Подбор и наемане на персонал за дейности по Специфична цел 2 (СЦ 2) "Насърчаване на социално-икономическата интеграция на маргинализираните общности, като роми, чрез интегрирани услуги в подкрепа на децата и семействата им.": Ще бъдат избрани специалисти, чрез подбор съгласно изискванията на разработена и утвърдена процедура за подбор. Тя ще регламентира процеса на избор на физически лица, притежаващи необходимата мотивация и желание за работа като персонал в разкритите социални услуги по проекта.
Изборът на персонал за предоставяне на услуги ще се проведе при спазване на реда, описан в утвърдената Процедура.
Кметът на Община Русе ще възложи провеждането на процедурите за избор и утвърждаване на списъка с класираните кандидати, както и за сключване на договори с тях и назначаването им.
|
32 890.05
|
30 962.45
|
Подбор и наемане на персонал за дейности по Специфична цел 3 (СЦ 3) "Подобряване на равния достъп до качествени здравно-социално-образователни услуги, чрез услуги за ранно детско развитие и патронажна грижа."
: Ще бъдат избрани специалисти чрез подбор ,съгласно изискванията на разработена и утвърдена процедура за подбор. Тя ще регламентира процеса на избор на физически лица, притежаващи необходимата мотивация и желание за работа като персонал в разкритите социални услуги по проекта
Изборът на персонал за предоставяне на услуги ще се проведе при спазване на реда, описан в утвърдената Процедура.
Кметът на Община Русе ще възложи провеждането на процедурите за избор и утвърждаване на списъка с класираните кандидати, както и за сключване на договори с тях и назначаването им. |
78 454.80
|
65 827.32
|
Специфична цел 2 (СЦ 2) Насърчаване на социално-икономическата интеграция на маргилизирани общности, като роми, чрез интегрирани услуги в подкрепа на децата и семействата им. : Дейността ще се реализира чрез:
1. Здравна профилактика и превенция, информираност за здравното обслужване, повишаване на здравната култура и превенция на болестите при децата, чрез активно издирване на целевите групи за обхващане с комплекс от здравни и социални услуги в зависимост от потребностите; подпомагане достъпа на целевите групи; промоция на здраве, превенция и профилактика на болестите
2. Реализиране на програми за превенция в най-уязвимите общности чрез семейно консултиране и планиране и допълнителна педагогическа подготовка за повишаване на училищната готовност на децата за равен старт в училище - Включва работа с родителите и децата, дейности за семейно планиране, индивидуална работа и групова работа с деца и родители, чрез подкрепа на семействата в грижата за децата, справяне със семейни проблеми, създаване и развитие на умения и ресурси за пълноценно социално включване и реализация. Възможности за социална интеграция на рисковите групи чрез развитие на социални умения – общуване, изготвяне на семейния бюджет, търсене на работа, родителски умения. Индивидуална и групова работа за подобряване на родителските умения, организиране на дискусионни клубове, фокусирани върху въпроси, важни за родителите на малки деца. По-добра информираност сред рисковите групи за семейното планиране, репродуктивното здраве, методите на контрацепция, предаваните по полов път болести, проблемите на насилието и неглижирането на деца. Запазване целостта на семейството и превенция на забавяне в развитието на децата; Консултации, придружаване, посредничество за майки в риск и бъдещи майки, насочване към системата за здравеопазване; Индивидуална работа с деца, които живеят в условия, възпрепятстващи тяхното развитие. Изграждане на умения, необходими за равен старт в училище, преодоляване на езиковата бариера на записаните в детските градини деца в риск, преодоляване на предразсъдъците към тях. Съвместна работа с всички родители на деца, посещаващи детска градина/ясла, за постигане на взаимно разбиране, приемане и адаптация.
--Индивидуалната педагогическа подкрепа за деца включва:
оценка на нуждите на децата от подкрепа
индивидуална работа по няколко пъти седмично за оказване на помощ на децата при усвояването на знанията и уменията, необходими за първи клас
работа с родителите за развиване на умения за подкрепа на децата през учебната година
ако предстои децата да бъдат интегрирани в масово училище, освен индивидуалната работа с тях ще е необходима и групова работа, за да се запознаят децата със социалната среда и да им се помогне да изградят социални умения.
|
13 156.02
|
12 384.98
|
Специфична цел 3 (СЦ 3) Подобряване на равния достъп до качествени здравно-социални услуги, чрез услуги за ранно детско развитие и патронажна грижа
: Подобряване на равния достъп до качествени здравно-социално-образователни услуги, чрез:
1. Предоставяне на патронажна грижа за деца от 0-3 години и редовно наблюдение на здравното, физическото и психомоторното им развитие . Ще се осъществяват посещения по домовете на семействата от целевата група. В рамките на тази дейност се осъществява редовно наблюдение на здравното, физическото и психомоторното развитие на бебетата и децата: активно издирване на целевите групи за обхващане с комплекс от здравни и социални услуги в зависимост от потребностите; подпомагане достъпа на целевите групи; промоция на здраве, превенция и профилактика на болестите; подготовка за родителство и подкрепа за добро родителство; подпомагане отглеждането на детето в семейна среда в съответствие с неговата възраст; насърчаване на физическото, социалното, емоционално и познавателно развитие на децата в ранна възраст чрез подкрепа за изграждане на добри родителски практики и привързаност родител-дете; идентифициране на рискови фактори, в т.ч. и социалните, с негативно влияние върху здравето и развитието на детето и качеството на родителските грижи; ранна интервенция при рискове и проблеми в здравето и развитието на детето; медицински и здравни грижи-при необходимост.
2. Услуги за ранно детско развитие - В рамките на тази дейност се осъществява: 1. Групова работа с бъдещи родители - дейността е насочена към повишаването на знанията и уменията на бъдещите родители, както във връзка с особеностите на раждането, така и във връзка с нуждите на новороденото и необходимата семейна среда за неговото отглеждане според стандартите за ранно детско развитие. Групова работа с родители с бебета и деца на възраст от 0 до 7 г. - насочена към подобряване на уменията и познанията на родителите с оглед особеностите на бебетата и малките деца в етапа на ранното им развитие, както и с оглед семейната среда. Групи за родители и бъдещи родители - чрез тази дейност се споделя мнение и опит – насочена към обмяна на виждания и опит между бъдещите родители и родителите на малки деца. Целта е да бъде създадена среда, в която всички страхове, притеснения и въпроси на бъдещите и на младите родители да бъдат изказани и споделени; Индивидуална работа с бъдещи родители и родители на деца от 0 до 3 г.- чрез тази дейност се изграждат и развиват умения за адекватна грижа и справяне с проблемите на ранното детско развитие. Работата включва както консултиране и съвети, така и подкрепа за придобиване на практически умения за грижа за деца.
-Ранна интервенция на уврежданията, пряка работа с децата с увреждания и техните семейства,/0- 7 г./ вкл. рехабилитация и дейности по консултиране, обучение, мобилна работа с детето в неговия дом, чрез осъществяване на пряка работа с децата с увреждания и техните семейства, включително рехабилитация и дейности по консултиране, обучение, мобилна работа с детето в неговия дом;
Дейността е свързана с посещения на майката или друг член на семейството, заедно с бебето, в Центъра за ранна интервенция на уврежданията два или три пъти седмично, за работа с кинезитерапевт или с друг специалист в областта на рехабилитацията с оглед увреждането и проблемите на детето. Тази дейност предвижда и консултиране (относно съществуващата мрежа от услуги и достъпната за родителите и за детето финансова подкрепа, консултация по проблеми, които възникват при ежедневната грижа за детето, родителските отговорности, семейните трудности, свързани с необходимостта от осигуряване на грижи за дете с увреждане и др.). Родителите да получат подкрепа за намаляване на чувството им за изолация от обществото, да станат по-сигурни и способни да отглеждат дете с увреждане. Да се подкрепят родителите в полагането на най-добри грижи за тяхното дете с увреждане чрез осигуряване на обучение и включване в групи за взаимопомощ. |
31 381.92
|
26 330.93
|