Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Local Development, Poverty Reduction and Enhanced Inclusion of Vulnerable Groups

Planning region: All

Description

The project is about overcoming the problem of integrating into the education system of pupils from ethnic minority groups - a process, which is particularly noticeable in small towns. The measures will be aimed at tackling exclusion of these students from the group of the pupils of the same age, prevent early dropping out and subsequent exclusion from the labor market. Through the implementation of the project activities preconditions to change public stereotypes towards Roma minority and atmosphere of interethnic tolerance, mutual respect and tolerance will be created. This project proposal addresses the above problems in Omurtag Municipality through the following activities: analysis of the attitude among the target group; analysis of the causes of the problem; expectations among children and their parents on measures to address the issue will be formulated. Clubs based on the interests of the children will be established within the school, as the pupils will be involved in the most appropriate club and / or in additional training in Bulgarian language. Organizing them outside of school hours will keep children longer in school and increase their desire to learn and attend classes. In order to motivate parents and their active and conscious involvement in teaching discussion meetings are provided in the form of "school for parents". It is planned to conduct the evenings of talents. During the evenings students will demonstrate what they have learned in the clubs. The excursions planned will lead to mutual knowledge, understanding of different ethnic groups, preservation and development of their cultural identity. By purchasing new and modern teaching aids, teaching materials, etc. the interest and desire to attend school by the students will be increased, because the educational process will be more attractive and educational content will be presented in an interactive and intriguing way.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Успешното изпълнение на проекта се основава на добро техническо и финансово управление на предвидените дейности. То предполага екип от експерти, които имат задълбочени познания в различните аспекти, свързани със спецификата на управлението на дейности, както в администрацията, така и в проектния формат. С оглед успешното управление на проекта, екипът ще създаде и поддържа ефективна система за комуникация, с цел проследяване на цялостния напредък по проекта и своевременно вземане на решения за коригиращи действия. Екипът от експерти ще изпълняват и координират проектните дейности в съответствие с клаузите на сключения договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Екипът е съставен от служители на общината, имащи отношение към успешното изпълнение на дейностите по проекта и от екипа на неправителствената организация. Екипът за организация и управление се състои от: 1 ръководител-проект; 1 експерт мониторинг и контрол; 1 технически сътрудник, 1 счетоводител. Етапите, в които екипът за управление на проекта ще изпълнява дейността са както следва: 1. сформиране на екип, сключване на договори с всеки от членовете, уточняване на функциите, задълженията и отговорностите на всеки член на екипа и изготвяне на план за действие за изпълнението на предвидените по договора дейности; 2. разработване на система за вътрешен мониторинг и контрол на изпълнението на отделните дейности; 3. цялостно управление и администриране на работата по проекта; 4. възлагане на външен изпълнител (където е приложимо) - подготовка на документации за възлагане на обществени поръчки съгласно приложимото законодателство, сключване на договори с изпълнители и мониторинг на изпълнението на работата на изпълнителите; 5. текущо наблюдение и отчитане при изпълнението на предвидените дейности. 17 658.50 18 580.33
Провеждане на проучване сред родителите и децата относно нагласите и нуждите им за интегриране в образователната система: Предвижда се провеждането на проучване на два етапа: при стартирането на проекта и при неговото завършване. Една от причините за отпадане на децата от малцинствен произход от образователната система е недостатъчната убеденост на родителите в ползата от доброто възпитание и обучение. Самите родители не мотивират децата си да посещават училище. Чрез проучване на индивидуалните потребности и възможности ще се предложат конкретни действия за постигане на по-добра посещаемост в училище и формиране на желание за участие в дейностите и достигане на добри резултати. Респонденти в проучването ще бъдат родители на децата от етнически малцинства. Ще се идентифицират нагласите на родителите и тяхната убеденост в ползата от доброто възпитание и обучение, както и степента на мотивацията им за включване на децата в образователния процес. В допълнение с учениците също ще бъде проведено проучване за установяване на нуждите и възможностите им за усвояване на знания, както и наклонностите и желанието им за бъдещо развитие. Ще се изработи индивидуален профил на учениците, на базата на който ще бъдат предложени най-подходящите за конкретното дете дейности. По този начин детето може да бъде пренасочено към подходящи извънкласни занимания. В допълнение ще бъдат проучени индивидуалните възможности на децата от целевата група за постигане на добри учебни резултати, които да подпомогнат усилията на педагозите при провеждане на индивидуалната работа с тях. Педагогически проучвания ще съпътстват всички дейности, в които участват деца от целевата група. Те ще се извършват по време на изпълнение на проекта с учителите, които провеждат допълнителните часове по български и ръководят извънучилищните дейности (клубовете по интереси). Тези проучвания имат за цел да проследят динамиката в усвояването на знания, умения и нагласи в процес на училищното и извънучилищното обучение на децата. Заключителното проучване ще направи обективна оценка на реализираните цели и постигнатите резултати, като ще бъде оценен приносът на извънкласните занимания към развитието на детето. 10 000.00 10 000.00
Допълнително обучение по български език за учениците, за които българският език не е майчин за преодоляване на социалните пречки за тяхната интеграция в образователната система: Дейността цели увеличаване на възможностите и улесняване на образователната интеграция на учениците, които срещат затруднения с овладяване на учебния материал заради недобро владеене на български език и слабо развити навици за учебен труд. Чрез допълнителната подготовка за усвояване на знания по български език, децата от целевата група ще получат възможност за равен старт със своите връстници. Дейността включва организиране и провеждане на допълнителни занятия с yченици, изоставащи с материала и такива, за които българският език не е майчин. Допълнителните занимания по български език ще се осъществят квалифицирани учители с опит. Тази дейност е важна, тъй като недоброто владеене на български език от децата, принадлежащи към целевата група е предпоставка при общуването и усвояването на учебното съдържание. Допълнителното обучение ще стимулира желанието за езиково развитие. 52 655.28 49 150.48
Създаване на клубове и групи по интереси в извънучебно време в областта на здравното и екологичното възпитание, фолклора, танците, спорта, изкуството, традиционните занаяти и др.: Ангажирането на децата в допълнителни дейности е предпоставка за повишаване интереса им към учебния процес. Чрез предвидените дейности в проекта учениците, обект на интервенция, ще бъдат поставени в условия на интересни за тях занимания, всеки от тях ще има възможност да разкрие собствения си творчески потенциал, да бъде творец и да се изяви. Включването на ромските деца в допълнителните дейности ще спомогне за тяхната социална интеграция, ще бъде предпоставка за привличането им в учебните заведения. Те ще бъдат поставени в равни условия за изява и развитие на творческите им способности, което ще доведе до повишаване на самочувствието им и ще засили чувството им за принадлежност към обществото. Предвижда се създаването на следните клубове и групи в областта на здравното и екологичното възпитание, фолклора, танците, спорта, изкуството, традиционните занаяти и др. - Клуб „Приложни изкуства“- предвиждат се дейности като проучване и пресъздаване на културата и традициите в региона със средствата на приложните изкуства: моделиране (работа с глина и дърво), рисуване, апликиране (работа с текстил, хартия и др. материали). Участниците в този клуб ще имат възможност да рисуват като усвояват и използват различни техники и материали. С техни творби ще се направи изложба в съответното учебно заведение. Ще се организират срещи с местни, художници, посещения на изложби и отпечатване на най-добрите рисунки в училищните и регионални вестници. - Клуб „В света на приказките” - театърът е една от малкото форми на изкуство, която създава предпоставки за реализиране на устойчиви форми на комуникация и социализация. Децата ще пресъздават любими приказки, като упражняват българския език. - Клуб „Звуци и ритми“: ще се пресъздава танцовото и песенно изкуство на трите основни етноса. Децата ще разучават танци и изпълняват песни, свързани с обичаи и традиции и характерни за различните етноси. По този начин взаимно ще се опознават и разбират по-добре. - Клуб „Здрав дух в здраво тяло“ - Предвижда се създаването на отбори по следните спортове: футбол, народна топка, бадминтон, тенис на маса, волейбол и баскетбол. За осъществяването на тази дейност е необходимо закупуването на спортни екипи, топки и съоръжения. Ще се организират спортни състезания между класовете в едно училище и турнири между отделните училища. - Клуб „Моето здраве и аз“ - В условията на интерактивна образователна среда, участниците в този клуб ще идентифицират своите нагласи, мисли, чувства и отношение към проблеми, произтичащи от тютюнопушене, употреба на някои психоактивни вещества, нерационално хранене, лоша хигиена, рисково сексуално поведение, неправилна организация на дневните активности, предпазване от различни заболявания и др.;ще обсъждат нуждата от ежедневните грижи за добро здраве. Чрез прилагането на интерактивни методи и техники ще усвояват комуникативни умения и модел на поведение, насочено към опазване и подобряване общественото здраве и здравето на околните. Предвижда се децата, и учениците да участват в срещи и дискусии, на които да получат информация за взаимоотношенията между организмите в природата, както и по наболели екологични проблеми, касаещи опазване на околната среда и предотвратяване на замърсявания в региона. На срещите в клуба ще се обсъжда личното отношение и участие на целевите групи в решаването на екологични проблеми, което ще възпита в децата чувство на отговорност и съпричастност. Клубовете ще могат да работят и съвместно. Например младите артисти ще могат да представят постановки на останалите клубове. Този модел ще създаде трайни взаимоотношения и ще подобри нивото на комуникация и социализация на децата. Родителите ще вземат активно участие в процеса на обучение на децата. 32 403.50 28 635.85
Работа c родители на ученици от ромското етническо малцинство и провеждане на „Училище за родители“ : Една от причините за отпадане на децата от малцинствен произход от образователния процес е недостатъчната убеденост на родителите в ползата от доброто възпитание и обучение. Самите родители не мотивират децата си да посещават училище. В тази връзка се предвижда провеждането на групови и индивидуални срещи, консултации и др. между учителите и родителите от целевите групи под формата на „училище за родители”. Ще бъде осигурен лектор за провеждане на срещите и консултации с родителите, които да получат базови познания в областта на образователния процес на децата. По този начин се цели превенция на застрашените от напускане деца и насърчаване на децата да посещават училище. Чрез консултиране и съветване, чрез проучване на индивидуалните потребности и възможности ще се постигне по-добра посещаемост в училище и формиране на желание за участие в дейностите и достигане на добри резултати. Дейността ще допринесе за подобряване на мотивацията за включване в дейностите на децата от малцинствен произход и стимулиране на интереса към учебно - възпитателния процес. Дейността се състои в организиране и провеждане на дискусионни срещи в сградите на училищата партньори с родителите веднъж месечно по 2 часа в рамките на учебната година. На срещите ще бъдат поканени високо квалифицирани експерти с опит в работата в мултикултурна среда ( например психолози) за намиране на най-подходящия подход за работа с родителите, гост-лектори, които да разкажат за успешна и вдъхновяваща история и да послужат като добър пример. На срещите ще бъдат поканени и специализирани медицински лица за провеждане на дискусии относно превенция на проблеми на децата, произтичащи от тютюнопушене, употреба на някои психоактивни вещества, нерационално хранене, лоша хигиена, рисково сексуално поведение, неправилна организация на дневните активности, предпазване от различни заболявания и др.. Ще обсъждат нуждата от ежедневните грижи за добро здраве. Специалистите трябва да са с доказан дългогодишен опит в работа с целевата група по проекта. 5 664.00 3 435.21
Организиране и провеждане на съвместно-познавателни дейности : Предвижда се да бъдат организирани по отделно за двете училища по четири екскурзии (общо 4 екскурзии на училище) и по две вечери на талантите, на които децата да могат да изявят своите новопридобити умения. Екскурзиите ще бъдат организирани с цел сплотяване на децата от отделните етнически групи, подобряване на възприятието на околния свят, опознаване на родината и придобиване навици. Децата от целевата група нямат изграден навик да пътуват, поради което екскурзиите ще бъдат на близки разстояния до местни забележителности. По този начин те ще имат и възможност да опознаят родния край и да научат нещо повече за историята на България. Ще се организира и зелено училище за двете училища. Зеленото училище ще има важна роля за възпитанието на децата, от една страна те ще придобият навик за пътуване, от друга ще научат много за заобикалящия ги свят. Дните ще са изпълнени с образователни игри, а учителите ще са подготвена с любопитно поднесена информация за географията, историята на България и др. Децата ще добият отговорност за приноса, които биха имали за страната, в която живеят. Планирано е провеждане на съвместни вечери на всички етноси. На тези вечери ще се представят различни обичаи, традиции, танци, песни, носии и др., характерни за отделните етноси. Предвижда се провеждането на по 2 вечери на талантите за учениците за всяко училище. 70 600.00 69 840.00
Информиране и публичност: Целта на дейността е да се осигури публичност и информираност на участниците в проекта, целевите групи, заинтересованите страни и широката общественост относно заложените цели и постигнатите резултати в изпълнение на дейностите по проекта финансирани от ЕСФ. Осигуряването на публичност и информираност на всички заинтересовани страни и потребителите на резултатите по проекта ще допринесе за пълното изпълнение на целите и реализиране на добавената стойност за обществото. Предвидени са мерки за повишаване на информираността на обществото за планираните действия по проекта, целенасочена работа за положителна промяна в обществените нагласи към рисковите групи деца, включително и достъпно разясняване какви са основните цели и какви са постигнатите резултати по проекта, за какви целеви групи са предназначени дейностите и перспективите за развитието им. С цел популяризация на дейностите по проекта и в изпълнение на изискванията за информираност и публичност на проекти финансирани със средства на ЕС, се предвиждат и следните мерки: • Провеждане на заключителна конференция с участието на заинтересовани страни и представители на печатни и електронни медии. • Изработване и отпечатване на стикери за закупеното по проекта оборудване • Изработване и разпространение на рекламни материали; • Публикуване на актуална информация за проекта на интернет-страницата на общината. Целта е да се постигне широка информираност относно изпълнените дейности и постигнатите резултати по проекта. В рамките на информационните събития на участниците ще се предоставят информационни/рекламни материали по проекта. Широката информираност е безусловно необходима за постигане на траен ефект от проекта.Успешната реализация на целите на проекта е пряко свързана с постигането на максимална информираност на широката общественост относно изпълнението на предвидените проектни дейности и постигнатите резултати. 3 462.40 3 462.40

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).