Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Local Development, Poverty Reduction and Enhanced Inclusion of Vulnerable Groups

Planning region: All

Description

The main objective of the project proposal is to assist the students from the ethnic minorities (Roma), to build as valuable citizens and to achieve a successful professional, social and creative development. The project identifies the problems and needs of the target group to which it is directed, as its implementation is subject to the following basic principles: identify the individual learning needs of the target group and work with them; intercultural education, interaction between education, family and institutional environment; providing opportunities for physical, social and personal development of students in the target group and their peers from the majority. The project will include 160 children from three schools, including Roma children (100), disadvantaged children and children of Bulgarian ethnic origin in order to achieve the integrity impact of its implementation. The project includes activities in additional training in Bulgarian language; improving the educational environment and material-technical base in order to improve the quality of school training; activities aimed at preservation and development of cultural identity of students in the target group; involvement of parents in the educational process and creating positive attitudes towards multicultural education and educational integration as also and publicity and visualization activities and project management. Active participation in the project will take and about 100 parents.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Допълнително обучение по български език за учениците, за които българският език не е майчин; Осигуряване на психологическа подкрепа за учениците от етническите малцинства.: Целта на дейността е да предостави на учениците от ромски произход, допълнителни занимания по български език, като това ще допринесе за тяхната трайна интеграция не само в образователния процес, който ще стане достъпен, но и ще допринесе за бъдещата им реализация в социален и личностен план. И в трите училища партньори по проекта е доказано, че участниците в целевата група от ромски произход срещат затруднения в подготовката си по български език, тъй като към момента на постъпването си в училище те почти не го владеят. Нуждна е многообхватна и упорита работа, като за целта дейността включва няколко поддейности: 1. Провеждане на допълнителни занимания по български език, съобразени с възрастта. Учениците ще бъдат разпределени в групи, съобразени с конкретните им нужди и образователни потребности и на база на специално изготвен учебен план за допълнителните часове. С всяко дете ще се работи и чрез индивидуален подход. Заниманията ще се провеждат във всяко от училищата партньори четири пъти седмично с времетраене 35-45 мин. (за учениците от 1ви до 4ти клас, заниманията ще са по 35 мин.). Графикът на провежданите занимания ще бъде съоразен с учебният план и натовареността на децата. Всекидневните занимания са необходим елемент и са тясно свързани с постигането на конкретни положителни резултати за учениците. Един път седмично, заниманията по български език ще бъдат провеждани в създаден специализиран кабинет за аудио-видео обучение. Усвояването на български език е свързано и с речево-говорни и проблеми на произнасянето на звуците, като за целта проекта предвижда ангажирането на специалист логопед и оттук 2. Обособяване на групи и провеждане на занятия по логопедия. През цялото времетраене на проекта за учениците се предвиждат консултации със специалист. Заниманията по логопедия ще бъдат в индивидуален план и в групови срещи два пъти седмично. За да бъде пълна адаптацията към учебните дейности и за да се постигне максимален ефект от провежданите обучения, проектът предвижда: 3. Провеждане на занимания със специалисти по психология за създаване на комфорт към учебния процес и насърчаване на включването. Заниманията ще бъдат провеждани два пъти седмично и ще включват индивидуални срещи с учениците и групови занимания. За всички занимания ще бъдат осигурени подходящи учебни помагала и материали, извън общообразователната им програма. Разходите за дейността могат да се обобщят за: 1. Експерт "Образователни дейности" - общо за 30 часа месечно 14 040 лева 2. Експерт "Интеграционни процеси" - общо за 30 часа месечно 14 040 лева 3. Преподавател по български език - общо за 45 часа месечно 10 350 лева 4. Преподавател по български език - общо за 45 часа месечно 10 350 лева 5. Преподавател по български език - общо за 45 часа месечно 10 350 лева 6. Психолог - общо за 35часа месечно 10 150 лева 7. Логопед- общо за 35часа месечно 10 150 лева 8. Експерт административни дейности възнаграждение - 2 души за 5 часа месечно 780 - общо 1 560 лева 9. Канцеларски и офис материали, копирна хартия, учебна литература, учебни пособия и помагала за 120 учебни комплекта и 160 комплекта материали за обучението. Общо 49 200 лева 10. Консумативи: тонер касети за 10 бр. 1200 лева 11. Транспорт: ежеседмичен превоз от и до училищата партньори по проекта - 34000 лв. Разходите за възнаграждения (с изключение на административните дейности) са съобразени с часовата ставка на астрономичен час, определена от УО за конкретните специалисти, преизчислена върху учебни часове. Ставките за възнаграждения са изчислени на база максимум. 165 390.00 0.00
Подобряване на образователната среда в училищата извън ромските махали: 1. С цел подобряване на учебната среда и създаване на устойчивост на учебния процес за конкретния проект и за в бъдеще, дейността предвижда създаване на аудио визуален кабинет подпомагащ усвояването на български език и улесняване възприемането на учебния материал. Кабинетът ще бъде ситуиран и оборудван в ОУ „Христо Ботев”, с. Гълъбник. Кабинетът ще включва цялото необходимо оборудване и обзавеждане за десет работни места, както и аудио-визуални материали за подготовка на учениците, включително монтаж на оборудването. Кабинетът ще бъде снабден с интернет връзка и учениците ще могат да го ползват и като компютърен кабинет. Повечето от учениците от целевата група по проекта нямат достъп до Интернет и в този случай настоящия проект ще подпомогне процесите на интеграция чрез осигуряването на "обичайните" за другите деца условия, като ги предостави и на тези непривилигировани групи. Последните проучвания в областта сочат, че в съвремието ни основен елемент от културната и социална интеграция е именно достъпът до световната мрежа. 2. Проектът предвижда и обновяване на библиотечния фонд в трите училища и подобряване на материалната база в библиотеките. Дейността включва освежителен ремонт на помещенията, както и закупуване на допълнителна литература за попълване на библиотечния фонд. Добре известно е, че училищните библиотеки през последните години страдат от липса на нови издания и книги, което затруднява в голяма степен провеждането на учебния процес и усвояването на знания. Повечето от учениците в трите училища партньори са в неравностойно положение и от социално слаби семейства, поради това им е необходимо да ползват услугите на библиотечния фонд в училище при подготовнаката на уроците си. Най-добрата интеграция на ромското малцинство у нас е чрез образование и поради това се налага да се обърне специално внимание на реновирането на материално-съдържателната база на библиотеките в трите училища. 3. Обучението по български език и литература върви ръка за ръка със създаването на трайни професионални умения на децата, като за целта, проектът предвижда създаване на кръжок "Сръчни ръце" и шивашко ателие в ОУ „Христо Ботев”, с. Гълъбник. Ателието ще бъде ползвано и от учениците на училищата в село Дрен и село Извор. Целта на тази дейност е да се създадат трайни трудови навици у учениците и да се доведе до усвояване на конкретни професии, които да послужат по-натам в трудоустрояването и личностната реализация. За целта на проекта в шивашкото ателие ще бъдат подготвяни костюми на различни етноси и костюми за драматизация на приказки, изготвяни от самите деца. Ателието ще бъде оборудвано с шест работни места включващи шевни машини, оверлог, гладачна техника, аксесоари, бюра, материали. Дейността ще стартира с избор на доствчик през първия месец на проекта. и ще продължи до края на проекта с провеждане на занимания, съвместими с учебните занятия, включително и през летните месеци от проекта. Ще бъде избран с провеждане на законосъобразна процедура и преподавател с конкретни знания, умения и опит, назначен на трудов договор. Разходите за дейността могат да се обобщят за: 1. Оборудване и обзавеждане на аудиовизуален кабинет - 15 000 лв. 2. Оборудване и обзавеждане на библиотеките - 9 000 лв. 3. Доставка на литература за библиотеките - 12 000 лв. 4. Доставка на Интернет - за една година - 1 200 лв. 5. Оборудване и обзавеждане на шивашко ателие - 3 000 лв. 40 200.00 0.00
Дейности, насочени към съхраняване и развиване на културната идентичност на учениците от етническите малцинства и техните връстници в интеграционна мултикултурна среда: За да бъде пълноценна интергацията на децата от ромски произход не бива да се подценява и пренебрегва необходимостта от дейности целящи и подкрепящи съхраняването на тяхната културна идентичност. Целта на дейността е да подчертае необходимостта от запазване на традициите на всеки етност, но и да покаже, че независимо от различието между хората, всички могат да съжителстват необезпокоявани в общността, като спазват установените норми. 1. За постигането на тази цел се предвижда провеждане на съвместни мероприятия на трите училища за отпразнуване на Денят на народните будители, 8-ми март, Лазаров ден, Великден и 24 май. Празниците ще бъдат подготвени, съобразно спецификата на културната идентинчност на ромския и българския етнос, като се отпразнуват с песни, танци и в духа на традициите за двата етноса. Мероприятията ще бъдат проведени на територията на трите училища партньори. Всяко училище ще отговаря за организацията и провеждането на един или два празника. Ученици от другите две училища ще бъдат превозени до съответното място на провеждане на събитието. На събитията ще присъстват представители на родителите, областната и общинска администрация, НПО, медии и др. За превоза и дисциплината на учениците ще отговарят специалистите по административни дейности по проекта, като съгласно националното законодателство на всеки шест деца ще има по един отговорник 2. Дейността предвижда създаването на кръжок по "Етно творчество", където ще се провеждат занимания по публично четене на приказки от различни етноси, както и разучаване на песни, танци и традиции на етносите. За целта ще бъде нает преподавател по етно творчество със специфичен опит с ромското малцинство и неговите традиции, вярвания и обичаи. Заниманията ще се провеждат по един път седмично във всяко от училищата партньори. 3. Ще бъдат проведени изложби под надслов „Красотата е в различието” и „Произведено от нас”. За целта ще бъдат представени рисунки на децата по темите, както и изготвените от тях художествени костюми на различни етноси в кръжока "Сръчни ръце" . Изложбите ще се проведат на територията на трите училища партньори и в сградата на общинската администрация в гр. Радомир в последните три месеца от проекта. Разходите за дейността могат да се обобщят за: 1. Транспорт - 8 000 лв. 2. Експерт "Културно спортни мероприятия" - за 30 часа месечно за цялата продължителност на проекта - 14 040 лв. 3. Преподавател по етно творчество - за 20 часа месечно за 10 месеца - 5 200 лв. 4. Преподавател по приложни занаяти - за 20 часа месечно за 10 месеца - 5 200 лв. 5. Експерт административни дейности - за 5 часа месечно за 13 месеца - 780 лв. 6. Експерт административни дейности- за 5 часа месечно за 13 месеца - 780 лв. 7. Мероприятия - 14 000 лв. 8. Материали за кръжоците и изложбите - 10 000 лв. 9. Разходи за застраховки на участниците в дейности по проекта - 800 лв. Разходите за възнаграждения (с изключение на административните дейности) са съобразени с часовата ставка на астрономичен час, определена от УО за конкретните специалисти, преизчислена върху учебни часове. Ставките за възнаграждения са изчислени на база максимум. 58 800.00 0.00
Провеждане на нетрадиционно качествено проучване сред целевите групи : Чрез иновативен подход за проучване и анализиране на конкретни факти, проблеми и преживявания, касаещи интегрирането на ромската общност, ще бъде проведено нетрадиционно проучване сред целевите групи ученици по проекта, като всяко едно от децата от български и от ромски произход ще напише писмо на свое другарче от другия етнос, разказвайки му за живота си в училище, за проблемите и страховете, които го вълнуват. Писмата ще бъдат обединени в нетрадиционен доклад представен в епистоларна "Книга" - "Писма до Рая". Чрез тази "Книга", учениците ясно и недвусмислено ще разкажат, какво искат за себе си, как мислят да го постигнат и с какви страхове и предрасъдъци се борят при осъществяване на целите си. Книгата ще е отправна точка за работа, както със самите ученици впоследствие, така и за работа с техните родители, които ще имат възможността да се сблъскат с истинските страхове и терзания на децата си. "Книгата" ще бъде представена на целевите групи ученици по време на времетраенето на проекта, на родителите, учителите и на общинско ниво за да се поставят и ясно дефинират проблемните моменти при отглеждането, възпитанието и обученитето на учениците и от двата етноса, както и за изготвяне на нова стратегия за интеграция на ромите в общината. Тази "Книга" ще е в най-голяма степен помощник към интеграционния подход на работа и в трите училища. Ще бъде отбелязан и приносът към разкриване на проблемите на учениците и техните преживявания пред родителите им и на широката общественост. Създаването на "Книгата" ще разчупи подхода за социологическо изследване и анализиране на дании, като ще отбележи човешкият и личностен фактор подпомагащ в най-голяма степен интергационният ефект, когато е осъзнат. 12 300.00 0.00
Насърчаване участието на родителите в образователния процес: Дейността включва участието на родителите и се състои в провеждането на три културно-спортни дни. Всяко от трите мероприятия ще бъде проведено по един път в училищата партньори по проекта и ще включва: 1. Провеждане на драматизации на приказки от различни етноси с участието на деца и родители. Учениците от всеки клас ще подготвят реализацията и представянето на една приказка от различни етноси, като за целта им послужат ушитите с помощта на техните родители, костюми в шивашкото ателие „Сръчни ръце”. 2. Организиране на спортни игри между трите училища с участие на родители. Спортният модул на мероприятието ще включва надбягване с чували, волейбол и др. игри. Родителите ще са в ролята на треньори, застъпници и клакьори на отборите. Предвидени са купи за победителите. 3. Организиране и провеждане на дни на талантите с участието на родители. Тук ще бъдат представени общи (родител - дете) рецитали на стихотворения, четене на приказки, музикални изпълнения на различни музикални инструменти, представяне на песни на различни етноси на децата от кръжока "Етно творчество". Зрители на мероприятията и поканени ще бъдат всички съграждани, общински служители, НПО, медии, учители, родители и др. Целта на дейността е да представи различието в традициите, обичаите и поверията и да направии съпричастни родителите, както към образователния процес, така и към личните преживявания на техните деца. Разходите за дейността могат да се обобщят за: 1. Мероприятия - 21 170 лв. 2. Транспорт - 10 000 лв. 3. Експерт административни дейности - за 5 часа месечно за 13 месеца - 780 лв. 4. Експерт административни дейности - за 5 часа месечно за 13 месеца - 780 лв. Разходите за възнаграждения са съобразени с часовата ставка на астрономичен час, определена от УО. Ставките за възнаграждения са изчислени на база максимум. 32 730.00 0.00
Работа с родители без разлика от етническия им произход за разясняване ползите от образователната интеграция и приемането на различието: Дейността предвижда организиране на ежемесечни срещи (семинар-дискусия) с родители за преодоляване на стереотипи и разясняване на ползите от образователната интеграция на етническите малцинства в частност ромите. На срещите ще бъдат изведени основни причини за негативните нагласи и страхове на хората, както и ще се разясни нуждата от участие на родителите в процеса. След изготвянето на доклад ("Книга" "Писма до Рая) върху планираното качествено проучване по проекта, той ще бъде представен и разискван в детайли и дълбочина. От него родителите ясно ще разберат, че разликата в подрастващите е продиктувана само поради социалната среда и ако проблемите бъдат поставени, то решения могат да се намерят. Всеки месец срещите ще бъдат провеждани в едно от училищата по проекта, общо 12 срещи, по четири за родителите на учениците от всяко училище. Разходите за дейността могат да се обобщят за: 1. Мероприятия - 8 000 лв. 8 000.00 0.00
Дейности по публичност и визуализация: Дейността включва: 1. Провеждане на публични събития в началото и края на проекта. Събитията ще бъдат проведени в зала предоставена от община Радомир, партньор по проекта. 2. Проектът предвижда още изработката и поставянето на четири информационни табели. Табелите ще бъдат изработени съгласно изискванията на Програмата за прилагане на мерките на информиране и публичност и ще бъдат поставени на видно място в трите училища партньори, а една ще бъда поставена в сградата на община Радомир. 3. Всички събития и актуална информация ще бъдат качвани на интернет страницата на партньорската организация по проекта Сдружение "Форум за граждански идеи". На сайта на организацията ще се публикуват снимки, мнения и препоръки по обсъжданите теми на предвидените по проекта срещи с родители. 4. С цел постигане на информираност се предвижда отпечатването на 2000 броя информационни брошури, съдържащи информация за самия проект, както и представящи положителните страни на интеграционните мерки предприети по проекта: размер А4 с две гънки, цветове 4+4 цвята, двустранен хром матирани 115 гр. 2 860.00 0.00
Дейности по организация и управление : 1. Основни звена на управление: Ръководител: -отговаря за правилното изпълнение на дейностите по график; -контролира дейността на привлечените експерти; -ръководи процедурите по обществени поръчки; -създава и одобрява административните и финансови отчети; -одобрява работните графици на членовете на екипа; -ръководи цялостното изпълнение на проекта; -отговаря за правомерното разходване на средствата; -отговаря за мерките за публичност; -отговаря за спазването на трудовото законодателство. Координатор: -подпомага оперативно работата на проектния ръководител; -координира работата на отделните подизпълнители и експерти; -отговаря за правилното протичане на всички административни процедури; -организира кампаниите по публичност, съблюдавайки правилата за визуализация; -организира всички дейности, като предоставя необходимата за това логистична и организационна подкрепа; -организира срещите на екипа; -подпомага ръководителя при изготвянето на отчетите. Финансов експерт: -води счетоводната отчетност; -извършва плащания с одобрението на проектния ръководител; -съхранява финансовата документация и я осчетоводява; -завежда материалните активи в общата ведомост на организацията; -изготвя финансовия отчет. 2. Функция и цели на управленската структура: Управлението на проекта ще гарантира качествено и съобразено с поставените срокове изпълнение на дейностите, правилни и точни управленски решения, разпределяне на отговорностите между човешките ресурси, изготвянето на регулярни административни и финансови доклади, вътрешен мониторинг на дейностите, логистика и координация на проектните дейности и човешките ресурси, техническо осигуряване, регулярни срещи на екипа, бързина и адекватност на управленските решения, разпространение на резултатите, подготовка на тръжни процедури и избор на подизпълнители, популяризиране на проектните дейности и резултати, формулиране и поддържане на устойчивост на постигнатите резултати. 3. Устойчивост на управлението: Партньорите ще положат всички усилия да управляват проекта по начин, който ще гарантира ефективното и ефикасно използване на финансовите, материални и човешки ресурси за постигането на набелязаните цели. С екипа ще бъдат сключени договори по всички законови и нормативни изисквания на българското законодателство и ще бъдат планирани мерките за публичност и визуализация. Всички мерки за публичност и информираност ще отразяват получената финансова подкрепа от програмата съгласно изискванията. Всички дейности и задачи ще бъдат подробно разпределени, като към тях се прикачат графици за изпълнение, необходимите човешки ресурси, които следва да бъдат ангажирани, наличните финансови и материални ресурси за тяхното осъществяване. Ръководителят ще контролира изпълнението на поставените задачи. При определянето на подизпълнители ще бъдат съблюдавани всички нормативни изисквания изискуеми от българското законодателство в тази област. Разходването на средствата за подизпълнители ще се осъществява при спазването на принципите на публичност и прозрачност, свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност и недопускане на дискриминация. В рамките на проекта ще бъдат провеждани регулярни срещи на екипа по проекта, на които ще се прави актуална проверка на процедурите за вътрешен мониторинг по следните индикатори: -постигане на целите; -постигане на количествените и качествени резултати; -гарантиране на прозрачност на управлението; -ефективна и оптимална употреба на ангажираните човешки, материални и финансови ресурси; -своевременно идентифициране и отстрабняване на евентуални рискове върху проекта; -ежемесечно проследяване на напредъка по проектните дейности. Разходите за дейността могат да се обобщят: 1. Ръководител проект - за 18 месеца - 11 664 лв. 2. Координатор проект - за 18 месеца - 11 664 лв. 3. Финансов експерт - за 18 месеца - 11 340 лв. Разходите за възнаграждения са съобразени с часовата ставка, определена от УО на база максимум. 34 668.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).