Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Renewable Energy, Energy Efficiency, Energy Security

Planning region: All

Description

The municipal solid waste landfill is located in Kovachevtsi Municipality,Pernik District,a property with an area of 4,720decares,on which the project will be implemented.The landfill has been in operation since 1979.Waste and sewage have been periodically applied.The operation of the landfill has been terminated by 2016.The landfill is not technically equipped in accordance with the regulations and does not meet the technical,operational and sanitary requirements for environmental protection and is a serious pollutant of surface and groundwater,soil,air and biodiversity,therefore,its closure and recultivation  is required.With the implementation of the activities foreseen for technical recultivation, the landfill will be recultivated and it will be no longer act as a solid waste landfill.It will be protected from the harmful effects of atmospheric surface waters, their penetration into the waste body, the separation of odors and dust particles,as well as the disposed of plastics, paper and other light fractions will be stopped.A working project has been developed in implementation of a contract for the design of closure and recultivation of the existing landfill in compliance with the applicable regulatory documents and in accordance with the engineering-geological and hydro-geological conditions of the area.With the implementation of the project,the Municipality of Kovachevtsi will take the necessary actions to eliminate the causes that affect the unfavorable geodynamic processes in the area and will contribute to the prevention of the risk of occurrence of disasters and emergency situations.The implementation of the project will lead to the protection of the environment and human health.Copyright supervision is envisaged for compliance with design decisions,construction supervision for lawful, timely and qualitative execution of construction.Organization and management activities are envisaged for the effective implementation of the investment project as a whole.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1 "Подготовка и изпълнение на проекта": Дейността има връзка с основните цели на проектното предложение и изпълнението й ще допринесе за постигане на целевата стойност на индикатор завършена техническа рекултивация. Съгласно нормативната уредба проектите за рекултивация на депа трябва да се изготвят във всичките задължителни части,в т.ч. техническа и биологична рекултивация, поради което като част от тази дейност е изготвен проект за рекултивация в неговата цялост.В изпълнение на дейността е изготвен работен проект в рамките на договор 112/28.08.2018 г. При разработването на проекта са спазени приложимите нормативни документи и са съобразени конкретните инженерно-геоложки и хидрогеоложки условия на района. При изготвяне на работния проект са съблюдавани изискванията на ЗУТ,Наредба 6/2013г. както и последвалите я изменения,Наредба 26 за възстановяване на нарушени терени, Наредба №4 за обем и съдържание на инвестиционните проекти, както и всички нормативни документи свързани със строителни и екологични изисквания. Инвестиционното предложение попада в обхвата на чл.2, ал., т.1 от Наредба за условията и реда за извършване на оценка за съвместимостта на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони и подлежи на процедура по оценка на съвместимостта му с предмета и целите на опазване на защитените зони по реда на чл.31,ал.4 във връзка с ал.1 от Закона за биологичното разнообразие.В тази връзка РИОСВ Перник е излязло с Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда(ОВОС). Изготвена е оценка на съответствие на проектната документация със съществените изисквания към строежите.Въз основа на направените констатации в доклада, се счита, че проектът се характеризира с пълнота и структурно съответствие на инженерните изчисления и взаимна съгласуваност и е налице основание Главния архитект да одобри проектната документация.Издадено Разрешение за строеж №20/12.12.2019г. В рамките на дейността се предвижда упражняване на авторски и строителен надзор по време на изпълнение на обекта, съгласно изискванията на ЗУТ.Съгласно действащото законодателство не може да стартират СМР без авторския надзор,който следи стриктно по време да строителството изпълнението на работния проект. Консултантът изпълняващ строителен надзор на обекта ще гарантира, че строителните работи ще бъдат изпълнени в съответствие с инвестиционния проект и с изискванията на българското законодателство в областта на строителството.Конкретните задачи на строителния надзор на обекта ще бъдат свързани с:-законосъобразно започване на строителството и всички други изисквания съгласно чл.168 от ЗУТ и подзаконовите нормативни актове и осигуряване на ежедневно присъствие на обекта;-Контрол на строителните продукти, влагани в строежа–чрез извършване на всички необходими проверки, проби и изпитвания, доказващи качеството им;-Осигуряване на правилно и своевременно съставяне на всички актове и протоколи в хода на строителството съгласно Наредба № 3–за съставяне и подписване от всички страни и др.; -Координация на строителния процес чрез контрол на графика и договора за изпълнение на СМР; - Координация по безопасност и здраве съгласно минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на СМР;Продължителността на дейностите по изпълнение на строителния надзор ще съответства на графика за реализация на строително-ремонтните дейности на обекта.За целите на проекта съгласно НК дейностите по изпълнение на строителния надзор ще бъдат до издаден Акт-Образец №15 съгласно Наредба№3 от 31 юли 2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството. Виж цялото описание на дейността във файл 9.1 Описание на дейност 1 от раздел 12. Прикачени електронно подписани документи. 19 978.00 17 215.00
Дейност 2 "Техническа рекултивация на депото": Дейността има връзка с основните цели на проектното предложение и изпълнението й ще допринесе за постигане на целевата стойност на индикатор завършена техническа рекултивация и рекултивирана площ. Техническата рекултивация съгласно одобрен проект за рекултивация по реда на ЗУТ включва строителни дейности, пряко свързани с реализацията на техническата рекултивация на депото, без които е невъзможно въвеждането на обекта в експлоатация. Депото за твърди битови отпадъци се намира в Община Ковачевци, Област Перник, махала „Тодорина“, местност „Пузалка“, имот №000434, с начин на трайно ползване „сметище“, публична общинска собственост, акт № 632 от 18.01.2018 г. Площта за техническа рекултивация на имота съгласно Работен проект е 4,720 дка. Депото за твърди битови отпадъци на Община Ковачевци се експлоатира от 1979г. Периодично е полагано запръстяване. Експлоатацията на депото е прекратена със заповед през 2016г. на директора на РИОСВ Перник. До терена отреден за депо се стига по съществуващ асфалтов еднолентов път. Пътищата ще се използват и при рекултивацията на депото. Съществуващото депо няма изградена ограда. Предвиденото за закриване и рекултивация сметище се отнася към: Втора категория строежи - съгласно ЗУТ, чл.137, т.2, г /съоръжения и инсталации за третиране на отпадъци/; Категорията на хидротехническото строителство, подчинено на изискванията на Наредба №6, Гл. първа, чл.6 и цитираните в този член нормативни документи. Техническата рекултивация включва комплекс от взаимосвързани дейности, чрез които се предотвратява и прекратява негативното въздействие върху околната среда; реализира се отвеждането на повърхностните води; третиране на евентуално формирал се инфилтрат, направа на газоотвеждаща система за безопасно извеждане на сметищните газове от тялото на депото. Новият начин на трайно ползване ще бъде пасище, мера. За реализиране на инвестиционното предложение е издадено съгласувателно становище на Басейнова дирекция "Западнобеломорски район" от май 2019г., съгласно което ИП е допустимо с ПУРБ и ПУРН на "ЗБР" за БУ (2016-2021). В непосредствена близост до терена използван за депониране на битови отпадъци няма защитени обекти от културно и историческо наследство. Площадката, която се предвижда за рекултивиране е съществуващото депо за битови отпадъци в землището на Община Ковачевци. Отпадъците, депонирани в сметището се класифицират като: неопасни смесени битови отпадъци. Те са формирали наклон на запад, като заемат негативна земна форма(дере). Проектното решение предвижда този наклон да бъде не по-вече от 22 градуса. За нуждите на обекта ще бъдат добивани земни маси и хумус за извършването на рекултивационни дейности от общински имот съгласно решение на Общински съвет-Ковачевци след изготвено становище за пригодност на основание аналитични резултати от лабораторни изследвания. Оборудване и съоръжения - пряко свързани и необходими за техническата рекултивация на депото и за изпълнение на мерки контрол и мониторинг. Подземните води ще се контролират чрез изграждане на 3(три) броя пиезометрични кладенци (ПК) - пиезометрични или наречени мониторингови пунктове за мониторинг на подземните води. Пиезометрите ще са разположени по периферията на депото. Изградените сондажи ще бъдат само с цел контрол качеството и нивото на подземните води. Конструкцията на съоръженията за подземни води осигурява липсата на смесването на подземни води от различни водни тела и с различно качество. Предвидени са и базова точка РТ (репер) -1бр. и визирен стълб - наблюдаема точка (НТ) - 2 бр. Определено е местоположението на мониторинговите пунктове за контрол на количеството и качеството на подземните води, в чиито обхват попада инвестиционното предложение. Виж цялото описание на дейността във файл 9.2 Описание на дейност 2 от раздел 12. Прикачени електронно подписани документи. 274 400.81 275 812.39
Дейност 3 „Организация и управление, мерки за информация и комуникация и подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки“.: Дейността има връзка с основните цели и под-целите на проектното предложение и изпълнението й ще допринесе за успешното изпълнение на проекта като цяло и постигане на предвидените резултати и индикатори. Избран метод на възстановяване на разходите по дейността е съгласно чл.55, ал.1, т.4 от ЗУСЕСИФ, а именно финансиране с единна ставка, определена чрез прилагане на процент към една или няколко определени категории разходи).Заложеният процент за група със стойност на БФП под 400 000 лв. – 14% от допустимите преки разходи като непреки разходи е съгласно одобрена на 04.02.2019 г. Актуализирана методология за определяне на размерите на единна ставка за финансиране на дейности за организация и управление по ОПОС в съответствие с Националната методология. За ефективното изпълнение на инвестиционния проект, отговорен за неговото управлението екип ще изпълнява функции и задачи, свързани с управление и координация на дейностите по проекта, подготовка на документите, необходими за извършване на плащания и за верификация и осчетоводяване на разходите, мониторинг и докладване, изпълнение на мерки за информация и комуникация, съхранение на документите по проекта. Членовете на екипа ще бъдат вътрешни за бенефициента служители, както и външни експерти, на които ще е възложено изпълнение на дейностите по организация и управление. Екипът ще бъде сформиран от: 1) От експерти, служители на бенефициента, притежаващи специални знания и умения, както следва: Счетоводител по проекта; Технически експерт; 2) Външни експерти, които ще участват в екипа ще са: - Ръководител на проект; - Експерт Юрист; - Експерт мониторинг, докладване и финанси; - Инженер. Външните експерти за изпълнение на част от задълженията за управление на проекта ще бъдат наети поради следните обективни обстоятелства: Голямата ангажираност и натовареност на общинските служители, недостатъчния човешки ресурс със специфични знания, умения и опит при управлението на инвестиционни проекти по ОПОС. Не се смесват и припокриват функциите и задачите, както между отделните членове в екипа, така и с външните изпълнители. По този начин предвидената организационна структура за управление на проекта демонстрира ясно разделение на функциите в екипа. Екипът за управление на проекта ще осъществява мониторинг и контрол върху всички аспекти, свързани с физическото и финансовото изпълнение, като също отговаря за обща координация между участниците и заинтересованите лица. Тази дейност обхваща цялата продължителност на проекта. Предвижда се изготвяне от външните експерти за управление на проекта на правила и процедури като процедура за изготвяне на искания за плащане на ниво проект, процедура за верификация на документите и за извършване на проверка „на място”, които ще се спазват стриктно по време на изпълнението на проекта. Регулярно ще се провеждат срещи на екипа за обсъждане на дейностите по проекта, достигнатия напредък, закъснения и проблеми, набелязване мерки за преодоляването им, както и редовни посещения на обекта. Дейността предвижда подготовка на документацията по реда на ЗОП за строителство, оказване на съдействие при разглеждане и оценка на офертите, както и разработване на останалите договори (за строителен надзор, авторски надзор, външни експерти за управление на проекта), необходими за дейностите във връзка с проекта, което ще допринесе за сключване на законосъобразни договори с изпълнители по проекта. В рамките на Дейността се осигурява публичност и информиране на обществеността относно целите и дейностите по проекта, очакваните и постигнати резултати, както и финансовия принос на Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие за реализацията на проекта. Предвидените мерки са насочени към максимално широк кръг заинтересовани лица при спазване на указанията в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020“. Виж цялото описание на дейността във файл 9.3 Описание на дейност 3 от раздел 12. 40 527.03 40 050.55

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).