Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 089 TREES
Български

Programme: Local Development, Poverty Reduction and Enhanced Inclusion of Vulnerable Groups

Planning region: All

Description

This project proposal of municipality Botevgrad  is the result of implementation of various social policies during the previous programming period. It will provide integrated services for persons with inability for self and for people with disabilities, will combine complex steps towards providing longterm care, incl. social and health services in the community and in the home environment by creating a center for social inclusion. We plan at least 85 people from the municipality to have access to the services based on individual assessment and approach, which is based on people's needs.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление: Целта е управление на проекта, координиране на работата на екипа за управление на проекта, както и постоянно отчитане реализацията на дейността. Всички предвидени длъжности по проекта, са резултат от преценката на Бенефициента за нуждите му спрямо характера и мащабите на дейността. Предвидените длъжности не се дублират по никакъв начин, като за всеки член на екипа са планирани различни и специфични задължения и отговорности. Работата на всеки представител на екипа ще допринесе за постигане на общите и специфични цели по проекта, както за достигане на предвидените индикатори. Бенефициентът ще сключи договори с лицата, като за всяка отделна позиция е предвидено да има задание за изпълнение на длъжността. През цялото времетраене на проекта екипът ще провежда срещи, на които ще се обсъжда текущото изпълнение, евентуални трудности и проблеми при реализация на дейността. Ще подготвя доклади по проекта /съгласно изискванията на Управляващия орган/, като следи за постигане на заложените индикатори. Екипът ще изготвя междинни технически и финансови отчети, а в края на проекта ще бъдат изготвени окончателен технически и финансов отчет. Екипът следи за прецизното оформяне на всички приложими документи, съгласно указанията в Ръководството за бенефициенти по Схемата. Управлението и администрирането на проекта ще допринесе за успешно стартиране и функциониране на Центъра. Екипът ще се ангажира и с всички действия, свързани с осигуряване дейността на Центъра и след приключване на финансирането по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси 2014 -2020“. В тази връзка успешното управление на проекта допринася за устойчивостта във времето на дейността и постигнатите резултати. 20 786.85 20 783.23
Информиране и публичност: Всички дейности, които община Ботевград ще предприеме за да популяризира проекта, са съобразени с документа „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020”. Целта на дейността е информиране на заинтересованите страни и местната общност, създаване на публичност и прозрачност на заложените дейности. 1 920.00 1 650.00
Осигуряване на достъп до интегрирани услуги: Ще се създаде Център за осигуряване на достъп до интегрирани услуги, основани на индивидуалните нужди и възможности на потребителите. В рамките на изпълнение на дейността ще се осъществят следните задачи: 1. извършване оценка на потребностите на потенциалните потребители в Центъра –въз основа на направената оценка в плана за предоставяне на услугата се разписват конкретни дейности, които са насочени към постигане на най-пълно задоволяване на индивидуалните потребности на потребителя. 2. разработване на методология за дейността на Центъра – включва описание на концепцията на услугата, методите и инструментариума, технологията на осъществяване на дейността в Центъра. 3. подбор и назначаване на физически лица наети в Центъра, необходими за цялостното му функциониране, управление и предоставянето на услугите – Ръководител и Социален работник. Ръководителят има следните задължения-организира цялостната дейност така, че да се осигури качество на живот, което гарантира пълноценното физическо, емоционално и познавателно развитие и социално включване на всеки потребител, чрез осигуряване на индивидуализирана грижа и подкрепа. Социалният работник има следните задължения-изготвя и поддържа цялостно потребителско досие, регистър, отговаря за организиране, съхранение, администриране и архивиране на документацията по предоставяне на услугите, осъществява услугата „административни услуги в общността”, извършва ежемесечен мониторинг на социалните услуги, като посещава потребителите на социални услуги в домашна среда. 4. подбор и назначаване на физически лица предоставящи услуги за социално включване в домашна среда- 80 лица, назначени като ”Личен асистент” или ”Домашен помощник”. Точният вид на длъжността ще се определя след като се извършат оценките на потребностите и се изясни от какво точно имат нужда потребителите по проекта. 5. Стартиране предоставянето на следните интегрирани социални услуги за потребителите по настоящия проект: 5.1.„личен асистент” – полагане на постоянни грижи за дете или възрастен с трайно увреждане, или за тежко болен, за задоволяване на ежедневните му потребности. 5.2.„домашен помощник” – предоставяне на услуги в домашни условия, насочени към поддържане на хигиената на обитаваното жилище, пазаруване и приготвяне на храна, пране и други комунално-битови дейности. 5.3. „административни и информационни услуги в общността”- услугата включва предоставяне на информация по различни въпроси, съдействие при попълване и оформяне на необходимите формуляри и документи при кандидатстване за социално подпомагане, както и други институции; окомплектоване на документи и представянето им пред съответната институция; т.5.4. Предоставяне на почасови услуги в общността за деца с определени 90 и над 90 на сто вид и степен на увреждане или степен на трайно намалена работоспособност, които се отглеждат в семейна среда, с цел подпомагане и задоволяване на потребностите им от организация на свободното време, спомагателни дейности и социално включване. Конкретните задължения на назначените асистенти ще бъдат следните: - Спомагателни дейности - придружаване до и от детско и учебно заведение. - Организация на свободното време и социално включване –придружаване и подкрепа при осъществяване на логопедично и психологично консултиране. 6. във връзка с изготвяне на досиета и предоставяне на услугата „административни услуги в общността” ще се закупят канцеларски материали и консумативи, които са пряко свързани с осигуряване на качество на социалните услуги в съответствие със стандартите за документиране и отразяване хода на предоставяните социални услуги. 7. за осигуряване на стандартите за хигиена при личен допир ще се закупят ръкавици за еднократна употреба, които ще използват по време на работа в домашна среда. Интегрираните услуги стартират от трети месец на проекта и реалният срок на предоставянето им е 18 месеца. 452 296.25 406 470.52
Закупуване на оборудване в помещенията на Центъра: Решението за закупуване на оборудване за новоразкрития Център е внимателно обмислено от Бенефициента и изцяло продиктувано от специфичните потребности на потенциалните потребители на социалните услуги. Необходимостта от домашна грижа за целевите групи е безпорна. Но при обстоен анализ на индивидуалните потребности на хората с увреждания самотноживеещите лица от община Ботевград се очартават следните проблеми:Хората не знаят към кого да се обърнат за подкрепа при нужда, а много пъти те имат необходимост от незабавно оказване на подкрепа / например след злополука, внезапно влошаване на здравословното състояние – инсулт, онкологични заболявания и др./; В Дирекция „Социално подпомагане” основната подкрепа, която социално уязвимите лица получават е материално подпомагане;Множество лица посочват, че са затруднени при попълване на молби, както и да си набавят придружаващите ги документи до Дирекция „СП”, общинска администрация и други институции. Основна причина за това е, че са болни, трудноподвижни и живеят в отдалечени краища на общината; До крайните населени места достига оскъдна информация за предлагани социални услуги и за възможности за социална подкрепа. А и често пъти хората нямат кураж сами да инициират някакви дейности за подобряване на собствения им статус.; Често пъти между институциите няма координация при разрешаване на определен социален случай. Затова за потребителите на домашни грижи ще се предлага и новата иновативна услуга по настоящия проект – „административни и информационни услуги в общността”. Услугата включва предоставяне на информация по различни въпроси, съдействие при попълване и оформяне на необходимите формуляри и документи при кандидатстване за социално подпомагане, както и други институции; окомплектоване на документи и представянето им пред съответната институция. Потребителите, ще имат възможност да посещават на място Центъра за социално включване. Там ще им се осигури достъп до административни и информационни услуги, като за това е необходимо да се осигури подходяща среда за пряката работа с представителите на целевите групи. Помещението, предвидено за разкриване на Центъра за социално включване напълно отговаря на стандартите и критериите за местоположение, регламентирани в Правилника за прилагане на Закона за социалното подпомагане. Единственото, от което има нужда е от оборудване, което ще се обезпечи със средства по настоящия проект.Планираният разход от 12100 лв. е формиран по следния начин:бюро - 2 бр./ед.ст.600 лв./, офис стол - 2 бр./ ед.ст.150 лв./, контейнерчета - 2 бр. / ед.ст.250 лв./, мултифункционално устройство - 1 бр./ед.ст.890 лв./ преносим компютър – 1 бр., / ед.ст.1500 лв./,шкаф за документи - 4 бр./ ед.ст.600 лв./, етажерка открита - 2 бр./ ед.ст.500 лв./, етажерка закрита - 2 бр./ед.ст.700 лв./, маса - 1 бр. /ед.ст.600 лв./, стол - 6 бр. /ед.ст.35 лв./ Тук се включват и разходите за ДДС на оборудването и обзавеждането, както и застраховка.Без закупуване на планираното оборудване и обзавеждане по проекта, целевата група ще бъде лишена от възможността да ползва услугата „Административни и информационни услуги в общността”, а по този начин ще се ограничи фундаменталното задължение на доставчика на социалните услуги – да осигури достъп до информация на потребителите. Планираните артикули са минимални като количество и цена. Водещ мотив е да се осигури успешното функциониране на иновативната услуга. При планиране на средствата за оборудване и обзавеждане, общината приложи всички механизми за финансова дисциплина, икономическа изгодност и стриктно съблюдаване на съотношение Стойност-Качество-Резултат. Средствата, за които се кандидатства са свързани единствено с достигане на крайните резултати от проекта и са пряко свързани с потребителите. 12 100.00 12 029.42
Обучение на персонала за предоставяне на услугите: От съществено значение за професионалното развитие на наетите в Центъра лица и осигуряване на качествени интегрирани услуги е участието в специализирано обучение за особеностите на професията, както и уменията на лицето да се учи от своя и на колегите опит. Планира се наетите по проекта лица за работа в Центъра да преминат през тридневно обучение по следните теми:  представяне на интегрираните социални услуги по настоящия проект;  документиране на социалните услуги по настоящия проект;  общи познания за домашните грижи и услугите в общността;  основни задължения и права на личния асистент/домашен помощник;  основни задължения и права на потребителя;  етични стандарти в работата(принципи и ценности на социалната работа, поверителност, антидискриминационно поведение, др.);  права на детето и методи за тяхната закрила;  специфика на грижите за стари хора, за деца и възрастни с увреждания, за терминално болни;  разпознаване и навременно сигнализиране на рискове и опасности за потребителя (влошаване на здравословното и емоционалното състояние, инциденти, дискриминация, различни форми на експлоатация, насилие, други рискове), както и за нововъзникнали потребности;  умения за предоставяне на подкрепа, изискваща физически контакт;  умения за разпознаване на рискове и справяне с кризисни ситуации (оказване на първа помощ и начин на действие в спешни случаи, рискове при физически контакт, др.);  здравословни и безопасни условия на предоставяне и ползване на социални услуги; 1 200.00 850.00
Предоставяне на супервизия на персонала, предоставящ социални услуги: Дейностите по осъществяване на лична помощ, оказване на подкрепа и съдействие за социално включване и извършване на комунално-битовите дейности на потребителите в домашна среда са в групата на помагащите професии и носят висок риск от емоционално прегаряне. Дори и в начална фаза това крие рискове за качеството на предоставяните услуги – риск от поемане на чужди роли, синдром на зависимост, неудовлетвореност от работата. Това налага включването на супервизията като средство за професионална подкрепа с оглед предоставяне на услуги с високо качество. Супервизията може да бъде провеждана индивидуално или групово, като се основава на принципа на равнопоставеност и отсъствие на отношения на власт между участниците. Предвижда се провеждане на индивидуална супервизия за даване на възможност на всеки от персонала да прегледа своята работа, да провери усещания и чувства, да изясни ролята и очакванията си във връзката с потребителите. Груповата супервизия ще се провежда на място в Центъра с цел повишаване професионалната компетентност, снемане на напрежението в трудни работни моменти за гарантиране на по-голяма удовлетвореност от работата. 5 845.95 0.00
Предоставяне на здравна и психо-социална подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност: Съгласно Националната стратегия за равните възможности на хората с увреждания, която е съобразена както с националния опит в тази област, така и с препоръките и практиките на Европейския съюз, Стандартните правила на Организацията на обединените нации за равнопоставеност и равни възможности за хората с увреждания и други основополагащи международни документи осигуряването на комплексна медицинска грижа за възрастните хора и на лицата с увреждания е задължително условие за пълноценното им включване в живота на обществото. Освен това в хода на реализираните проекти и програми от община Ботевград ясно се открои необходимостта от извършване на здравни услуги в домашна среда за потребителите. Често пъти лични асистенти и домашни помощници са принудени да извършват манипулации, които изискват медицински познания и неправилното им провеждане може да застраши здравето на потребителя. С цел удовлетворяване на специфичните потребности ще се назначи лице на длъжността „здравен консултант”, който ще следи за здравните потребности на потребителите в Центъра. Основните дейности, които той ще извършва са дейности като формиране на двигателни умения и провеждане на масаж, пасивно раздвижване и активни упражнения в домашна среда, даване на съвети и изготвяне на индивидуални комплекси с упражнения за провеждане в домашни условия и др. Целта на дейността, свързана с психо – социална подкрепа е осъществяване на дейности насочени към преодоляване на изолацията, насърчаване на общуването, съдействие за развитие, посрещане на личните интереси, развиване на нови умения за грижи за себе си с цел съхраняване на самооценката и чувството за собствено достойнство. И тук акцентът е поставен върху индивидуалната потребност на всяко лице. Социалният работник в Центъра ще съдейства за решаването на възникнали проблеми в процеса на предоставяне на услугите, ще координира работата по случай, оказва морална подкрепа на потребителите, осъществява връзката със семействата им, подпомага работата по включване на потребителите. 5 845.95 10 635.12

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).