Подбор и наемане на персонал, ангажиран в социалната услуга "Приют"за пълнолетни лица: Дейността ще стартира със стартирането на проекта.
Броят на персонала, ангажиран с предоставянето на социалната услуга "Приют" за пълнолетни лица, е определен съгласно методиката за длъжности, утвърдена от МТСП на база капацитета на услугата. В Приюта лицата ще бъдат обслужвани от 5 човека персонал и включва следните длъжности: Управител - 1 щ. бр., социален работник - 1 щ. бр., психолог -1 щ. бр., медицинска сестра - 1 щ. бр., хигиенист/работник кухня - 1 щ. бр.
Сумата, предвидена за възнаграждения в размер на 4500 лв. за първите два месеца, е формирана за 5 служители, които ще бъдат назначени през втория месец от стартирането на проекта, със средна работна заплата от 900 лв. и включени осигурителни вноски.Посочената сума е за един месец, тъй като персонала ще бъде назначен през втория месец от издаването на заповедта за стартиране на проекта.
4500 х 40% (единна ставка) = 1800лв. 4500 + 1800 = 6300лв. В тази сума са включени и 1400лв. за въвеждащо обучение на наетия персонал, следователно като се подвадят се получава: 6300 - 1400 = 4900лв. за дейността.
Всеки член на персонала ще се назначава след подбор по документи и събеседване. За всяка длъжност ще има изготвена длъжностна характеристика. За набирането на персонала ще бъде изготвено обявление, което ще бъде публикувано на сайта на Община Пазарджик. Обявата ще включва: брой длъжности, изискванията за заемане, изготвени на база длъжностната характеристика, срока на кандидатстване и др. Общите изисквания за подбор на всяка длъжност ще са: подходяща професионална квалификация и образователна степен за съответната длъжност; личностни качества; социални и практически умения, необходими за ефективно извършване на конкретна дейност - позитивно и конструктивно отношение към социалната работа в подкрепа на лицата в неравностойно социално положение, умения за работа в екип, контактност, отговорност и способност за реагиране в непредвидена извънредна ситуация, възможност за съвместяване и за работа под напрежение и др.; минимален опит за заемане на длъжността. Комисия, назначена от кмета на общината, ще извърши подбор по документи и събеседване с всеки от кандидатите. Одобрените кандидати ще се назначават на работа съгласно разпоредбите на Кодекса на труда на срочен трудов договор. За всяко назначено лице ще бъде изготвено лично досие, което трябва да съдържа: заявление за кандидатстване за постъпване на работа; автобиография; копия от дипломи за завършена образователна степен и квалификационни курсове; здравна книжка; длъжностна характеристика и други документи по необходимост.
|
4 900.00
|
8 979.68
|
Обучение и супервизия на персонала в социалната услуга: Дейността включва обучение и супервизия на персонала в Приюта:
1. Обучение - Дейността се обуславя от необходимостта персонала, ангажиран в социалните услуги, да придобие знания и умения за изпълнение на професионални отговорности за работа с уязвими групи - бездомни хора и техните семейства, живеещи трайно или частично на улицата. Планира се да се осигури въвеждащо обучение през втория месец от стартиране на проекта и разкриване на услугата и поддържащо обучение - в хода на предоставяне на услугата.
Въвеждащото обучение ще е 30 часа и ще се проведе в рамките на пет дни. То ще включва теоретична и практическа част. Предвижда се двете обучения да бъдат в присъствена форма при нормални условия, при усложнена обстановка ще бъдат проведени дистанционно.
С провеждане на въвеждащо обучение се цели запознаване на членовете на екипа на услугата с основните цели на проектното предложение и дейностите заложени в него, принципите на работа с конкретните услуги в Приюта и всички утвърдени нормативни документи, регламентиращи прилагането на услугата. Всеки член от екипа на услугата ще бъде запознат с неговите основни длъжностни задължения и основните длъжностни задължения на останалите служители. Всеки член от екипа, който пряко работи с целевите групи, ще получи чрез въвеждащото обучение знания и умения да познава и прилага в практиката нормативните изисквания, които определят неговата работа в системата на социалните услуги. Всички длъжностни лица ще получат знания и умения да разбират ролята и методите на работа в Приюта, като елемент от цялостната система от услуги за работа с пълнолетни лица на улицата и техните семейства.
Поддържащото /или надграждащо/ обучение, включено в програмата за обучение, ще има за цел да надгради вече получените знания и умения на екипа, предоставящ услугата. Част от темите ще се определят от актуалните потребности, възникнали в процеса на работа в Приюта, свързани със спецификата на потребителите, техните жизнени и социални умения, професионално ориентиране, здравен статус и др. Поддържащото обучение има за цел още да надгради знанията и уменията в прилагането на нормативната уредба и настъпилите промени в нея. То ще е в рамките на 24 часа и ще се извърши по определен график през шестия или седмия месец от стартиране и предоставяне на услугата от сертифицирана фирма за обучение в социалните услуги.
Супервизия: Персоналът, предоставящ социалната услуга "Приют" за пълнолетни лица ще получи екипна супервизия в една група. Супервизията ще разшири професионалната компетентност; ще осигури и подобри качеството на компетентност на комплекса от услуги в Приюта, на изпълнение на индивидуалния план за конкретното лице; ориентиране в професионалните действия към целите и на по-голяма степен на мотивираност, отдаденост и удовлетвореност. Екипната супервизия ще се проведе от упълномощено външно лице един път по време на предоставяне на услугата.
Супервизията представлява форма на планирана помощ, предоставяна от експерт със сходна практика и професия и цели проследяването и проверяването на работата на супервизирания професионалист, с оглед предоставяне на качествени грижи на уязвимите групи.
Изпълнението на тази дейност ще се възложи на външен изпълнител по реда на Закона за обществените поръчки.
Общата стойност на дейността обучение и супервизия е 5400 лева и е отразена в бюджета. |
5 400.00
|
0.00
|
Разкриване и функциониране на социална услуга "Приют "за пълнолетни лица
: Изпълнението на тази дейност включва разкриване и предоставяне на СУ "Приют" за пълнолетни лица.
Приютът ще бъде разкрит със Заповед на кмета на община Пазарджик през трети месец от стартиране на проекта и е с продължителност 19 месеца.
Предоставянето на услугата ще започне с настаняване на първия потребител, през третия месец от стартиране на проекта и ще се предоставя 19 месеца.
Капацитетът на Приюта е 25 места, Целева група - бездомни лица и семейства при неотложна необходимост от задоволяване на базови потребности, свързани с осигуряване на подслон, храна, хигиена и социално консултиране. Предоставянето на услугата на потребителите е не повече от 3 месеца в рамките на календарната година за определена част от денонощието ( от 17,00 ч. на текущия ден до 10,00 ч. на следващия).
Социалната услуга "Приют" ще се разкрие в новопостроена сграда в гр. Пазарджик на ул. "В. Априлов". Приемането ще се извършва всеки работен ден. Потребителите на СУ ще са с настоящ адрес на територията на община Пазарджик.
Настаняването на потребители в Приюта ще се извършва с административен акт, издаден от кмета на общината. Лицата, които желаят да ползват соц. услуга, подават писмено заявление до Кмета на общината. Към него прилагат решение на ТЕЛК, или медицински протокол, ако има такива, документ за самоличност - за справка, декларация за съгласие за обработка на личните данни. За всеки потребител ще има изготвено досие, съдържащо необходимите документи. Всички настанени лица се записват в Регистър на потребителя. Настанените лица трябва да могат сами да се обслужват в ежедневните си нужди и да са способни осъзнато да носят отговорност за спазване на правилника за вътрешния ред. Ще бъде осигурена храна два пъти на ден - закуска и вечеря. През зимните месеци ще бъде осигурено отопление, ще има целогодишна топла вода. Храната ще се доставя от външен доставчик за кетъринг.
Потребители на СУ "Приют" няма да заплащат такси.
Екипът на услугата ще изготвят следните правила и процедури за работа: Правилник за вътрешния трудов ред; Процедура за вътрешния ред; Проект на договор за настаняване; Процедура за прием и изписване; Процедура за подаване и разглеждане на жалби и сигнали; Правила за безопасни условия на труд; Правила за социална работа, културни и развлекателни дейности и спортни мероприятия и др. процедури при необходимост. Персоналът за предоставяне на СУ е от пет лица, които ще бъдат назначени на трудов договор - описани в Дейност 1.
Дейностите, които ще изпълнява екипа на услугата, са свързани със:
- задоволяване на ежедневните потребности; предоставяне на правни, социални, медицински и други консултации; съдействие при издаване на документи за самоличност;
- насочване и съдействие за избиране на личен лекар; съдействие за устройване с жилище; съдействие за получаване на медицинска и стоматологична помощ; съдействие за подготовка и подаване на документи пред НОИ за отпускане на пенсия; помощ при подготовка на документи, необходими за явяване пред ТЕЛК/НЕЛК;
Предвид ежегодното актуализиране на ЕРС сме предвидили годишно прогнозно увеличение от 15 % за всяка следваща година.
Общата сума е получена като сбор от актуализацията от 2022 година и 2023 година: 192 423,73лева . ( в проектното предложение се предвижда услугата да стартира на 01.03.2022 г) и включва следните разходи: за възнаграждения и осигуровки на персонала, ангажиран с предоставянето на услугата, храна, отопление, вода, ел.енергия, консумативи и материали, телефон и интернет. В тази сума са включени 4000лв за обучение, при което като се приспаднат от общата сума 192 423,73 - 4000 = 188 423,73лв. за дейността |
188 423.73
|
147 591.40
|