Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 194 TREES
Български

Programme: Local Development, Poverty Reduction and Enhanced Inclusion of Vulnerable Groups

Planning region: All

Description

The project presents an innovative practice for the municipality of Antonovo.
        The project aim is to improve the quality of life and the access to basic social and health services to disabled persons and people at the age over 65 years; to ensure long-term care and provide community-based services at home conditions; to support the social inclusion of disabled persons and facilitate their access to employment, and to create jobs for unemployed persons on the territory of Antonovo municipality.
         The project appears as further continuation of the “Help at home” operation and of the “New Alternatives” procedure.
         The project will be implemented in compliance with the horizontal principles of OP HRD and will ensure equal possibilities and gender equality in the process of target group formation and performance of the activities; the target groups will have complete access to the project information and a requirement will be set for carrying out measures aimed at the transfer to low-carbon, climate-changes sustainable, environmentally sustainable economy which makes efficient use of resources.
The project includes the following target groups:      
1-st target group    
       59 social service users, divided in 2 target groups as follows: 
       21 persons, who will have been provided a social service until 29.02.2016 within the project № 2014BG05M9OP001-2.2015.001-C0001 „New possibilities for care”; 
      38 new social-service users ;
2-nd target group    
      21 "personal assistants", who will have provided the social service until 29.02.2016 within the project №2014BG05M9OP001-2.2015.001-C0001 „New possibilities for care”;
      18 "Social assistants ".
 The project will be implemented on the territory of Antonovo municipality, district of Targovishte. 
The project budget is 499 556.65 BGN
 The project duration is 25 months, but not later than 31.12.2017. 
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на Проекта: Назначаване на екип за управление и изпълнение на Проекта в т. ч.: Ръководител - Милка Иванова Иванова; Счетоводител Бакалавър/Магистър. Приема, съхранява и предава парични средства и ценни книжа, извършва касови/безкасови операции, води касовата книга, проверява фактическата наличност на паричните суми с касовия остатък, подготвя документите за заплати, изготвя удостоверения и служебни бележки. Носи отговорност за настъпили вреди и изразходвани парични средства. Координатор; Бакалавър/Магистър Отговаря за организирането и провеждането на дейността, организиране на информационни събития, добрата комуникация и документация. Координира взаимодействие между администрацията, изпълнителите и осигурява обратната връзка. Технически сътрудник - Квалификация и отговорности Бакалавър/Магистър Отговаря за организирането и провеждането на дейността, организиране на информационни събития, добрата комуникация и документация. Координира взаимодействие между администрацията, изпълнителите и осигурява обратната връзка. Сформиране на целевите групи; Оценка на потребностите от социални услуги; Изготвяне на правилници, процедури, вътрешни правила и др. документи в съответствие с изискванията на ОП РЧР; Изготвяне и представяне в УО на ОП РЧР на междинни и заключителен доклад и отчет за изпълнението на Проекта и постигнатите резултати. Докладите ще съдържат техническа част и финансова част и ще се изготвят съгласно образеца от Ръководството на бенефициента за изпълнение и управление на проекти по конкретната процедура; Изготвяне и подписване на договори /трудови, тристранни/; Провеждане на работни срещи с представителите на целевите групи; Събиране на Заявления от потенциални участници в целевите групи; Изготвяне и изпращане на писма до потенциалните участници в целевите групи; Провеждане на вътрешен мониторинг на изпълнението на дейностите предвидени в Проекта; Възлагане на юрист с допълнително споразумение към трудов договор или договор за услуга подготовката и провеждането на процедура по ЗОП за доставчик на специализирано транспортно средство и при необходимост от консултантска услуга. 37 870.27 33 665.08
Информиране и публичност: Провеждане на начална, междинна (13 месец след стартиране на Проекта) и заключителна конференция за информиране на местната общност; Публикуване на информация за хода на Проекта в сайта на община Антоново; Публикуване на информация в регионално издание за хода и резултатите от изпълнението на Проекта. Изработване на постер информация за ОП РЧР и Проекта. Изработване на 1табела . 2 952.00 2 952.00
Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка чрез подкрепа за дейността на съществуващ "Център за услуги в домашна среда - Антоново" и предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, в т. ч. подкрепящи и интегрирани междусекторни услуги.: Провеждане на срещи, разговори с потенциални потребители на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, в т. ч. подкрепящи и интегрирани междусекторни услуги за проучване на нагласите, потребностите и предпочитанията им; Приемане на заявления от хора с увреждания и хора над 65 години в невъзможност за самообслужване; Оценка на потребностите; Сформиране на целева група от 59 потребители на социални услуги, както следва: 38 души нови потребители за Проекта; 21 души потребители, които са получавали услуга до 29.02.2016 година по Проект № 2014BG05M9OP001-2.2015.001-C0001 „Нови възможности за грижа”. Сформиране на целева група от 39 души "Лични асистенти" и/или "Социални асистенти, както следва: 18 души "Лични асистенти" и/или "Социални асистенти". 21 души "Лични асистенти", които са предоставяли услуга до 29.02.2016 година по Проект №2014BG05M9OP001-2.2015.001-C0001 „Нови възможности за грижа”; Назначаване с Трудов договор по КТ на 18 души "Лични асистенти" и/или "Социални асистенти" ,8 часов работен ден, за срок от 24 месеца. Преминаване на 4 часов работен ден, считано от 01.01.2017г. Назначаване с Трудов договор по КТ на 21 души "Лични асистенти", които са предоставяли услуга до 29.02.2016 година по Проект №2014BG05M9OP001-2.2015.001-C0001 „Нови възможности за грижа” , 8 часов работен ден, за срок от 18 месеца. Преминаване на 4 часов работен ден, считано от 01.01.2017г. Назначаване с Трудов договор по КТ на Управител на "Център за услуги в домашна среда - Антоново" за срок от 25 месеца, на 8 часов работен ден;; Сключване на договор за услуга/ трудов договор с 1 "Социален работник" за изготвяне на пълна документация от приема на заявления до приключване на дейността и при необходимост при текучество в целевите групи, извършва дейности за: подкрепа на потребителите на социални услуги; изготвяне на графици, включващи нуждите и потребностите на "отделния човек" за осигуряване на интегриран достъп до здравни, социални и други услуги, според специфичните потребности на база индивидуалната му оценка; Подписване на тристранни договори за предоставяне на социални услуги; Предоставяне на социални услуги в общността и/или в домашна среда; Транспортиране на потребители на социални услуги от дома до здравно заведение, санаториум, културна институция, администрация, други институции и организации; Ежедневно водене на дневник на потребителя; Контрол на изпълнението; Възлагане с допълнително споразумение към трудов договор на шофьор за обслужване и поддържане на специализирано транспортно средство за 80 часа на месец за срок от 22 месеца; Възлагане с допълнително споразумение към трудов договор изготвяне на документация и провеждане на процедура по ЗОП на юрист; Специализираното транспортно средство ще се ползва при необходимост в рамките на 80 часа за 1 месец; Осигуряване на гориво чрез външно възлагане; Начисляване и изплащане на трудови възнаграждения на "Лични асистенти" и/или "Социални асистенти" , "Социален работник" , Шофьор и Юрист. 385 913.38 370 484.91
Обучение на персонала за предоставяне на услугите: Класираните кандидати за "Лични асистенти" и/или "Социални асистенти" ще бъдат обучени както следва: Входящо обучение ще преминат лицата, които не са обучени до момента по ОП РЧР - 18 души ; Поддържащо обучение ще преминат всички назначени по трудов договор "Лични асистенти" и/или "Социални асистенти" - 39 души. Обученията ще се проведат в рамките на 24 часа в 6 дни както следва: І-во обучение входящо в рамките на 4 часа в група включваща 18 души ІІ -ро обучение поддържащо в рамките на 4 часа в група включваща 18 души; ІІІ - то обучение поддържащо за 39 души в рамките на 2 обучения по 4 часа за 2 групи включващи съответно 18 и 21 души; ІV - то обучение поддържащо за 39 души в рамките на 2 обучения по 4 часа за 2 групи включващи съответно 18 и 21 души. 970.00 970.00
Предоставяне на психологическа подкрепа и/или консултиране и/или супервизия на персонала, предоставящ социални услуги: Провеждане обучение на "Лични асистенти" и/или "Социални асистенти" от "Супервизор" и изготвяне на супервизия при необходимост с цел превенция на професионалното прегаряне, повишаване качеството и ефективността на услугите, намаляване на безпокойството, повишаване нивото на професионално развитие на социалните работници, както и удовлетвореността им от осъществяваната професионална дейност. 1 920.00 2 430.53
Мотивационна и/или психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност: Мотивационна и/или психологическа подкрепа ще получават нуждаещи се лица (потребители на услуга и/или членове на семейството) от психолог или социален работник. Здравна подкрепа и проверка на кръвно налягане , събиране, предоставяне за обработка от личен лекар на здравни и/или рецептурни книжки и връщане на потребителя. 3 120.00 1 688.67
Осигуряване на специализиран транспорт за хората с увреждания.: За осигуряване на специализиран транспорт за хората с увреждания е необходимо закупуване на специализирано транспортно средство за хора с увреждания. Проблеми В територията на община Антоново са включени 59 населени места на площ 472 кв. км.; Голяма част от населените места са отдалечени на повече от 20 км. от общинския център; Ограничен или липсващ организиран обществен транспорт, а там където има автобусите тръгват сутрин от съответното населеното място до град Антоново и се връщат обратно на обяд или вечерта. В по-голяма част от населените места липсва организиран обществен транспорт; Населението е застаряващо; Ръстът на безработица е 48% към 31.03.2015 година, заетите лица са с минимални доходи и в невъзможност да притежават и поддържат лични МПС; В град Антоново на индивидуална медицинска практика работи само 1 личен лекар (пенсионер по чл. 68 от КСО); В "Медицински център" се предоставя спешна помощ от 6 медицински фелдшери и 6 медицински сестри. Необходимост След направено проучване е констатирано следното: Съседните на община Антоново общини и/или социални заведения и центрове за интеграция не разполагат със свободни специализирани транспортни средства, които биха предоставили за ползване под наем. Екипът за подготовка на настоящото Проектно предложение констатира, че е възможно, задължително и необходимо да бъде закупено специализирано транспортно средство за хора с увреждания. Събрани са три ценови оферти за закупуване на специализирано транспортно средство за хора с увреждания. На територията на Общината са регистрирани: 200 души (хора с увреждания и възрастни хора, които имат затруднения в обслужването си) в т. ч.: 19 души (в т. ч. 6 деца) с 50 - 70,99 % увреждания; 115 души (в т. ч. 4 деца) с 71 - 90 % увреждания; 26 души (в т. ч. 2 деца) с 90 % увреждания без чужда помощ; 40 души (в т. ч. 6 деца)с 90% и над 90% увреждания с чужда помощ. 91 души, които се нуждаят от социални услуги, но нямат документ за тяхното здравословно състояние (ТЕЛК, НЕЛК и ЛКК); Осигуряване на достъп до социални и здравни услуги, подобряване качеството на живот и достъпа до услуги за социално включване в отговор на комплексните потребности на хора с увреждания и хора над 65 година в невъзможност за самообслужване с цел преодоляването на последиците от социалното изключване и бедността; Осигуряване на достъп до културни, образователни, обществени институции и мероприятия. Осигуряване на възрастните хора и лицата с увреждания на гарантирана възможност за: Избор на услуги и подпомагане при ползване на услуги, които в максимална степен отговарят на техните потребности; Подобряване качеството на живот чрез създаване на условия и подкрепа за ефективно упражняване правото им на независим живот и социално включване, при зачитане на правата им, съобразяване с техните възможности и специфични потребности. 66 811.00 61 790.74

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).