Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 246 TREES
Български

Programme: Renewable Energy, Energy Efficiency, Energy Security

Planning region: All

Description

This project is in response to the need to roll down, finding and making contact with young people under 29 years of age who do not study, do not work and are not registered as job seekers in the "Labour Office".
The main reasons for inactivity are the lack of jobs appropriate to their education and skill level, lack of qualifications, skills or work experience and others. Active behavior on the labor market of these people depend on complex factors - economic situation, supply of labor, social security and tax burden, adequate activation policy and others.
Inactives are potential to increase labor supply. Activation of long-term unemployed and inactive persons is an important priority of the labor market and is determined both by the need to increase the workforce to sustain economic growth and in terms of social inclusion. To be effective actions by activation is required individualized approach to persons of that target group.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: "Организация и управление на проекта" : Дейността осигурява подходяща среда за безпроблемно организиране, координация, управление, изпълнение и отчитане на проектните дейности. Отговорността за правилното администриране и управление на дейностите по проекта е на Община Иваново. Организацията и управлението на проекта се осъществява в съответствие с изискванията на Управляващия Орган по ОП „Развитие на човешките ресурси“. Дейността включва: 1) Сформиране на Екип за управление на проекта /ЕУП/от следните членове: Ръководител, Технически сътрудник и Счетоводител. Ще се разработят и подпишат 3 броя граждански договори /допълнителни споразумения към основния трудов договор, съобразени с изискванията на ПМС № 119 от 20.05.2014 година. Планирането и отчитането на разходите за възнаграждения на персонала, свързан с администрирането на проекта ще бъде съобразено с Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014-2020. Екипът на проекта ще организира дейностите за ефективно управление. Ще се ситуира офисът и ще се подготви необходимата документация. 2) Изготвяне на подробен(актуализиран) план - график за изпълнение на дейностите по проекта Във връзка с необходимостта от синхронизиране на включените дейности в проекта с определени изисквания, ще се изготви подробен план - график с точно определяне на датите на стартиране/начало на съответните проектни дейности. 3) Разработване на план за мониторинг Планът ще се изготви съгласно изискванията за управление на проекта и създаване на ясна организация и изисквания от страна на екипа към изпълнителите на възложените проектни дейности/задълженията на партньорите. 4)Управление на проекта Екипът за управление ще заседава ежемесечно или извънредно, при форсмажорни обстоятелства. Срещите и заседанията ще бъдат документирани в протоколи. Ще се изградят: система за комуникация и документооборот; система за вътрешен финансов контрол; Ще се провеждат ежемесечни заседания на екипа, ще се изготвят отчетни доклади, доклади за напредъка по проекта и др. доклади, изискуеми от УО на Оперативната програма. 20 653.04 0.00
Дейност 2 :"Реализиране на мерки и дейности за информиранe и публичност": Спазвайки условията и изискванията, описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020, в рамките на дейността ще се изпълнят следните дейности за информиране и публичност: - пресконференции /встъпителна и заключителна/- Ще бъдат организирани 2 броя пресконференции, по една в началото и в края на проекта, на които ще бъдат представени целите и очакваните резултати по проекта. Ще бъдат поканени представителите на Дирекция "Бюро по труда", дирекция "Социално подпомагане", директори на училищата на територията на общината, представители на стопанския и нестопанския сектор, всички кметове по населени места, както и местни и регионални медии. Събитията ще бъдат отразени в местна/регионална преса и на официалната интернет страница на общината. - транспаранти - ще бъдат изготвени 2 броя транспаранти съгласно изискванията за публичност, които ще се използват при реализиране на дейностите през целия период на изпълнение на проекта. - публикуване на информация на електронната страница на бенефициента- на Интернет страницата на община Иваново: www.ivanovo.bg ще бъде публикувана следната информация: кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз. - плакати - Ще бъдат изработени 120 броя плакати (размер А3) с информация за проекта, които ще се поставят на видни за обществеността места- таблата пред кметствата/на площада на селото във всички населени места на територията на общината и на видни места в общинския център. Плакатите ще съдържат необходимите минимални изисквания; - промоционални материали - ще бъдат изработени 500 броя химикалки - информационна табела пред офиса по проекта - Във всеки изготвен документ, свързан с изпълнението на проекта ще се посочва, че финансиращата го оперативна програма се осъществява с подкрепата на фондовете ЕСФ и ИМЗ. 1 992.00 0.00
Дейност 3" Идентифициране на икономически неактивни младежи до 29 годишна възраст включително, които не са в образование или обучение, и активиране за включването им на пазара на труда " : Дейността е комплекса и съдържа поддейностите:идентифициране и активиране. 1.В рамките на изпълнение на поддейност "Идентифициране" ще се осъществят контакти /директно лице в лице, по телефон, чрез социалните медии/ с неактивните младежи до 29 годишна възраст на Община Иваново чрез: -поименно определяне на младежите, които не учат, не работят и не са регистрирани в"Бюро по труда" -изготвяне на списък/Регистър на младежите, които не учат, не работят и не са регистрирани в "Бюро по труда" с актуален адрес за осъществяване на контакт -намиране и осъществяване на контакт с младежите. 2.В рамките на изпълнение на поддейност"Активиране"ще се активират като се насърчават и подпомагат да изберат от следните възможни "пътеки" за активиране: - връщане в образователната система:отпадналите от образователната система ще бъдат насочвани към образователни институции за продължаване на образованието - Регистриране в Дирекция "Бюро по труда - Насочване към включване в обучение във връзка с възможност за работа - Насочване към реализация на пазара на труда С цел провокиране на активното поведение на пазара на труда на неактивните младежи, задачата на членовете на екипа на Фондация"РЗСД-Авицена" е да съкратят/прекратят престоя на младежите без работа и да ги насочат към реализация на трудовия пазар посредством мотивирането им да се регистрират в бюрата по труда. За целта експертите ще работят активно с целевата група на проекта. Ще провеждат формални и неформални, неоповестени и оповестени срещи с младежите – групови и индивидуални. Провеждането на подобни срещи е първата стъпка, която трябва да се предприеме за всеки младеж с цел информиране и определяне на личния шанс за започване на работа. При провеждането на срещите целта е да се определи от експертите на Фондацията съществуват ли обективни-преодолими или непреодолими пречки пред неактивните младежи да си намерят и да започнат работа (пречки, които поставят младежа в неизгодно положение на пазара на труда - те могат да бъдат свързани с:личността-пол, възраст, етническа принадлежност; професията-дали се търси или не на местния пазар на труда; липсата на квалификация и трудов стаж; личностните качества). Екипът на Фондацията ще работи съобразно индивидуалните потребности и характеристики на неакивните младежи, информира ги и ги мотивира да бъдат активни на пазара на труда. За постигане на тези цели членовете на екипа ще работят във всички населени места. Членовете на екипа ще изпълняват следните дейности: •организиране и провеждане на информационни кампании за регистриране в бюрото по труда–за представяне на законовите разпоредби и запознаване с различни правни казуси, касаещи статута на заетите, безработните, неактивните–техните права и задължения и възможности и насочване на младежите към активно поведение на пазара на труда; •провеждане на предварително оповестени неформални семинари с цел изграждане на умения у участващите за ефективно търсене на работа, подготовка за кандидатстване и участие в интервю с работодатели. Семинарите помагат в неформална обстановка на участващите лица да се асоциират към активно търсещите работа; •идентифициране на групите от неактивни лица и техните потребности чрез провеждане на неформални срещи–индивидуални и групови, по въпроси, свързани със заетостта, професионалното информиране и консултиране; •индивидуална работа с неактивните младежи-предоставяне на съвети на безработните, които имат нужда от помощ за намиране на работа, съобразени с индивидуалните им потребности: помощ при изготвяне и редактиране на автобиография, анализ на различните техники на търсене на работа, избор на подходящо обучение; •включване в мотивационно обучение; •създаване на умения и навици за търсене на работа и подпомагане включването в заетост–търсене на обяви в различни източници като вестници, списания, интернет; •предоставяне на практически насоки за търсене на работа; •създаване на активни контакти между членовете на екипа и неактивните младежи. 19 300.90 0.00
Дейност4: "Организиране и провеждане на мотивационно обучение за активно търсене на работа " : Целта на мотивационното обучение е да засили мотивацията на младежите от целевата група за обучение и работа, като му даде повече знания за професиите, образователната система, изискванията и тенденциите на пазара на труда, и като изгради у него умения за себеизследване и себеутвърждаване, и кандидатстване за работа. В рамките на 8 дни, по 6 часа дневно ще се проведе мотивационно обучение на тема “МОТИВАЦИОННО ОБУЧЕНИЕ”- АКТИВНО ПОВЕДЕНИЕ НА ПАЗАРА НА ТРУДА със следните параметри и характеристики: - форма на обучение: дневна - Продължителност – общо 48 учебни часа (8 дни по 6 часа/ден), от които: Теория – 16 учебни часа Практика – 32 учебни часа - Наименование на модулите: Модул1: Личностни качества и възможности за развитие на способностите - 1 ден ( 2часа теория, 4 часа практика) ТЕМИ: 1.Мисловните качества 2.Комуникативни способности 3.Организаторски способности 4.Личностни качества 5.Кариерно проучване. Модул 2: Определяне на целите и изготвяне на план за действие - 1 ден ( 2часа теория, 4 часа практика) ТЕМИ: 1.Формулиране на целите. Определяне на настоящи знания, умения и способности. 2.Определяне на възможните си от действия 3.Попълване на личен прозорец – SWOT анализ 4.Ориентиране, конкретизиране и назоваване на работата, която всеки обучаем би желал да работи 5.Съставяне план за действие. Поставяне на определящи въпроси. Изготвяне на последователна система спрямо целите и способностите за постигането им Модул3:Вербално и невербално поведение. Работа в екип- 1 ден ( 2часа теория, 4 часа практика) ТЕМИ: 1.Принципи на невербалната и вербалната комуникация. Функции на невербалната и вербалната комуникация 2.Колко важна е невербалната комуникация. Видове невербални сигнали 3.Интерпретация на вербалните и невербалните знаци 4.Създаване на екип. Цел за създаването му. Участие в екипна дейност. Използване на способностите на членовете. Работа върху връзката с останалите от екипа. Модул4:Разрешаване на междуличностни конфликти и адаптиране към колектива- 1 ден ( 2часа теория, 4 часа практика) ТЕМИ: 1.Възникване на конфликтна ситуация между опонентите в резултат на осъзнаване от двете страни на неделимостта на обекта; 2.Прекратяване на конфликта или задълбочаване на конфликтната ситуация. 3.Приобщаване към екипа и екипна работа. Тиймбилдинг. 4.Изолиране на потенциални проблеми и отблъскваща среда в работния процес. 5.Ролева игра. Симулиране на конфликт. Изграждане и приобщаване към колектив Модул5:Предприемачество и предприемачески дух- 1 ден ( 2часа теория, 4 часа практика) ТЕМИ: 1.Стимули за изграждане на предприемачески дух. Вдъхновяващи бизнес истории. 2.Изготвяне на бизнес план по поставени цели. Предпоставки за започването на нов бизнес и успешното управление на малки, средни и големи фирми. 3.Основен мотив за стартиране на нов бизнес. Среда на предприемача 4.Видове предприемачески прозорци. Предприемачески стратегии. 5.Поддържане на предприемачески дух. Модул6:Мотивационен тренинг- 1 ден ( 2часа теория, 4 часа практика) TЕМИ: 1.Упражнение за загряване. Обучаемите споделят нещата, които ги вълнуват и интересуват, какво им се е случило предишния ден 2.Ролева игра за обединение на екипа и определяне на добрия лидер. 3.Събеседване за работа.Последващи стъпки.Вербална и невербална 4.Тренинг на обучаващи подходи и ролеви игри – формиране на квалификационна стратегия. Информационни материали на мерки и програми за повишаване на квалификацията 5.Оценка на настроението и емоционалното състояние на обучаемите в края на учебния ден Модул7:Подготовка на документи за кандидатстване за работа- 1 ден ( 2часа теория, 4 часа практика) Модул8:Усвояване на умения за ефективно използване на различни източници на информация за свободни работни места и за успешно представяне пред работодател - учебна програма - 1 ден ( 2часа теория, 4 часа практика) 16 500.00 0.00
Дейност 5: "Предоставяне на обучения за придобиване на професионална квалификация" : Дейността е насочена към осигуряване на професионална квалификация по професии, отговарящи на непрекъснато търсене на пазара на труда в секторите „Туризъм”, и "Озеленяване" пряко необходими за осъществяване на целите на проекта. Информация за предвиденото обучение: 1.Наименование на обучаващата организация: Фондация "Разпространение на знание и социални дейности - Авицена', 2.Номер на лицензията от НАПОО: 201112909 3.Наименование и код на професията и код на специалността: 3.1.За Група А - от 15 младежи Наименование на професионалното направление и код: Код 622 Градинарство /паркове и градини/ Професия 622020 Озеленител Специалност 6220202 Парково строителство и озеленяване Степен на професионална квалификация Част от Втора степен на професионална квалификация Хорариум на обучението: 300 уч. Часа ( 100 уч. часа теория и 200 уч. часа практика) Брой обучавани лица: 15 Документ доказващ завършеното обучение: Удостоверение за професионална квалификация. 3.2.За Група Б - от 15 младежи Наименование и код на професионалното направление код 812 Пътувания, туризъм и свободното време, Професия код 812010 Организатор на туристическа агентска дейност Специалност код 8120102 Селски туризъм, Степен на професионална квалификация Част от трета на професионална квалификация Хорариум на обучението:600 уч. Часа (250 уч. часа теория; 350 уч. часа практика) Документ доказващ завършеното обучение: Удостоверение за професионална квалификация. 59 625.00 0.00
Дейност 6: "Предоставяне на обучение по ключова компетентност 2"Общуване на чужди езици" : Поради многобройното посещение на територията на общината от туристи-чужденци се породи необходимостта в сектор "Туризъм" на кадри владеещи английски език. Именно за тази цел е заложено чуждоезиково обучение и по - конкретно Обучение на английски език. Информация за предвиденото обучение: 1.Наименование на обучаващата организация: Фондация "Разпространение на знание и социални дейности - Авицена', 2. Хорариум на обучението: 300 учебни часа 3.Брой на обучаваните лица:15 4.Документ доказващ завършеното обучение: Сертификат 21 750.00 0.00
Дейност 7:"Осигуряване на субсидирана заетост на 30 икономически неактивни младежи до 29 годишна възраст включително": Общо 30 младежи от 15 до 29 годишна възраст, преминали обучение за професионална квалификация и ключова компетентност "чуждоезиково обучение" ( само 15, което изисква работното място)ще бъдат включени в субсидирана заетост, т.е. назначени на трудов договор за 6 месеца от кмета на община Иваново на длъжности, попадащи в обхвата на единични групи професии от 2 до 9 клас от НКПД 2011,както следва: 1. Наименование на професионалното направление и код: Код 622 Градинарство /паркове и градини/ Професия :622020 Озеленител Специалност: 6220202 Парково строителство и озеленяване Степен на професионална квалификация:Част от Втора степен на професионална квалификация 2.Наименование и код на професионалното направление код 812 Пътувания, туризъм и свободното време, Професия :код 812010 Организатор на туристическа агентска дейност Специалност :код 8120102 Селски туризъм, Степен на професионална квалификация:Част от трета на професионална квалификация Заложените разходи покриват 100% от сумата на МОД за съответната длъжност и всички дължими вноски за сметка на работодателя, съгл.изискванията на КТ и КСО и определен резерв в случай, че настъпи промяна в размера на МОД. 106 500.00 0.00
Дейност 8:" Мониторинг и отчетност на проекта": Разходването на публични средства от Европейския социален фонд, от Инициатива за младежка заетост и от националния бюджет изисква внедряване и прилагане на процедури за гарантиране на ефективността и целесъобразността на изразходваните средства. Един от начините за това е чрез осъществяване на системи за постоянен мониторинг. Мониторингът представлява непрекъснат процес на събиране на информация, с цел наблюдение изпълнението на проекта и осигуряване на съответствие със сключеният договор за безвъзмездна финансова помощ, както и осъществяване на контрол за ненарушаване на правилата на Структурните фондове и законодателството на Република България и ЕС. С оглед правилното и навременно изпълнение на дейностите по проекта, мониторингът е текущо и систематично набиране и анализ на информация, която се използва в процеса на управление, контрол и вземане на решение. Изпълнението на тази мярка се налага от необходимостта за проследяване правилното изпълнение на предвидените проектни дейности и законосъобразното разходване на средствата, отпуснати с безвъзмездната помощ, да се гарантира постигането на целите на проекта и приносът му за постигане целите на настоящата схема. Екипът за управление на проекта ще бъде ангажиран в постоянното наблюдение на проектното изпълнение и за наблюдението на първоначално договорените изисквания и крайни срокове. Като резултат от постоянното наблюдение, проектният ръководител ще изработва регулярни отчети за проектното изпълнение, съобразно изискванията на Управляващия орган. В хода на реализация на проекта ще се извършва постоянен текущ мониторинг от страна на членовете на Екипа по проекта. Община Иваново и Фондация "РЗСД - Авицена" ще упражняват непрекъснат контрол върху: • качеството на изпълнение на дейностите; • ефективното изразходване на средствата; • спазване на трудовото законодателство и трудовата дисциплина. В обхвата на тази дейност се включва и изготвянето на междинни доклади и заключителен доклад, състоящи се от техническа част и финансова част и се изготвят съгласно образеца от Ръководството на бенефициента за изпълнение на договори по процедура BG05M9OP001-1.002 „АКТИВНИ“. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).