Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 210 TREES
Български

Programme: Local Development, Poverty Reduction and Enhanced Inclusion of Vulnerable Groups

Planning region: All

Description

Divergent rules and procedures for work of the administration in the different courts have been identified in main aspects, important for the work of the courts and the public confidence in the institutions of the judiciary.
For example: human resources management, management of the administration in the conditions of a state of emergency, incl. allocation of the obligations during teleworking, administrative service for citizens and business, financial management and control, asset management and protection, privacy policies, processing of and access to cases, personal data protection, anti-corruption procedures and rules, communication with representatives of the media, incl. on cases of high public interest, etc. This leads to ambiguities and contradictions and it is a prerequisite for making mistakes. These shortcomings to a significant extent hinder the work of the court clerks and have an unwanted public response in the field of judicial and administrative services. The lack of general framework of rules for the activity of the administration leads to contradictory administrative practices, which creates unpredictability in its work. The project proposal aims to overcome this problem through the development of standardized rules for the administration in the courts, based on the best and working practices, so that the efficiency of the judiciary improves, there is an increase of the quality of the activity of the court administration and the public confidence is strengthened. The development of these rules will be based on a survey and field observation of the opinion of the public and the court clerks about the administration’s way of operating and on a thorough analysis of the rules and procedures in force in the different courts. The developed general framework will be presented and discussed with interested parties at a round table and, if the results show a necessity, it will be amended and/ or additions will be made
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Проучване на мнението на обществеността - граждани и бизнес и на съдебни служители за работата на администрациите в съдилищата: В рамките на тази дейност ще бъде извършено анкетно проучване и наблюдение по места за мнението на обществеността и на съдебните служители в различни по вид съдилища за начина на работа на съдебната администрация. Проучването и наблюдението ще обхванат разнообразни основни аспекти от дейността на администрацията на съдилищата (като например: управление на човешките ресурси, управление на администрацията в условия на извънредно положение, в т.ч. разпределение на задълженията при дистанционна работа, административно обслужване на граждани и бизнес, финансово управление и контрол, управление и опазване на активите, политиките за поверителност, обработка на делата, достъп до делата, защита на личните данни, антикорупционни процедури и правила, комуникация с представители на медиите, вкл. по дела с висок обществен интерес и др.). Анкетното проучване ще се проведе чрез анкета до граждани и представители на юридически лица, до адвокати и представители на други правни професии, както и до целева група съдебни служители в администрацията на различни по вид съдилища. Въпросите в анкетата ще бъдат смесени – от затворен и отворен тип. Наблюдението на място ще бъде извършено чрез разработен сценарии и въпросник, предназначен за попълване от посетителите на място в съответния съд. За целта на проучването ще бъдат разработени 3 отделни вида анкети, предназначени за попълване, както следва: - от граждани и представители на юридически лица, адвокати и представители на други правни професии - от съдебни служители - при провеждане на наблюдение на място Въпросите в отделните анкети ще бъдат съобразени с вида на респондентите. В проучването – анкета и наблюдение по места се предвижда да участват минимум 70 респондента. За резултатите на проведената анкета и наблюдение ще бъде изготвен нарочен доклад с обобщение на дадените отговори. Констатациите ще бъдат групирани по отделни теми. Специално внимание ще бъде обърнато на: - идентифицирани евентуални проблеми, противоречия, празноти и дефицити в работата на съдебните администрации, както и на възможните причини за тяхното съществуване - идентифицирани добри практики в работата на администрациите в съдилищата, както и предпоставките за възникването и прилагането им - изведени области за подобрение на работата на администрацията в съдилищата 8 391.04 8 285.70
Преглед и анализ на действащите вътрешни правила и процедури за работа на администрациите в съдилищата: В рамките на дейността ще бъде извършен преглед и задълбочен анализ на документите в отделните съдебни администрации, независимо от тяхното наименование (правилници, процедури, инструкции, заповеди и др.), в които са обективирани начините за работа на администрацията в различните аспекти от дейността и, но като минимум в следните насоки/аспекти: - управление на човешките ресурси - управление на администрацията в условия на извънредно положение, в т.ч. и разпределение на задълженията при дистанционна работа - административно обслужване на граждани и бизнес - финансово управление и контрол - управление и опазване на активите - политиките за поверителност, в т.ч. обработка на делата, достъп до делата и защита на личните данни антикорупционни процедури и правила - комуникация с представители на медиите, вкл. по дела с висок обществен интерес Прегледът и анализът ще бъдат извършени чрез методите на документалното и кабинетното проучване и/или други методи, съобразно разработена нарочна методика за извършване на анализа. Правилата и процедурите ще бъдат анализирани с оглед възможността за унифицирането им по отношение на посочените като минимум аспекти, като за разглежданите аспекти ще бъда направен сравнителен анализ на прилаганите практики. Обхватът на анализа ще бъде насочен към идентифициране на: - законосъобразност на въведените правила и процедури - ефективност и ефикасност на въведените правила и процедури - дублиране на функции и излишни функции - липси и празноти относно възлагането на отговорности - разминавания между правилата и процедурите на отделните администрации - добри практики Предвижда се прегледът и анализът да бъдат извършени в най-малко 8 съдилища, които да бъдат определени чрез предварителен подбор на база разработени критерии. За резултатите от прегледа и анализа ще бъде изготвен нарочен доклад, в който отново, както и в доклада за изпълнението на Дейност 1, ще бъдат идентифицирани: - евентуални проблеми, противоречия, празноти и дефицити в работата на съдебните администрации, както и на възможните причини за тяхното съществуване - добри практики в работата на администрациите на съдилищата, както и предпоставките за възникването и прилагането им - изведени области за подобрение на работата на администрацията в съдилищата Докладите по Дейност 1 и Дейност 2 ще послужат за основа при разработването на унифицираните правила и процедури за работа на съдебните администрации 28 000.00 27 473.60
Подобряване на процедурите и правилата за работа на администрацията в съдилищата чрез разработване на обща рамка с унифицирани единни правила за работа: Въз основа на докладите за резултатите от проучването по Дейност 1 и прегледа и анализа по Дейност 2 ще бъде разработена обща рамка с единни, унифицирани и стандартизирани правила за работа на администрацията в съдилищата Като минимум се предвижда да бъде разработено предложение за единни вътрешни правила относно: - управление на човешките ресурси - управление на администрацията в условия на извънредно положение, в т.ч. и разпределение на задълженията при дистанционна работа - административно обслужване на граждани и бизнес - финансово управление и контрол - управление и опазване на активите - политики за поверителност, в т.ч. обработка на делата, достъп до делата и защита на личните данни - антикорупционни процедури и правила - комуникация с представители на медиите, вкл. по дела с висок обществен интерес Правилата ще бъдат разработени като минимални стандарти за качество, ефективност и ефикасност в работата на администрациите в съдилищата, които да са приложими за всички съдилища, независимо от техния вид, като ще позволяват надграждане с по-високи стандарти, съобразно спецификите и нуждите на всеки съд. Там където е приложимо, ще бъдат предложени и образци на документи за типовите дейности След разработването на правилата се предвижда същите да бъдат обсъдени с Висшия съдебен съвет, като представителен орган на съдебната власт, в чийто правомощия е да определя организацията на работа на органите на съдебната власт 22 400.00 22 300.00
Организиране и провеждане на кръгла маса за представяне на общата рамка с унифицирани единни правила за работа на администрациите в съдилищата: Дейността предвижда организиране и провеждане на кръгла маса за представяне и обсъждане на резултата от изпълнението на Дейност 3 – разработената рамка на правила със заинтересованите страни - съдебни служители, представители на НПО, представители на обществеността Същността на дейността е получаването на обратна връзка от заинтересованите страни по така разработената рамка с единни правила и идентифициране на потенциални възможности за тяхното подобрение Предвижда се кръглата маса да се проведе при следните параметри: - продължителност – два дена - брой участници – минимум 40 представители на заинтересовани страни – съдебни служители, представители на НПО, представители на обществеността За провеждането на кръглата маса ще бъде наета подходяща зала (с капацитет отговарящ на броя на потвърдилите участие лица), оборудвана със съответната озвучителна и презентационна техника За максимално ефективно протичане на дискусиите, на участниците в кръглата маса ще бъдат раздадени предварително изготвени помощни материали С оглед продължителността на кръглата маса се предвижда осигуряването на нощувка за онези участници, които не пребивават в населеното място, в което ще се проведе кръглата маса, както и осигуряването на кетъринг за всички участници Кръглата маса ще протече под формата на представяне на разработената рамка с правила и дискусия по тяхното съдържание и евентуално отправените предложения за промени Дейността предвижда, също така, с оглед резултатите от проведените разисквания и обсъждания по време на кръглата маса, разработените правила, при необходимост, да бъдат актуализирани (коригирани и/или допълнени) в съответните насоки Дейността ще се изпълни от екипа, изпълнил Дейност 3, под ръководството на ръководителя на проекта 6 720.00 6 623.10
Информация и комуникация: Дейността е насочена към информиране на широката общественост за реализацията на проекта, неговите цели дейности и резултати Всички мерки на информация и комуникация ще бъдат реализирани в съответствие с изискванията на Оперативна програма „Добро управление" и Единния наръчник на бенефициента За достигане до максимално много заинтересовани лица ще бъдат организирани и проведени 2 публични събития - едно в началото (встъпителна конференция) и едно в края (заключителна конференция) на изпълнението на проекта Всички организации, участващи в изпълнението на проектните дейности ще имат ангажимента да разпространяват и представят информация за проекта и неговите цели, съдействайки по този начин за постигане на максимизиране резултатите и постигане на целите му Отчитането и мониторинга на дейността ще се извършва от водещата организация, като партньорите по проекта ще осигурят логистична подкрепа по места 0.00 11 569.24

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).