Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 089 TREES
Български

Programme: Local Development, Poverty Reduction and Enhanced Inclusion of Vulnerable Groups

Planning region: All

Description

The project "Implementation of energy efficiency measures in public and multifamily residential buildings on the territory of Botevgrad - Stage 4" is under Priority Axis 2 "Support for Energy Efficiency in Supporting Centers in Peripheral Areas" of OPRD. Within the framework of the project for 1 public building (8 St. Andriy Atanasov Street) and 2 buildings from the residential infrastructure ("Venets", Botevgrad, 8 "Bulgaria" Blvd. and " JSK Stara Planina ", Botevgrad, 18 Stara Planina Str., Entrance A, B) in Botevgrad, the following works will be carried out:
- all the energy efficiency measures prescribed in the energy performance audit of each building;
- constructive recovery / reinforcement activities as prescribed in the technical passport of the buildings;
- Construction and repair works, covering the renovation and reconstruction of different parts of the building (for buildings that achieve at least a class of energy consumption "C" and a minimum of 60% energy savings of primary energy), which are prescribed as mandatory in the technical passport of the building;
- Accompanying construction and installation works related to the implementation of the energy efficiency measures and restoration of the initial condition damaged as a result of the renovation;
- Improving accessibility for disabled people to the above-mentioned buildings.
For each of the buildings will be prepared an investment project, author supervision, assessment of the compliance of the investment project and construction supervision. The necessary information and publicity and highly efficient project management will be ensured.
As a result of the project implementation, 3 buildings will be renovated, the annual primary energy consumption of buildings will be reduced with 1 038 995,00 kWh/year, annual greenhouse gas emissions equivalent to 242,50 tons of CO2 and 44 households will be introduced to a higher class of energy consumption.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Провеждане на обществени поръчки за избор на изпълнители, съгласно изискванията на ЗОП: За успешното изпълнение на проектното предложение Бенефициентът – Община Ботевград ще сключи договори с изпълнители за осъществяването на дейностите по проекта. При избора на изпълнители Община Ботевград ще приложи Закона за обществените поръчки и съответните нормативни актове по прилагането му. Ще бъдат проведени 3 обществени поръчки за избор на изпълнители за следните дейности: 1. Изпълнение на инженеринг (проектиране, авторски надзор и строителство); 2. Изпълнение на оценка на съответствие на инвестиционните проекти и изпълнение на строителен надзор по време на строителството 3. Избор на изпълнител на мерки по информация и публичност Предмет на интервенция по настоящия проект са 1 обществена сграда (ОУ "Св. Св. Кирил и Методий", кв. 178, ул. "Адриан Атанасов" № 8) и 2 сгради от жилищната инфраструктура ("Венец", Ботевград, бул. "България" № 8 и "ЖСК Стара планина", Ботевград, ул. "Стара планина" № 18, вх. А, Б). Процедурата за избор на изпълнители на инженеринг (проектиране, строителство и авторски надзор) ще бъде една с три обособени позиции – по една за всяка сграда. Ако съответната обществена поръчка е включена в план – графика на Община Ботевград за съответната година ще се пристъпи към провеждането й. Ако поръчката не е включена в план-графика на община Ботевград при необходимост ще вземе решение за нейното възлагане. Решението за възлагане на обществената поръчка и обосноваването на необходимостта от провеждането й се взима от Кмета на общината по предложение на ръководителя на проекта. Подготовката и провеждането на всяка конкретна процедура започва с изготвяне на технически спецификации, пълно описание на обекта на поръчката, както и прогнозната стойност на обществената поръчка, определена съгласно разпоредбите на чл. 21 от ЗОП. Прогнозната стойност на обществената поръчка се определя към датата на решението за нейното откриване и включва всички плащания без ДДС към бъдещия изпълнител на поръчката. Ръководителят на проекта определя вида на процедурата съгласно ЗОП и изготвя документацията за участие, обявлението за обществената поръчка, решението за откриване на обществена поръчка и проект на договор. Съгласно чл. 31 от ЗОП документацията за участие има следното задължително съдържание: 1. техническите спецификации; инвестиционните и други проекти, когато се изискват за подготовката на офертата; методиката за определяне на комплексната оценка на офертата, когато е приложимо; образци на документи, както и указание за подготовката им; проект на договор. Ръководителят на проекта ще отговаря и организира своевременното изпращане на документите, в зависимост от вида на процедурата в „Официален вестник” на Европейския съюз, Регистъра на обществените поръчки и качването им в профила на купувача. В случай, че са поискани писмено разяснения по условията на процедурата при спазване на разпоредбата на ЗОП, ръководителят ще отговаря и организира своевременното им изпращане. След изтичане на крайния срок за получаване на оферти, със заповед възложителят назначава комисия по реда на чл.103 от ЗОП. Действията на комисията се протоколират, като резултатите от работата й ще се отразяват в доклад. В 10-дневен срок от утвърждаване на доклада възложителят ще издаде решение за определяне на изпълнител. Община Ботевград сключва договора в едномесечен срок след влизане в сила на решението за определяне на изпълнител, но не преди изтичане на 14-дневен срок от уведомяването на заинтересованите участници за решението за определяне на изпълнител. 0.00 0.00
Изготвяне на работен проект, изпълнение на СМР и упражняване на авторски надзор за сградата на ОУ "Св. Св. Кирил и Методий", кв. 178, ул. "Адриан Атанасов": Предварително извършените дейности на етап подготовка на проектното предложение включват изготвянето на енергийно обследване и сертифициране на сградата, издаването на технически паспорт по реда на чл. 176а от ЗУТ, изготвяне на доклад за установяване на техническите характеристики на сградата, както и направата на архитектурно заснемане, вкл. и обяснителна записка с предвидените дейности за изпълнение по сградата. Резултатите от енергийното и техническо обследване ще послужат като основа за изготвяне на техническото задание за изпълнение на инженеринг на обекта. Община Ботевград е възложила дейностите за изготвяне както на обследване за енергийна ефективност, така и на техническо обследване на многофамилна жилищна сграда ОУ "Св. Св. Кирил и Методий", кв. 178, ул. "Адриан Атанасов" № 8. Разходите за предварително извършените дейности са включени в бюджета на проектното предложение и в стойността на настоящата дейност. В рамките на дейността избраният изпълнител по договора за инженеринг ще изготви инвестиционен проект във фаза работен проект за строителство. Работният проект ще бъде изработен въз основа на заданието за проектиране, изготвения доклад от обследване за ЕЕ и технически паспорт на сградата. РП ще включва проектни части, съгласно Наредба №4 за обхват и съдържанието на инвестиционните проекти, вкл. ЕЕ. Частта ЕЕ на инвестиционния проект ще бъде подложена на оценка за съответствие за икономия на енергия и топлосъхранение на инв. проект във фаза РП от физически и юридически лица, които отговарят на изискванията на ЗЕЕ и са вписани в публичния регистър, посочен от същия закон. РП ще бъде съгласуван и одобрен от главния архитект на общината и ще послужи за издаване на разрешение за строеж. Обществената сграда на ОУ „Св. Св. Кирил и Методий“ е пусната в експлоатация през 2007г. и е с РЗП 2173,20 м2. Конструкцията е монолитна, стоманобетонна. Фасадните стени са изградени от тухлена зидария. Дограмата на сградата от въвеждането ѝ в експлоатация е PVC, но не отговаря на съвременните изисквания. Съществуващата мазилка е варoциментова, като в зоната на цокъла е каменна облицовка. Подът на сградата е два типа - под към земя и под към външен въздух. Покривът на сградата е два типа - скатен и покрив към външен въздух. Положената хидроизолация е компроментирана. Водоотвеждането е външно, посредством олуци. В рамките на дейността ще бъдат изпълнени: - всички мерки за енергийна ефективност, които са предписани в обследването за енергийна ефективност на сградата; - дейности по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани в техническия паспорт на сградата; - СМР, които обхващат ремонт и реконструкция на различни части на сградата (сградата постига клас на енергопотребление „В“ и над 60% енергийни спестявания на първична енергия), които са предписани като задължителни в техническия паспорт на сградата; - Съпътстващи строителни и монтажни работи, свързани с изпълнението на мерките за енергийна ефективност и възстановяване на първоначалното състояние, нарушено в резултат на обновяването; - дейности за подобряване достъпа за лица с увреждания до сградата. След изпълнението на тези мерки от клас на енергопотребление „Е” сградата ще премине в клас на енергопотребление „В”. 331 668.15 386 567.38
Изготвяне на работен проект, изпълнение на СМР и упражняване на авторски надзор за многофамилна жилищна сграда "Венец", Ботевград, бул. "България" № 8: Предварително извършените дейности на етап подготовка на проектното предложение включват изготвянето на енергийно обследване и сертифициране на сградата, издаването на технически паспорт по реда на чл. 176а от ЗУТ, изготвяне на доклад за установяване на техническите характеристики на сградата, както и направата на архитектурно заснемане, вкл. и обяснителна записка с предвидените дейности за изпълнение по сградата. Резултатите от енергийното и техническо обследване ще послужат като основа за изготвяне на техническото задание за изпълнение на инженеринг на обекта. Община Ботевград е възложила дейностите за изготвяне както на обследване за енергийна ефективност, така и на техническо обследване на многофамилна жилищна сграда "Венец", Ботевград, бул. "България" № 8. Разходите за предварително извършените дейности са включени в бюджета на проектното предложение и в стойността на настоящата дейност. В рамките на дейността избраният изпълнител по договора за инженеринг ще изготви инвестиционен проект във фаза работен проект за строителство. Работният проект ще бъде изработен въз основа на заданието за проектиране, изготвения доклад от обследване за ЕЕ и технически паспорт на сградата. РП ще включва проектни части, съгласно Наредба №4 за обхват и съдържанието на инвестиционните проекти, вкл. ЕЕ. Частта ЕЕ на инвестиционния проект ще бъде подложена на оценка за съответствие за икономия на енергия и топлосъхранение на инв. проект във фаза РП от физически и юридически лица, които отговарят на изискванията на ЗЕЕ и са вписани в публичния регистър, посочен от същия закон. РП ще бъде съгласуван и одобрен от главния архитект на общината и ще послужи за издаване на разрешение за строеж. Многофамилната жилищна сграда, обект на настоящата интервенция, е с един вход с обща разгъната площ 2144,93 м2. Въведена е в експлоатация през 1970г. Конструкцията е монолитна, скелетно-гредова. В сутерена на сградата са разположени мазета и обслужващи помещения. Фасадните стени са изградени от тухлена зидария. Общите части са сравнително поддържани (с изключение на дървената дограмата, която е в лошо състояние). Ограждащите им елементи са за полагане на топлинна изолация. Сградата е със седем жилищни етажа, като на всяко ниво има по четири апартамента. Дограмата на сградата при въвеждането й в експлоатация е била дървена. Част от старата дървена дограма е сменена с PVC или Al профили и стъклопакет за сметка на отделните собственици. На част от сградата е направена външна топлоизолация, по преценка на отделни собственици. Съществуващата мазилка е варoциментова, като в зоната на цокъла е мозайка. Подът на сградата два типа - под над неотопляем сутерен и под над външен въздух (еркер). Покривът на сградата е плосък. Положената хидроизолация е компроментирана. Водоотвеждането е външно, посредством олуци. В рамките на дейността ще бъдат изпълнени: - всички мерки за енергийна ефективност, които са предписани в обследването за енергийна ефективност на сградата; - дейности по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани в техническия паспорт на сградата; - СМР, които обхващат ремонт и реконструкция на различни части на сградата (сградата постига клас на енергопотребление „В“ и над 60% енергийни спестявания на първична енергия), които са предписани като задължителни в техническия паспорт на сградата; - Съпътстващи строителни и монтажни работи, свързани с изпълнението на мерките за енергийна ефективност и възстановяване на първоначалното състояние, нарушено в резултат на обновяването; - дейности за подобряване достъпа за лица с увреждания до сградата. След изпълнението на тези мерки от клас на енергопотребление „F” сградата ще принадлежи към клас на енергопотребление „В”. 302 549.45 336 164.18
Изготвяне на работен проект, изпълнение на СМР и упражняване на авторски надзор за жилищна сграда "ЖСК Стара планина", Ботевград, ул. "Стара планина" № 18, вх. А, Б: Предварително извършените дейности на етап подготовка на проектното предложение включват изготвянето на енергийно обследване и сертифициране на сградата, издаването на технически паспорт по реда на чл. 176а от ЗУТ, изготвяне на доклад за установяване на техническите характеристики на сградата, както и направата на архитектурно заснемане, вкл. и обяснителна записка с предвидените дейности за изпълнение по сградата. Резултатите от енергийното и техническо обследване ще послужат като основа за изготвяне на техническото задание за изпълнение на инженеринг на обекта. Община Ботевград е възложила дейностите за изготвяне както на обследване за енергийна ефективност, така и на техническо обследване на многофамилна жилищна сграда "ЖСК Стара планина", Ботевград, ул. "Стара планина" № 18, вх. А, Б. Разходите за предварително извършените дейности са включени в бюджета на проектното предложение и в стойността на настоящата дейност. В рамките на дейността избраният изпълнител по договора за инженеринг ще изготви инвестиционен проект във фаза работен проект за строителство. Работният проект ще бъде изработен въз основа на заданието за проектиране, изготвения доклад от обследване за ЕЕ и технически паспорт на сградата. РП ще включва проектни части, съгласно Наредба №4 за обхват и съдържанието на инвестиционните проекти, вкл. ЕЕ. Частта ЕЕ на инвестиционния проект ще бъде подложена на оценка за съответствие за икономия на енергия и топлосъхранение на инв. проект във фаза РП от физически и юридически лица, които отговарят на изискванията на ЗЕЕ и са вписани в публичния регистър, посочен от същия закон. РП ще бъде съгласуван и одобрен от главния архитект на общината и ще послужи за издаване на разрешение за строеж. Многофамилната жилищна сграда, обект на настоящата интервенция е с два входа с обща разгъната площ 2908,45 м2. Въведена е в експлоатация през 1986г и има 16 апартамента. Жилищната сграда е монолитна, със скелетно-гредова конструктивна система. Фасадните стени са изградени от тухлена зидария. Общите части са сравнително поддържани (с изключение на дървената дограмата, която е в лошо състояние). Ограждащите им елементи са за полагане на топлинна изолация. Сградата е с едно партерно ниво, четири надземни жилищни етажа и тавански помещения, разположени над тях. Дограмата на сградата при въвеждането й в експлоатация е била дървена. По-голяма част от старата дървена дограма е сменена с PVC дограма за сметка на отделните собственици. На част от сградата е направена външна топлоизолация, по преценка на отделни собственици. Съществуващата мазилка е варoциментова, като в зоната на цокъла е мозайка. Подът на сградата един тип - под над неотопляемо партерно ниво. Покривът на сградата е скатен, от дървена конструкция и с подпокривно пространство. Положената хидроизолация е компроментирана. Водоотвеждането е външно, посредством олуци. В рамките на дейността ще бъдат изпълнени: - всички мерки за енергийна ефективност, които са предписани в обследването за енергийна ефективност на сградата; - дейности по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани в техническия паспорт на сградата; - СМР, които обхващат ремонт и реконструкция на различни части на сградата (сградата постига клас на енергопотребление „В“ и над 60% енергийни спестявания на първична енергия), които са предписани като задължителни в техническия паспорт на сградата; - Съпътстващи строителни и монтажни работи, свързани с изпълнението на мерките за енергийна ефективност и възстановяване на първоначалното състояние, нарушено в резултат на обновяването; - дейности за подобряване достъпа за лица с увреждания до сградата. След изпълнението на тези мерки от клас на енергопотребление „Е” сградата ще принадлежи към клас на енергопотребление „В”. 272 139.73 309 942.00
Изготвяне на оценка на съответствието на инвестиционния проект, изпълнение на строителен надзор и въвеждане на обектите в експлоатация: След изготвянето на инвестиционните проекти за отделните сгради от изпълнителя на инженеринга избраният консултант на строителен надзор и оценка на съответствието ще изготви доклад за оценка на съответствието на инвестиционните проекти, подписан от управителя на фирмата консултант и от всички квалифицирани специалисти, извършили оценката. На базата на този доклад се издава разрешението за строеж от главния архитект на Общината за всяка от сградите, включени в проекта. След влизането в сила на разрешението за строеж консултантът, избран да упражнява строителен надзор, ще състави актове за законосъобразно започване на строежите, с които строителството по сградите може да започне. По време на изпълнението на строително-монтажните работи, строителният надзор, въз основа на писмения договор с възложителя ще: 1. Осъществява контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; 2. Ще спира строежа, когато той не се изпълнява при условията на чл. 224, ал. 1 и чл. 225, ал. 2 и в нарушение на изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ; 3. Осъществява контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; 4. следи за недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; Лицето, упражняващо строителен надзор, подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. Като част от изпълнението на дейността лицето, което упражнява строителен надзор ще изготви нов технически паспорт на сградата. Техническият паспорт е документ, който включва техническите характеристики на елементите на строежа, свързани с изпълнението на съществените изисквания към строежите по чл. 169, ал. 1 и ал. 3 на ЗУТ, инструкции за експлоатация, обслужване, обследване, поддържане и ремонт и отразява всички извършени строителни и монтажни работи след въвеждането на строежа в експлоатация. След приключване на строително-монтажните работи лицето, упражняващо строителен надзор изготвя окончателен доклад до възложителя за всеки един от обектите на интервенция. Същите ще послужат на Гл. Архитект на община Ботевград за издаване на удостоверение за ползване на обектите, съгласно чл.177, ал.3 от ЗУТ. Инвеститорският контрол ще се извърши от експерти на Община Ботевград, които не са част от екипа на проекта и за тях разходи не са предвидени, тъй като инвеститорския контрол е основна част от задълженията им по длъжностна характеристика. Основните дейности, които инвеститорския контрол изпълнява са свързани с: • предотвратяване на излишни разходи • контрол върху качеството на строително-ремонтните работи и влаганите материали • контрол върху качеството и количеството на вложените материали • контрол върху оферти и актове • контрол и проверка на комплексността на проектната, конструктивната и архитектурна документация, свързана с изпълнението на строителните работи • контрол за изпълнението на проектната документация. • Изготвяне на линейни графици за строителния процес и контрол за тяхното изпълнение. осъществяване на организационни връзки и взаимоотношения с органите на строителния надзор, строителните техници на обекта, както и с ръководители от други специалности. 21 679.89 26 012.40
Изпълнение на дейности по информация и комуникация: Настоящата дейност по информация и комуникация ще гарантира прозрачност при разходването на средствата и максимална информираност на обществеността за финансирането от ЕФРР. Всички дейности за информация и комуникация ще бъдат в съответствие с изискванията на Единния наръчник за информация и комуникация. В рамките на дейността ще бъдат изработени и разпространени следните информационни материали: • Изработка на временни големи билбордове – 3 бр. и 3 бр. постоянни обяснителни табели • Плакат с информация за проекта – 100 бр. • Откриваща пресконференция за 20 души • Церемония „Първа копка“ • Закриваща пресконференция за 20 души • Церемония за откриване на обектите • Заснемане и обработка на репортаж за изпълнението на проекта - максимум 3 мин – 1бр. • Излъчване на рекламен репортаж в местна телевизия - 3 • Изработка на банер за събития по проекта – 1бр. • Изработка тениски на собствениците на жилищните сгради– 40 бр. • Изработка на шапки за собствениците на жилищните сгради – 40 бр. • Информиране на гражданите чрез непрекъснато актуализиране на информацията за проекта на Интернет страницата на общината. 3 985.00 4 362.00
Организация и управление на проекта: За безпроблемно изпълнение и координация на дейностите по проекта „Въвеждане на мерки за енергийна ефективност в обществени и многофамилни жилищни сгради на територията на град Ботевград – етап 4” е необходимо създаването на екип, който ще извърши организацията и управлението на проекта. Екипът за управление ще се легитимира със заповед на Кмета на община Ботевград. Дейността има за цел да обезпечи ефективното изпълнение на проекта. С оглед ефективното и качествено изпълнение на настоящия инвестиционен проект и осигуряване на ясно разделение на функциите и задачите, свързани с провеждането на обществени поръчки, верификации, осчетоводяване и разплащания, мониторинг и докладване ще бъде обособен екип за управление на проекта. Ще бъдат приложени следните механизми за вътрешна оценка и контрол: 1. Предвиждане и своевременно дефиниране на възможните рискове в процеса на изпълнение на дейностите; 2. Вътрешната координация и администрирането на задачите, разработването на индивидуален времеви график за изпълнение на проекта, архивиране на документацията; 3. Проследяване законосъобразността и целесъобразността на разходването на средствата, изготвяне на подробни финансови справки и обработка на първични счетоводни документи; 4. Изготвяне на регулярни отчети за напредъка по изпълнение на дейностите по проекта, вътрешен мониторинг и контрол. Цялостната грижа за изпълнението на проекта ще поеме екипът за управление на проекта. В екипа за управление (ЕУ) участват вътрешни ексерти, представители на община Ботевград: Ръководител на проекта, който ще следи за цялостното изпълнение на дейностите по проекта и ще координира работата на останалите членове от екипа; счетоводител, служител на общината, който ще отразява разходите в счетоводството на общината и ще следи за правилното разходване на средствата по програмата; координатор, които ще подпомагат екипът по проекта в подготовката на задължителната информация до УО на Оперативна програма „Региони в растеж”. Ще се прилагат следните инструменти за координация: • Регулярни работни срещи на екипа. • Работни срещи на екипа с изпълнителите на външни услуги. •Преглед на документацията - за ранно идентифициране на проблемите и съответно своевременното предотвратяване е необходимо документите по изпълнение на проекта да се разглеждат в най - ранния момент след получаването им в общинската администрация. Ще бъдат разработени детайлни и конкретни процедури във връзка с управлението, мониторинга и контрола по отношение на настоящия проект в т.ч.;правила и процедури за извършване на дейности по документални верификации в рамките на проекта; правила и процедури във връзка с извършване на проверки на място за целите на проекта; правила и процедури във връзка с методите за администриране и докладване на нередности по проекта; правила и процедури във връзка със съхранение на документи в рамките на проекта. Дейността ,,Организация и управление на проекта“, макар и да не допринася пряко за постигане на заложените в проекта цели, поставя основи за успешното осъществяване на дейностите, както и за доброто управление и планиране на необходимите ресурси. Дейността ще създаде условия за успешната и навременна реализация на дейностите, което от своя страна ще доведе до постигане на заложените цели и резултати. 18 640.44 17 940.47

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).