Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 763 TREES
Български

Programme: Local Development, Poverty Reduction and Enhanced Inclusion of Vulnerable Groups

Planning region: All

Description

The creation of a new kind of social enterprise will lay the foundations for an emblematic symbol for the development of solidarity and professional integration by providing an approach that combines purposeful learning, full employment and self-realization. The project proposal will involve at least 6 representatives of vulnerable groups of individuals who are confined to their professional orientation and personal development in the development of a social enterprise - Beauty Studio - in training and support in one year's employment. For the selected persons - unemployed up to 29 years or unemployed persons over 54 years will be organized training in personality services by profession "Cosmetician", then will be provided suitable conditions for active employment with mentor support. They will equip, furnish and organizationally prepare shift work places in a suitable room for the development of beauty services in Targovishte. It will help to create a favorable working environment with sufficient and up-to-date equipment, materials and consumables, tools for work, tools for setting up a suitable social enterprise for cosmetic therapies and procedures in a low-activity region.
Beauticians appointed on a labor contract will form a working team to develop the activity by being assisted by a committed team - manager and economist, providing them with permanent working conditions, training them and introducing them in the field of cosmetic services, seeking partnerships and realizing social causes. At least half of the persons included in employment will continue their employment contract after the end of the project.
The sustainability of the social enterprise will be promoted through effective promotional activities, and a formed organization and management team will follow progress at each stage. Adequate publicity will be organized with visualization tools to reflect the EU and ESF contributions to the project idea.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Професионално обучение за включените заетост лица: Създаването на нови работни места за хора от социално уязвими групи изисква етап на адаптация и паралелно навлизане в сферата на дейност, така че да се гарантира благоприятното и устойчиво задържане на работното място. За целта ще се проведе професионално обучение за всички новоназначени лица – 6 на брой, след окончателния им подбор. Процесът на кариерно развитие започва с изграждането на разбиране относно непрекъснатия процес на образоване и прилагане примера на “учене през целия живот” в отговор на променящия се трудов пазар, неговата характеристика, а и навлизането на професии, които биха осигурили по-добър житейски статус и удовлетвореност от полагания труд. Дейността има за цел професионалната пригодност на обхванатите по проекта лица от социално уязвима група, така че да се създаде и проправи път към трудова заетост по възможно най-благоприятен и полезен за тях метод, свързан с модела - учене, работа и получаване на доходи, подкрепен от ментори - наставници. Ще се организира обучение на общо 6 лица за придобиване на Втора степен на професионална квалификация по професия с код 815020 “Козметик”, специалност 8150201 “Козметика” - II СПК с продължителност от 660 учебни часа. Ще се оформи група от 6 курсиста от обхванатите в проекта представители на целевата група безработни младежи до 29 г. и безработни лица над 54 г. за курс с хорариум от 660 уч.ч., чрез които ще придобият увереност и да се справят с предлаганите услуги от социалното предприятие „Ателие за красота“. Професията "Козметик" се развива динамично с ориентация към профилактиката на човешкото здраве. Развитието на дерматологията, фармацията и модернизирането на апаратите (хай-тек апаратура) води до необходимост от обучение на професионалисти, които да прилагат новите козметични методи за профилактика срещу заболявания на кожата на лицето и тялото, познавайки съвременните методи за работа със специализирана апаратура. Професията все повече се обвързва с развитието на пластичната хирургия, която изисква козметично поддържане на кожата в следопeративния период. Тенденциите в световен мащаб обвързват професията с други сфери на здравеопазването - пред- и следродилен период, социална козметика - грижа за възрастни хора, които поради здравословни проблеми престояват дълго в легнало положение. Козметичната грижа в такива случаи подпомага оздравителните процеси. Увеличава се нуждата от специалисти по козметика, които да извършват така наречените SPA и Wellness услуги в новата сфера в туризма - туризъм за здраве, релакс и добро самочувствие. Завършилите обучение по професията "Козметик" - втора степен на професионална квалификация, ще могат да се усъвършенстват не само в социалното предприятие, но и в центрове за красота, предлагащи традиционни процедури по козметика; хотели и SPA центрове, развиващи идеята "туризъм за здраве и добро самочувствие"; екип с дерматолози и пластични хирурзи; екип с акушери, психолози и педиатри, за да съдействат в подготовката на бъдещите майки за раждане и да извършват козметични процедури за възстановяване след раждане; телевизионния, театралния и модния бранш. Професията ще позволи на лицата да дават компетентни препоръки и да консултират клиента, как да се грижи за кожата си в домашни условия. Всички трудови дейности ще се извършват в съответствие с изискванията на нормативните документи за работа с козметични препарати в обекти с обществено предназначение. Дейността ще бъде изпълнена от кандидата – ЦПО към ЕТ „Мерикал-7 – Лиляна Кънчева“ с Лицензия № 200312120 / 17.12.2003 към НАПОО, който ще осигури преподавателски състав и ще контролира учебния процес до финалното му завършване и издаване на Свидетелства за придобита втора степен на професионална квалификация. 0.00 15 752.31
Осигуряване на наставници от работодателя за новонаети лица: Дейността има за цел оказване на професионална подкрепа на новоназначените лица в реална работна среда, особено в първите месеци от назначаването им на постоянен трудов договор към социалното предприятие. Предвижда се по проектната дейност да се назначат 2 лица със съответните компетенции и професионален опит в козметиката, които да съпътстват представителите на социално уязвимата група в организиране на работните процеси, справяне със задължения и отговорности и последователно встъпване в заемата длъжност. Наставниците ще бъдат назначени на трудов договор за период от 6 месеца и всеки от тях ще отговаря за адаптирането на до три лица, представители на целевата група. Преди заемането им на длъжност Наставник, ръководството ще проведе встъпително обучение с цел запознаване на лицата с целите и очакваните резултати, ще запознае лицата и ще разпредели новоназначените лица, прикрепяйки ги към своя наставник. За назначените наставници е от изключителна важност за познават лицата, техните нужди, специфики и мотивация за работа с оглед формиране на индивидуално отношение към всеки един наставляван. Наставникът ще има следните задължения – да участва в разработването и актуализирането на програма по практическо менториране в реална работна среда; да запознава всеки новоназначен с вътрешните правила на предприятието за работа и провежда инструктажи по правилата за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд съгласно Наредба № РД-07-2 от 2009 г. за условията и реда за провеждането на периодично обучение и инструктаж на работниците и служителите по правилата за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд (ДВ, бр. 102 от 2009 г.); да подпомага адаптацията на всеки обучаван в работната среда; да организира работното място за всеки обучаван с необходимата техническа и технологична документация, инструменти, машини, уреди, съоръжения и материали за безопасното изпълнение на практическото въвеждане. Наставниците ще има за задача да демонстрират отделни елементи от процеса на работа и да поставят производствени или практически задачи за изпълнение. Те ще контролират, също така изпълнението на поставените задачи, ще дават практически съвети по време на работа и още ценяват текущо качеството на изпълнението. Именно чрез наставничеството ще се получава обратната връзка с ръководството на социалното предприятие за изпълнението на възложените задачи и най-вече, за постигнатия напредък от новоназначените лица. 0.00 4 945.01
Оборудване на новосъздадените работни места в социалното предприятие: С дейността се цели обезпечаване на създадените нови работни места в социалното предприятие с достатъчен набор от пособия, материали и консумативи, козметична техника и инвентар за подпомагане стартирането на дейността и трудовия процес на новоназначените лица. Създаването на екип от козметици изисква боравенето с качествена и надеждна техника, набор от инструменти, инвентар, козметика и различни средства, необходими за обслужването на клиенти. За да се обособи отделно работно място за всяко лице от целевата група ще се закупи подходящо обзавеждане, според наетото или обособено помещение с достатъчно място за излагане на мостри, козметични продукти, места за съхранение и дезинфекция, шкафове за съхранение на инструменти и препарати, козметични препарати, отговарящи на нормативните изисквания за безвредност и същевременно с достатъчно пространство за работа. За работните места на козметиците ще се закупят: козметична апаратура с ултразвук, лифтинг, ултразвук, стерилизатор, четков пилинг, професионален козметичен комбайн, йонофреза, дарсонвал, апаратура за кола маска, кушетка, лампа с лупа, озонатор, козметични мебели – стол, количка, завеса, стерилизатор за инструментите, работни маси, електрическа пила, фрезер, маса с етажерки, аксесоари, подвижна козметична количка, столове за посетители и работен ергономичен стол за всеки козметик; UV/ LED лампи, инструменти за работа, дезинфектанти, лакове и други материали и консумативи за поддържане хигиената на ръцете. Доставеното оборудване, обзавеждане и пособия за работния процес ще осигурят надеждност в предлаганите козметични услуги за потенциални клиенти, ще улеснят поддържането на качество на работния процес, а и удовлетвореност от ползването им. Допълнително, за обезпечаване на дейността на социалното предприятие и предлаганите козметични услуги ще се осигурят материали и консумативи за поддържне на хигиена на работното място и спазване на изискванията за здраве и безопасност. Оборудването, обзавеждането, инвентарът, материалите и консумативите ще бъдат доставени в наето и поддържано за целта помещение с достатъчно място за обособяване на отделни работни места. 0.00 31 283.84
Подкрепа за осигуряване на заетост за период до 12 месеца: Дейността има за основна цел постигането на Целта на процедурата за създаване на работни места за представители от уязвимите социални групи с ниска конкурентоспособност на пазара на труда. В град като Търговище, където икономическата активност на населението ежегодно намалява, се търсят методи и политики за разкриване на нови работни места. Лицата от уязвимите социални групи – безработни младежи до 29 г. и над 54 г. са най-необлагодетелствани и се оказват пред бариери при намирането на подходяща работа. Същевременно все повече се разраства и развива разнообразната палитра от козметични услуги, а когато са предложени и в допустими ценови гами, то гаранцията за тяхното развитие е в положителни параметри. Чрез новосъздадено социално предприятие към ЕТ „Мерикал-7“ ще се сформира млад екип от козметици, които след достатъчно встъпителен и обучителен период, ще подпомагат успешно развитието на социалното предприятие в района. Ще се организира качествен подбор на желаещи и ще се предприемат дейности по набирането им от уязвимата социална група – безработни младежи до 29 г., които да вземат участие в проекта и да бъдат назначени на трудово правоотношение с възможност за трайна заетост. Ще се подаде заявка към Дирекция Бюро по труда, като предварително ще се посочат минималните изискванията за заеманата длъжност. Ще се обхванат 6 представители от целевата група. Осигурявайки гъвкавост, водещата организация ще назначи общо 6 лица на 8-часов работен ден на длъжност: Козметик НКПД 51412004 – длъжността изисква качествено посрещане и обслужване на клиентите по отношение на козметични терапии и услуги, проследяване реда на записване и водене на график по часове, организиране предварителен консулт/ диагностика и анализ на подходящите козметични процедури според типа кожа, алергии и потребности. Новоназначените козметици ще носят отговорност за правилното използване на техника, оборудване и работни инструменти, както и ще отговарят за ежедневната дезинфекция и хигиена на работното място. Ще следят за изправността на ел уредите, както и за наличието на достатъчно консумативи като организира заявки за тяхното набавяне и съхранение. Ще отговарят за проследяване срока на годност на козметичните продукти и ще обозначават съответните, според изискванията на РЗИ. В социалното предприятие ще се създаде организационен контрол за спазване на личната хигиена и ще се предоставят работно облекло и предпазни средства. Новоназначените козметици ще участат в промоционални кампании за популяризиране дейносттана социалното предприятие „Ателие за красота“, ще съдействат за привличане на клиенти с ясната концепция за социален ефект от тяхното назначаване на постоянна работа. Длъжността, а и професията „Козметика“ са привлекателни, атрактивни особено за младежите до 29 г., които ще сътрудничат за внедряване на нови технологии и техники на работа, поради напредничевостта с информационните средства. За безработните над 54 г. работното място ще осигури спокойна работна среда сред млад екип, възможност за по-добра професионална реализация, а от там и доходност. Новоназначените козметици ще бъдат подкрепяни и наблюдавани, обучавани от сформиран функционален екип от административен отдел на социалното предприятие, състоящ се от ръководител и икономист. Ръководителят ще менаджира дейността на социалното предприятие в рамките на 8 часов трудов договор, ще подсигурява условия, ще взема решения за стартиране на отделни поддейности, инициативи, промоционални сесии, ще разработва методики и вътрешни правила за осигуряване на достатъчно клиенти, така че стартът на дейността да е успешен, ще договаря условия за доставки, ще назначава и ще разпределя задължения и отговорности. Назначеният на непълен работен ден икономист ще поддържа данъчно и социалното отчитане на дейността, връзките с институции и агенции, с оглед нормативната уредба на страната, ще съблюдава изискванията по назначаване на персонал, поддържането на офиса и материалната обезпеченост. 0.00 57 512.27

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).