Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Renewable Energy, Energy Efficiency, Energy Security

Planning region: All

Description

The project aims to improve the working environment in SANI Ltd., by providing good and safe working conditions as well as efficient and flexible forms of work organization and human resource management.This project is focused entirely on the development and implementation of new, innovative, more productive, efficient and flexible forms and patterns of work organization, including through the development of organizational systems for managing human resources, health and safety at work and extending working life in terms of better health.In this regard, the project envisages the following activities: 1. Organisation and Project Management
2. Development, adaptation and implementation of systems for human resource development in SANI.3. Providing means of collective protection associated with safety and health at work and improve working and health status of employees.4. Providing safe and healthy working conditions by purchasing personal protective equipment and special clothing. 5. Ensuring benefits for workers, including the repair and equipping of recreation, dining and recreation. 6. Information and publicity.Through the implementation of project activities will create conditions for integration of activities Safety and Health at Work as part of the overall business policy and ensuring sustainable development and greater efficiency of management. With the project SANI focuses on improving health and safety at work and providing benefits. By improving the working environment in enterprise, aims to stimulate sustainable employment and the reduction of occupational accidents and diseases.For this purpose is planned to modernize the management of human resources, purchase of personal protective equipment and special clothing, building ventilation system, buying air conditioners and other collective protection, as well as providing social acquirements- dining room and rest.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта : Целта на дейността е успешно управление, изпълнение и отчитане на проекта, съгласно изискванията на приложимото национално и европейско законодателство. В тази връзка се предвижда Ръководителят на проекта, подпомогнат от външна организация за управление на проекти да ръководят и координират проектните дейности в съответствие с нормативните документи, свързани с предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по ОП РЧР. В рамките на дейността по организация и управление на проекта ще се изпълняват следните задачи: - Осигуряване на цялостното управление на средствата под ръководството на Ръководителя на проекта - поддържане и архивиране на информация по изпълнението и приложението на дейностите по проекта; - извършване на контрол от ръководителя на проекта, включително и на място, върху изпълнение на проектните дейности; - извършване на своевременна подготовка и провеждане на предвидените процедури за избор на изпълнители, както и осъществяване на контрол върху изпълнението на договорните задължения на определените изпълнители/доставчици; - своевременно изготвяне и представяне на отчети (технически, финансови и др.) по изпълнението на проекта и осъществяване на ефективна комуникация с Управляващия орган. При реализирането на проекта ще се поддържат постоянни контакти с всички заинтересовани страни за своевременно уреждане на възникнали въпроси свързани с изпълнението на договора, като особено внимание ще се обърне на качеството на доставените стоки и спазването на крайните срокове за съответната доставка или услуга. Успешното изпълнение на проекта се основава на добро техническо и финансово управление на предвидените по проекта дейности. С оглед успешното управление на проекта, ще се създаде и поддържа ефективна система за комуникация, с цел проследяване на цялостния напредък по проекта и своевременно вземане на решения за коригиращи действия. Дейността гарантира ефективното и ефикасно изпълнение на проекта и допринася за постиганите на всички заложени цели и очаквани положителни резултати. 18 000.00 17 584.04
Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в ”САНИ” ЕООД: Целта на дейността е оптимизация на систамата за управлението и развитието на човешките ресурси, както и въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 г). В съответствие с приетата Стратегия за развитие на предприятието се предвижда в САНИ да се въведат следните организационни промени по отношение развитието на системата за човешките ресурси: 1. Въвеждане на гъвкави форми на заетост: работно време с променливи граници и ротация на работно място. В САНИ с правилата за вътрешния ред към момента е въведено пълно работно време за служителите и е уставена 5 д. раб. седмица по 8 часа дневно.С въвеждането на плаващо работно време се очаква да нарастне ефективността и мотивацията на служителите, съответно да намалее текучеството на персонала и броят на отсъствията, като това ще се отрази положително и на конкурентоспособостта на компанията. Предимствата за служителите са, че ще имат достатъчно време за своите лични и семейни ангажименти. Друго основно предимство е, че се позволява на служителите да работят по това време на деня, когато те са най-продуктивни, което ще е от съществвена полза за по-възрастните служители, тези над 54 г. В САНИ не са прилагани практики свързани с ротация на раб.място, но при по-големи поръчки за ограничен срок от време се налага увеличаване броя на шивачите, което може да се компенсира от гладачите и друг помощен персонал. И впоследствие след ушиването на облеклата се налага увеличаване броя на гладачите, с което са налице условия за ротация на работното място на служителите.В рамките на настоящата дейност ще се въведе ротация на работните места, като така не само ще се даде възможност на работещите да разкрият по-лесно бъдещи възможности за себе си, но и ще се подобри сътрудничеството и адаптивността на работния екип на фирмата. Ротацията ще позволи и удължаване на трудовия живот на служителите над 54 г., тъй като ще им се предостави възможност през определени периоди от време да заемат по-ненатоварващи позиции и съхраняване на тяхната енергия и използване на придобития опит, който те предават на останалите служители.Осъществяването на тази дейност предвижда за най-малко 20 броя заети лица да се прилагат гъвкави форми на заетост. 2. Обезпечаване на предприятието със софтуер за управление на човешките ресурси в предприятието–Сани не разполга в момента с такъв софтуер.Ползите от въвеждането му ще са по отношение на организационното поведение, служителите и ръководството на фирмата, както следва:- Дефиниране на ясни правила и взаимоотношения в организацията. - Прозрачни процедури за подбор, оценка на представянето и развитието на служителите, базирани на реално постигнати резултати и създаване на работни досиета на служителите.- Използване на автоматизирани процедури, които пестят време и съхраняват пълна история за действията на всички участници в тях, включително възможност за създаване на потребителски акаунти на служителите, в които те ще могат сами да завеждат и генерират бланки за отпуски, графици, болнични и друга документация, която така или иначе попълват и принтират. - Възможност за оперативно следене на въведеното плаващо работно време и ротация на работното място и др. - Софтуерният пакет следва да предлага модул, способстващ за обучение на служителите с цел усъвършенстването на знанията, уменията и нагласите на заетите за повишаване равнището на тяхното трудово представяне и за предоставяне на възможности за развитие на кариерата като се имат предвид индивидуалните нужди на заетите и бъдещите потребности на организацията. Обучителният модул позволява да се управлява и следи повишаването, квалификацията и уменията на служителите. Внедряването на софтуер за човешките ресурси дигитализира голяма част от документацията за служителите, което е мярка за намаляване използването на хартия в САНИ и е в съответствие с политиките по опазване на околната среда, изменението на климата и ресурсната ефективност. 55 900.00 55 900.00
Осигуряване на средства за колективна защита, свързани с безопасните и здравословни условия на труд и подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите: Дейността цели осигуряване на средства за колективна защита, свързани с подобряване БУТ в предприятието. Състоянието на предприятието в момента на кандидатстване „САНИ” ЕООД разполага с 3 работни помещения: „Кроялно”- 142 кв.м., „Шевен участък” – 517 кв. м и „Крайно гладене и окачествяване” – 200 кв.м. Съгласно програмата за минимизиране на риска микроклимат в работните помещения несъответства на граничните стойности по параметър „температура на въздуха” през топлия и студения период на годината. Съществуващите климатизация и общообменна вентилация са с недостатъчен капацитет и не могат напълно да осигурят съответно нормативно изискуемите температурите и чистотата на въздуха в работните помещения. Някои технологични процеси / гладене и др. /, създават предпоставки за несъответствия и по параметър „влажност на въздуха”, особено през студения период на годината. Известни неблагополучия се констатират също по показателя "чистота на въздуха", породени от неефективността и недостатъчността на общообменната вентилация. Осветеността в работните помещения не отговаря на светотехническите норми за осветеност от изкуствено осветление и изисквания за съответния вид зрителна работа - различаване на детайли с размери около и даже под 1 mm. Осветителните тела са стари и амортизирани / повредени, замърсени/тип луминисцентни панели, които освен неефективността си по отношение осигуряване на необходимата осветеност на обектите, създават и нежелани пулсации. Измерените концентрация на прахови аерозоли във въздуха на работната среда не надхвърлят граничните стойности, но са близки до тях. Това се поражда от спецификата на производствения процес - работа, при която при обработката на материалите се отделя прах. Съществуващата вентилация в работните помещения, с оглед недостатъчния си капацитет не може да осигури въздухоочистка на нужното ниво според стандартите. Помещенията са с остаряла, амортизирана и деформирана фасадна дограма. Нейната топло- и хидроизолациона функция е неефективна - на много места при дъжд се констатират течове, които могат да овлажнят части от електрически инсталации и създават предпоставки за злополуки. Дограмата не може да осигури в достатъчна степен топлинна изолация на помещенията, а таваните не са топлоизолирани, което влошава микроклимата по параметрите температура и относителна влажност на въздуха както през топлия, така и през студения период на годината. Във връзка с интензитета и честотата на негативно въздействие на разгледаните производствени вредности опасности, рискът за здравето на работещите е оценен като "значим" - повишен риск от възникване и развитие на сърдечно-съдови, инфекциозни, нервни и други социалнозначими заболявания, риск от възникване на професионални заболявания и травматизъм, повишен стрес по време на работа, дължащ се на производствени вредности, опасности и незадоволително санитарно-техническо състояние на работнните помещения. - Ергономични столове 19 бр. са за служителите, които изпълняват служебните си задължения в седнало положение (шивачи, гладачи, кроячи и др.). Използваните към момента работни столове са физически амортизирани, неудобни и не осигуряват необходимата ергономия на работните места. Най-голяма част от работещите извършват своята дейност в седяща работна поза и при натоварване на една и съща група скелетни мускули. Това обуславя необходимостта от оптимална ергономия на работните места, което ще се постигне с подмяната на работните столове. Предвид описаните причинно-следствени отношения, даващи основание за повишаване на заболеваемостта и производствения травматизъм на работещите, породени от значим риск при работа и въз основа на извършената оценка на риска, в рамките на дейността се предвижда предприемане и изпълнение на строително монтажни работи и осигуряване на оборудване за снижаване на интензитета на оценения риск, с цел неговото отстраняване или свеждането му в границите на допустимите рискове при работа. 88 300.00 87 500.00
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд чрез закупуване на ЛПС и специално работно облекло: Целта на дейността е подмяна и закупуване на нови и по-модерни лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло (СРО) за нуждите на заетите в „САНИ” ЕООД лица и за осигуряване на безопасността и опазване здравето на работещите В рамките на изпълнение на дейността „САНИ” ЕООД ще закупи за своите служители по-добро СРО и ЛПС, които отговарят на европейските изисквания за качество и осигуряват безопасност на труда. Тази мярка е продиктувана от това, че настоящите лични предпазни средства се определят от последната разработена оценка на риска като неподходящи, неудобни, неефективни, създаващи допълнителен дискомфорт при работа и несъобразени с динамиката на работните операции и микроклимата в работните помещения. Настоящите СРО и ЛПС са с несъобразена материя на работното облекло с динамиката на работните операции, което води до неефективен топлообмен на организма. При използването на ЛПС на работното място във фирмата ежегодно (или в зависимост от срока на износване) се утвърждава списък на работните места и видовете работи, при които е необходимо да се използват ЛПС и/или СРО, утвърден въз основа на извършената оценка на риска на работните места. Предвидените за закупуване ЛПС и СРО са съобразени със периода, планиран за изпълнение на проекта, съответстват на оценката на риска, вписани са в утвърдения списък на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и СРО, като обосновката за закупуването им е както следва: - Ергономични обувки - 22 чифта, са необходими за всички 22 лица от целевата група служители, от дишаща материя, с противохлъзгащи подметки с цел защита от увреждане на долни крайници и намаляване на статичнито напрежение от правостояща и преобладаваща работна поза – прав и същевременно предпазване от подхлъзване. Продължителното заемане на правостояща работна поза е свързано с натоварване на големи групи мускули, продължителни мускулни контракции (статично усилие), както и извършване на торзионни движения около оста на тялото. Всичко това води до умора, разтегляния, възпаления на сухожилия (тендинити и теносивити), влияе неблагоприятно на кръвоносната система (разширени вени) и нервната система. Уврежданията на гърба и гръбначния стълб могат да направят всяка дейност почти невъзможна или значително болезнена. - Панталон от дишаща еластична материя, която да създава удобство и комфорт при интензивната работа по време на работния процес/по 4 бр. на човек - 2 бр.зимни + 2 бр. летни панталони / за всички служители общо 88 бр. Периода на износване е 3 месеца. - Манта от дишаща материя, която да създава удобство и комфорт при интензивната работа по време на работния процес / по 4 бр. на човек - 2 бр.зимни + 2 бр. летни манти / 4 бр. на човек общо 76 бр. за 19 служители (Шивачи, Кроячи, Гладачи, Чистач в помещение, Работник по сглобяване детайли, Окачествител манипулант, Опаковчик, Оператор – СМТС). Периода на износване е 3 месеца. - Риза с дълъг ръкав - от дишаща материя, която защитава тялото 2 бр. на човек общо 8 бр. за 4 служители. Периода на износване е 3 месеца. - Риза с къс ръкав – от дишаща материя, която защитава тялото 2 бр. на човек общо 8 бр. за 4 служители. Периода на износване е 3 месеца. - Спортно сако от дишаща еластична материя, която да създава удобство и комфорт при интензивната работа по време на работния процес / по 2 бр. на човек - 1 бр.зимно + 1 бр. лятно сако/ общо 8 бр. за 4 служители. Периода на износване е 6 месеца. Включените ЛПС и СРО са предвидени с цел намаляване риска от травми и здравни проблеми на целевата група. Със закупуването им съществено ще бъде намален риска от професионални заболявания. Това ще доведе до ликвидиране на отрицателните последствия от аварии, които могат да доведат до трудови злополуки. Осъществяването на тази дейност се предвижда за всички 22 броя заети лица. 19 000.00 18 992.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка: Целта на дейността е осигуряване на социални придобивки за работниците – място за отдих и почивка, комбинирано с място за хранене. Изборът за изграждане на помещение за отдих и хранене е провокиран от намеренията на фирмата да подпомогна и насърчава колегиалните взаимоотношения на служителите, да нсърчава неформалната комуникация и междуличностните взаимодействия, с което ще се допринесе за подобряване на организационния микроклимат и ще доведе до по-добра ефективност на труда в предприятието. В рамките на дейността се предвижда извършването на текущ ремонт на отделно помещение, собственост на фирмата с РЗП 80 кв. м, намиращ се в гр. Велико Търново, предвиедно за социализация, отдих и хранене на служителите на”САНИ” ЕООД. Посоченото помещение е в задоволително общо състояние, но се нуждае от текущ ремонт, за да прибодобие подходящ приветлив вид и да се създадат необходимите условия за по-добра социализация на персонала, както и да им се предостави адекватно място за отдих и хранене. Ремонтните дейности включват ремонт на вътрешни стени 96 кв.м и таван 80 кв.м (измазване и боядисване), ремонт и частична подмяна на дограмата (на отварящите се крила и затварящите се механизми) и др. подобни дейности. Предвидените СМР ще отговарят на релевантните стандарти и в резултат на изпълнението им помещенията ще могат да изпълняват предвидените им функции за хранене, отдих и почивка на служителите. За реализирането на дейността се предвижда и осигуряване на подходящо оборудване и обзавеждане на помещенията, както и осигуряването на материали (вилици, лъжици, ножове, тенджери, тигани и др.), съобразно предвиденото предназначение за хранене и отдих на служителите. Специализираното обзавеждане и оборудване ще даде възможност служителите за кратко време да възстановяват емоционалния си баланс, да се справят с преумората и стреса. Това ще доведе до повишаване на тяхната работоспособност и ефективност при изпълнение на служебните им задължения и ще рефлектира положително върху качеството и производителността на труда. Социалната придобивка ще може да се използва в почивките, преди началото и след края на работния ден, от служителите. Също така през работно време ще бъде социално място за индивидуални обсъждания на професионални въпроси, в по-спокойна и удобна обстановка. Осъществяването на тази дейност се предвижда за всички 22 броя заети лица. 25 200.00 24 999.01
Информиране и публичност: Предвидените по проекта дейности и съответните резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани пред обществеността, като за целта ще бъдат спазвани стриктно условията и изискванията описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 20142020 г. Ще бъдат предприети всички необходими действия за популяризиране на получената безвъзмездна помощ. С цел популяризация на дейностите по проекта и в изпълнение на изискванията за информираност и публичност на проекти финансирани със средства на ЕС, се предвиждат и следните мерки: • Отпечатване и разпространение на рекламни и информационни материали; • Отпечатване на информационни (лепящи) стикери за доставеното по проекта обзавеждане и оборудване; • Изработване и монтиране на информационна табела, съдържаща основна информация за проекта, която ще бъде поставена на видно място в предприятието. Целта е да се постигне широка информираност относно планираните дейности и постигнатите впоследствие резултати по проекта. В рамките на дейността на заинтересовани лица ще се предоставят информационни/рекламни материали по проекта. В хода на изпълнение на проектните дейности ще бъдат ползвани подходящо оформени бланки на документи с ясна визуализация в съответствие с изискванията. Всички доклади, свързани с проектните дейности също ще бъдат съобразени с изискванията за визуализация на проекта. Това се отнася и за предвидените правила за работа, методики и т.н Успешната реализация на целите на проекта е пряко свързана с постигането на максимална информираност на широката общественост относно изпълнението на предвидените проектни дейности и постигнатите резултати. Широката информираност е безусловно необходима за постигане на траен ефект от проекта и ще окаже положително влияние по отношение на устойчивостта на постигнатите резултати. 1 300.00 1 300.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).