Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 175 TREES
Български

Programme: Renewable Energy, Energy Efficiency, Energy Security

Planning region: All

Description

The project proposal provides for the provision of integrated social and health services for people with disabilities and people in risk, in connection with limiting the spread and overcoming the consequences of COVID -19.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Патронажна грижа: Дейността е в продължение на изпълнявания договор по процедура BG05M9OP001-2.101 Патронажна грижа за възр. хора и лица с увреждания - Компонент 3 . Патр. грижа ще е с продължителност 12 месеца. Тя ще подкрепи необходимостта от грижи и подкрепа за хората в напр. възраст в тяхната дом. среда, ще посрещне нуждата от дълг. грижа без институционализация. Патронажна грижа се фокусира върху предоставяне на грижа и подкрепа за хората в напреднала възраст в тяхната дом. среда. Услугите, които ще се предоставят на потребителите на база на индивидуалните им потребности ще се осъществяват по график от следните специалисти: Мед. сестра - 1 бр.; Психолог - 1 бр.; Координатор - 1 бр.; Домашни помощници - 3 бр. Те ще подпомагат нуждаещите се потребители по предварително изготвен график като ще се проследява всяко лице от цел. група да може да получава здравно- социални услуги до 2 ч. на ден за период от 12 мес. Контролът върху спазването му, неговата актуализация, вкл. на нови лица и отпадането на други, ще бъде възложено на координатора на услугите, който ще осъществява мониторинга върху предоставянето на услугите. В допълнение, предоставянето на услугите ще бъде подпомогнато от служ. кола, която ще се управлява от координатора. Той ще се грижи за превоза на спец. до и между домовете на потребителите. Координаторът ще се грижи за доставката на храна, хран. продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства , заплащане на бит. сметки, заявяване и получаване на неотложни админ. и бит. услуги . Графика ще бъде съобразен с местоживеенето на лицата - достъпност, отдалеченост, честота на посещение и необходимост от конкретен специалист. Психологът ще осъществи психол. подкрепа на потребителите, насочена към възстановяване и соц. интеграция, която ще създаде възможност за водене на самостоятелен и нез. живот.Да изпълняват соц. значими роли и да бъдат активно участващи и допринасящи граждани в общ. живот. Ще бъде проведено специфично обучение, което ще е на база разработена от МЗ програма, чрез която ще се дадат единни указания на специалистите. Обучението е предвидено само за тези от назначените лица, които до момента не са преминавали същото. Предвидени са 2 м. за подготвителни дейности. Патр. грижа ще се предоставя за 24 лица. Тя ще включва комплекс от услуги като: - помощ в дома, която включва дейности като почистване, пране, социални контакти и др.; - мед. услуги, не дублиращи тези предоставяни по НЗОК -манипулации, лечебни процедури и организира диагностични изследвания и др.. -псих.подкрепа, насочена към възстановяване на потребителите и социална интеграция, която ще създаде възможности за водене на самостоятелен и независим живот. Да изпълняват соц. значими роли и да бъдат активно участващи и допринасящи граждани в обществения живот; - доставка на храна, хран. продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства, заплащане на бит. сметки, заявяване и получаване на неотложни адм. и битови услуги, всичко със средства на потребителите .Дейността ще усъвършенства и подобри достъпа и услугите в общността за хора, които поради различни ограничения от здрав. характер са изключени от соц. живот и са в риск от вкл. в институционален тип грижа, както и са изложени на риск от заразяване с COVID - 19. Патр. грижа ще допринесе за разширяване на соц. услуги, предоставени в общността и за подобряване качеството на живот на хората от уязвими групи и/или техните семейства. Дейността на назначения персонал ще бъде подпомогнат от спец. за провеждането на инд. и/или групова супервизия със служителите. Фокусът на провежданите супервизии ще бъде поставен върху работата с целевата група според спецификата на характерите и поведенията им. В рамките на супервизиите ще бъдат анализирани и комун. възможности на служителите и техните умения за оказване на подкрепа. Ще бъдат обсъдени трудностите и проблемите възникнали в хода на предоставяне на услугите, както и начини за тяхното разрешаване и преодоляване. 0.00 48 689.30
Превенция на COVID - 19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности: Дейностите по процедурата са насочени към възрастни хора над 65 г. с ограничения или невъзможност за самообслужване и към хора с увреждания и техните семейства. Лица, които са поставени под карантина от здравните власти и за които има социална необходимост от почасови услуги. С това се защитава обществения интерес и се отговаря на нуждите на населението от превенция разпространението на COVID-19. На територията на общ. Неделино функционират следните социални услуги, ДДД с доставчик общината: 1.ЦСРИ е с капацитет 30 места. Предоставя почасова подкрепа на деца и пълнолетни лица. Дейностите се предоставят в зависимост от индивидуалните потребности на нуждаещите се. Предоставят се и мобилни услуги на тежко болни лица и на деца от населените места/поради липса на редовен обществен транспорт/. Състои се от 9 служители - директор, рехабилитатор, медицинска сестра, психолог, трудотерапевт- 2 бр., соц. работници-2 бр. и домакин. Предвижда се по проекта да се назначат хигиенисти и сътрудник. 2. ЦОП е с капацитет от 26 места. Предоставя социална услуга, насочена към деца, която се извършват дейности, свързани с превенция на изоставянето, в развитието, на насилието, отпадане от училище, обучение в умения за самостоятелен живот и соц. интеграция. Състои от 4 служители - директор, психолог, социални работници - 2бр. Предвижда се по проекта да се назначат хигиенист и сътрудник. 3.ЦНСТПЛФУ е социална услуга, насочена към ПЛФУ, които имат нужда от 24-часова грижа в среда близка до семейната. Потребителите разполагат с необходимите за нормален живот битови условия, професионална подкрепа, социални контакти и живот в общността. Капацитетът на центъра е 16 потребители. Състои от 14,5 служители - директор; мед. сестри 3 бр.; трудотерапевт; домакин-соц. работник; готвач -0,5; хигиенист; болногледачи -7 бр. Предвижда се по проекта да се назначат санитари. Персоналът на всички действащи социални услуги, ДДД възлиза на 27.5 служители. В условията на глобална пандемия, предизвикана от разпространението на COVID - 19 наличният персонал на соц. услугите е изложен на огромно натоварване, причинено от усложнените условия на работа предизвикани от COVID -19. В ежедневието си назначените лица следва да спазват всички необходими противоепидемични мерки с цел запазване както на своето здраве, така и на лицата за които полагат грижи. Подкрепата, която ще бъде оказана по настоящия проект се изразява в предоставяне на допълнителни бройки обслужващ персонал, който ще намали тежестта на работния процес и риска от пандемията. С проекта ще бъдат осигурени необходимите лични предпазни средства и ще се въведат допълнителни мерки за дезинфекция на сградния фонд на соц. услуги, ДДД. Ще се осъществяват по график и при възникнала извънредна необходимост с цел предоставяне на защитена среда за потребителите. Персоналът и потребителите на соц. услуги, ДДД ще бъдат тествани при нужда за COVID -19. Сътрудниците ще осигуряват възможност за плавно протичане на работния процес в условията на пандемия като събира информация за потребностите на потребителите, оценява техните способности силни и слаби страни. Ще координират човекопотока, съобразен с изискването за ограничаване на контактите между лицата и спазванe на необходимата физическа дистанция. Ще се намали периода от време за дезинфекция на помещенията-четири пъти цялостно почистване, преди и след всеки потребител. Хигиенистите ще извършват всички дейности, свързани с поддържането на чистотата в дворните места, фасадите и оградите на сградите, поддържането на реда и чистотата в санитарните помещения, ще събират и опаковат разделно отпадъците от тях до съответните места за събирането им. Санитарите ще помагат на потребителите с персонални и терапевтични нужди при осъществяване на лична хигиена, хранене, обличане, физическо придвижване и упражнения, общуване, настаняване, повдигане и обръщане, смяна на постилащото бельо на потребителите и ще ги транспортират с инвалидни колички или подвижни легла. 0.00 60 732.77

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).