Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Renewable Energy, Energy Efficiency, Energy Security

Planning region: All

Description

The improvement of the control by the non-governmental sector on the implementation of judiciary reforms and the involvement of civil society in its modernization processes can be achieved exclusively through a systematic approach to quality management in the judiciary system. Accountability in the work of the judiciary system is an integral part of this approach. Public trust is evolved through effective forms of communication and accessible information on the work of judicial institutions. This approach is the focus of the proposed project. Based on best practices, the project will perform practical civil monitoring and control over judicial reforms and the inclusion of the non-governmental sector in the improvement process in the context of a proposed integrated quality management and accountability system. This systemic approach will help courts with minimal resources invested in precisely defined and prioritized areas to achieve rapid effects, generate value and raise public trust.

The project includes:
- Analysis of the content and format of reports on the activities of institutions in the judiciary system and their public communication practices;
- Development of modular models and reporting forms for the activities of the institutions in the judiciary system and appropriate channels for communication with citizens, the media, non-profit organizations and other stakeholders;
- Preparation and holding of public discussion;
- Preparation and conduct of specialized training.


The project will extract the content of a quality-control and civil-control system adapted to the national conditions and will create modular reporting form content tailored to the interests of the various stakeholders with appropriate channels of communication. After a comprehensive discussion, the established model will be at the heart of an active awareness-raising campaign through public stakeholder discussions and capacity building through specialized trainings.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
АНАЛИЗ НА СЪДЪРЖАНИЕТО И ФОРМАТА НА ОТЧЕТИТЕ ЗА ДЕЙНОСТТА НА ИНСТИТУЦИИ ОТ СЪДЕБНАТА СИСТЕМА И ПРАКТИКИТЕ ИМ ЗА КОМУНИКАЦИЯ С ОБЩЕСТВОТО: ОПИСАНИЕ НА ДЕЙНОСТ 1: Анализ на съдържанието и формата на отчетите за дейността на институции от съдебната система и практиките им за комуникация с обществото Отчетността в съдебната система е основна характеристика на ефективен и ефикасен подход към управлението на качеството в съдилищата, включваща ясни стандарти на поведение, строго прилагане на правните и етични принципи, стопанственост по отношение на обществените средства и собственост, ефективно и ефикасно управление на ресурсите, както и висока степен на развитост на диалога с всички вътрешни и външни заинтересовани страни по отношение на ключовите аспекти на дейността и постигнатите резултати. В този смисъл, общественото доверие минава през ефективни форми на комуникация и достъпна информация за дейността на съдебните институции. Механизмите на отчетност подпомагат превенцията по отношение на злоупотреба със средства и/или власт и адресират рискове, свързани с точното прилагане на нормативните и други изисквания. В допълнение, те насърчават постигането на съответствие спрямо изискванията на заинтересованите страни, включително на гражданското общество, както и на неговите очаквания за отговорност, прозрачност, ефективност и ефикасност на правосъдието. Тези форми на отчетност ще бъдат обект на настоящата дейност, която ще представи сравнителен анализ на съществуващите добри практики в международен план, с ясен и разширен акцент върху механизмите на комуникация с ключовите групи заинтересовани страни. Дейността ще включва събиране, структуриране и систематизиране на практиката на органите на съдебната власт и съдържанието на годишните доклади за дейността им. Събраната и структурирана информация ще даде яснота за съдържанието на докладите на различните органи на съдебната власт. Ще бъдат изведени основни акценти в съдържанието и начините, по които е представена информацията. Ще бъде направен нормативен преглед с оглед на изисквания към отчетността на органите на съдебната власт. В рамките на тази дейност ще бъдат отличени добри практики, които да могат да се мултиплицират. При изпълнение на дейността ще бъдат проучени добри практики от страни-членки на ЕС, които могат да бъдат адаптирани към националните особености и среда, правната рамка и традиции. По време на изпълнението на дейността, както и след нейното приключване, Сдружение "Омега" ще осигурява директен достъп на представители на Управляващия орган, Сертифициращия орган, националните одитни органи, Европейската комисия, Европейската служба за борба с измамите, Европейската сметна палата и външни одитори с цел извършването на проверка на място на резултатите от изпълнението на дейността и на проекта като цяло. Наред с това, сдружението ще докладва и отчита изпълнението на дейността в съответните отчетни форми и документи, приложени към Ръководството на бенефициента за изпълнение на договори по процедура BG05SFOP001-3.003 - Граждански контрол върху реформата в съдебната система. 13 397.40 11 164.50
РАЗРАБОТВАНЕ НА МОДУЛНИ ОБРАЗЦИ И ОТЧЕТНИ ФОРМИ ЗА ДЕЙНОСТТА НА ИНСТИТУЦИИТЕ ОТ СЪДЕБНАТА СИСТЕМА И ПОДХОДЯЩИ КАНАЛИ ЗА КОМУНИКАЦИЯ С ГРАЖДАНИТЕ, МЕДИИТЕ, НЕСТОПАНСКИТЕ ОРГАНИЗАЦИИ И ДРУГИ ЗАИНТЕРЕСОВАНИ СТРАНИ: ОПИСАНИЕ НА ДЕЙНОСТ 2: Разработване на модулни образци и отчетни форми за дейността на институциите от съдебната система и подходящи канали за комуникация с гражданите, медиите, нестопанските организации и други заинтересовани страни За улесняване на процеса по отчетността в съдебната система ще бъдат разработени образци на съдържание за отчетен доклад. Те ще бъдат съобразени с нормативните и стратегически изисквания към органите на съдебната власт и тяхната йерархия. За коректността на данните е изключително важно уеднаквяването на понятията и източниците на информация. По този начин може да бъде постигната проследяемост на отчетните данни и анализирането на надеждна, сравнима и измерима информация. Съдебната система има ключова роля в усещането за държавност и отстояването на принципите на правовата държава. Комуникацията с обществото и търсенето на обратна връзка за дейността на органите на съдебната власт подпомага процеса за развитие на страната и подобряване на общественото доверие в съдебната система. Ето защо от изключителна важност е как информацията достига до заинтересованите страни и обществото като цяло. Кога, как в каква форма и с какво съдържание се комуникират резултатите от дейността, какви са каналите и формата на обратна връзка. На база на направения анализ в дейност 1 на съдържанието, формата, процесите и механизмите на реализиране на отчетност ще се изведе модел, който е приложим в българската съдебна система. Ще бъдат разработени модулни образци и механизми за отчетност, придружени с подходящи канали за комуникация с различните групи заинтересовани страни. Тези практики ще бъдат обсъдени със заинтересованите страни и предоставени на институции от съдебната система, които ще могат на доброволен принцип да прилагат напълно или модулно (частично, поетапно) тези механизми, които в най-голяма степен отговарят на целите, рисковете, ресурсите и цялостния организационен контекст на конкретната съдебна институция. По време на изпълнението на дейността, както и след нейното приключване, Сдружение "Омега" ще осигурява директен достъп на представители на Управляващия орган, Сертифициращия орган, националните одитни органи, Европейската комисия, Европейската служба за борба с измамите, Европейската сметна палата и външни одитори с цел извършването на проверка на място на резултатите от изпълнението на дейността и на проекта като цяло. Наред с това, сдружението ще докладва и отчита изпълнението на дейността в съответните отчетни форми и документи, приложени към Ръководството на бенефициента за изпълнение на договори по процедура BG05SFOP001-3.003 - Граждански контрол върху реформата в съдебната система. 13 893.60 11 578.00
ПОДГОТОВКА И ПРОВЕЖДАНЕ НА ПУБЛИЧНО ОБСЪЖДАНЕ СЪС ЗАИНТЕРЕСОВАНИТЕ СТРАНИ: ОПИСАНИЕ НА ДЕЙНОСТ 3: Подготовка и провеждане на публично обсъждане със заинтересованите страни След изготвянето на анализите по Дейност 1 и образците на отчетни форми с подходящи канали за комуникация по Дейност 2, ще бъде проведено обществено обсъждане, на което ще бъдат поканени представители на всички заинтересовани страни. Целта на тази дейност е от една страна заинтересованите страни да бъдат запознати с разработените по проекта модели, а от друга да бъдат интегрирани техните мнения и препоръки с оглед подобряване на съдебната система и активното включване на неправителствения сектор и професионалните организации в процеса на разработването, наблюдението и оценката на стратегиите за реформа. Цели се формирането на отношение на съсобственост и съавторство по отношение на разработените инструменти, което да улесни бъдещото им приложение. Ще бъдат представени резултатите от Дейност 1, както следва: • Изготвен сравнителен преглед на формата и съдържанието на отчетите на институции от съдебната система с включени нормативни изисквания и изисквания в изпълнение на стратегически документи. • Проведени три фокус-групи • Изготвен SWOT-анализ • Проведено анкетно проучване сред 50 представители на заинтересованите страни • Изготвен преглед на добри български практики на органи на съдебна власт • Изготвен преглед на европейска добра практика за отчетност на органите на съдебна власт Ще бъдат представени резултатите от Дейност 2, както следва: • Изготвени образци на годишен отчет в различните органи на съдебната власт и нивата в тях. Създаване на примерно съдържание на годишен отчет на орган на съдебната власт. • Изготвени примерни индикатори за проследяемост с натрупване на информацията от годишните отчети за дейността на органите на съдебна власт. Ще бъде проведено задълбочено обсъждане на извършеното по проекта и постигнатите резултати. Мненията и препоръките на заинтересованите страни ще бъдат обобщени и взети предвид при подготовката на окончателните варианти от документите, които ще бъдат предадени за ползване на съдебната власт и които ще бъдат достъпни за ползване в електронен вид на сайта на Сдружение "Омега". По време на изпълнението на дейността, както и след нейното приключване, Сдружение "Омега" ще осигурява директен достъп на представители на Управляващия орган, Сертифициращия орган, националните одитни органи, Европейската комисия, Европейската служба за борба с измамите, Европейската сметна палата и външни одитори с цел извършването на проверка на място на резултатите от изпълнението на дейността и на проекта като цяло. Наред с това, сдружението ще докладва и отчита изпълнението на дейността в съответните отчетни форми и документи, приложени към Ръководството на бенефициента за изпълнение на договори по процедура BG05SFOP001-3.003 - Граждански контрол върху реформата в съдебната система. 3 969.60 3 308.00
ПОДГОТОВКА И ПРОВЕЖДАНЕ НА СПЕЦИАЛИЗИРАНО ОБУЧЕНИЕ: ОПИСАНИЕ НА ДЕЙНОСТ 4: Подготовка и провеждане на специализирано обучение След изготвянето на анализите по Дейност 1, образците на отчетни форми с подходящи канали за комуникация по Дейност 2 и публичното обсъждане, ще бъде проведено специализирано обучение със заинтересованите страни. По тази дейност се предвижда да бъде проведено тридневно изнесено обучение, състоящо се от два модула. Първият модул ще бъде насочен към инструментите за управление на качеството в съдебната система, а вторият - към инструменти за граждански мониторинг и контрол върху съдебната реформа и участие на гражданското общество в подобрението й. Обучението ще бъде насочено към две основни целеви групи: от една страна - минимум 30 броя участници от ръководство на съдилища, магистрати, служители в администрацията на съдилищата, а от друга - минимум 30 броя участници от неправителствени организации, професионални организации работещи в съдебната система, синдикални организации, национално представени работодателски организации, читалища, медии и други структури на гражданското общество, имащи желание да участват в процеса на подобряване на диалога и извършване на реформа, насочена към публичността и прозрачността на съдебната система. Целта на тази дейност е от една страна заинтересованите страни да бъдат запознати с разработените по проекта модели, а от друга да бъдат интегрирани техните мнения и препоръки с оглед подобряване на съдебната система и активното включване на неправителствения сектор и професионалните организации в процеса на разработването, наблюдението и оценката на стратегиите за реформа. Цели се формирането на отношение на съсобственост и съавторство по отношение на разработените инструменти, което да улесни бъдещото им приложение. По време на изпълнението на дейността, както и след нейното приключване, Сдружение "Омега" ще осигурява директен достъп на представители на Управляващия орган, Сертифициращия орган, националните одитни органи, Европейската комисия, Европейската служба за борба с измамите, Европейската сметна палата и външни одитори с цел извършването на проверка на място на резултатите от изпълнението на дейността и на проекта като цяло. Наред с това, сдружението ще докладва и отчита изпълнението на дейността в съответните отчетни форми и документи, приложени към Ръководството на бенефициента за изпълнение на договори по процедура BG05SFOP001-3.003 - Граждански контрол върху реформата в съдебната система. 15 878.40 13 232.00
ОСИГУРЯВАНЕ НА ИНФОРМАЦИЯ И КОМУНИКАЦИЯ ПО ПРОЕКТА: ОПИСАНИЕ НА ДЕЙНОСТ 5: Осигуряване на информация и комуникация по проекта Дейността включва изпълнение на услуги за визуализация, съгласно Насоките за кандидатстване по схема BG05SFOP001-3.003 - Граждански контрол върху реформата в съдебната система. ЦЕЛ НА ДЕЙНОСТТА: Дейността е насочена към информиране на широката общественост относно същността и целите на проекта, постигнатите в процеса на неговото изпълнение резултати, ползите за целевите групи и финансовата помощ на Европейския съюз и правителството на Република България чрез ОП „Добро управление" 2014-2020 г. за реализирането на проекта. ОБОСНОВКА НА ДЕЙНОСТТА: Съгласно Насоките за кандидатстване по схема BG05SFOP001-3.003 - Граждански контрол върху реформата в съдебната система, проектите по процедурата следва да бъдат в съответствие с хоризонталните политики, определени Регламентите на Европейския парламент и на Съвета. В тази връзка, Сдружение "Омега" е подбрало подходящ набор от мерки за информиране и публичност (визуализация), съгласно указанията в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020. Мерките включват, както следва: 1. Информационна табела – 1 брой (изготвяне, доставка и монтаж): - размер 100 х 70 см; - основа с обем от PVC, ламарина или друг материал, устойчив на неблагоприятни атмосферни условия. 2. Информационен банер – 1 брой (изготвяне и доставка): - технически параметри: размер 200х100 или 200 х 90 см, едностранен пълноцветен печат върху винил или друг подходящ материал, комплект със стойка за монтаж и чанта/куфар/калъф за пренасяне. 3. Информационна брошура за постигнатите резултати по проекта – 1000 броя (дизайн, предпечат, печат и доставка): - технически параметри: формат А4, 6 страници (А4 с 2 гънки); пълноцветен печат; хартия минимум 130 гр.м2; хром-гланц. НЕОБХОДИМИ СРЕДСТВА: 500.00 лева. Включените в бюджета на проектното предложение разходи за извършване на услуги за визуализация на проекта (информиране и публичност) са допустими и ефективни от гледна точка на постигане на основната цел на проекта. Техният размер е съобразен с равнището на разходите за подобен тип услуги на българския пазар. РЕД ОТ БЮДЖЕТА, В КОЙТО СА ЗАЛОЖЕНИ СРЕДСТВАТА: 500.00 лева - II. ЕДИННА СТАВКА, 2. Други допустими разходи Забележки: - Заложените разходи са съобразени със спецификата и сложността за организиране и провеждане на подобен тип дейности от външен изпълнител със солиден и доказан капацитет и експертиза в съответната област. - Разходите са заложени в бюджетен ред II с включен ДДС, невъзстановим за Сдружение "Омега" и съответно допустим по проекта (Сдружение "Омега" не е регистрирано по ЗДДС). ИЗИСКВАНИЯ КЪМ ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ДЕЙНОСТТА: Сдружение "Омега" ще възложи извършването на услугите за визуализация на проекта на изпълнител, притежаващ необходимия опит и експертиза за извършване на дейността и ще спази стриктно указанията на УО на ОПДУ и изискванията на ПМС № 160 от 01.07.2016 г. при избора на изпълнители. По време на изпълнението на дейността, както и след нейното приключване, Сдружение "Омега" ще осигурява директен достъп на представители на Управляващия орган, Сертифициращия орган, националните одитни органи, Европейската комисия, Европейската служба за борба с измамите, Европейската сметна палата и външни одитори с цел извършването на проверка на място на резултатите от изпълнението на дейността и на проекта като цяло. Наред с това, сдружението ще докладва и отчита изпълнението на дейността в съответните отчетни форми и документи, приложени към Ръководството на бенефициента за изпълнение на договори по процедура BG05SFOP001-3.003 - Граждански контрол върху реформата в съдебната система. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).