Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 763 TREES
Български

Programme: Renewable Energy, Energy Efficiency, Energy Security

Planning region: All

Description

I. Need for Satisfaction
   According to research, 48.6% of companies hired employees after completing their education identify gaps in their training and do not have the knowledge and skills necessary to fulfill their professional duties. For the recruited persons, about 70% of the firms point to lack of professional knowledge and skills and 60% to the ability to work independently and to make decisions. About 40% of companies believe that young people can not work in a team, and 80% think that they have gaps in their professional knowledge and skills.
   All this shows that the level of competence and the professional-qualification structure of the workforce among the target group is not at the required level.

II. Specific objectives
 Provide training to improve professional qualification and key competencies of employees
 Increase the number of employees with acquired or improved qualifications and key competencies
 Increase the number of employees who have acquired new knowledge and skills
 Creating sustainable employment for employees

III. Target audience-15 employees, appointed on a labor contract with the Applicant

IV. Basic activities
1. Selection of individuals from the target group
2. Incoming test on KC2-English
3. Specific training-course 1-Robotic and peripheral devices, robotic palletizing programs
4. Training to increase the prof.qualification for a part of a profession under 2 SPC-course 2-Computer Management Technologies
5. Training to acquire KC2-course 3-English
6. Applying an exam and issuing documents to the graduates
7. Provide opportunities for flexible forms of employment

V. Results for achievement
1. Selected Employees-15
2. Specific training-15 persons
3. Trainings for vocational qualification and KC-2 courses for 15 persons
4. Employed persons who have acquired qualification-15
5. Employed persons who have acquired KC2-15
6. Trained persons with permanent employment after completion of the project - 15
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подбор на лицата от целевата група.: Ще се определят 15 лица от целевата група за включване в дейностите по проекта. Определяне на заетите лица при Кандидата според следните условия: - 15 лица, назначени на трудов договор при Кандидата; - с минимално входящо ниво: навършени 15 години и завършено образование според ДОИ за професионално обучение по професия или част от професия; - да имат нужда от обучение за придобиване/повишаване на професионалната квалификация и/или обучение по ключова компетентност и/или специфични обучения; - КИД на Кандидата е 33.12, който е сред приоритетните сектори и лицата, включени в проекта ще преминат и специфично обучение. При определяне на лицата от целевата група ще се съблюдават и спазват и хоризонталните принципи на ОП РЧР за равни възможности и недопускане на дискриминация, равенство между половете, както и устойчиво развитие при провеждане на обученията и заетостта. 0.00 0.00
Входящ тест по КК2 - Английски език: За да се включат в обучението по КК2 - Английски език, съгласно изискванията на процедурата ще се проведе входящ тест на заетите лица определени за обучението. Това ще се направи с цел определяне на нивото им от знания и умения по КК2 - Английски език. 0.00 0.00
Специфично обучение за конкретен работен процес - курс 1-Роботизация и периферни устройства, програми за роботизирано палетизиране: Една от основните дейности на Кандидата е изработване на системи за автоматизирани действия в производствените процеси на клиентите. Необходимостта от настоящото обучение се обуславя от бързото развитие на техниката във всички нейни аспекти. Роботизацията, като дял от техниката–свързана с използване на новите индустриални роботи, системи за управление, софтуер и периферни устройства. Установени нужди на Кандидата и специфика на работния процес по роботизиране на палетизирането при клиентите: Основен дял от роботизацията е роботизираното палетизиране и депалетизиране. Тези дейности са предизвикателство за потребители, производители, системни интегратори. Качественото и успешно изграждане на роботизирани системи за палетизация и депалетизация е свързано с детайлно познаване на използваните роботи, грипери, пневматични компоненети, датчици, софтуер за програмиране. Бързото развитие на роботизацията изисква използване на различни видове и модели роботи. Познаването и използването на различни роботи е много важно, за оптимизиране на проектите с оглед на бързодействие, компактност, мултифункционалност и комуникация с различни системи. Изучаването на индустриалните роботи е пряко свързано с дейността на персонала на фирмата. Тяхното отлично познаване е наложително за асемблирането на всяка роботизирана система. Прилагането на знанията в практиката е предпоставка за бързо, ефективно и надеждно изпълнение на възложените дейности от клиентите по техническото задание. В техническите средни и висши училища, се изучават различни дисциплини по безопасност, но те в никои случай не дават достатъчни знания и е необходимо конкретно изучаване на системите за безопасност, които се използват при роботизираните системи. Всеки инженер, който се занимава с роботизирани системи, трябва детайлно да е запознат със средствата и начините за обезопасяване на роботизирани системи. Трябва успешно да прилага в практиката тези знания и да извършва демонстрации и обучения на клиентите и потребителите на роботизирани системи. Основна задача на предлаганото обучение е въвеждане на специалистите при Кандидата в нов конкретен работен процес за нови технологии за управление и начините за разработване и внедряване на новите системи за роботизирано палетизиране. Предприятието на Кандидата е от приоритетните сектори (КИД 3312) и съответно специфичните обучения са допустими като дейност. Самото обучение е специфично и допустимо по процедурата поради следните обстоятелства:  темата и спецификата на обучението попадат извън обхвата на системата за професионално образование и обучение и извън обхвата на обученията за придобиване на ключова компетентност съгласно ПМС № 280/2015;  заетите лица ще придобият подготовка, която е пряко и главно приложима към настоящата им длъжност в предприятието, а именно разработване и внедряване на системи за роботизирано управление и палетизиране на дейности в производствени предприятия;  обученирто осигурява квалификация, знания и умения, които в много малка и ограничена степен могат да се използват в други предприятия и/или области на дейност/икономически отрасли. Основните модули на обучението са:  Методи на връзка между отделните електронни устройства  Роботи за палетизиране: Видове, модели, технически характеристики, приложения  Грипер /захват/ за захващане на товари, предмети и детайли при палетизиране  Елементи и съоръжения за изграждане и обезопасяване на роботизираните клетки  Датчици, електрически ключалки, аварийни вериги и стоп бутониери за управление  Софтуер за палетизиране на палети За постигането на тези умения ще се проведе курс за специфично обучение: - Тема: Роботизация и периферни устройства, програми за роботизирано палетизиране - Хорариум часове: 2 групи по 84 уч.часа + 3 уч.часа изпит - Форма на провеждане на обучението: присъствена - Брой обучавани лица: 15 лица - Документ, доказващ завършеното обучение: Сертификат за специфично обучение 29 100.00 0.00
Обучение за повишаване на професионална квалификация по част от професия по 2 СПК - курс 2-Компютърни технологиии за управление: Заетите лица в предприятието на Кандидата са специалисти в областта на електрониката. С навлизането на новите технологии за да могат тези лица да изпълняват ефективно и качествено задълженията си е необходимо да получат допълнителна квалификация. Проектирането, изработката, внедряването и поддръжката на роботизирани и автоматизирани системи изисква много добри познания освен по електроника, но и по компютърни и информационни технологии, за да може да се вземата правилни и ефективни решения по управление на автоматизираните и роботизирани системи. За да се реализират тези изисквания е необходимо лицата да могат да работят със съвременна ИКТ и съответната периферия. Също така трябват и знания за свързване, инсталиране и управление на различни роботизирани системи с помоща на компютърните технологии. Чрез придобитите знания и умения всички работещи ще могат качествено и бързо да изпълняват възложените им дейности и задължения по конфигуриране и управление на автоматизирани и роботизирани системи. Целта на професионалното обучение е лицата да добият знания и умения за:  Спазва здравословни и безопасни условия на труд при извършване на дейности с машини, техника, уреди и апаратура;  Умее да разчита техническа документация, каталожна и справочна литература на компютърни модули и системи;  Функционалните и структурните връзки между компонентите на компютърните системи за управление;  Ползване на различни диагностични програми;  Начини за свързване, инсталиране и управление на автоматизирани системи чрез компютърни технологии; За постигането на тези умения ще се проведе курс за професионално обучение „Компютърни технологиии за управление”: - Професия: 523060 - Монтьор на компютърни системи; - Специалност: 5230601 - Компютърна техника и технологии; - квалификация по част от професия по 2 квалификационна степен; - Хорариум часове: 300 уч.часа (84 уч.ч. - теория и 216 уч.ч. - практика) + 12 уч.часа изпити (6 уч.ч.-изпит теория и 6 уч.ч.-изпит практика); - Брой обучавани лица: 15 лица; - Документ, доказващ завършеното обучение: Удостоверение за професионално обучение. Част от занятията, които са упражнения ще се проведат дистанционно. Те ще се осъществят през специална web-базирана платформа. Всяко лице, включено в курса ще получи регистрация на платформата и ще може да осъществява достъп с име и парола. В web-платформата Изпълнителя ще предоставя на обучаемите лица материалите за упражнения и самоподготовка. Тези материали ще са в електонен формат и ще могат или да се изтеглят на работната станция или интерактивно да се изпълняват на момента. Тези занятия и упражнения ще се контролират от лектора през платформата за дейностите изпълнени от лицата и чрез резултатите от упражненията. Извършеното професионално обучение е стабилна основа за надграждане с нови знания и умения с цел повишаване пригодността за заетост. В началото ще се проверява минималното входящото ниво на курсистите – навършени 16 години, средно образование, да са физически годни и психически здрави за да упражняват професията или уменията, които ще придобиват. Професионалното обучение, ще се осъществи от Изпълнител по модулна система, акцентът ще се постави върху практическите модули. Методиката за провеждането на курсовете, които са за степен на професионална квалификация или по част от професия, се основава на одобрени от НАПОО учебни планове и програми. От изключителна важност за екологичната устойчивост е намаляване на отрицателното въздействие на транспорта върху качеството на околната среда. В рамките на обучението като задължителен елемент ще бъде включен модул, свързан с ефективно използване на ресурсите, опазване на природата и околната среда, управлението на отпадъците и др. Курсистите ще придобият знания и умения, от които наистина се нуждаят, и които ще могат реално да приложат в практиката. 9 000.00 0.00
Обучение за придобиване на ключови компетентности по КК2 - курс 3-Английски език.: За да могат наетите лица да изпълняват ефективно и качествено задълженията си е необходимо да могат да комуникират свободно и на английски език. Това е необходимо за да работят свободно и качествено с техническата документация на техническото оборудване, както и за технически спецификации и информации за нови технологии и разработки в областта на производство на Кандидата. Също така езикът е необходим и при обслужване на англоезични клиенти. Всички заети лица работят с офис и/или специализиран софтуер. В този софтуер всички помощни, управляващи менюта и хелпове са на английски език. Също така ще трябва да се ползва печатни издания и литература, както и попълване на документи на английски език. Всичко това обуславя провеждането на обучение по ключова компетентност 2 "Общуване на чужди езици" и по-специално курс за Английски език - нива А1, А2 и В1. Учебната програма по английски език дава възможност за изучаване на английски език на функционална основа и цели изграждане на комуникативна компетентност чрез балансирано и паралелно развиване на знанията по граматика, лексика и фонология и на уменията за слушане, говорене, четене и писане. Езиковите и речеви умения се изграждат интегрирано, в резултат на което в края на обучението курсистите трябва да могат: да разбират и интерпретират текст; да извличат и коментират информация; да общуват в реални и симулирани ситуации; да създават текст. Приоритет в обучението по английски език ще има комуникативната насоченост, тъй като средата за работа, предполага повече срещи и изисква активното използване на езика в устна и писмена форма. Ще се наблегне и на изучаването на специализирана лексика и езикови структури от областта на администрацията, услугите и производството, за да може да се осъществява успешна професионална комуникация при устно или писмено изказване. За постигането на тези знания и умения ще се проведе курс за обучение по КК2 - „Английски език-нива А1, А2, В1”: - Хорариум часове: 300 уч.часа (150 уч.ч. - теория и 150 уч.ч. - практика) + 3 уч.часа изпит (общо за 3-те нива); - Брой обучавани лица: 15 лица; - Документ, доказващ завършено обучение: Сертификат за проведено обучение. Част от занятията, които са упражнения ще се проведат дистанционно. Те ще се осъществят през специална web-базирана платформа. Всяко лице, включено в курса ще получи регистрация на платформата и ще може да осъществява достъп с име и парола. В web-платформата Изпълнителя ще предоставя на обучаемите лица материалите за упражнения и самоподготовка. Тези материали ще са в електонен формат и ще могат или да се изтеглят на работната станция или интерактивно да се изпълняват на момента. Тези занятия и упражнения ще се контролират от лектора през платформата за дейностите изпълнени от лицата и чрез резултатите от упражненията. Извършеното обучение по ключова компетентност 2 дава нови знания и умения с цел повишаване пригодността за заетост. Обучението и по ключови компетентности, ще се осъществи от Изпълнител. След всяко от 3-те нива ще се правят тестове за установяване на степента на усвояване на преподадения материал. Методиката за провеждането на обучението по ключови компетентности ще се основава на изискванията от АЗ и ПМС 280. Проверява се минималното входящото ниво на курсистите – навършени 15 години, основно образование, да са физически годни и психически здрави за да упражняват уменията, които ще придобиват. Курсистите ще придобият знания и умения, от които наистина се нуждаят, и които ще могат реално да приложат в практиката и изпълняваните от тях професионални задължения. 10 500.00 0.00
Полагане на изпит и издаване на документи на успешно завършилите.: Целта е да се оценят знанията и уменията на обучаемите лица на основата на оценки от проведените изпити и да се издадат съответните документи за успешно завършилите обученията лица. 0.00 0.00
Предоставяне на възможност за гъвкави форми на заетост за заетите лица за периода на обучение.: Поради натовареността от провеждане на 3 различни обучения, във всеки един работен ден ще има занятия. Също така и в някои от почивните дни също ще се провеждат учебни занятия. В тази връзка и с цел заетите лица от една страна максимално ефективно да участват в учебния процес, а от друга да не се нарушава производствения процес, то за периода на провеждане на обученията заетите лица ще преминат в гъвкава форма на заетост. 14 354.40 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).