Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Local Development, Poverty Reduction and Enhanced Inclusion of Vulnerable Groups

Planning region: All

Description

The present proposal for the implementation of a budget line contains activities and measures aimed at increasing the capacity of the employees of the Municipality of Dobrich, directly involved in the process of preparation and implementation of integrated territorial investments during the upcoming program period, related to the implementation of the "Development of the Regions" program " 2021-2027 (PRD).
The activities envisage the organization and realization of specialized thematic trainings to increase the knowledge and skills of the experts from the municipality, which will cover some of the main directions for the implementation of integrated territorial investments.
It is planned to carry out an experience exchange activity with one of the 10 large urban municipalities in Bulgaria, having experience in preparing investments for urban development and functional areas.
With the help of the current budget line, the Municipality of Dobrich will be able to replace the depreciated and outdated equipment that is used by the employees who will be involved in the creation, implementation, reporting and sustainability of projects and ITIs under the "Development of the Regions" program 2021-2027 (PRD).
With the successful implementation of the project, it is planned to involve experts from the municipality. Publicity and information to the public will be provided regarding the financial contribution of the EU to the implementation of the budget line, for the support received according to the General Conditions of Implementation for the administrative contract for the provision of gratuitous financial assistance under the OPRD and the Beneficiary's Uniform Manual for the Implementation of the Information and Communication Rules 2014 -2020 in the context of the activities to be implemented.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Извършване на обучения за повишаване на квалификацията на служителите на Община град Добрич: Съгласно РЕГЛАМЕНТ (ЕС) 2021/1058 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 24 юни 2021 година относно Европейския фонд за регионално развитие и относно Кохезионния фонд ЕФРР ще се предостави подкрепа по цел 5 на политиката (ЦП 5) по интегриран начин за икономическото, социалното и екологичното развитие въз основа на междусекторни териториални стратегии с използване на инструменти за интегрирано териториално развитие, за да се гарантира хармоничното развитие на градските и извънградските райони. ПРР 2021-2027 ще се изпълнява чрез прилагането на инструменти за интегрирано териториално развитие с цел постигане на по-добър инвестиционен фокус, по-ефективни и ефикасни интервенции, засилен междусекторен диалог и реализиране на успешни партньорства между различни заинтересовани страни на местно ниво. Поради спецификата на ИТИ, включването на голям брой възможни бенефициенти и комбинирането на различни проектни идеи, финансирани от различни източници сложността на работа по програма ПРР 2021-2027 г. се увеличава значително. За подготовката и изпълнението на качествени проектни предложения е необходимо служителите на администрация да поддържат високо ниво на информираност и умения, чрез придобиване на опит и знания. В посока постигане на целите на програмата Община град Добрич ще проведе ред от обучения, които ще дадат яснота за механизма на действие на програмата, практически насоки за работа и варианти за създаване на различни видове партньорства в контекста на ИТИ. В обученията ще се включат максимално много служители, които имат желание да участват в изпълнението на новата програма ПРР 2021-2027 г.. Основните насоки за обучения ще наблегнат върху подготовката на ИТИ, изпълнението на ИТИ, режимите и инструментите на ИТИ и избягване или намаляване на риска от финансови корекции при изпълнението на ИТИ. Всички обучения ще са насочени към практическа работа с цел усвояване на опит и подготовка на служителите за действия при отварянето на процедурите. Планира се да се изпълни и обучение от типа обмяна опит с община от 10-те големи градски общини в България, които вече имат доказан напредък и опит в работата с ИТИ. На етапа на отчитане на дейността по бюджетната линия екипът за изпълнение ще докаже, че обучените служители участват или ще участват в подготовката и/или оценката на проектни идеи или в подготовката на концепции за ИТИ и/или в подготовката и/или изпълнението на проекти по ПРР 2021-2027 г. За определяне на стойността на разходите по настоящата дейност Община град Добрич изиска оферти от потенциални фирми изпълнители. След като се направи сравнение между тях се избра възможно най-ниската оферта, която отговаря на нуждите на общината. В допълнение ще се проведат две работни срещи за обмяна опит с общини от СИР, на които ще се определят бъдещи общи концепции за интегрирани териториални инвестиции. По този начин ще има една сериозна подготовка за подаване на КИТИ при следващо отваряне на процедурата. 77 260.00 75 893.47
Закупуване и доставка на компютри (хардуер и софтуер) и ИТ оборудване: Дейностите, свързани със закупуването и доставката на компютри (хардуер и софтуер) и на ИТ оборудване следва да обезпечават дейността на структури (дирекции, отдели и др.) и конкретни лица, отговорни за подготовката на проектни идеи/ концепции за ИТИ и в подготовката и изпълнението на проекти по ПРР 2021 – 2027 г.. Политиката на управление на Община град Добрич е насочена към стимулиране на своите служители да вземат активно участие в целия процес по подготовка и изпълнение на проекти с европейско финансиране и в частност ПРР. Основната дирекция в общината, която има водеща роля в процесите по подготовка и изпълнение на проекти е "Икономическо развитие, европейски фондове и обществени поръчки". В нея са назначени по трудови и служебни правоотношения 19 служителя, пряко подчинени на зам. кмет ИРЕФ - или общо 20 служителя. За ръководители на проекти се избират директори на три дирекции в общината - директор на "Устройство на територията", директор на "Инфраструктура и околна среда" и директорът на дирекция "Хуманитарни дейности". Активно участие в изпълнението на проекти като специализирани експерти вземат участие още 5 служители от дирекция ИОС и 5 служители от дирекция УТ. Като счетоводители по проекти вземат участие 2 служители от дирекция "Бюджет и финанси". От дирекция АПИТО участие взимат 4 служители. За подпомагане работата на изброените 39 служители Община град Добрич ще закупи и достави необходимата техника: - компютърни конфигурации /компютър + монитор/ - 38 бр.; - монитор - 1 бр.; - копир - 1 бр.; - широкоформатен цветен скенер - 1 бр.; - документен скенер - 15 бр.; - мултифункционално устройство -15 бр.; - твърд диск - 7 бр.; - преносими компютри - 5 бр.; - таблети - 5 бр.; - преносими компютри - 4 бр; - проектори - 2 бр; - компютърни конфигурации /компютър + монитор/- 5 бр.; - документен скенер - 5 бр. Техниката, с която общината работи като цяло е амортизирана. В опитите си да се поддържа добро ниво на техниката през годините са закупувани отделни бройки компютри. Настоящият финансов план ще даде сериозна техническа помощ за работата на общината и нейните служители, отговорни за реализирането на проекти. Компютърните конфигурации, които ще се доставят са за подобряване работата на изброените експерти, като за един от служителите е необходим само монитор. За подготовката на проекти, интегрирани териториални инвестиции и тяхното изпълнение, и необходимостта от копиране на голям обем информация е нужен копир. Широкоформатния цветен скенер е необходим за сканиране на техническите документации - технически проекти, които прилагаме към проектните предложения и които са в големи размери - формат А0. Документните скенери са бързи скенери за обработка на документи с размер А4, които прилагаме към апликациите и най-вече при подготовка на междинни и финални технически и финансови отчети. Скенерите ще бъдат предоставени на част от изброените по-горе служители. Многофункционалните устройства -скенер и принтер ще бъдат предоставени на служителите, на които не се предоставя документен скенер. Преносимите компютри ще се използват от изброените служители при провеждане на проверки от Управляващия орган, при организиране на работни срещи по проектите, при необходимост от работа извън територията на сградата на общината. Необходимостта от таблети е свързана с извършването на проверки на място на обектите на интервенция, когато специализираните експерти - пътен, строителен техник, инвестиционен контрол и др. следва да отразяват на място информацията, която трябва да стане част от констативни протоколи и др. Ролята на твърдите дискове е да се създаде пространство, в което да се съхранява цялата информация за вече реализирани проекти, проекти в изпълнение по ОПРР и бъдещи проекти и ИТИ. По този начин цялата информация и електронна комуникация ще бъде съхранена и достъпна за служителите, ангажирани с процеса. 96 766.00 96 766.00
Информация и публичност по проекта: С оглед осигуряване публичността и информирането на обществеността относно финансовия принос на ЕС за реализацията на бюджетната линия Община град Добрич предвижда мерки за информиране на обществеността за получената подкрепа съгласно Общи условия за изпълнение към административен договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по ОПРР и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. на дейностите, които ще се изпълняват. Екипът за изпълнение на финансовия план ще е отговорен за спазване на правилата за информация и публичност съгласно Единния наръчник. Предвижда се включване на официалния уеб-сайт на Община град Добрич на кратко описание на бюджетната линия, включително на нейните цели и резултати, като се откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз. Ще се поставят на видно място в сградата на общината /на видно за обществеността място/ поне два плаката - формат A3 с информация за бюджетната линия, в които да се споменава финансовата подкрепа от Европейския съюз. Минималният допустим размер на плаката е формат A3; Екипът за управление ще изготви и постави стикери (лепенки) на подходящо място на повърхността на закупеното и доставено по финансовия план оборудване. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).