Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Renewable Energy, Energy Efficiency, Energy Security

Planning region: All

Description

This project proposal is aimed at providing support to the process of deinstitutionalization of care for the elderly and people with disabilities through the development of community services, providing them with an independent and dignified life and full inclusion in society.
Its implementation is in line with the Action Plan 2018 - 2021 for the implementation of the National Strategy for Long-Term Care and is part of the overall process of deinstitutionalization of care for people with disabilities and the elderly and building alternative community support by providing quality and affordable long-term care services.
During the implementation of the project, two social services will be opened and provided for a period of 12 months - Care Center for People with Mental Disorders and Care Center for Elderly People incapable of Self-Care, for the following target groups:
1. Elderly people over 65 with  inability to self-care from the community;
2. Persons with mentaly disorderss  and their families.
4. Employees of social service providers.
For the needs of the Centers, additional equipment and furniture will be purchased for the premises where the new services will be provided.
To ensure quality and effective social services, staff will be selected and hired and will undergo training and supervision.
In order to ensure a multidisciplinary approach and quality of service provision, rules of operation and requirements governing the operation of the new services will be developed.
In order to ensure transparency in the implementation of the project activities and to promote the objectives and activities of the European Union, the European Social Fund, the HRD OP and the current project proposal, information and publicity activities will be carried out.
The duration of the project will cover a period of 18 months.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подбор, наемане, обучение и супервизия на персонала : Целта на настоящата дейност е насочена към осъществяване на подбор на подходящи лица, които да осигурят предоставянето на качествени социални и интегрирани здравно-социални услуги и осигуряване защита на здравето, сигурността и благополучието на потребителите. Броят и видът на длъжностите ще бъде съобразен с вида, капацитета и спецификата на всяка от социалните услуги. Процесът на кандидатстване, оценка и класиране на кандидатите ще се извършва при условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, възраст, етническа принадлежност и др. Кандидатите ще бъдат допускани по документи и тези, които отговарят на изискванията, ще се интервюират с цел установяване на мотивацията и нагласите им за работа. С всички класирани кандидати ще бъдат сключени договори. За регламентиране задълженията на наетите лица ще бъдат изготвени длъжностни характеристики. В изпълнение на дейността ще се осигури въвеждащо обучение на всички членове на екипа на услугите. Въвеждащото бучението ще бъде реализирано в рамките на 3 дни по изготвена от изпълнителя програма и включващо следните основни направления: 1. Организация и управление на социалните услуги. 2. Специфика на грижата за лица с психични разстройства и възрастни хора в невъзможност за самообслужване. В хода на предоставяне на социалните услуги, на членовете на персонала ще се предоставят групова и индивидуална супервизия. Груповата супервизия ще бъде проведена еднократно в рамките на 2 астрономически часа. Индивидуалните супервизии ще се провеждат по заявка от страна на членовете на персонала и ще бъдат с продължителност 1 астрономически час. 0.00 10 853.56
Създаване на нов Център за грижа за лица с психични разстройства и предоставяне на услугите в него: Капацитетът на услугата ще е 15 места за лица с психични разстройства и техните семейства; Основни цели и задачи на новите социалните услуги: 1. Предоставяне на 24-часова грижа на настанените лица; 2.Да се задоволят основните жизнени потребности на лицата от храна, подслон и сигурност в среда, близка до семейната; 3.Да се осигури безопасна и сигурна среда за живеене, в която потребителите да развиват пълноценно своите възможности; 4.Да се осигури равнопоставено участие в живота на местната общност чрез равен достъп на лицата до социални, здравни, образователни и културни услуги в общността; 5.Да се предоставят набор от услуги, грижа и занимания за формиране и развитие на хигиенни навици, умения за общуване, упражняване на различни социални роли, тяхното овладяване и надграждане; 6.Да се осигури необходимата индивидуализирана подкрепа на потребителите за водене на относително самостоятелен и независим живот. Структура на персонала В Центъра ще е ангажиран достатъчно квалифициран персонал, който осигурява 24-часов режим на работа и качествено предоставяне на услугите. Броят и видът на персонала ще бъде съобразен с вида, капацитета и спецификата на социалната услуга и ще включва следните длъжности: Управител, социален работник - 1 щ. бр. Болногледачи -7 щ. бр. Трудотерапевт -1 щ. бр. Социален работник - 1 щ. бр. Медицинска сестра - 1,5 щ. бр.* Домакин - 0,5 щ. бр. Специалист социална услуга - 0,5 щ. бр. Психолог - 1 щ. бр. *При невъзможност за намиране на мед. сестри – 1,5 щ. бр., незаетите длъжности ще се компенсират с болногледачи, в рамките на определения общ щат. Ще бъдат наети две лица по реда на ЗОП, които да осигурят преместване на лицата, които ще бъдат настанени в Центъра за грижа за лица с психични разстройства, след направена оценка на потребностите по проект BG05M9OP001-2.038 „Нова дългосрочна грижа за възрастните и хората с увреждания” – Етап 1, изпълняван от АСП. Средствата за подготвителните дейности са включени в средствата по дейност "Разработване на вътрешни правила за дейността на услугите" от настоящото проектно предложение. 0.00 0.00
Създаване на нов Център за грижа за лица с психични разстройства и предоставяне на услугите в него - продължение: Разходите за функциониране на социалната услуга включват: 1. Разходи за трудови възнаграждения и възнаграждения, определени по реда на ЗДСл, вкл. осигурителни вноски за сметка на работодателя, съгласно КТ и КСО на лицата, свързани с предоставяне на услуги по проекта, както и доплащания по приложимото национално законодателство и разходи за договори за услуга по реда на ЗЗД на лица, наети във връзка с предоставяните услуги, в случай че не са наети по реда на КТ или ЗДСл. – 197 112,00 лв., както следва: 1.1. Заплати с % прослужено време, съгласно КТ – 160 760,00 лв. 1.2. Осигурителни вноски за сметка на работодателя – 32 152,00 лв. 1.3. Обезщетения за болничен и отпуск – 1 200,00 лв. 1.4. Договори за услуга – 3 000,00 лв. Предвидените средства за договори за услуга са за наемане на разични специалисти според специфичните нужди на потребителите като: психиатри, психолози, медицински сестри и други специалисти, които да окажат съдействие и подкрепа на персонала в случаите на потребители с проблемно/предизвикателно, автоагресивно и агресивно поведение. В съответствие с Условията за кандидатстване, заложените разходи за възнаграждения за персонал са съобразени с "Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014 - 2020". 2. Режийни разходи – 15 600 лв. (ел. енергия – в сградата е изградена инсталация с термопомпа, която се захранва с ел. енергия и служи за охлаждане и отопление на всички помещения - 1000лв. месечно потребление ; вода - сградата има прилежащ двор,за който ще е нужно поливане през топлите месеци- 200 лв. месечно; интернет и тел. абонаменти - 100 лв. месечно) . 3. Разходи Храна – 27 375,00 лв. (закуска, обяд и две междинни хранения). 4. Разходи за материали и консумативи – 9 600,00 лв., както следва: 4.1. Канцеларски материали – 500,00 лв.; 4.2. Постелъчен инвентар и работно облекло – 3 000,00 лв. (предвид спецификата на целевата група, спалното бельо на потребителите ще се нуждае от честа смяна - 2 000,00лв.; работно облекло за 15 служителя - 1000 лв.); 4.3. Санитарни материали- 3 500,00 лв. (разходите включват материали за почистване; материали за лична и битова хигиена ;материали за дезинфекция и лични предпазни средства.); 4.4. Консумативи - 1500,00 лв. (подмяна и закупуване на домакинска дребна посуда - чинии,чаши,вилици,лъжици,купи, еднократни кутии, купи и чаши; тонер касети; градински инструменти и приспособления за трудотерапия); 4.5. Медикаменти за Спешен шкаф – 500,00 лв. 5. Разходи за външни услуги – 5 373,38 лв. (обучение и супервизия; пожарогасители; проби БАБХ; ДДД; тр.медицина; фактори раб.среда; видеонаблюдение; СОД; Паник бутон; охрана на труда; абонамент за горене на опасни (медицински) отпадъци ; абонамент за пожароизвестителна с-ма; абонамент за изгаряне на отпадъци от животински продукти; абонамент за кабелна ТВ;). 6. Командировки в страната – 200,00 лв. (Планираните разходи за командировки в страната ще бъдат разходвани в съответствие с Наредбата за командировките в страната (В сила от 01.01.1987 г., посл. изм. ДВ. бр.2 от 7 Януари 2011г.) и в съответствие с утвърдените нормативи в организацията - бенефициент, както и при избор на най-икономичен маршрут и превозно средство.). Обща стойност на разходите за функциониране на услугата - 254 660,38 лв. за 12 месеца. 254 660.38 218 136.44
Създаване на нов Център за грижа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и предоставяне на услугите в него: Капацитетът на услугата ще е 15 места за лица - възрастни хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване; Основни цели и задачи на новата социална услуга: 1. Предоставяне на 24-часова грижа на настанените лица; 2.Да се задоволят основните жизнени потребности на лицата от храна, подслон и сигурност в среда, близка до семейната; 3.Да се осигури безопасна и сигурна среда за живеене, в която потребителите да развиват пълноценно своите възможности; 4.Да се осигури равнопоставено участие в живота на местната общност чрез равен достъп на лицата до социални, здравни, образователни и културни услуги в общността; 5.Да се предоставят набор от услуги, грижа и занимания за формиране и развитие на хигиенни навици, умения за общуване, упражняване на различни социални роли, тяхното овладяване и надграждане; 6.Да се осигури необходимата индивидуализирана подкрепа на потребителите за водене на относително самостоятелен и независим живот. Структура на персонала В Центъра ще е ангажиран достатъчно квалифициран персонал, който осигурява 24-часов режим на работа и качествено предоставяне на услугите. Броят и видът на персонала ще бъде съобразен с вида, капацитета и спецификата на социалната услуга и ще включва следните длъжности: Управител, социален работник - 1 щ. бр. Болногледачи -7 щ. бр.* Социален работник - 1 щ. бр. Медицинска сестра - 2,5 щ. бр.* Домакин - 0,5 щ. бр. Специалист социална услуга - 0,5 щ. бр. Психолог - 0,5 щ. бр. Работник поддръжка – 1 щ. бр. *При невъзможност за намиране на мед. сестри – 2,5 щ. бр., незаетите длъжности ще се компенсират с болногледачи, в рамките на определения общ щат. 0.00 0.00
Създаване на нов Център за грижа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и предоставяне на услугите в него - продължение: Разходите за функциониране на социалната услуга включват: 1. Разходи за трудови възнаграждения и възнаграждения, определени по реда на ЗДСл, вкл. осигурителни вноски за сметка на работодателя, съгласно КТ и КСО на лицата, свързани с предоставяне на услуги по проекта, както и доплащания по приложимото национално законодателство и разходи за договори за услуга по реда на ЗЗД на лица, наети във връзка с предоставяните услуги, в случай че не са наети по реда на КТ или ЗДСл. – 197 112,00 лв., както следва: 1.1. Заплати с % прослужено време, съгласно КТ – 160 760,00 лв. 1.2. Осигурителни вноски за сметка на работодателя – 32 152,00 лв. 1.3. Обезщетения за болничен и отпуск – 1 200 лв. 1.4. Договори за услуга – 3 000,00 лв. Предвидените средства за договори за услуга са за наемане на разични специалисти според специфичните нужди на потребителите като: психиатри, психолози, медицински сестри и други специалисти, които да окажат съдействие и подкрепа на персонала в случаите на потребители с проблемно/предизвикателно, автоагресивно и агресивно поведение. В съответствие с Условията за кандидатстване, заложените разходи за възнаграждения за персонал са съобразени с "Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014 - 2020". 2. Режийни разходи – 15 600 лв. (ел. енергия – в сградата е изградена инсталация с термопомпа, която се захранва с ел. енергия и служи за охлаждане и отопление на всички помещения - 1000лв. месечно потребление ; вода - сградата има прилежащ двор,за който ще е нужно поливане през топлите месеци- 200лв. месечно; интернет и тел. абонаменти - 100 лв. месечно) . 3. Разходи Храна – 27 375,00 лв. (закуска, обяд и две междинни хранения). 4. Разходи за материали и консумативи – 9 600,00 лв., както следва: 4.1. Канцеларски материали – 500,00 лв.; 4.2. Постелъчен инвентар и работно облекло – 3 000,00 лв. (предвид спецификата на целевата група, спалното бельо на потребителите ще се нуждае от честа смяна - 2000,00лв.; работно облекло за 15 служителя - 1000 лв.); 4.3. Санитарни материали- 3 500,00 лв. (разходите включват материали за почистване; материали за лична и битова хигиена ;материали за дезинфекция и лични предпазни средства.); 4.4. Консумативи - 1500,00 лв. (подмяна и закупуване на домакинска дребна посуда - чинии,чаши,вилици,лъжици,купи, еднократни кутии, купи и чаши; тонер касети; градински инструменти и приспособления за трудотерапия); 4.5. Медикаменти за Спешен шкаф – 500,00 лв. 5. Разходи за външни услуги – 5373,38 лв. (обучение и супервизия; пожарогасители; проби БАБХ; ДДД; тр.медицина; фактори раб.среда; видеонаблюдение; СОД; Паник бутон; охрана на труда; абонамент за горене на опасни (медицински) отпадъци ; абонамент за пожароизвестителна с-ма; абонамент за изгаряне на отпадъци от животински продукти; абонамент за кабелна ТВ;). 6. Командировки в страната – 200,00 лв. (Планираните разходи за командировки в страната ще бъдат разходвани в съответствие с Наредбата за командировките в страната (В сила от 01.01.1987 г., посл. изм. ДВ. бр.2 от 7 Януари 2011г.) и в съответствие с утвърдените нормативи в организацията - бенефициент, както и при избор на най-икономичен маршрут и превозно средство.) Обща стойност на разходите за функциониране на услугата - 254 660,37 лв. за 12 месеца. 254 660.37 229 727.34
Разработване на вътрешни правила за дейността на услугите: Целта на настоящата дейност е гарантиране на ефективна организация, управление и качество на предоставяне на социалните услуги Център за грижа за лица с психични разстройства и Център за грижа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване. В рамките на дейността ще се разработят вътрешни правила за дейността на услугите, задължителната документация и процедури за дейността на Центровете, като по този начин ще осигури предоставяне на грижи в съответствие с изискванията на минималните стандарти за качество на социалните услуги; ще се осигури инструментариум за проследяване, регулиране и подобряване на тяхната ефективност; ще се подпомогне дейността на персонала на услугите. Разработената документация ще съдържа подробно описание на различните дейности при предоставянето на социалните услуги Център за грижа за лица с психични разстройства и Център за грижа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и ще представи изчерпателно и цялостно процеса на предоставяне и ползване на услугите, като същевременно формулира специфичните права и отговорности на всички участници в този процес. 2 000.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).