис-помещенията. Съ-собствениците на сграда с идентификатор 07079.613.189.1, обединяват усилията си да намерят подходящо решение за енергийно обновление, като в рамките на Дейността е планирано да се изпълни проектиране в пълен обхват на мерките, предписани в Доклада по част ЕЕ и тези с неотложен характер. При реализация на СМР ще се изпълни топлоизолация на ограждащите елементи, ще се внедри ВЕИ, ще бъдат рехабилитирани/ подменени електрическите инсталации и осветителни и отоплителни уреди, ще се осигури достъпна среда за удовлетворяване на изискванията на Наредба №4 за достъпна среда и маршрути, ще се извърши ремонт на цокъла на сградата и на тротоарните настилки за предотвратяване на просмукване на влага в дълбочина и овлажняване на земното легло. Предвидените за изпълнение мерки по част ЕЕ целят: - привеждане на сградата към енергиен клас „А“, -спестяване на не по-малко от 55% от първичната невъзобновяема енергия в сградата ; -спестяване на 123,89 т/ год. емисии CO2; -енергийно обновяване на сграда с РЗП 5 929 кв. м При изпълнение на дейността са идентифицирани два вида разходи: 1. Допустими за финансиране по МВУ дейности за реализацията на енергоспестяващи мерки, засягащи цялата сграда. От предвидените средства за ЕЕ мерки, ще бъдат приспаднати средствата, необходими за изпълнение на СМР в обектите, собственост на физически и/или юридически лица, които са недопустими за финансиране по МВУ. Към момента прогнозната стойност на ЕЕ мерки по цялата сграда е 1 413 529,62 лв. без вкл. ДДС. Предвиденото ВЕИ ще бъде собственост само на партньорите - публични органи, собственици на помещения в сградата. При изготвяне на ТП/РП за сградата и уточняване на конкретните количества и видове СМР за 12,67% от РЗП на сградата ще бъде подготвена отделна подробна сметка за помещенията, собственост на частни лица. Към момента прогнозната стойност на тези разходи е 159 388.92 лв. без вкл. ДДС. 2. Съпътстващите недопустими за финансиране по МВУ дейности представляващи собствен принос са разходите за СМР, предписани в график за изпълнение на неотложните мерки в техническия паспорт и за осигуряване на достъпна архитектурна среда с прогнозна стойност 239 352,67 лв. без. вкл. ДДС 1 852 192.04 0.00
Публичност, организация и управление: Дейността има за цел да създаде условия за ефективно и качествено управление, изпълнение и отчитане на проекта, както и за популяризиране на постигнатите резултати, в съответствие с предвидените дейности, бюджет и график за изпълнение, спазвайки законовите и нормативни уредби. За постигане на поставените по проекта цели ще бъде сформиран екип от експерти на Кандидата и партньора с необходимия опит и квалификация, отговарящи за управление, координация и изпълнение на предвидените по проекта дейности, като функциите и отговорностите на всеки един от тях ще бъдат разписани в съответните длъжностни характеристики. Съставът на екипа за управление на проекта включва 4 експерта, разпределени по съответните позиции: 1. Ръководител проект ( представител на Кандидата – Община Бургас ): - отговаря за цялостния процес на изпълнение на проекта, съгласно условията на договора за безвъзмездна финансова помощ и осъществява комуникация със Структурата за наблюдение и докладване /СНД/; - контролира законосъобразното и целесъобразно провеждане на процедури за избор на изпълнители и извършване на разходи. - осъществява дейности по наблюдение и контрол изпълнението на проектните дейности; - отговаря за навременното и коректно подаване на отчетна информация по проекта в ИСУН 2.Финансист (представител на Кандидата: Община Бургас) - отговаря за финансовото изпълнение на договора за безвъзмездна помощ и договорите с изпълнителите. - В изпълнение на своите преки ангажименти служителят ще води точна и редовна счетоводна отчетност, включително оперира подходяща електронна счетоводна система. -отговаря за законосъобразността и целесъобразността на направените разходи в Община Бургас. 3. Координатор (представител на Кандидата: Община Бургас) - подпомага ръководителя и екипа по проекта при изпълнение на основните проектни дейности; - отговаря за техническото изпълнение на проекта по отношение на документацията, архива на проекта; - отговаря за навременното отчитане на проекта в ИСУН 2020; - отговаря за изготвянето и организацията на информационните материали и публични събития по проекта; - осъществява координация между всички участници строителния процес на обекта; 4. Инвеститорски контрол (представител на Кандидата: Община Бургас) - контролира количеството и качеството на влаганите материали по време на строителството на обекта; - следи и докладва напредъка по изпълнение на СМР; - представлява възложителя при изготвяне на необходимата строителна документация; - осъществява оперативен контрол и посещения на място за проверка работата по обекта; - следи и докладва напредъка по изпълнение на СМР. Експертите ще имат ангажимент текущо да проследяват физическото и финансово изпълнение на проекта, да следят графика на дейностите, да изготвят необходимите технически и финансови документи за отчитане на изпълнението, да изготвят и подават искания за плащания, както и да осигуряват публичност по време на изпълнение на проекта. С цел информиране на обществеността за приноса на ЕС в реализиране на дейностите са предвидени серия от мерки за популяризиране крайните цели и ефекти, а именно: публикуване на регулярна информация в уебсайта на Община Бургас за проекта, неговите цели и резултати, финансовата подкрепа от ЕС и напредъка в изпълняваните дейности; брандиране на документите, свързани с изпълнението на проекта, с логата на подкрепящия фонд, вкл. изписване на информация, относно финансовата подкрепа от МВУ; по време на изпълнението на строителните дейности на видимо място ще бъде поставен временен билборд с визуализация на логата на финансиращата страна и крайните получатели на помощта, вкл. стойността на финансирането и съ-финансирането. При стартирането и приключването на дейностите по проекта ще бъдат организирани публични събития. След приключване на строителните дейности на 2 фасади на реновираната сграда ще бъдат поставени постоянни информационни табела, с цел популяризиране приноса на МВУ и постигнатите по проекта резултати. 26 900.18 0.00
Изготвяне на обследване за ЕЕ, сертификат за ЕЕ, техническо обследване и технически паспорт: Наличието на енергийно обследване, вкл. сертификати за енергийни характеристики, както и на техническо обследване на целевите сгради, вкл. Технически паспорт на сградите е предварително условие за кандидатстване по настоящата процедура. Обследванията на сграда с идентификатор 07079.613.189.1 са възложени от Община Бургас през 2021г. и 2023 г. и издадените във връзка с това доклади са изготвени в обхват и съдържание съгласно изискванията, опредени в актуалната приложима подзаконова нормативна уредба (Наредба по чл. 48 от ЗЕЕ и съгл. чл. 169, ал. 1 - 3 от ЗУТ). Обследванията са придружени от валиден сертификат за енергийни характеристики и технически паспорт на съществуващ строеж за сградата. в обхвата на предложението за изпълнение на инвестиция. Обект на извършените обследвания са: • актуалното състояние на архитектурните елементи на сградата, степента на износване, видими дефекти, потенциала на конструкцията да понесе вертикалните и хоризонталните товари, сеизмичната устойчивост и противопожарните характеристики на елементите, а също и да бъде установено текущото състояние на изпълнените инсталации в тях и съответствието им с нормативните изисквания по време на проектирането и изпълнението на сградите и съпоставяне с действащите нормативни изисквания, към момента на обследването. • идентификация на сградните ограждащи конструкции и елементи и системите за осигуряване на микроклимата, измерване и изчисляване на енергийните характеристики, анализ и определяне на потенциала за намаляване на разхода на енергия; • разработване на мерки за повишаване на енергийната ефективност; • технико-икономическа оценка на мерките за повишаване на енергийната ефективност; • оценка на спестените емисии въглероден диоксид (CO2) в резултат на прилагането на мерки за повишаване на енергийната ефективност. 7 115.66 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).