Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 194 TREES
Български

Programme: Local Development, Poverty Reduction and Enhanced Inclusion of Vulnerable Groups

Planning region: All

Description

This project proposal aims to improve prevention and protection against discrimination by improving and modernizing the capacity of the Commission for Protection against Discrimination. Among the main activities are: conducting campaigns to improve citizens' awareness of the EU Charter of Fundamental Rights and the Convention on the Rights of Persons with Disabilities and protection against discrimination. Promotion and consolidation of the "Employer without discrimination" procedure, including through its digitization in order to include a larger number of employers. In addition, other employees of administrations related to the labor market, such as the Employment Agency, the Main Labor Inspectorate, including their territorial structures, employees in the municipal and regional administrations / incl. the equality and non-discrimination coordinators/ who, in partnership with the regional representatives of the Commission for Protection from Discrimination, can implement even more effective protection of the participants in the labor market. The form for submitting complaints, as well as the register of effective decisions of the CPD, will also be digitized, and for this purpose a new website of the Commission for Protection against Discrimination will be developed.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Провеждане информационни кампании за информиране на обществеността за техните права и защита от дискриминация.: Ще бъдат реализирани 4 кръгли маси в различни региони на страната за информиране на гражданите за начините за защита от дискриминация. Предвижда се тези кръгли маси бъдат проведени в различи региони на страната. Предвижда се кръглите маси са се проведат в различните райони за планиране, като преимуществено ще бъдат избирани населени места от слаборазвити региони. Например но неизчерпателно това биха могли да бъдат: Североизточен /например област Силистра или Добрич/, Южен централен /напр. Кърджали/, Югоизточен /напр. в област Бургас/ и Северен централен /напр.област Разград или Русе/. Конкретните населени места в които ще се проведат кръглите маси ще се определят след приключването на изпълнението на дейност 6 "Последваща надграждаща оценка на въздействието на глава втора, раздел първи от ЗЗДискр. - „Защита при упражняване на правото на труд" в рамките на, която ще станат ясни районите нуждаещи се от по-голяма интервенция. Във всяка кръгла маса се предвижда да вземат участие по най-малко 40 обучаеми от съответния регион, за които се предвиждат единствено кафе паузи и обяди. 270 000.00 0.00
Надграждане на успешните модели за сертифициране на работодатели с добри практики „Работодател без дискриминация“ чрез промотиране на процедурата и на добрите практики, електронизация на процедурата с цел повишаване на броя на работодателите, пожелали доброволно сертифициране.: С цел все повече работодатели (публичния и частния сектор) да осигуряват и насърчават недопускане на дискриминация на работните места, ще се стимулира доброволното сертифициране на работодатели чрез национални информационни кампании (радио, телевизия, интернет). Съответно те ще бъдат приложими и в контекста на Конвенцията за правата на хората с увреждания, тъй като хората с увреждания са изправени пред тежки ежедневни предизвикателства и закрилата от дискриминация е един от инструментите, с които тези предизвикателства могат да бъдат преодолени. Дейността включва разработване и внедряване на електронна услуга, чрез която всеки работодател има възможност да подаде по електронен път, документи за доброволно сертифициране. При подаване на документите, работодателят попълва електронна форма със задължителни реквизити, към която прикачва своите утвърдени правила за превенция на дискриминацията и съответната утвърдена заповед. В допълнение издадения сертификат може да бъде изпратен до работодателя, отделно електронно чрез ССЕВ от профила на КЗД до профила на съответния работодател или друг начин. 100 000.00 0.00
Провеждане на кампании, кръгли маси и запознаване на обществеността във връзка с Хартата на основните права на ЕС и Конвенцията за правата на хората с увреждания, в т.ч. и подобряване на компетенциите на служителите и развиване на нови форми на превенция на дискриминация.: Ще бъдат проведени 6 кръгли маси, на които ще се изнесат лекции за информиране на гражданите относно Хартата на основните права на ЕС и Конвенцията за правата на хората с увреждания и изграждане на антидискриминационно съзнание. За целта ще бъдат разработени и отпечатани информационни брошури, както и презентации. Предвижда се кръглите маси са се проведат в 6 различни райони за планиране, като преимуществено ще бъдат избирани населени места от слаборазвити региони. 360 000.00 0.00
Обучения на инструктори по недискриминация: Модернизирането на КЗД чрез подобряване на капацитета и експертизата на служителите, ще доведе до повишаване на компетенциите и развиването на нови форми на превенция на дискриминацията. От своя страна това ще допринесе за реализацията на по-успешни интервенции за включване на уязвимите групи на пазара на труда и достъпа до услуги. Служителите от КЗД също ще бъдат обучени с цел подобряване на тяхната професионална компетентност. Наред със служителите на КЗД в обученията ще бъдат включени и представители на други администрации, чиято работа корелира с дейността на КЗД като напр. Служители на Агенция по заетостта в т.ч. Бюрата по труда, служители на ГИТ е техните регионални структури, служители на общинските и областните администрации в т.ч координаторите по прилагането на антидискриминационните политики и равенството на жените и мъжете. Участниците в тази дейност ще преминат и през обучение за обучители. Предвижда се организирането и провеждането на 6 тридневни семинара. В тази връзка се предвижда написването на наръчник за обучители по недискриминация. 585 000.00 0.00
Въвеждане на нови дигитални инструменти и услуги, вкл. осигуряване на възможност за електронно подаване на жалби и сигнали.: Тази дейност включва две поддейности: Поддейност 5.1 „Въвеждане на нови дигитални инструменти и услуги, вкл. осигуряване на възможност за електронно подаване на жалби и сигнали“ Дейността включва разработване и внедряване на електронна услуга, чрез която всяко физическо или юридическо лице има възможност да подаде жалба или сигнал до комисията за защита от дискриминация, по електронен път. Лицата попълват електронна форма по образец, включваща следните задължителни реквизити: - Три имена; - Адрес; - Телефон; - Относно (дискриминация по признак/признаци); - Срещу; - Изложение (свободен текст); - Доказателства (писмени доказателства, или лица, които да бъдат призовани като свидетели, които в открито заседание да дадат показания). Към електронната форма се прилага и декларативна част, която съдържа следните задължителни реквизити: - Три имена; - ЕГН; - ЛК №, издадена на, издадена от; - В качеството си на; - Декларативен текст, уточняващ че към момента на подаване на жалбата/сигнала няма заведено дело или висящо производство по същия спор или на същото правно основание между същите страни пред съд. Попълнената форма се подписва електронно от подателя, чрез електронен подпис и се изпраща към КЗД, където бива входирана. От там следва разглеждане и обработване на жалбата или сигнала чрез съществуващите процеси в КЗД. Предвид, че освен жалби и сигнали, КЗД получава и запитвания, то може да бъде заложен и вариант за опростена форма, чрез която се подават съответните запитвания. Даването на указания на подателя на жалба или сигнал, както и във всички други случаи, в които се налага комуникация, както и последващо подаване на допълнителна информация и документи от подателя, се осъществява отделно електронно чрез СЕСВ от профила на КЗД до профилите на съответните лица. Поддейност 5.2 „Създаване на електронен регистър за издадените от КЗД, влезли в сила решения и задължителни предписания“ Дейността включва разработване и внедряване на електронен регистър, съдържащ информация за всички издадени и влезли в сила решения и задължителни предписания. При създаване на регистров запис се въвеждат задължителни атрибути на решението: - Номер на решение; - Дата на решение; - Номер на преписка, по която е издадено решението; - Година; - Състав, издал решението/задължителното предписание; - Файл с решение/задължително предписание, със заличени лични данни. Всеки регистров запис получава уникален регистров номер в рамките на календарна година. Регистърът публичен и позволява търсене, филтриране, сортиране и групиране по всички колони. 25 000.00 0.00
Последваща надграждаща оценка на въздействието на глава втора, раздел първи от ЗЗДискр. - „Защита при упражняване на правото на труд“, проучвания и анализи за причините и факторите, влияещи върху ненаемането на работа на представителите на уязвимите групи /вкл. роми, жени и хора с увреждания/.: В областта на трудовото право със ЗЗДискр. се регламентират забрани и юридически задължения за работодателя като страна по индивидуално трудово / включително и служебното/ правоотношение. Този законодателен подход не е случаен. Той произлиза от същността на трудовото или служебното правоотношение и от особеностите на основния му обект – работната сила на работника или служителя. Работодателят е икономически по-силната страна, което е предпоставка за извършаване на дискриминация спрямо неговите работници или служители. Правната защита е насочена към работника/ служителя, тъй като той е в по-уязвимо положение поради това, че като носител на работната сила се поставя във фактическа и юридическа зависимост спрямо работодателя в рамките на трудовото/ служебното правоотношение. Особено значение в Глава втора на ЗЗДискр. се отделя на защитата от дискриминация при упражняване правото на труд. В раздел I на Глава втора от ЗЗДискр. подробно са регламентирани хипотезите, при които проявата на дискриминационно отношение спрямо работниците и служителите при упражняване на правото им на труд се обявява от закона за административно нарушение. Целта на ЗЗДискр. е да предостави цялостна и всеобхватна закрила от дискриминация при упражняване правото им на труд – както при възникване на трудовото / служебното/ правоотношение / чл.12 от ЗЗДискр./ и по време на неговото съществуване / чл.13-19 от ЗЗДискр/, така и в случаите на прекратяването му / чл21 от ЗЗДискр./. ЗЗДискр. е в сила от 01.01.2004 г., същевременно съгласно Закона за нормативните актове последващата оценка на въздействието на закон трябва да се извършва в срок 5 години след влизането в сила на закона. Такава на ЗЗДискр. не е извършвана до сега. С оглед на изпълнението на целите на настоящото проектно предложене е подходящо да се извърши такава оценка на глава втора, раздел първи от ЗЗДискр. - „Защита при упражняване на правото на труд“, което ще покаже какви са проблемите и ще даде отправна точка за следващи действия. 169 433.51 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).