Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Local Development, Poverty Reduction and Enhanced Inclusion of Vulnerable Groups

Planning region: All

Description

The project “Sofia Integrated Urban Transport - II stage” builds upon the results achieved by the implementation of the project “Sofia Integrated Urban Transport Project” OPRD 2007 - 2013 and all other projects and programs implemented to date in Sofia. The current project will contribute to the improvement of the PT services in the capital in accordance with the vision and priorities for the development of the city and its overall strategy for the establishment of an integrated sustainable urban transport.  The project consists essentially of 4 major components identified in the Feasibility Study (FS) that was carried out and the implementation of the related activities:
1. Comp. 3 of the FS: Reconstruction of the tramway track along "Kamenodelska" str. - from the crossroad of "K. Stoilov" blvd. to "Orlandovtsi" loop;
2. Comp. 5 of FS: Reconstruction of the tramway track along Tsar Boris III blvd. - from Knyazhevo loop to Sofia Courthouse loop, without the sections of "Russian monument" sqr. and the crossroad of Tsar Boris III" and "G . Delchev blvd.:
- Reconstr. of tramway track Part A: Tsar Boris III blvd. from Russian monument sqr. to Knyazhevo loop;
- Reconstr. of tramway track Part B: Macedonia blvd. and  Alabin str. from Russian monument sqr. to Sofia Courthouse loop.
3. Comp. 6 of FS: Purchase of new low-floor articulated trams.
4. Comp. 7 of FS: Upgrading of Intelligent traffic management and the existing real time passenger information systems.
The components have been selected and elaborated after conducting a detailed FS on the various options and a cost benefit analysis, which have proven the appr. of this project and the sustainability of the results. The project addresses key issues in the field of transport related to the increase in traffic and usage of cars, pollution, safety and accessibility. The environmental aspects of the project have also been considered as one of its main objectives is to contribute to the environmental protection.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Дейността включва сформиране на Екип за управление и изпълнение на проекта /ЕУИП/ при стартиране на изпълнението. Чрез мобилизиране на Екипа ще се създаде организационна структура, която да ръководи и следи изпълнението на останалите дейности за целия срок на проекта. Структурата за управление и изпълнение на проекта се състои от следните елементи: Надзорен комитет, Ръководител на екипа за управление и изпълнение и Екип за управление и изпълнение /ЕУИП/. Надзорният комитет е със състав: - Зам.-кмет по Направление „Транспорт и транспортни комуникации” (председател) - Представител на Дирекция „Транспортна инфраструктура”; - Представител на Дирекция „Транспорт”; - Представител на Дирекция „Управление и анализ на трафика”; - Представител на Дирекция „Финанси”; - Представител на Дирекция „Правно-нормативно обслужване”; - Представител на Дирекция „Обществени поръчки и концесии”; - Представител на Направление „Архитектура и градоустройство”; - Представител на „Център за градска мобилност” ЕАД; - Представител на „Столичен електротранспорт” ЕАД. - Представители на Столичен общинския съвет. Екипът за управление и изпълнение се състои от ръководител, координатор, ключови експерти, неключови експерти и специалист. Функциите на Екипа за управление и изпълнение са следните: - Изпълнява дейностите по проекта като координира работата на всички участващи страни и лица; - Следи за изпълнението на проекта и постигане на заложените в проекта цели; - Следи за спазване условията на АДПБФП (Административен договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ), приложимото европейско и българско законодателство, изискванията на ОПРР 2014-2020; - Изпълнява финансово и техническо администриране на проекта; - Извършва финансово управление и контрол на разходите, както и води точна и редовна документация и счетоводна отчетност; - Извършва мониторинг и контрол на изпълнението, в т.ч., но не само документални проверки и проверки на място; - Координира действията на партньорите при изпълнение на проекта; - Координира изпълнението с УО на ОПРР, административните структури на СО и всички участници в изпълнението и осъществява обмен на информация; - Подготвя и провежда процедури за избор на изпълнител и следи за изпълнението на договорите, като дава необходимите указания и препоръки; - Оформя финансова документация за отчитане и верифициране на разходите; - Прилага изискванията за информация, публичност и комуникация; - Администрира и докладва нередности и сигнали за нередности; - Създава и поддържа система за архивиране в съответствие с изискванията на УО на ОПРР и др. Основните функции на Надзорния комитет са свързани с цялостен мониторинг и контрол на изпълнението на проекта, одобряване и координиране на действията на ръководителя и екипа и подпомагане при изпълнение на задълженията им. Комитетът: - Следи периодично за изпълнението на проекта и постигането на целите му, както и съответствие на проекта с политиките и програми за развитие на София; - Взема решения относно ключовите въпроси, необходими за изпълнението на проекта и прави препоръки за изпълнението им; - Наблюдава и контролира действията на Ръководителя на проекта и другите членове на ЕУИП; - Подпомага Ръководителя на проекта и членовете на ЕУИП; - Разглежда и одобрява докладите за техническо и финансово изпълнение на проекта; - Изисква информация за изпълнението на проекта, ако е необходимо; - Изпълнява други дейности, необходими за успешното изпълнение на проекта. 1 746 121.20 1 807 056.00
Реконструкция на трамваен релсов път по ул. "Каменоделска" от кръстовището с бул. "К. Стоилов" до крайно трамвайно ухо "Орландовци": В рамките на схема BG161PO001/5-02/2012 "В подкрепа за следващия програмен период" по ОПРР 2007-2013 е разработен технически проект за реконструкцията /приложен/. Дейността включва изпълнение на СМР с упражняване на авторски надзор. Реконструкцията се предвижда да обхване трамвайния релсов път /ТРП/ по ул. ”Каменоделска” от кръстовището с бул. ”К. Стоилов” – начало крива преди моста при сервиз “Изида”, да продължи по ул. ”Каменоделска” до крайно трамвайно ухо “Орландовци” включително двата обръщателни кръга, изтеглителен коловоз и стрелки № 10,11 и 239. Реконструираният участък ще следва конфигурацията на съществуващата инфраструктура, тъй като трасето на трамвайната линия се запазва. Проектираният ТРП е с междурелсие 1009 мм. Всички видове релси, използвани при реконструкцията ще бъдат с качество клас 900А съгласно UIC. Минималната широчина на реконструкцията на двупътно трамвайно платно трябва да бъде 5,50 м. В правите участъци междуосието на трамвайните коловози ще бъде минимум 3000 мм, а при стълбове за контактна мрежа в междупътното пространство – 3550 мм. Конструкцията на ТРП се предвижда да бъде един тип по цялата дължина на трасето – от улейни стеблени релси в гумен профил, монтирани на преработени реброви подложки, анкерирани в стоманобетонова плоча с дебелина 20 см, която се излива върху валирана основа от трошен камък. Релсовият път трябва ще бъде безнаставов и връзката между отделните звена да се осъществява със специални електро-дъгови или термитни заварки. Трамвайните стрелки се предвижда да са блокови сърца, еластични езици и с отопление за работа през зимния сезон. Входната стрелка № 10 на крайно ухо “Орландовци“ трябва да бъде автоматична с дистанционно управление. Стрелки № 11 изходна и № 239 на изтеглителния коловоз трябва да бъдат с ръчно задвижване. Проектирано е изграждане на дренажна система за отвеждане на подпочвените и повърхностни води, както и изграждане на нови улични оттоци по цялата дължина на трасето на покрития тип релсов път. Армировката на стоманобетоновите плочи се оформя с горна и долна мрежи. От двете страни на релсите, преди полагането на бетона, се монтират шумо и виброизолиращи уплътнителни гумени елементи. Горното покритие на ТРП е от три пласта: битумизиран трошен камък – 7 см; неплътен асфалтобетон – 4 см и плътен асфалтобетон - 4 см. От двете страни на главите на релсите във фуги 2-4 см се полага полимер-битумна паста (мастик) за връзка между релсата и плътния асфалтобетон. Отводняването на трамвайните стрелки са проектирани поединично в улични оттоци или ревизионни шахти. За намаляване на шума и износването на релсите и колоосите на трамваите ще се монтират 2 броя съоръжения за смазване на релсите /лубрикатори/ – 1 бр. при началото обекта, преди „начало криви“ – посока „Орландовци“, и 1 бр. на бивш „Хладилен завод“ – посока „Центъра“. Проектът включва още части контактна мрежа и стълбове, кабелна мрежа, отводняване и канализация, организация и безопасност на движение, водоснабдяване, електроснабдителна мрежа, телекомуникации, улично осветление, конструктивна, паркоустройство и пътни работи. Част „Пътни работи“ включва нивелетно фрезоване и направа на неплътен и плътен полимермодифициран асфалтобетон на пътните платна, разваляне и направа на нови тротоари, ремонт и подмяна на бордюри. Към настоящото проектно предложение е приложен и технически проект, от който са видни предвидените строителни дейности. При изпълнението на дейността ще бъде осъществен и авторски надзор по време на строителството съгласно чл. 162, ал. 2 и 3 от ЗУТ. В изпълнение на задълженията си съгласно чл.162, ал. 3, ал. 5 и ал. 6 от ЗУТ, проектантът ще упражнява авторските си права, свързани с точното спазване на изработеният от него инвестиционен проект, като извършва авторски надзор върху изпълняваните строително-монтажни дейности и вписва предписания в заповедната книга, задължителни за останалите участници в строителството. 6 798 565.23 10 444 084.34
Реконструкция на трамваен релсов път по бул. "Цар Борис III" от ухо "Княжево" до ухо "Съдебна палата", без участъците на пл. "Руски паметник" и кръстовището на бул. "Цар Борис III" и бул. "Г. Делчев" : Дейността включва изпълнение на СМР и упражняване на авторски надзор на обект "Реконструкция на трамваен релсов път по бул. Цар Борис III от ухо Княжево до ухо Съдебна палата, без участъците на пл. Руски паметник и кръстовището на бул. Цар Борис III и бул. Г. Делчев: - част А: бул. Цар Борис III от пл. Руски паметник до трамвайно ухо Княжево и - част Б: бул. Македония и ул. Алабин от пл. Руски паметник до тр. обръщателно ухо Съдебна палата. Конструкциите на релсовия път в част А се предвижда да бъдат 4 основни типа от пл. Руски паметник до трамвайно ухо Княжево: Конструкция за обособеното трасе по бул. Цар Борис ІІІ между спирките - безнаставов път релси тип 49Е1 с подложни еласт. скрепления върху надлъжни непрекъснати стоманобетонни греди със съответното покритие – за тясно или нормално междурелсие. Запазена е възможността пътят да се допълни с тревно покритие. За подобряване на комфорта на пътуване и намаление на шумовото въздействие върху околната среда трамвайният релсов път трябва да бъде изцяло безнаставов път – неутрализиран. Конструкция за областта на перонните части на спирките - безнаставов път от трамвайни релси тип 60R2 с еластични подложни скрепления и околорелсови гумени вибро- и шумопоглъщащи, влаго- и електроизолационни елементи, върху надлъжни непрекъснати стоманобетонни греди, с паважно покритие – за тясно или нормално междурелсие. Конструкция за кръстовищата по бул. Ген. Е.Тотлебен и бул. Цар Борис ІІІ и за трасето по бул. Цар Борис ІІІ в кв. Княжево - безнаставов път от релси тип 60R2 с еласт. подложни скрепления и околорелсови гумени вибро- и шумопоглъщащи, влаго- и електроизолационни елементи, върху надлъжни непрекъснати стоманобетонни греди, с асфалтобетонно покритие - за тясно или нормално междурелсие. В участъка на кръстовището на бул. ”Цар Борис ІІІ” и бул. "Гоце Делчев" ще бъде изпълнено строителство на 3 метродиаметър, като изпълнителят по проекта за метрото ще изпълни ремонта и на трамвайното трасе. По този начин ще се подобри връзката между двата вида транспорт. Обхватът на проекта включва и реконструкция на участък: трамвайно ухо „Съдебна палата”; ул.”Алабин”; пл. ”Македония” и бул. ”Македония”, представляващо 2050м единичен коловоз. По това трасе се предвижда изпълнението на три типа конструкции: Конструкция тип 1 – за ул. ”Алабин” ухо ”Съдебна палата” и пл. ”Македония”, с улейни трамвайни релси тип Ri60 и междурелсие 1009 мм, Конструкция тип 2 – за областта на перонните части на спирките по бул. ”Македония” с улейни трамвайни релси тип Ri60 и междурелсие 1009 мм, Конструкция тип 3 – за бул. ”Македония” /изцяло нова за град София/ с улейни трамвайни релси тип Ri60 (60R2) и междурелсие 1009 мм. Проектът включва и подмяна на почти всички стълбове, носещи контактната мрежа с нови, подмяна на всички правотокови кабели, захранващи трасето, дейности по отводняване,пътни работи, ВИК, телекомуникации, ел. кабели, улично осветление и ремонт на перони. Основният подход при формиране на паркоустройственото решение в част А е да се подмени частично съществуващия жив плет и да се засадят нови 30 бр. от сребриста липа за запазване на растителността, а в част Б поради лошото състояние на дърветата се предвижда да се подменят болни дървета от ясен с нови явори и да се засадят млади липови фиданки, откъм локалите се предвиждат и червенолистен явор. Към настоящото проектно предложение е приложен и технически проект, от който са видни предвидените строителни дейности. По протежението на цялото трасе ще бъдат монтирани 30 спиркови навеси на пероните. При изпълнението на дейността ще бъде осъществен и авторски надзор по време на строителството съгласно чл. 162, ал. 2 и 3 от ЗУТ. В изпълнение на задълженията си съгласно чл.162, ал. 3, ал. 5 и ал. 6 от ЗУТ, проектантът ще упражнява авторските си права. 46 432 590.15 54 778 576.88
Извършване на строителен надзор на обекти „Реконструкция на трамваен релсов път по ул. "Каменоделска" от кръстовището с бул. "К. Стоилов" до крайно трамвайно ухо "Орландовци" и Реконструкция на трамваен релсов път по бул. "Цар Борис III" от ухо "Княжево" до ухо "Съдебна палата", без участъците на пл. "Руски паметник" и кръстовището на бул. "Цар Борис III" и бул. "Г. Делчев" : Дейността е в пряка връзка с изпълнението на строителните работи в рамките на Дейности 2 и 3. При изпълнение на дейностите „Реконструкция на трамваен релсов път по ул. "Каменоделска" от кръстовището с бул. "К. Стоилов" до крайно трамвайно ухо "Орландовци"” и „Реконструкция на трамваен релсов път по бул. "Цар Борис III" от ухо "Княжево" до ухо "Съдебна палата", без участъците на пл. "Руски паметник" и кръстовището на бул. "Цар Борис III" и бул. "Г. Делчев"”, ще бъде осигурено изпълняването на независим строителен надзор от лицензирана консултантска фирма, съгласно изискванията на Закона за устройство на територията. Строителният надзор ще следи за законосъобразно започване на строежа и откриване на строителна площадка, ще осъществява контрол относно пълнотата и правилното съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; осъществяване на контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството, както и при спиране на строежи; следи за недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството. Лицето, упражняващо строителен надзор, подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно Наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. Лицето дава заповеди и предписания, които са задължителни. Дейността е от изключително важно значение за постигане на резултатите на проекта, тъй като гарантира качествено изпълнение на строителните дейности и запазване интересите на Столична община. 1 190 090.00 1 430 389.56
Закупуване на нови нископодови съчленени трамвайни мотриси: Във връзка с изпълнението на реконструкцията на трамваен релсов път по бул. “Цар Борис III“ и за цялостно повишаване на качеството на предоставяните по маршрута транспортни услуги, в проекта е включен компонент "Закупуване на нови нископодови съчленени трамвайни мотриси". Новите трамваи ще обслужват изцяло реконструираното трасе на линия № 5 по бул. “Цар Борис III“. Техният брой е определен от необходимостта от превозна възможност и разполагаемите средства. В рамките на дейността ще бъдат закупени 13 мотриси (2 от които ще бъдат закупени с общински средства), които ще покрият основните нужди по ново-реконструираното трасе, като още 2 нови трамвая от същия тип се осигуряват от предишните доставки на нови трамваи (чрез Оперативна програма „Околна среда“ 2007-2013 г. или заем от ЕИБ), така че подвижният състав, обслужващ трамвайна линия №5, ще бъде изцяло обновен. Mотрисите ще са с дължина 28-33 м, нископодови и ще отговарят на всички изисквания за достъпност. Това ще допринесе пряко за постигане на специфична цел 6 на настоящото проектно предложение за подобряване на достъпността на хората с увреждания: платформа за колички, обособено място в салона и визуално и звуково опoвестяване при отваряне и затваряне на вратите и др. По този начин транспортът ще стане по-привлекателен и удобен. Трамвайните мотриси ще са с нисък разход на електроенергия и ниско ниво на шума. За допълняемост на интелигентните системи за градски транспорт, които Столична община разработва в рамките на проект Проект за интегриран столичен градски транспорт – ОПРР 2007-2013 г. и чрез други мерки, както и за допълване на Компонент 7 от настоящия проект, самите мотриси ще бъдат поръчани така, че да могат да бъдат оборудвани с електронна пътническа информационна система, система за таксуване на пътниците и система за видеонаблюдение и да могат да бъдат интегрирани в системата за сигнализация за преминаване с приоритет на трамваи – Transit signal priority (TSP). С цел осигуряване на устойчивост на компонента следва да бъде проведено обучение на техническия персонал и на водачите на трамвайните мотриси и тяхната доставка да бъде придружена с адекватно диагностично оборудване и техническа документация. 44 559 113.12 51 364 059.42
Надграждане на Интелигентната система за управление на трафика и на съществуващата система за информация на пътниците в реално време: Дейността се изпълнява като надграждане на Интелигентната транспортна система по проект "Проект за интегриран столичен градски транспорт" ОПРР 2007 - 2013, както и на други текущи проекти на "Център за градска мобилност" ЕАД (ЦГМ). Дейността включва следните елементи: 1) Сигнализация за преминаване с приоритет на трамваи – Transit signal priority (TSP). TSP е оперативна стратегия, която улеснява движението на транзитните превозни средства по обособени трасета през контролирани кръстовища посредством светофарна уредба. Надграждането следва да бъде съвместимо и анализирано на база на доставеното оборудване за 20 кръстовища и 750 превозни средства от мрежата на обществения градски транспорт по проект "Проект за интегриран столичен градски транспорт" ОПРР 2007 - 2013 и съществуващ софтуер в Центъра за управление на трафика на СО. Съпътстващи дейности – монтаж, окабеляване и захранване на ниво кръстовище, както и свързаност, софтуер и интерфейс на ниво контролен център. 2) Електронни Информационни Табла - надграждане. След реализация на проекта за автоматична система за позициониране AVL на ЦГМ трябва да се разработи от избрания изпълнител: • Нов протокол за комуникация и обмен на данни към ЕИТ – софтуерна разработка с автоматично отразяване на маршрутните промени по трасетата; • Визуализация на всички ЕИТ на интерактивна карта с възможност за проследяване статуса на всяко ЕИТ, както и да може да бъде проследявано физическото му състояние; • Надграждане посредством разработка на софтуер с възможност за избор на тип превозно средство, маршрут, посока и визуализация на карта на ЕИТ от маршрута с цел добавяне на допълнителна информация за пътниците при временна организация на движение, авария по маршрут, история на промените извършвани от оператор и др; • Надграждане посредством добавяне на оборудване за комуникация с вече съществуващи информационни табла, вкл. видеонаблюдение за някои ключови локации. За целта на надграждане и повишаване на ефекта от компонента трябва да бъдат доставени и инсталирани на предварително селектирани спирки на градския транспорт допълнителни 220 /двеста и двадесет/ ЕИТ. Съпътстващи дейности – доставка, монтаж, окабеляване и захранване на ниво спирка на обществен транспорт, софтуерна разработка, свързаност и интерфейс на сървърно ниво. 3) Осигуряване на видеонаблюдение на спирки на обществен транспорт. За осигуряване на сигурността на гражданите ще бъдат инсталирани 24 камери за видеонаблюдение PTZ на спирки по протежението на бул. „Цар Борис III“ от пл. „Руски Паметник“ до трамвайно ухо „Княжево“, както и изграждане на комуникация до контролен център. Съпътстващи дейности – доставка, монтаж, окабеляване и захранване на ниво спирка на обществен транспорт, софтуер, хардуер, свързаност и интерфейс на ниво контролен център. 1 392 470.00 1 670 963.04
Независим одит (ангажимент за договорени процедури) : Задължителните дейности по одит на проекта ще бъдат извършени от сертифициран одитор, избран чрез процедура за избор на изпълнител. Одитът ще бъде в съответствие с изискванията на програмата и указанията на УО на ОПРР, в които подробно са описани насоките за извършване, целите и обхвата на одита. Изпълнителят следи извършените разходи да са допустими и законосъобразни, за тях да е налична адекватна одитна следа като за тази цел проверява цялата информация по извършените дейности и сключените договори по проекта. 13 800.00 0.00
Информация и комуникация: В изпълнение на задължителните изисквания на ОПРР 2014-2020 и при спазване на правилата съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. в проекта ще бъдат включени мерки за информация, публичност и комуникация, които отчитат приноса на ЕС за изпълнението на проекта. Предвид мащаба и обхвата на проекта, дейността се явява от особено значение за информиране на обществеността, както за реализацията на проекта, така и за популяризирането на подкрепата на ЕС и на Европейския фонд за регионално развитие. Предприетите за тази цел мерки ще са съобразени също със съответните правила за информиране, комуникация и реклама, предвидени в чл.115 § 4 от Регламент 1303/2013 г. и в чл.3, чл.4, чл.5 и Приложение ІІ от Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията. Бенефициентът ще информира обществеността за получената подкрепа като изпълни като минимум следните мерки: - Разработи стратегия за информационната кампания; - Организира събития: откриваща, междинна и закриваща пресконференции; - Организиране и провеждане на информационна кампания в Интернет, включително изработване на банери, интернет страница; - Поставяне на временни информационни билбордове и постоянни табели; - Отразява приноса на ЕС съгласно Насоките върху всички документи и доказателствени материали, изработени в рамките на проекта; - Организира официални церемонии „първа копка“ при започване на строителството на обектите и церемонии за откриване на обектите; - Постави информационни стикери върху новозакупените трамвайни мотриси и на други подходящи места; - Организира заснемането и производството на промоционални филми за проекта, които ще бъдат публикувани на уеб сайта на бенефициента и ще бъде разпространи и по друг подходящ начин; - Подготвя редовни ПР публикации и публични изказвания и интервюта на подходящ етап от изпълнение на проекта и осигури медийно отразяване на проекта чрез преки включвания, репортажи в печатни и електронни медии и др.; - Изработи печатни и други информационни и промоционални материали. Всички материали ще бъдат брандирани с логото на ЕС и името на проекта. 109 505.00 100 314.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).