Избор на изпълнители за провеждане на проектните обучения: Целта на тази дейност е да бъде/ат избран/и изпълнител/и за провеждане на проектните обучения (специфични и обучения по ключови компетентности), с който/които да бъде сключен договор за изпълнение на услугата/ите. Проектното предложение предвижда общо 40 заети лица от "Тера Комюникейшънс" АД да преминат през следните обучения:
1. 36 специалисти на кандидата да преминат през 2 вида специфични за компанията и работните места обучения:
- "Специфично обучение NB-IoT Технология и Внедряване" - за 11 специалисти на кандидата, обединени в 1 учебна група.
- "Специфично обучение Основи на мрежовата виртуализация" - за 25 специалисти на кандидата, разпределени в 2 учебни групи, както следва: Група 1 - 13 обучаеми лица и Група 2 - 12 обучаеми лица.
2. 40 специалисти на кандидатата ще бъдат обучени по следните ключови компетентности (КК), както следва:
- 15 заети лица по КК 5 „Умение за учене“;
- 15 заети лица по КК 6 „Обществени и граждански компетентности“;
- 10 заети лица по КК 7 „Инициативност и предприемачество“.
От 40-те представители на целевата група обучаеми по ключови компетентности, 36 са планирани да преминат специфичните обучения, в рамките на Дейност 2.
Реализирането на проектните обучения ще бъде възложено на изпълнител/и, който ще бъде избран чрез процедура „Избор на изпълнител с публична покана“.
Етапи на изпълнение:
Етап 1 (до 3 проектни седмици): Разработване на График за избор на изпълнител/и и изпращането му за предварителен контрол от страна на УО. Графикът ще се попълни и подаде до УО чрез подсекция „Кореспонденция“ в ИСУН за одобрение. Тази дейност ще започне веднага след подписването на договора за предоставяне на БФП; след издаването на заповед от Изпълнителния директор на "Тера Комюникейшънс" АД за съставяне на екип за организация и управление на проекта и стартирането на дейността на екипа.
Етап 2 (до 3 проектни седмици): Подготовка на документация за избор на изпълнител/и за провеждане на обученията, а именно - провеждане на процедура „Избор с публична покана“ с 3 обособени позиции - за специфично обучение 1, специфично обучение 2 и за обученията по КК. В процеса на подготовка на документацията за провеждане на избора на изпълнител/и ще бъдат спазени всички изисквания на законовата и подзаконовата уредба. Екипът по проекта ще предвиди и обстоятелството, че през новия програмен период УО не осъществява предварителен контрол на документацията за провеждане на процедура „Избор с публична покана“. Ще бъдат взети предвид и минималните изисквания за това какво трябва да съдържа публичната покана - данни за бенефициента; обект и описание на предмета на процедурата, както и изискванията за изпълнение на услугата; изисквания към офертите и технически спецификации; краен срок за подаване на офертите; изисквания към кандидатите и преподавателите; проект на договор; критерии за възлагане и др.
Етап 3 (до 3 проектни седмици): Провеждане на избор на изпълнител/и. Цялата тръжна документация ще бъде публикувана в ИСУН 2020. Кандидатът ще публикува и съобщение за поканата на своята интернет страница, без да променя определените в публикуваните покана и документация условия за участие. След изтичане на срока за събиране на оферти от потенциални кандидати чрез ИСУН 2020, ще се пристъпи към оценка на постъпилите оферти от оценители, назначени със заповед на Изпълнителния директор на компанията. Утвърденият протокол с класирането на участниците, изготвен от оценителите, ще бъде изпратен до всички кандидати и до УО на ОПРЧР. Тера Комюникейшънс ще осигури достъп до протокола, в случай на постъпило надлежно искане от страна на някой от кандидатите
Етап 4 (до 3 проектни седмици): Сключване на договор/и с избрания/те изпълнител/и. На класирания/те на първо място кандидат/и по отделните позиции ще бъде/ат изпратена/и покана/и за сключване на договор/и, в която/които ще бъдат изброени необходимите за предоставяне документи. В рамките на този етап ще бъде сключен и договора/ите с избрания/те изпълнител/и.
|
0.00
|
0.00
|
Провеждане на специфични обучения в "Тера Комюникейшънс" АД: Целта на Дейност 2 е общо 36 специалисти от "Тера Комюникейшънс" АД да преминат през два вида специфични за компанията и работните места обучения. Планираните в Дейност 2 специфични обучения изцяло отговарят на целите на процедурата, тъй като ще предоставят възможности на участниците в тях да придобият т.нар. "умения на бъдещето" в един от най-интензивно развиващите се високотехнологични сектори (умните технологии), като по този начин ще отговорят и на актуалните потребности на глобалния пазар. Двата вида специфични обучения, за които Тера Комюникейшънс кандидатства с настоящето проектно предложение, отговарят и на 3-те критерия, посочени в процедурата.
Етап I. Провеждане на "Специфично обучение NB-IoT Технология и Внедряване" - за 11 специалисти на кандидата.
Обосновка: Служителите на компанията участват в разработването на богат асортимент от иновации на продукти и услуги, попадащи в приоритетните направления „ИКТ и информатика“ на ИСИС, област “Уеб, хибридни и “native” приложения, уеб базирани приложения за създаване и експлоатиране на нови услуги и продукти”, както и в обхвата на „безжични сензорни мрежи и безжична комуникация/управление” и „Big Data, Grid and Cloud Technologies”. Основните бизнес направления, в които заетите лица от Тера Комюникейшънс разработват различни услуги и продукти са: 1. Съобщения за предприятия и търговия на едро; 2. Бизнес за Бизнес (B2B) решения за мобилни оператори; 3. Мобилни плащания.
Интернет на нещата (IoT) е следващата еволюционна стъпка в създаването на възможност за мрежовото общество в глобалния високотехнологичен свят. Освен свързването на хора с гласови и информационни комуникации, IoT дава възможност за взаимно свързване на устройства в различни области на приложение - от потребителски устройства до измервателни уреди, базирани на комунални услуги, до сензори в промишлеността. NarrowBand (NB), е глобална мрежа, която спада към групата мрежи за IoT - LPWAN (Low Power Wide Area Network). Тя позволява на устройствата да комуникират в двупосочна връзка, и е единствената, която ползва лицензираното покритие LTE. Предимството на NB-IoT е в използването на вече изградените мрежи. Част от специалистите, работещи в Тера Комюникейшънс, участват в разработването и доразвиването на някои от най-популярните продуктови линии на Групата "Алтерко", като MyKi, MyPet, She, Shelly и др., основани на IoT стандарта. Развитието на IoT продуктите дава възможност на компанията да надгради вече постигнатото в мобилния сектор и то да бъде доразвито, каквито са и бъдещите бизнес планове на предприятието.
Статистиката на продажбите и проучванията на пазара на кандидата показват, че българският пазар има изключителен потенциал за развитие на продукти за автоматизация, основани на IoT. Умни сензори за пожар и дим и управление на качеството на въздуха; сензор за врата със сигнализация и аларма; смарт контакт; сензор за движение и умен бутон, осигуряващи комфорт и сигурност са само част от новите NB-IoT продукти на компанията, които са разработени и които ще продължават да се усъвършенстват и доразвиват. В такъв контекст, включените в това обучение заети лица от предприятието ще придобият подготовка, която е пряко и главно приложима към настоящата им длъжност.
Избраният, в рамките на Дейност 1, външен изпънител ще разработи целево фокусирана програма за това специфично обучение, като проведе предварителен анализ на нуждите в конкретните тематични области/модули на индикативно приложената програма.
Придобитата квалификация чрез това обучение само в изключително ограничена степен ще може да се използва в други предприятия и/или области на дейност/икономически отрасли, тъй като прилагането на знанията и уменията за NB-IoT ще бъдат фокусирани към доразвиване и усъвършенстване на създадени вече продуктови линии в компанията. |
45 100.00
|
0.00
|
Провеждане на специфични обучения в "Тера Комюникейшънс" АД (продължение): В рамките на Етап II от Дейност 2 ще бъде проведено "Специфично обучение Основи на мрежовата виртуализация" - за 25 специалисти на кандидата, разпределени в 2 учебни групи, както следва: Група 1 - 13 обучаеми лица и Група 2 - 12 обучаеми лица. Целта на този Етап е да се повишат теоретичните знания и практическите умения на целевата група заети лица в "Тера Комюникейшънс". В групите на това обучение няма да бъдат включвани служители, които ще преминат курса "Специфично обучение NB-IoT Технология и Внедряване", в рамките на Етап I от Дейност 2.
Обосновка: Актуалните и средносрочни проекти на компанията включват разработването на редица иновационни услуги и продукти за целите на българския и световния пазар, част от които са:
- разработване на иновационна услуга, предоставяща на децата удобен, сигурен и контролиран от родителите начин за безкасово разплащане. Услугата ще се базира на уеб и мобилно приложение, свързвани посредством баркод, QR код или друг машинно четим 1D или 2D код, който се визуализира върху дисплея на мобилното устройство на детето и се разчита от устройство, свързано към складовата система на търговеца или посредством друг подходящ метод. Обвързването на покупките с профила на детето, ще позволи събирането и обработването на данни, които ще дадат полезна информация на родителите, училищните власти, търговците и др.
- разработване на иновационен продукт – безжичен, мултифункционален сензор, който в реално време може да измерва параметри на околната среда като температура, влажност, осветеност, атмосферно налягане, сила на звука, въглероден окис (CO), да управлява безжично чрез инфрачервени (IR) и радио- (RF) сигнали други устройства, да комуникира през мрежата на мобилните оператори по стандарт NB-IoT, да работи без нужда от презареждане или подмяна на батериите над 30 години, а с помощта на малък соларен панел – неограничено във времето.
Разработването и изпълнението на тези и поредица от други иновации в компанията изискват комплекс от непрекъснато надграждани и актуализирани специфичния знания и умения на служителите в направления с изключително широк обхват - уеб, хибридни и "native" приложения, уеб базирани приложения за създаване и експлоатиране на нови услуги и продукти; безжични сензорни мрежи и безжична комуникация/управление; Big Data, Grid and Cloud Technologies и др. Работата на служителите на компанията както в посочените, така и в много други бизнес проекти, е и ще бъде свързана с извършване на изследвания, изпитвания, измервания, създаване и тестване на прототипи.
Специфичното обучение Основи на мрежовата виртуализация, планирано в рамките на Дейност 2, Етап II от настоящето проектно предложение, включва подготовка, която е пряко и главно приложима към настоящата длъжност на служителите от целевата група, включена в курса. Програмата на обучението (индикативно съдържание е приложено в отделен файл към ФК), ще бъде адаптирана от избрания външен изпълнител след провеждане на консултации и на интервюта с представители на целевата група.
Мрежовата виртуализация е процес на съчетаване на хардуера, софтуерни мрежови ресурси и функционалността на мрежата, в единна, софтуерно-базирана административна единица, виртуална мрежа. Мрежовата виртуализация включва платформена виртуализация, често в комбинация с ресурсна виртуализация, като съчетава много мрежи или части от мрежи във виртуална единица, или вътрешна, предоставяща мрежовата функционалност на софтуерните контейнери на една система.
Придобитите теоретически знания и практически умения от това специфично обучение ще осигурят квалификация, която само в ограничена степен може да се използва в
други предприятия и/или области на дейност/икономически отрасли.
Подробна обосновка на нуждите и проблемите на целевата група са приложени в т. 11 от ФК. |
104 000.00
|
0.00
|
Обучения по ключови компетентности в "Тера Комюникейшънс" АД: Целта на Дейност 3 е 40 заети лица от "Тера Комюникейшънс" АД да преминат обучения по следните ключови компетентности (КК), както следва:
- 15 заети лица по КК 5 „Умение за учене“ на тема "Ефективно управление на времето и комуникациите";
- 15 заети лица по КК 6 „Обществени и граждански компетентности“ на тема „Междукултурна комуникация и умения за водене на преговори”;
- 10 заети лица по КК 7 „Инициативност и предприемачество“ на тема „Иновативност и предприемачество в мениджмънта”.
От 40-те представители на целевата група обучаеми по ключови компетентности, 36 са планирани да преминат специфични обучения, в рамките на Дейност 2.
Обосновка: Основните потребности на "Тера Комюникейшънс" АД от проектните обучения по 3-те курса за ключови компетентности са свързани с:
1. Нарастващият пазарен дял на компанията на местния и чуждестранен пазар на високотехнологични услуги и продукти и свързаните с това нужди от актуализиране и надграждане на целевите компетентности, както и създаване на единен корпоративен код на поведение сред всички заети лица в предприятието;
2. Повишените изисквания към индивидуалните характеристики и специфики на работните места на служителите на компанията в контекста на увеличаващите се пазарни възможности на предприятието - в това число, изисквания за усъвършенстване на широк спектър от "меки" умения и компетентности;
3. Необходимостта от повишаване инициативността, предприемаческия подход и мотивацията на заетите лица в компанията.
Идентифицираните нужди и потребности на отделните целеви групи в трите обучения по 3-те вида обучения за ключови компетентности са подробно обосновани в Раздел 11 на Формуляра за кандидатстване.
При провеждане на обученията, ЕОУП и избраният изпълнител по ПМС 160/01.07.2016 г. ще следват следните минимални изисквания, определени в настоящата процедура:
1. Продължителността на обученията по ключови компетентности 5, 6 и 7 ще бъде не по-малка от 30 учебни часа за всяко обучаемо лице;
2. Обученията по КК 5, 6 и 7 ще се проведат в присъствена форма;
3. Броят на обучавани лица във всяка група от 3-те вида обучения по КК 5, 6 и 7 няма да надвишава 15 обучаеми;
2. Обученията ще завършват с документ (удостоверение), удостоверяващ придобитите знания и умения.
Индикативни тематични програми за 3-те вида обучения по КК 5, 6 и 7 са приложени в отделен файл към Формуляра за кандидатстване, като тяхното методическо интерпретиране ще се очаква да бъде извършено в офертите на изпълнителите, участващи в процедурата по Дейност 1.
Етап 1 (до 2 проектни седмици): Методическа, организационна и логистична подготовка на обученията. В рамките на този етап, ЕОУП, съвместно с избрания/те изпълнител/и, ще проведат необходимия брой работни срещи за максимално договаряне на всички параметри на обученията по 3-те КК - входящи въпросници/тестове за установяване на нивото на знания по 3-те курса; място за провеждане на обученията; формат на обучителните материали и обучителните програми; реквизити на задължителните елементи за информация и комуникация; форми на присъствени списъци и документи, удостоверяващи придобитите знания и умения, и др.
Етап 2 (до 3 проектни месеца): Провеждане на обученията. Общата продължителност за провеждане на обученията за 40-те обучаеми ще бъде до 3 месеца. Трите обучения ще бъдат проведени последователно, в рамките на планирания срок, с цел да не се нарушава работния график на заетите лица в компанията. Всички обучения ще се провеждат в гр. София, тъй като целевите групи се състоят от заети лица, работещи на трудов договор в офиса на Тера Комюникейшънс.
Етап 3 (до 2 проектни седмици): Приключване, отчитане и анализ на обучителните резултати. За успешно завършило обучението лице ще се счита всяко лице, което има присъствие минимум 80% от хорариума за съответното обучение, проведен е заключителен изпит и на съответното лице е предоставен документ, удостоверяващ завършеното
обучение по КК 5, 6 или 7. |
5 600.00
|
0.00
|