Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 211 TREES
Български

Programme: Renewable Energy, Energy Efficiency, Energy Security

Planning region: All

Description

The project proposal includes information related to improvement of the energy characteristics of "Ivan Vazov" Regional Public Library - Plovdiv building, implementing a high efficiency measures,according to a recent energy audit. The implementation of these measures will lead to reduction of the greenhouse gas emissions, as well as allow sustainable management and maintenance of the building,thus providing services to the clients in a more comfortable environment.The project will conduct the following EE measures: 1. Replacement of the existing windows with PVC windows; 2. Installation of internal thermal insulation; 3. Thermal insulation of the roof structure; 4. Repair and reconstruction of air conditioning systems and 5. Building a photovoltaic system. With the interconnected EE measures class A will be reached bringing a reduction of the energy spent by  46,39%. The prescribed energy-saving measures will lead to a reduction in the cost of the energy consumption, which in turn will lead to reduction of the necessary public resources. While applying all energy renovation measures, the principle of not causing damages will be observed. y implementing the project activities, the life cycle of the building will be extended and the working conditions and public services will be improved. In connection with the implementation of the project and in accordance with Art.34 of Regulation 2021/241 of the European Parliament and of the Council of February 12, 2021, the Municipality of Plovdiv will promote the financial assistance from the EU through project visualization. The aim is to inform the public about the project, its budget, the planned activities and results and thus advertise the financial contribution of the EU-NextGenerationEU in achieving the project outcomes. As a result of the implementation of the project proposal,the energy characteristics of the RNB Ivan Vazov will be improved,the energy costs will be reduced,as well as greenhouse gas emissions minimized.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Инженеринг за прилагане на мерките, описани в обследването за енергийна ефективност: Дейността включва проектиране, авторски надзор и изпълнение на СМР, предписани в доклада от обследване за енергийна ефективност с цел устойчиво енергийно обновяване на Народна библиотека "Иван Вазов". Съгласно извършеното обследване и издадения техн. паспорт е констатирано, че за обекта на интервенции не е необходимо изпълнението на неотложни мерки, както и че за същия, съгласно извършената оценка за достъпност по Наредба № РД-02-20-2/26.01.2021г., са налични технически възможните подобрения и осигуреност по отношение достъпа на хора с увреждания до и в сградата. Сградата на НБ "Иван Вазов" е построена през 1974г. и се състои от три и четиринадесет етажен корпуси. Сградата е монолитно строителство. Покривите на основния корпус и високото тяло са плоски с хидроизолация и вътрешно отводняване. Дограмата е алуминиева със стъклопакет/морално остаряла/. Сградата е облицована с врачански камък. По време на експлоатацията не са правени изменения по фасадите, покрива и пода на сградата. Сградата е във видимо добро състояние – без налични видими пукнатини и слягания. След 2004г. по външните стени на сграда нe са предприемани топлоизолационни мероприятия. Сградата има изградена обща отоплителна инсталация и котелна инсталация, отоплителните тела са радиатори от чугунени и алуминиево глидери и лири от гладки тръби, в зависимост от предназначението на помещенията. БГВ за нуждите се осигурява от локални бойлери 50л захранвани с ел.енергия. За цялата сграда е изпълнено изкуствено осветление, което според вида на помещенията е реализирано чрез осветителни тела с лампи със нажежаема спирала, тръбни луминисцентнии лампи и осветителни тела с LED осветители. Осветителните тела са в добро техническо състояние. Сградата е със следните технически показатели: ЗП – 3123 кв.м. и РЗП – 12166 кв.м. В рамките на дейността, чрез инженеринг, ще се реализират предписаните за обекта, съгласно обследване за ЕЕ мерки, както следва: Подмяна на дограма с PVC дограма с стъклопакет с "К" стъкло; Монтаж на вътрешна топлоизолация; ремонт и топлоизолиране на покривната конструкция на 14-етажното тяло; Ремонт и реконструкция на климатични системи и Изграждане на фотоволтаична система. За обекта има изготвени: ЕЕ обследване и сертификат, техн. обследване и паспорт, архитектурно заснемане, КСС по окрупнени показатели и обяснителна записка. За вкл. в ПИИ инвестиционни мерки е изд. писмо от РИОСВ-Пловдив, че не подлежат на ОВОС или ЕО. Част от дейността е набавянето на необходими разрешителни документи, изискващи се от националното законодателство за въвеждане в експлоатация на сградата съгласно ЗУТ, включващи и присъединяване на новоизградената фотоволтаична система към експлоатационното дружество и последващите от това задължения. При реализацията на СМР ще се прилага принципът за "ненанасяне на значителни вреди" и ще се следи за спазването на екологични цели, определени в Регламента за таксономията, в т.ч. и за хоризонталните принципи. Изпълнението на дейността е предпоставка за обновяване на библиотеката и достигане на клас на енергопотребление "А". След изпълнение на дейността ще са подобрени енергийните характеристики на сградата; ще е спестена първична невъзобновяема енергия в размер на 728 154.34 kWh/годишно и вредните емисии в атмосферата ще бъдат намалени с 220,96 t СО2/годишно /разпределени както следва 159,01 t от първична невъзобновяема енергия и 61,95 t от енергия от ВИ. Процентът на енергийно спестяване на първична енергия в резултат на енергоспестяващите мерки е 54,60 и представлява сбор от 46,39 % спестявания от първична невъзобновяема енергия и 8,21 % от първична възобновяема енергия /съгласно доклад от ЕЕ обследване/. Комплексът от енергоспестяващи мерки ще допринесе и за постигането на допълнителен ефект по осигуряване на рентабилна експлоатация на обществената сграда, което ще позволи нейната устойчива поддръжка и управление с оглед предоставяне на по-добри и допълнителни услуги на населението. 2 450 480.00 0.00
Изготвяне на независима експертна оценка: Съгласно Насоки за кандидатстване настоящото предложение за изпълнение на инвестиции включва изготвяне на независима експертна оценка след приключване на дейностите по изпълнение на СМР. Същата ще бъде изготвена от сертифициран енергиен одитор, включен в регистъра по чл. 44 ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Целта на експертната оценка е да докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването на сградата на НБ "Иван Вазов" - Пловдив. Енергийното обследване на сградата показа необходимостта от подмяна на дограма с PVC дограма с стъклопакет с "К" стъкло; монтаж на вътрешна топлоизолация; топлинно изолиране на покривна конструкция; ремонт и реконструкция на климатични системи и изграждане на фотоволтаична система с акумулиране на произведената електроенергия с инсталирана мощност на фотоволтаичните панели 100 kWp. Енергийното обследване след приключване на упоменатите мерки за ЕЕ и мерки за оползотворяване на енергия от възобновяеми източници ще потвърди заложените в проектното предложение стойности на индикаторите и ще осигури на ръководството /КП/ и СНД по-богата и точна информация за консумацията на енергия и за енергийните разходи. 11 000.00 0.00
Организация и управление на проекта и информация и публичност на проекта: Основната цел на дейността е да се гарантира изпълнението на проекта в съответствие с изискванията на процедурата и МВУ. Екипът за управление на проекта ще включва: ръководител проект, експерт "Тръжни процедури", експерт СМР, експерт "Публичност и информация" и счетоводител. ЕУП ще е отговорен за цялостно изпълнение на проекта. Основните роли на екипа ще са разпределени по следния начин: - ръководителят ще организира, ръководи и контролира изпълнението на проекта; ще изготвя и предоставя отчети - междинни и окончателни за изпълнените дейности, в съответствие с изискванията; поддържа контакт с всички заинтересовани страни по проекта, отговорни институции и местната власт; при необходимост предлага на ръководството на общината мерки за преодоляване на възникнали проблеми в процеса на изпълнение на проекта; - експерт "Тръжни процедури" - ще изготви предвидените по проекта документации за възлагане на обществени поръчки; ще участва в работата на оценителните комисии по ЗОП; ще изготвя договорите за възлагане на обществени поръчки; ще следи за законосъобразността на всички дейности по проекта; ще работи и по правни казуси, възникнали и/или свързани с изпълнението на проекта; - експерт СМР - ще координира работата на изпълнителя на СМР и ще осъществява контрол по изпълнението на СМР; ще изготвя становища, доклади и предложения, свързани в извършваните ремонтни дейности по проекта; - счетоводителят ще изпълнява цялостната финансова-счетоводна дейност, свързана с изпълнението на проектните дейности, в съответствие с нормативните актове; ще отговаря за съхранението на финансово-счетоводната документация; ще следи за целесъобразното и законосъобразно изразходване на финансовите средства по проекта; ще следи за стриктното изпълнение на разходните пера по бюджета на проекта; ще подготвя междинните финансови отчети и окончателния финансов отчет по проекта. - експерт "Публичност и информация", които ще отговаря за мерките за информация, комуникация и публичност. Дейността включва и осигуряването на информация и публичност на проекта като Община Пловдив ще прилага подходящи мерки за информация, комуникация и публичност, съгласно разпоредбите на чл. 34 на Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 година за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост. Изрично ще се указва произходът на финансиране чрез поставяне на емблемата на ЕС в съответствие с посочените технически характеристики с упоменаването „финансирано от Европейския съюз – NextGenerationEU“. По време на изпълнението на предложението за инвестиции Община Пловдив ще информира обществеността за получената подкрепа, като ще постави банер на уебсайта си – plovdiv.bg, който да препраща към страница с кратко описание на проекта, неговите цели и резултати и посочва финансовата подкрепа от ЕС. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта ще се посочва финансовата подкрепа от ЕС и ще присъства емблемата на ЕС с упоменаването „финансирано от Европейския съюз – NextGenerationEU“. По време на изпълнението на инфраструктурния проект на видимо място /пред Народна библиотека "Иван Вазов"/ ще се постави временен билборд с големи размери с информация за наименование на проекта, неговата стойност, срок за изпълнение на проекта и ще бъде указан финансовия принос на ЕС. След приключване на проекта временния билборд ще бъде заменен от постоянна обяснителна табела. Табелата ще съдържа същите основни елементи като билборда. За да достигне до широката общественост информация за изпълнявания от общината проект и да бъде популяризирана финансовата помощ от ЕС чрез NextGenerationEU ще бъдат организирани минимум две публични събития в процеса на изпълнение на проекта. Изпълнението на дейността ще допринесе и за по-голямата публичност и прозрачност при осъществяване на проекта, вкл. и създаване на необходимите предпоставки за обществен мониторинг и наблюдение върху цялостната проектна реализация. 50 000.00 0.00
Извършване на оценка на съответствието на инвестиционния проект и упражняване на строителен надзор: Дейността е планирана в съответствие с действащото законодателство. Оценката на съответствието следва да включва проверка на: спазване изискванията на действащите нормативни актове за проучване и проектиране, към момента на изработване на проекта; пълнота и структурно съответствие на инженерните и др. изчисления, съобразно нормативните изисквания. Строителният надзор е задължителен за всички строежи от първа до пета категория - това улеснява строителството и гарантира безпроблемното въвеждане на обекта в експлоатация. Задълженията на строителния надзор започват още преди започването на същинското строителство - при откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво. В неговите задължения ще влиза изготвянето и подписването на всички актове и протоколи по време на строителството до завършването му и изготвянето на окончателен доклад (Акт 16) за издаване Разрешение за ползване и/или Удостоверение за въвеждане в експлоатация. Екипът по строителен надзор е този, който ще проверява дали процесът на изграждане на обекта се извършва в съответствие с документацията за разрешението за строеж. Строителният надзор ще проверява качеството на строителните работи, части, елементи, материали, инсталационни линии (електричество, водоснабдяване, канализация, отопление и охлаждане) и технологии в сградата. Задачата на строителния надзор ще е и координация - график и сроковете за изпълнение на определени работи и тяхното синхронизиране. Надзорът ще гарантира спазването на договорените норми и задължения от всички проектанти и изпълнители. Чрез своите специалисти строителният надзор ще е длъжен да следи за осигуряване на съществените изисквания за носимоспособност, която се осъществява чрез контрол на качеството на влаганите материали и качеството на извършваните строително – монтажни работи. Чрез изпълнение на тази дейност се гарантира качествено изпълнение и безпроблемно въвеждане на строежа в експлоатация. 67 800.00 0.00
Изготвяне на оценки, съгласно чл. 142, ал.10 и чл. 169, ал. 1, т. 6 от ЗУТ: Обхватът на тази дейност включва извършване на оценката за съответствие на изготвените инвестиционните проекти за енергийно обновяване на НБ „Иван Вазов“ с основните изисквания към строежите, в обхват по чл. 142, ал. 10 и 11 от ЗУТ, както и оценка на останалите характеристики на строежа по чл. 169 от ЗУТ. Съгласно чл. 142, ал. 5 на ЗУТ оценката обхваща проверка за съответствие с: Предвижданията на подробния устройствен план; Правилата и нормативите за устройство на територията; Изискванията по чл.169, ал. 1 в т. ч. – носимоспособност, устойчивост и дълготрайност на строителните конструкции и на земната основа при експлоатационни и сеизмични натоварвания; пожарна безопасност на строежа; опазване на здравето и живота на хората и на тяхното имущество; безопасно ползване на строежа; опазване на околната среда по време на строителството и на ползването на строежа, включително защита от шум, опазване на защитените територии и обекти и опазване на недвижимите паметници на културата; икономия на топлинна енергия и топлосъхранение на обекта; строежите да бъдат проектирани, изпълнени и поддържани в съответствие с изискванията за достъпна среда; Взаимната съгласуваност между частите на проекта; Пълнотата и структурното съответствие на инженерните изчисления; Изискванията за устройство, безопасна експлоатация и технически надзор на съоръжения с повишена опасност, ако в обекта има такива; Специфичните изисквания към отделни видове строежи съгласно нормативен акт, ако за обекта има такива; Изискванията на влезли в сила административни актове, които в зависимост от вида и големината на строежа са необходимо условие за разрешаване на строителството по Закона за опазване на околната среда, Закона за културното наследство или друг специален закон, както и отразяване на мерките и условията от тези актове в проекта. В Комплексният доклад се вписва основание за издаването му, дата на съставяне, договора с Възложителя, номер и дата на лиценз, квалифицираните специалисти съгласно заверения списък, актуална регистрация, седалище, адрес на управление на юридическото лице, от кого се представлява и управлява. Изпълнението на поръчката трябва да е съобразено с техническите и законови разпоредби, с техническите правила и норми, действащи в Република България. При изготвяне на оценката за съответствие, изпълнителят ще уведоми Общината за наличие на несъответствия на инвестиционния проект със спесификацията по чл. 138 от ЗУТ и/ или утвърдената функционална схема за съответния обект. За изпълнение на дейността са планирани 5000.00 лв. с ДДС. Същите са в режим „непомощ“. 5 000.00 0.00
Въвеждане на обекта в експлоатация: Строежите от първа, втора и трета категория по чл. 137, ал. 1 и 2 от Закона за устройство на територията (ЗУТ) на територията на Република България се въвеждат в експлоатация въз основа на разрешение за ползване, издадено от органите на Дирекцията за национален строителен контрол, при условия и по ред, определени в Наредба № 2 от 31.07.2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти. Началникът на Дирекцията за национален строителен контрол (ДНСК) или упълномощено от него лице издава разрешение за ползване на строежите въз основа на: окончателен доклад, съставен от лицето, упражняващо строителен надзор, за строежите от първа, втора и трета категория по чл. 137, ал. 1, т. 1, 2 и 3 ЗУТ и протокол обр. 16 за установяване годността за ползване на строежа, съставен от Държавна приемателна комисия (ДПК) съгласно Наредба № 3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството с предложение за издаване на разрешение за ползване. Във връзка с това след приключване на дейностите по устойчиво енергийно обновяване на НБ „Иван Вазов“ Община Пловдив ще подаде искане за назначаване на ДПК за издаване на разрешение за ползване. 4 000.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).