Придобиване на ново оборудване, необходимо за внедряване в производството на иновативния продукт (ще бъде изпълнена чрез закупуване на високотехнологично производствено оборудване, бюджетни редове 2.1 до 2.2, т. Бюджет) : Изпълнението на дейността ще гарантира технологичната обезпеченост на Стилпласт 2002 ООД да стартира изработката на иновативни енергоефективни прозоречни системи в новата производствена база в гр. Монтана.
За да бъде внедрен иновативният продукт, е необходима автоматизирана линия за производство на PVC дограма (2.1) и компресорна станция (2.2) за подаване на сгъстен въздух към линията. Оборудването е необходимо за получаване на цялостен завършен процес на производство на иновативните прозоречни системи от необработения материал до готовия сглобен продукт, което ще намали обработките, разходите и времето за изпълнение, ще повиши производствения капацитет и ще гарантира 100% качество на крайния продукт.
На този етап, наличното производствено оборудване на Стилпласт 2002 не позволява изпълнение и предлагане на иновативния продукт, поради ограниченията, които среща с рязане и обработка на профилите, и в последствие лепене на стъклопакета към профила на прозореца. Новата поточна линия ще извършва всички процеси автоматизирано и продуктите ще излизат от производствената база сглобени и готови за натоварване и транспортиране.
Успешната реализация на дейността ще доведе до намаляване времето за изпълнение на поръчките с 20%, по-малко производствени разходи с 15% и по-ниска себестойност на новия продукт с 10% благодарение на разширения капацитет на производство с 27% по отношение на новия продукт. Нещо повече, новата автоматизирана линия ще допринесе за рационализиране на производствените процеси, като елиминира част от производствените операции, засягащи поръчка, складиране, нарязване и армиране на прозорците със стоманени елементи; премахва се ръчното оразмеряване и пробиване на отвори в профилите; автоматизира се процеса на остъкляване, което елиминира ръчното сглобяване на стъклопакета към крилото; намаляват се броя на случаите на пукване на стъклото в резултат от неправилно остъкляване, както и възможност за автоматизирано монтиране на трета уплътнителна гума на PVC профили със стомана и без стомана. Оттук значително ще се намалят количеството брак и повторните операции с цел постигане на еднакво качество. Това ще осигури бързо, лесно и качествено изпълнение на зададените поръчки с по-малко обработки, по-висока производителност и максимално високо качество на иновативния продукт.
В допълнение, новата линия ще работи предимно за износ и готовата продукция ще се експедира директно от новата база в Монтана към Сърбия и Западна Европа. Това значително ще улесни логистиката и експорта, тъй както готовата продукция няма да тръгва от София през натоварения ККП на Драгоман, а ще излиза от България през другите два северозападни гранични пункта, които са по-малко натоварени. Така ще се постигне и подобрение на организационната и ресурсна ефективност в предприятието.
Стъпки за реализация на дейността:
1. Предварителни дейности - съставяне на екип по проекта и разпределяне на задълженията /1 м./
2. Провеждане на тръжна процедура, избор на подизпълнител и закупуване на производствено оборудване / 2-8 м./
2.1 Разработване на тръжната документация по проекта /2-3 м./
2.2 Провеждане на тръжна процедура /4-6 м./
2.3 Сключване на договори с избраните доставчици и закупуване на производствено оборудване /6-8 м./
3. Доставка, монтаж и пускане в експлоатация на новото производствено оборудване / 9-16 м./
3.1 Доставка на оборудването и подписване на приемо-предавателен протокол /9-14 м./
3.2 Монтаж, тестване и пускане в употреба /15-16 м./
4. Внедряване на иновативния продукт в производството /17-18 м./
5. Информационни дейности /1-18 м./
5.1 Публикуване на описание на проекта на интернет страницата на Стилпласт 2002 /1-18 м./
4.2 Изработване и поставяне на временен билборд с големи размери 50х70 см. /2-16 м./
4.3 Изработване и поставяне на 8бр. стикери върху новото оборудване и една постоянна информационна табела в сградата на предприятието /17 м./ |
1 660 000.00
|
1 660 000.00
|
Консултантски и помощни услуги в подкрепа на иновациите (ще бъде изпълнена чрез изготвяне на „Експортна стратегия за пазара на дограми, врати и прозорци в ЕС“– бюджетен ред 7.1, т. 5 Бюджет): В рамките на настоящата дейност Стилпласт 2002 ООД предвижда изготвяне на „Експортна стратегия за пазара на дограми, врати и прозорци в ЕС“. Стратегията е пряко свързано с инвестициите, заложени в проекта и има за цел да подпомогне успешната реализация на новия продукт – иновативни енергоефективни прозоречни системи “STILPLAST 2002”. Стратегията ще посочи пътя, по който ще се създадат възможности за разширяване на пазарните позиции на предприятието извън България.
Навременната и актуална информация за потенциални нови пазари, ще е от ключово значение за развитието на фирмата и подобряване на конкурентните й предимства.
Осъзната потребност на Стилпласт 2002 е нуждата от надеждна, конкретна и целенасочено събрана информация за пазара на дограма, врати и прозорци, попадащи в сектор „Производство на изделия от каучук и пластмаси”. Понастоящем липсва специализирана и прецизно структурирана информация за възможностите за налагане на новите енергоефективни прозоречни системи на националния и европейски пазари чрез привличане на нови клиенти и запазване на съществуващите. Данните, с които към момента Стилпласт 2002 разполага по отношение на пазара и тенденциите за развитие в сектора, са базирани единствено на собствените наблюдения и прогнози. За да реализира стратегията си за затвърждаване на своите конкурентни предимства обаче, фирмата трябва не само да разполага с нужното технологично оборудване и съоръжения, но и с анализ на възможностите за развитие на пазара, профилите на конкурентите и потенциалните клиенти, неразработени сегменти и ефективни мерки и инструменти за повишаване на износа и налагане на външните пазари.
Експортната стратегия ще включва още информация за внос и износ на дограма, врати и прозорци, както и канали за промоция и реклама. Данните ще обхващат три последователни години в периода 2013-2016г. Целта на експортната стратегия е успешното внедряване на новия продукт и разширяване на пазарните позиции на външните пазари.
Стратегията ще включва следните основни глави:
I.Ситуационен анализ на пазара на дограми, врати и прозорци в ЕС
Социално-икономически анализ на Стилпласт 2002 ООД
Размер и структура на пазара на дограми, врати и прозорци
Състояние, динамика и тенденции на развитие на пазара
Позиции на производители, марки, отделни продукти
Анализ на конкурентите на пазара в ЕС – по цени, предлагани продукти, гаранционни условия, рекламна политика
II.Внос на дограма, врати и прозорци за периода 2013 – 2016 г.
Анализ по количества
Анализ по страни
Анализ по стойност
III.Износ на дограма, врати и прозорци за периода 2013 – 2016 г.
Анализ по количества
Анализ по страни
Анализ по стойност
IV.Промоция и реклама
План за навлизане на пазара
Идентифициране на пазарни канали
Основни търговски дистрибутори
Потенциални клиенти
Международни панаири и изложения на дограма, врати и прозорци
V.Експортен план за действие
Международна търговска политика
Бариери пред износа и мерки за тяхното преодоляване
Стратегия за повишаване на износа
За реализирането на посочената експортна стратегия са необходими услугите на външен изпълнител, който да генерира първични данни и да анализира събраната информация. Обобщените данни, представени под формата на стратегия, ще помогнат да се извлекат и формулират дългосрочните тенденции на пазара, нагласите на потребителите и фирмените политики на конкурентите. Едва, когато разполага с тази информация, Стилпласт 2002 ще може да идентифицира печеливши дистрибуционни канали за налагане на своя иновативен продукт, в резултат на което ще може да се позиционира успешно на пазара и да заеме водещата позиция, към която се стреми.
Стъпки за изпълнение на дейността:
1)Разпределение на задачи по проекта сред членовете на екипа (1 м)
2)Подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител „Три предложения“ и сключване на договор (9 –10 м)
3)Предоставяне на експортната стратегия от избрания доставчик на услугата (11-16 м) |
19 800.00
|
19 750.00
|