РАЗРАБОТВАНЕ И ВЪВЕЖДАНЕ НА СЪВМЕСТНИ УЧЕБНИ ПРОГРАМИ МЕЖДУ ЮГОЗАПАДЕН УНИВЕРСИТЕТ „НЕОФИТ РИЛСКИ“, НВУ „ВАСИЛ ЛЕВСКИ“ И СУ „СВ. КЛИМЕНТ ОХРИДСКИ“, С ИЗДАВАНЕ НА ОБЩИ ДИПЛОМИ, КАКТО И РАЗРАБОТВАНЕ И ВЪВЕЖДАНЕ НА СЪВМЕСТНИ УЧЕБНИ ПРОГРАМИ С АСОЦИИРАНИТЕ ПАРТНЬОРИ (1.1 и 1.2): Дейността е насочена към разработването и въвеждането на 7 нови съвместни учебни програми на български език между партниращите организации ЮЗУ „Неофит Рилски“, НВУ „Васил Левски“ и СУ „Св. Климент Охридски“. Предвижда се новите програми да бъдат „хибридни“, обхващайки общо три професионални направления 5.3 Комуникационна и компютърна техника, 4.4 Науки за земята и 3.7 Администрация и управление.
В допълнение, съвместно с асоциираните партньори, 5 от програмите ще бъдат разработени и на английски език.
Описание на новите програми:
• ТЕХНОЛОГИЧНО ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВО – МАГИСТЪРСКА ПРОГРАМА (МП) – направления 5.3 и 3.7
Специалността ще бъде ориентирана към подготовка на специалисти, способни да организират, осъществяват и управляват предприемаческа дейност в малките, средните и големите предприятия в областта на технологиите и иновациите. Това е “хибридна” специалност, която ще съчетава модерното инженерно образование, с акцент върху технологиите, със задълбочени и комплексни познания в областта на икономиката, предприемачеството и управлението на фирмата.
• КОРПОРАТИВНА СИГУРНОСТ – МП – направления 5.3 и 3.7
Специалността ще бъде ориентирана към подготовка на специалисти, способни да организират, осъществяват и управляват дейности, свързани със сигурността в организации от различни сфери. Тя е интердисциплинарна специалност, която съчетава знания в управленски, психологически и правен аспект със знания, свързани с осигуряване на сигурността в организациите.
• СОЦИАЛНА ЛОГИСТИКА – МП – направления 5.3 и 3.7
Програмата има за цел да задоволи нарастващите потребности на обществото, публичната сфера и бизнеса от високо квалифицирани специалисти от областта на логистиката. Обучението ще бъде насочено към подготовката на специалисти с компетентности в областта на логистиката и публичната и социалната сфера, работещи в активно променяща се среда, и способни да интегрират традиционни и иновативни функции и аспекти на логистиката с потребностите на обществото.
• АУТСОРСИНГ И КИБЕРСИГУРНОСТ – МП – направления 5.3 и 3.7
Програмата ще е с основен акцент върху нуждите на бизнеса от квалифицирани специалисти в областта на инженерните и компютърни науки, по-специално в киберсигурността. Учебната програма ще бъде в съответствие с настоящите тенденции за необходимостта от квалифицирани специалисти, способни да реализират самостоятелност и отговорност на своите знания, умения, лични и професионални компетентности в областта на информационната сигурност.
• ГЕОПРОСТРАНСТВЕНО РАЗУЗНАВАНЕ И АНАЛИЗИ – МП-направления 5.3 и 4.4
Програмата ще бъде единствена в Източна Европа. Специалистите по геопространствено разузнаване използват редица инструменти и ресурси, за да идентифицират и оценят информацията за физическото местоположение, неговите характеристики и свързаната с тях човешка дейност. Тази информация позволява на лидерите да вземат информирани критични решения. Геопространственото разузнаване влияе на политически, военни, дипломатически, екологични и операции за възстановяване при бедствия на всяко ниво на управление.
• МЕНИДЖМЪНТ И ИКОНОМИКА НА ОКОЛНАТА СРЕДА – МП –направления 5.3 и 4.4
Единствената на Балканския полуостров МП по мениджмънт и икономика на околната среда ще развива умения, необходими на днешните екологични мениджъри, политици, консултанти и учени за справяне с проблемите на околната среда на местно, регионално и глобално ниво.
• РЕГИОНАЛЕН МЕНИДЖМЪНТ И ГРАДСКА ИКОНОМИКА–МП – направления 5.3 и 4.4
Единствената по рода си в Югоизточна Европа МП Регионален мениджмънт и градска икономика ще е свързана с изследване на социално-икономически проблеми с регионални или пространствени измерения посредством различни комбинации от аналитични и емпирични изследователски методи. Програмата ще предоставя задълбочени знания и умения по пространствена, междурегионална и теория на местоположението в контекста на икономическите, социалните и политическите системи. |
193 280.00
|
233 318.11
|
РАЗРАБОТВАНЕ И ВЪВЕЖДАНЕ НА ПРОГРАМИ С ДИГИТАЛНО ОБРАЗОВАТЕЛНО СЪДЪРЖАНИЕ, ВКЛ. ЗА ДИСТАНЦИОННО ОБУЧЕНИЕ (1.3): Дигитализацията на висшето образование е от съществено значение за изграждането на цифрова екосистема, която да се подобри и подпомогне взаимодействието между студенти и преподаватели. Дигиталната екосистема ще позволи на организации-партньори да съсредоточат енергията си върху улесняване на работата за всички участници в образователния процес, включително и предоставяне на редица нови образователните модели. Програмите с дигитално образователно съдържание, вкл. за дистанционно обучение, ще подобрят ефективността на учебния процес в системата на висшето образование.
В рамките на дейността се предвижда разработването и въвеждането на 7 програми с дигитално образователно съдържание, вкл. за дистанционно обучение в направления 5.3 Комуникационна и компютърна техника, 4.4 Науки за земята и 3.7 Администрация и управление:
• Технологично предприемачество, магистърска програма
Обучението в магистърската програма ще осигури високоефективно и продуктивно интегриране на междуобластно и междунаучно ниво на нагласи, знания, умения и отношения у студентите от областта на социалните, икономическите и техническите науки.
• Корпоративна сигурност, магистърска програма
Обучението в дигиталната програма ще бъде насочено към усвояване на знания и умения по управление и организация на корпоративната сигурност, интелектуална собственост, национална, икономическа и социална сигурност, международна сигурност, нелоялна конкуренция, управление на риска, информационна сигурност, правни аспекти на корпоративната сигурност и други.
• Социална логистика, магистърска програма
Дигиталната програма ще бъде насочена към усвояване на знания и умения по логистичен мениджмънт, корпоративна социална отговорност, социалната логистика в публичния сектор, финансовия мениджмънт в социалната логистика, социално ориентираната бизнес логистика, управлението на риска в логистиката, моделирането на логистична система, логистиката при управление на кризи и други.
• Аутсорсинг и киберсигурност – магистърска програма
Дистанционната програма ще осигури на обучаемите на знания, умения, компетенции, които да им позволят да ръководят и управляват екипи за планирането на киберзащитата на комуникационни и информационни системи, анализиране на възможните рискове, използване на необходимите защитни средства, реакция след евентуални пробиви и усъвършенстване на текущата информационна сигурност.
• Геопространствено разузнаване и анализи – магистърска програма
Изучаването на геопространственото разузнаване в рамките на дигиталната програма ще обедини статистическите и аналитичните умения на студентите с география, история на разузнаването и ГИС технология. Успехът в програмата ще изисква разбиране на математическа вероятност и статистика, география, ГИС и политически науки.
• Мениджмънт и икономика на околната среда - магистърска програма
Дигиталното съдържание на програмата ще разглежда широк кръг от въпроси, като загубата на биологично разнообразие, устойчивото икономическо развитие и формирането на международни екологични споразумения, приложните инструменти на икономиката на околната среда, които имат значение за вземащите решения при справяне с предизвикателствата в областта на околната среда. Програмата ще научи студентите да прилагат икономически и управленски концепции и количествени методи за анализ и оценка на широк спектър от екологични проблеми и политики.
• Регионален мениджмънт и градска икономика – магистърска програма
Дигиталната програма ще е свързана с изследване на социално-икономически проблеми с регионални или пространствени измерения посредством различни комбинации от аналитични и емпирични изследователски методи. |
256 388.00
|
366 908.73
|
РАЗРАБОТВАНЕ И ВНЕДРЯВАНЕ НА ДИГИТАЛНО ОБРАЗОВАТЕЛНО СЪДЪРЖАНИЕ, ЕЛЕКТРОННИ РЕСУРСИ И ОБЛАЧНИ ТЕХНОЛОГИИ В ОБРАЗОВАТЕЛНИЯ ПРОЦЕС (1.4 и 1.5): Дейността е насочена към създаване на дигитална среда, осигуряваща непрекъсната интелектуална стимулация и възможности за електронно дистанционно обучение. В рамките на дейността ще се разработи и приложи дигитално образователно съдържание, електронни ресурси и облачни технологии за целите на въвеждането на разработените в рамките на проекта нови учебни програми с дигитално образователно съдържание и за дистанционно обучение.
Разработването и внедряването на дигиталното учебно съдържание ще се извърши от висококвалифиран екип от преподаватели от страна на ЮЗУ „Неофит Рилски“, НВУ „Васил Левски“ и СУ „Св. Климент Охридски“, който ще създаде електронните учебни ресурси за новите магистърски програми и ще ги интегрира в облачните и електронни платформи, които ще се изградят в рамките на проекта.
В рамките на дейността се предвижда разработването и внедряването на електронно учебно съдържание за 7 програми в направленията 5.3 Комуникационна и компютърна техника, 4.4 Науки за земята и 3.7 Администрация и управление: Технологично предприемачество, Корпоративна сигурност, Социална логистика, Аутсорсинг и киберсигурност, Геопространствено разузнаване и анализи, Мениджмънт и икономика на околната среда, Регионален мениджмънт и градска икономика.
Разработеното съдържание ще включва следните електронни елементи:
- Дигитално Учебно съдържание по всяка тема – това ще включва лекции по всяко едно занятие, които ще бъдат преработени по стандарт SCORM, практически казуси, интерактивни презентации, видеа, мултимедия, онлайн викторини и др.;
- Дигитален Учебник по дисциплината – изработен на електронен носител. Всяка глава/тема ще включва въведение, съдържателна част, изброени ключови думи и понятия, въпроси за самоподготовка на обучаемите, които да акцентират върху основните моменти на главата/темата, списък на използваната/препоръчителната литература, приложения и кратко представяне на автора.
|
182 485.00
|
0.00
|
ЗАКУПУВАНЕ НА СОФТУЕР И/ИЛИ ИКТ ОБОРУДВАНЕ, НЕОБХОДИМИ ЗА РАЗРАБОТВАНЕ И ВЪВЕЖДАНЕ НА ДИГИТАЛНО ОБРАЗОВАТЕЛНО СЪДЪРЖАНИЕ И ПРОГРАМИ И ЗА ВНЕДРЯВАНЕТО НА ОБЛАЧНИ ТЕХНОЛОГИИ В ОБРАЗОВАТЕЛНИЯ ПРОЦЕС В ЮЗУ „НЕОФИТ РИЛСКИ“, НВУ „ВАСИЛ ЛЕВСКИ“ И СУ „СВ. КЛИМЕНТ ОХРИДСКИ‘‘ (1.6): Дейността е насочена към закупуването на софтуер и оборудване, необходими за разработването и въвеждането на дигитално образователно съдържание и дистанционни програми по настоящия проект.
В ЮЗУ „Неофит Рилски“ и НВУ „Васил Левски“ ще бъдат реализирани следните под-дейности:
1. ИЗГРАЖДАНЕ НА ДИГИТАЛНИ ЦЕНТРОВЕ
За НВУ „В. Левски“ : Необходимо е да се придобие ИКТ за дигитализиране на библиотечния фонд в университета. Дигитализацията на обекти от фондовете на библиотеката (книги, каталози, албуми и други) осигурява тяхното съхранение, запазване и възможност за последващо предоставяне в мрежова среда за използване в електронен вид от студенти, преподаватели, изследователи и други лица. За дигитализиране на библиотечния фонд е необходимо придобиване на дигитален център със съответния софтуер библиотеките на НВУ „В. Левски“.....Поради изчерпване на броя на максимално допустимите символи за полето пълният текст на дейността може да бъде видян в писмо с изх. № 0404-3/23.03.2022 на РУО, прикачено в раздел 14.
2. ЗАКУПУВАНЕ НА СОФТУЕР ЗА ДИГИТАЛНИ ЦЕНТРОВЕ
За НВУ „В. Левски“: Софтуерът за дигиталните центрове осигурява пълна функционалност на библиотеките, като използва модули на библиотечна система с цялостна функционалност на дейностите по обработка и отчетност на библиотечните фондове и предоставя широк набор от онлайн услуги за студентите.
Чрез включените модули се предоставя възможност за постигане на бързи резултати в работата на служителите в библиотеката и съвременно обслужване на читателите. Интегрираната библиотечна система ще включва 5 (пет модула): Електронен каталог книги, Управление на дигитално съдържание, Регистрация и обслужване на читатели, .....Поради изчерпване на броя на максимално допустимите символи за полето пълният текст на дейността може да бъде видян в писмо с изх. № 0404-3/23.03.2022 на РУО, прикачено в раздел 14.
3. ИЗГРАЖДАНЕ НА ЦЕНТЪР ЗА ON-LINE ВИДЕООБУЧЕНИЕ
Центърът дава възможност за аудио и видео връзка между студента и преподавателя, използване на виртуална бяла дъска, възпроизвеждане на аудио и видео файлове към уроците, както и опция за чат и споделяне на файлове между участниците.
В допълнение, само за водещия партньор по проекта ЮЗУ „Неофит Рилски“ е предвидено центровете да позволяват създаване на собствено дигитално видео образователно съдържание, като лекции, презентации, дискусии, упражнения и др. и съответно тяхната видео обработка и монтаж, както и закупуването на софтуер за центровете за on-line видео обучение, с което да се осъществяват описаните дейности.
За нуждите на СУ „Св. Климент Охридски“ ще бъде рализирано:
1. ИЗГРАЖДАНЕ НА ОБЛАЧНО-БАЗИРАНА ПЛАТФОРМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ОБУЧЕНИЕТО
Платформата ще позволява да се използват и споделят много одобрени ресурси с други преподаватели в световен мащаб и ще поддържа и смесено обучение.
На разположение на преподавателите ще има удобства за видеолекции с добро качество, ползващи се с предимствата на виртуалната класна стая. Вградените инструменти за създаване на курсове ще помагат при създаването на учебен курс и съдържание. За студентите платформата ще предлага интуитивно пространство за дискусии, където те да могат да общуват със своите преподаватели и състуденти.
2. СЪЗДАВАНЕ НА МОБИЛНО ПРИЛОЖЕНИЕ ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ОБРАЗОВАТЕЛНИЯ ПРОЦЕС
Мобилното приложение ще бъде специално създадено за целите на СУ „Св. Климент Охридски“ по модела на най-реномираните университети в световен мащаб, както и ще опрости придобиването на информация от студентите и преподавателите, която е необходима за осъществяването на ефективен образователен процес.
В приложението ще се съдържат данни за: учебна програма, изпити, оценки, новини и събития, кариерен център, библиотека, факултетен студентски съвет, резервиране на зали, функционалност за запазване на час с възможност да се задават въпроси към преподавателите и те да отговарят в реално време. |
1 105 216.00
|
1 029 483.60
|
ОБУЧЕНИЯ НА ПРЕПОДАВАТЕЛИТЕ ОТ ЮЗУ „НЕОФИТ РИЛСКИ“, НВУ ''ВАСИЛ ЛЕВСКИ'' И СУ ''СВ. КЛИМЕНТ ОХРИДСКИ'' В БЪЛГАРИЯ (2.1): Дейността предвижда обучения за преподавателите от ЮЗУ „Н. Рилски“, НВУ ''В.Левски'' и СУ ''Св.Климент Охридски'' с цел придобиване и усъвършенстване на чуждоезикови умения, в т.ч. професионална терминология и придобиване и усъвършенстване на дигитални умения, вкл. използване на ИКТ-базирани иновационни образователни технологии.
Обученията по чужд език ще спомогнат за включването на по-голям брой преподаватели в краткосрочни специализации в асоциираните партньори, както и в изходящите мобилности с цел обучение, преподаване и научноизследователска дейност. Уменията по чужд език са от голямо значение за процеса на разработване на съвместни учебни програми с асоциираните партньори. За да бъдат по-гъвкави в методите си на преподаване и предвид нуждата от смесени форми на обучение – присъствена и онлайн, в проекта са предвидени обучения, както за повишаване на дигиталните умения, така и за работа с уеб-базирани образователни технологии. Те ще допринесат за повишаване на оценката на двете ВУ в област „Дигитална трансформация и способност“ на инструмента HEInnovate.
За преподавателите на ЮЗУ „Н. Рилски са предвидени следните обучения:
1. ЕЗИКОВИ КУРСОВЕ
- Базисен курс по английски език I-во ниво (продължаващо -160 ч)
- Базисен курс по английски език II-ро ниво (продължаващо-80 ч)
- Курсове по професионална терминология на английски (интензивно-24 ч).Те ще включват следните модули:
o професионална терминология на английски език в областта на ИКТ
o професионална терминология на английски език в областта на икономическите науки
2. ИНТЕНЗИВНИ ОБУЧЕНИЯ (ПО 24 ЧАСА) ЗА УСЪВЪРШЕНСТВАНЕ НА ДИГИТАЛНИТЕ УМЕНИЯ НА ПРЕПОДАВАТЕЛИТЕ:
o курсове по използване на съвременни дидактически средства
o курсове по подготовка на материали в електронен формат
o курсове по използване на облачни технологии в обучението
o курсове по използване на платформи за асинхронно и синхронно обучение
o курсове по създаване на видеоклипове и учебни филми
За преподавателите в НВУ „В. Левски“ са предвидени следните обучения:
1. ЕЗИКОВИ КУРСОВЕ:
- Базисен курс по английски език I-во ниво (продължаващо -160 ч)
- Базисен курс по английски език II-ро ниво (продължаващо -80 ч)
- Курсове по професионална терминология на английски език (интензивно -24 ч.).Те ще включват следните модули:
o професионална терминология на английски език в областта на ИКТ
o професионална терминология на английски език в областта на икономическите науки
2. ИНТЕНЗИВНИ ОБУЧЕНИЯ (ПО 24 ЧАСА) ЗА УСЪВЪРШЕНСТВАНЕ НА ДИГИТАЛНИТЕ УМЕНИЯ НА ПРЕПОДАВАТЕЛИТЕ:
- курсове по използване на съвременни дидактически средства
- курсове по подготовка на материали в електронен формат
- курсове по използване на облачни технологии в обучението
- курсове по използване на платформи за асинхронно и синхронно обучение
- курсове по създаване на видеоклипове и учебни филми
За преподавателите в СУ „Св. Климент Охридски“ са предвидени следните обучения:
1. ИНТЕНЗИВНИ ОБУЧЕНИЯ (ПО 24 Ч.) ЗА УСЪВЪРШЕНСТВАНЕ НА ДИГИТАЛНИТЕ УМЕНИЯ НА ПРЕПОДАВАТЕЛИТЕ
• курсове по Предприемачество
• курсове по професионална терминология на английски език в областта на информационните и комуникационни технологии в икономическите науки
• курсове по професионална терминология на английски език в областта на икономическите науки
• курсове по използване на съвременни дидактически средства за преподаватели
• курсове по подготовка на материали в електронен формат
• курсове по използване на облачни технологии в обучението
• курсове по използване на платформи за асинхронно и синхронно обучение
• курсове по създаване на видеоклипове и учебни филми
2. ПРОДЪЛЖАВАЩИ ОБУЧЕНИЯ НА ПРЕПОДАВАТЕЛИ С ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ 80 АКАДЕМИЧНИ Ч.
• курс GIS
• курс Регонални изследвания
• курс Екосистемни услуги
3. ПРОДЪЛЖАВАЩИ ОБУЧЕНИЯ НА ПРЕПОДАВАТЕЛИ С ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ 160 АКАДЕМИЧНИ Ч.
• курс GIS
• курс Remote Sensing
Дейността ще се изпълнява от кандидата и партньора – висши училища при условията на режим „не помощ“. |
220 320.00
|
163 800.00
|
ПРОВЕЖДАНЕ НА КРАТКОСРОЧНИ СПЕЦИАЛИЗАЦИИ В АСОЦИИРАНИТЕ ПАРТНЬОРИ (2.2): Дейността предвижда провеждането на краткосрочни специализации на преподаватели на ЮЗУ „Неофит Рилски“, НВУ «Васил Левски» и СУ «Св. Климент Охридски» в асоциираните партньори по проекта – Академията за сухопътни войски "Николае Балческу" в Сибиу, Университет “Спиру Харет” Букурещ и Технически Университет по Строително Инженерство Букурещ -ТУСИБ.
Краткосрочните специализации в асоциираните партньори ще представляват мобилност с цел преподаване на преподаватели от участващите в проекта български висши училища (кандидат и партньори) в чуждестранните асоциирани партньори, които са удостоени с харта за висше образование „Еразъм“.
Предвидените специализации са в областта на киберсигурността, ИКТ логистиката, аутсорсинга, регионалния мениджмънт и опазването на околната среда и технологичното предприемачество и са с продължителност 2 седмици или 1 месец.
В двуседмичните специализации ще се включат 50 преподаватели от ЮЗУ, 30 преподаватели от НВУ и 16 преподаватели от СУ „Климент Охридски“.
В едномесечната специализация ще вземат участие 4 преподаватели от СУ „Климент Охридски“.
Участниците ще бъдат подбрани чрез механизъм за избор на представители на целевите групи. Те ще получат удостоверения или сертификати от асоциираните партньори, при които са проведени специализациите за успешно приключване.
Целта на специализациите е придобиване и усъвършенстване от страна на преподавателите на дидактически знания и умения; чуждоезикови умения, в т.ч. професионална терминология; дигитални умения, включително използване на ИКТ-базирани иновационни образователни технологии и умения за „проблемно базирано“ преподаване.
Това ще даде възможност с помощта на придобитите компетентности, преподавателите да въведат в ежедневната си работа иновативни методи и похвати на преподаване.
Преподавателската дейност в рамките на мобилността ще включва минимум 4 часа преподаване седмично (вкл. съвместно преподаване). Минималният брой на учебните часове за непълна седмица ще бъде пропорционален на продължителността на тази седмица.
За преподавателите от трите ВУ – партньори по проекта, участието в краткосрочни специализации е необходимо и важно, тъй като съвременното образование изисква преподавателите непрекъснато да актуализират и усъвършенстват знанията, уменията, компетентностите си, да се запознават с новости в образованието и в методиката на преподаване на европейско и световно ниво.
Краткосрочните специализации ще доведат до повишаване качеството на работата със студентите и ще мотивират за професионално изпълнение на задачите.
|
449 368.00
|
446 140.00
|
МУЛТИПЛИЦИРАНЕ НА РЕЗУЛТАТИТЕ ОТ ПРОВЕДЕНИТЕ КРАТКОСРОЧНИ СПЕЦИАЛИЗАЦИИ ЧРЕЗ СПОДЕЛЯНЕ НА ПРЕПОДАВАТЕЛИ МЕЖДУ БЪЛГАРСКИТЕ ВИСШИТЕ УЧИЛИЩА, УЧАСТВАЩИ В ПРОЕКТА (2.3): Дейността предвижда обучение на студентите от ВУ кандидат, от преподаватели на партньорите, и обратно с цел мултиплициране на резултатите от предходната дейност 6. В изпълнението на дейността ще бъдат включени единствено преподаватели, които в рамките на проекта са завършили краткосрочна специализация в чужбина (мобилност с цел преподаване) в асоциирания партньор. Дейността ще включва осъществяване на обучения на студенти в университетите партньори по проекта от професионални направления 5.3 Комуникационна и компютърна техника, 4.4 Науки за земята и 3.7 Администрация и управление, включени в проектното предложение. Преподавателската дейност ще представлява еднодневни обучения по 4 часа или няколкодневни обучения с продължителност минимум 4 часа преподаване седмично. Предвижда се прилагането на иновативни методи на преподаване, както и ИКТ-базирани иновационни образователни технологии, усвоени по време на специализациите. Темите ще бъдат свързани с развиването на предприемачески умения у студентите, като ще се използва метода на проблемно-базирано обучение. По този начин студентите ще имат възможността да изучават даден въпрос или тема в контекста на комплексни, многостранни и реални проблеми от реалния живот. За целта ще бъдат осигурени различни източници на информация, насоки и инструкции към студентите, така че те да овладеят знания и да развият умения за самостоятелно анализиране и решаване на проблемно-базирани казуси.
В рамките на дейността е предвидено да вземат участие студентите от всички образователни и квалификационни степени и специалности по професионални направления 5.3 Комуникационна и компютърна техника, 4.4 Науки за земята и 3.7 Администрация и управление, включени в проектното предложение, като с приоритет ще се ползват студентите от новите специалности, разработени в рамките на проекта. |
124 354.80
|
93 135.24
|
КАРИЕРНО КОНСУЛТИРАНЕ И ОРИЕНТИРАНЕ НА СТУДЕНТИ (3.1): Дейността е насочена към подобряване на процеса по кариерно консултиране и ориентиране на студентите, обучаващи се в трите ВУ и е насочена към подкрепа за успешна реализация на пазара на труда, в това число изграждане на лична самооценка, определяне на възможни алтернативи за бъдещо развитие, помощ при съставяне на документи за кандидатстване за работа, насоки за добро представяне на интервю и др.
Водещият партньор по проекта ЮЗУ „Неофит Рилски“ ще изгради и за трите организации-партньори ЕДИННА СИСТЕМА ЗА ПРОСЛЕДЯВАНЕ НА РЕАЛИЗАЦИЯТА НА СТУДЕНТИТЕ, които се обучават в новите учебни програми, разработени в рамките на проекта.
Изграждането и поддържането на система за проследяване на професионалната реализация на реализацията на студенти, завършили съвместните програми, включително в случаите, когато те намират работа в друга държава, ще подпомогне за подобряване качеството на висшето образование, включително да се оцени до каква степен висшето образование отговаря на изискванията на пазара на труда.
Данните от системите ще подпомагат управлението на политиките по образование в трите ВУ, а също и професионално ориентиране на кандидат студентите. Тези информация ще се използва и за оценка на качеството на образователния процес.
Единната система ще предоставя информация за всички съвместни програми (минали, настоящи и планирани) и студентите участващи в тях. Ще предоставят данни за реализацията на участващите студенти.
В рамките на системата ще бъде създаден регистър на бившите възпитаници, както и инструмент за проследяване на тяхната професионална реализация. Системата ще включва механизъм за контакт с бившите възпитаници за подпомагане на обучението в практически аспект – чрез технически средства и контакт с бизнеса. Изградената система ще повиши качеството на университетските дейности за по-добра реализация на студентите в съответствие с критериите в рейтинговата система за висшите училища на МОН.
Дейността включва също така организиране и провеждане на общо 9 КАРИЕРНИ БОРСИ, както следва: 3 кариерни борси в ЮЗУ „Неофит Рилски“, 3 кариерни борси в НВУ „Васил Левски“ и 3 кариерни борси в СУ „Св. Климент Охридски“.
Кариерните борси ще дадат възможност на студентите, които търсят кариерно развитие в областта на технологичното предприемачество, аутсорсинга, киберсигурността, корпоративната сигурност и социалната логистика, да се срещнат с компаниите - лидери в секторите ИТ, комуникации и аутсорсинг и да открият своето ново работно място или възможност за стажантска програма. В рамките на кариерните борси студентите ще се запознаят лично с представителите на компании от различни отрасли и ще разширят професионалните си контакти, пропускайки дългия процес по подбор на персонал.
Целта на дейността е подпомагане на професионалното ориентиране на студентите и изграждането на по-добре съобразено с трудовия пазар качествено образование, което на свой ред ще стимулира растежа, иновациите и конкурентоспособността в икономиката.
Проследяването на професионалната реализация на висшистите има за цел увеличаване на подробните и съпоставими данни за заетостта им и социалните резултати от тяхното образование. Целта е да се помогне на младите хора да направят информиран избор, а на университетите — да подобрят изготвянето на образователните си програми.
|
352 000.00
|
341 040.00
|
СЪЗДАВАНЕ НА МРЕЖИ ОТ КАРИЕРНИ ЦЕНТРОВЕ В ПАРТНИРАЩИТЕ БЪЛГАРСКИ ВИСШИ УЧИЛИЩА (3.2): В рамките на настоящата дейност ще бъдат изградени кариерни центрове на територията на ЮЗУ „Неофит Рилски“, НВУ „Васил Левски“ и Геолого-географския факултет на Софийски университет „Св. Климент Охридски“, които ще бъдат интегрирани в единна информационна мрежа.
Дейността ще обхваща студентите, обучаващи се в професионални направления 5.3 Комуникационна и компютърна техника, 4.4 Науки за земята и 3.7 Администрация и управление и ще се осъществи съвместно от организациите- партньори по проекта.
Кариерните центрове ще бъдат създадени, посредством разработването на уеб-базирана платформа за връзка между работодатели и студенти, която от една страна ще осигури на бизнеса липсващите в момента достатъчно квалифицирани специалисти, а от друга- ще намали безработицата сред младите хора.
Кариерните центрове ще следят движението на пазара на труда посредством разработване и управление на база данни за потенциални работодатели, за конкретни позиции, за стажантски програми, за постоянна работа, за почасова работа, за работа по проекти или по конкретни задания, информация за фирмени представяния и семинари и др. Това ще позволи на работодателите да осъществяват контакт със студентите още по време на следването им, да им предоставят възможност за стаж и в да привлекат най-добрите от тях на постоянна работа. Студентите ще могат да придобият практически умения и компетентности, свързани с работа по реалните проблеми на индустрията и бизнеса.
Мрежата от кариерни центрове на трите ВУ ще предоставя услуги, насочени както към кариерно планиране, свързано с идеите за учене през целия живот, взимане на решения, управление на редица събития и роли, което формира кариерата на студента и подпомага постигането на неговите цели, избор на професия, така и към:
– кариерно обучение, подпомагащо студентите да развиват своето себепознание, да придобият познания за света на заетостта, професиите и възможностите за обучение и да формира у тях нагласи и способности за справяне на съвременния пазар на труда, при взимането на кариерни решения;
– кариерно образование, препращащо към организираното теоретично и практическо обучение, в резултат на което студентите ще развиват знания и умения, необходими за планиране на кариерата, и формират нагласи, готовност за учене през целия живот;
– кариерно консултиране, подкрепящо взимането на информирани решения по отношение развитието на собствената кариера. Темите, които се обхващат по време на процеса, са свързани предимно с избора на професия, обучение, заетост;
– посредничество при предоставяне на кариерна информация – структурирани данни относно образованието, пазара на труда, професиите и връзките помежду им.
Основните цели на мрежата от кариерни центрове към трите университета са предоставянето на ефективни услуги, свързани с кариерното ориентиране и развитие, съдействието за успешна професионална реализация на студентите и завършилите университетите, както и създаване на система за комуникации с възпитаниците на ВУ, която да работи за утвърждаване репутацията на университетите и повишаването на рейтинга им в Рейтинговата система на МОН.
Мрежата от кариерни центрове ще се превърне в един от основните стимули за ефективна комуникация между бизнеса (и неправителствения сектор), трите университета и студентите.
|
350 000.00
|
349 200.00
|
ОРГАНИЗИРАНЕ НА СТУДЕНТСКИ КЛУБОВЕ И ПРОВЕЖДАНЕ НА ДОПЪЛНИТЕЛНИ ОБУЧЕНИЯ ЗА СТУДЕНТИТЕ, НАСОЧЕНИ КЪМ РАЗВИТИЕ НА ПРЕДПРИЕМАЧЕСКИ УМЕНИЯ, ПРЕЗЕНТАЦИОННИ УМЕНИЯ И ДИГИТАЛНА КРЕАТИВНОСТ (3.3.): В рамките на настоящата дейност, организации- партньори по проекта предвиждат формиране на студентски клубове на територията на трите висши училища, посредством които да бъдат организирани и проведени разнообразни уъркшопи, дискусии, ролеви игри и други с цел разработване на лични професионални планове за реализация, усвояване на уменията, необходими в процеса за търсене на работа, умения за дебатиране, работа в екип, решаване на конфликти и реални проблеми, изпълнение на практически задачи, представяне на информация пред аудитория и други, което да подпомогне студентите за адекватна реализация на пазара на труда.
Всяка от организациите-партньори ще организира по три студентски клуба, с различна тематична насоченост. В рамките на клубовете ще бъдат проведени допълнителни обучения на студенти за развитие на техните предприемачески умения, презентационни умения и дигитална креативност, с продължителност 40 часа за всяко обучение.
ЗА СТУДЕНТИТЕ В ЮЗУ „НЕОФИТ РИЛСКИ“ СА ПРЕДВИДЕНИ:
- Обучения за предприемачески умения (40 часа; брой обучаеми - 300 студенти; място на провеждане – ЮЗУ „Неофит Рилски“, гр. Благоевград)
Обученията по предприемачески умения ще спомогнат за повишаване на оценката на университета в инструмента HEInnovate по отношение на област „Предприемаческо преподаване и обучение“.
- Обучение за презентационни умения (40 часа; брой обучаеми - 300 студенти; място на провеждане – ЮЗУ „Неофит Рилски“, гр. Благоевград)
- Обучение за умения за дигитална креативност -(40 часа; брой обучаеми - 300 студенти; място на провеждане – ЮЗУ „Неофит Рилски“, гр. Благоевград)
ЗА СТУДЕНТИТЕ В НВУ „ВАСИЛ ЛЕВСКИ“ СА ПРЕДВИДЕНИ:
- Обучения за предприемачески умения (40 часа; брой групи – 7; брой обучаеми в група – 10; място на провеждане –НВУ „В. Левски“
Обученията по предприемачески умения ще спомогнат за повишаване на оценката на университета в инструмента HEInnovate по отношение на област „Предприемаческо преподаване и обучение“.
- Обучение за презентационни умения (40 часа; брой групи – 7; брой обучаеми в група – 10; място на провеждане –НВУ „В. Левски“
- Обучение за умения за дигитална креативност (40 часа; брой групи – 7; брой обучаеми в група – 10; място на провеждане –НВУ „В. Левски“.
ЗА СТУДЕНТИТЕ В СУ „СВ. КЛИМЕНТ ОХРИДСКИ“ СА ПРЕДВИДЕНИ:
- Обучения за предприемачески умения (40 часа; брой обучаеми - 90 студенти; място на провеждане – СУ „Св. Климент Охридски“)
Обученията по предприемачески умения ще спомогнат за повишаване на оценката на университета в инструмента HEInnovate по отношение на област „Предприемаческо преподаване и обучение“.
- Обучение за презентационни умения (40 часа; брой обучаеми - 90 студенти; място на провеждане – СУ „Св. Климент Охридски“)
- Обучение за умения за дигитална креативност -(40 часа; брой обучаеми - 90 студенти; място на провеждане – гр. София)
- Обучителен курс по Географски информационни системи – 40 часа; брой обучаеми - 90 студенти; място на провеждане- СУ „Св. Климент Охридски“);
- Обучителен курс по Remote Sensing - 40 часа; брой обучаеми - 90 студенти; място на провеждане - СУ „Св. Климент Охридски“).
|
93 600.00
|
82 800.00
|
РАЗВИТИЕ НА МЕКИ УМЕНИЯ У СТУДЕНТИТЕ, ЧРЕЗ ОРГАНИЗИРАНЕ НА ДОПЪЛНИТЕЛНИ СТУДЕНТСКИ ОБУЧЕНИЯ, ПРОВЕЖДАНЕ НА КАРИЕРНИТЕ АКСЕЛЕРАТОРИ И СТУДЕНТСКИ СЪСТЕЗАНИЯ (3.4.): Настоящата дейност е насочена към създаване на уменията на студентите за намиране на работа, в т.ч. умения за дебатиране, работа в екип, решаване на реални проблеми, изпълнение на практически задачи, представяне на информация пред аудитория и др., посредством организиране на различни събития за студентите от целевата група от включените в проекта направления 5.3 Комуникационна и компютърна техника, 4.4 Науки за земята и 3.7 Администрация и управление.
В рамките на дейността се предвижда се да бъдат организирани 3 еднодневни кариерни акселератора в ЮЗУ „Неофит Рилски“, 3 в НВУ „Васил Левски“ и 3 в СУ “Св. Климент Охридски“, в които ще вземат участие общо 360 студенти (по 40 студенти във всеки един от акселераторите).
Посредством провеждането на кариерните акселератори студентите ще се научат как да анализират силните си страни, да напишат впечатляваща автобиография и да създадат открояващ се профил в LinkedIn; да разработят план на мечтаната кариера; да изберат подходящата за квалификацията си работа и да се подготвят за интервю.
Ще имат възможност да направят „пробни“ интервюта с представители на различни компании и при добро представяне да получат директно предложение за работа. Общо участващи студенти – 360.
Като резултат на обученията, проведени в рамките на дейност 10 от настоящия проект, организациите-партньори ще организират и проведат състезания за студентски бизнес идеи. ЮЗУ „Неофит Рилски“ ще организира и проведе общо шест състезания, НВУ „Васил Левски“- 3 и СУ „Св. Климент Охридски“-3, в рамките на които студентите ще имат възможност да демонстрират придобитите знания и умения по време на обученията по предприемачество, презентационни умения, дигитална креативност и ГИС. Състезанията ще се проведат във формат за малки екипи от по 5 човека, в които студентите ще работят върху своя бизнес идея, като през последния ден ще трябва да я презентират пред компетентно жури от представители на работодатели от региона. Идеите ще бъдат оценявани и класирани по критерии като иновативност, практическа приложимост, презентация, потенциал за доразвиване и превръщане в пазарен продукт.
Организациите-партньори предвиждат провеждане и на 1 допълнително тридневно обучение за студентите във всяко от ВУ, насочено към повишаване на уменията и квалификацията на студентите на тема „Създаване на иновации, защита на интелектуалната собственост и на трансфер на технологии в партньорство с бизнеса“.
Целта на обучението е студентите да изградят умения за провеждане на научни изследвания, създаване на иновации и осъществяване на технологичният им трансфер за пазарна реализация. Също така ще развият компетенции как да превърнат създадените иновации във възможности за партньорства с бизнеса, как да създадат нови високотехнологични предприятия и как успешно да развият предприемаческия си потенциал.
Обучението ще включва следните модули:
Модул 1 - Трансфер на технологии – същност, характеристики
Модул 2 – Страни, функции и цикъл на технологичния трансфер
Модул 3 - Дифузия на иновациите
Модул 4 - Търговски и нетърговски трансфер на технологии
Модул 5- Проектен цикъл и управление на иновативни проекти
Модул 6 - Партньорство с бизнеса
Модул 7 – Интелектуална собственост- същност и защита
Дейността предвижда и провеждането на 3 събития под наслов Hack the Earth, които ще представляват мащабни международни форуми, включващи конференции, хакатони, дискусии, кръгли маси и изложения. Всяко ще бъде с продължителност 7 дни и ще включва 300 студенти.
На събитията ще бъдат поканени учени от българската и международната научни общности. Целта на събитията е да дадат на студентите възможността да се запознаят с най-новите технологии за наблюдения на Земята и под менторството на експертите да достигнат до нови технологични решения - идеи, продукти и услуги.
Панелите на Хакатоните ще бъдат, както следва–1. Създаване на "Умни" градове; 2. Мониторинг на Черноморския регион; 3.Електронно управление чрез геопространствени данни и изкуствен интелект. |
584 760.00
|
505 378.80
|
ИЗХОДЯЩА МОБИЛНОСТ НА СТУДЕНТИ, ДОКТОРАНТИ, ПОСТДОКТОРАНТИ, СПЕЦИАЛИЗАНТИ, МЛАДИ УЧЕНИ, ИЗСЛЕДОВАТЕЛИ И УЧЕНИ, В Т.Ч. МОБИЛНОСТ ЗА ОБУЧЕНИЕ И МОБИЛНОСТ ЗА НАУЧНОИЗСЛЕДОВАТЕЛСКА ДЕЙНОСТ (3.5): Настоящата дейност предвижда провеждането на изходяща мобилност на студенти, докторанти, постдокторанти, специализанти, млади учени, изследователи и учени от трите висши училища-партньори, която се основава на база механизма за избор на представителите на целевите групи за включването им в проекта, подробно описан в секция 11 на формуляра за кандидатстване.
С оглед спецификата на потребностите на целевите групи, изходящата мобилност е обособена в 2 групи според нуждите на допустимите участници:
А. Мобилност за обучение на студенти и докторанти;
Б. Мобилност за обучение, преподаване и научноизследователска дейност на постдокторанти, специализанти, млади учени, изследователи и учени.
А. ИЗХОДЯЩА МОБИЛНОСТ ЗА ОБУЧЕНИЕ НА СТУДЕНТИ И ДОКТОРАНТИ
Предвидено е да бъде осъществена при румънските асоциирани партньори по проекта – Академията за сухопътни войски "Николае Балческу" в Сибиу,“Спиру Харет” Букурещ и Технически Университет по Строително Инженерство Букурещ -ТУСИБ, които са удостоени с харта за висше образование „Еразъм“. Академията на сухопътните войски "Николае Балческу" е център за върхови постижения в областта на образованието и научните изследвания с три основни факултета– Военно управление, Военни науки, Икономически и административни науки. Техническият Университет по Строително Инженерство Букурещ е регионален център за постижения в образованието и научните изследвания в областта на строителството и допринася за консолидирането на ролята на строителното инженерство в обществото на бъдещето, а “Спиру Харет” Букурещ е най-големият и модерен частен университет в Румъния
По време на мобилността, студентите и докторантите ще провеждат голяма част от обучителната си дейност в основните факултети на асоциираните партньори. Докторантите ще могат да правят различни изследвания, да събират и анализират различни данни и информация, да ползват неограничения библиотечен потенциал на румънските университети, с което да обогатят своите дисертационни трудове и научни разработки.
Студентите от ЮЗУ „Неофит Рилски“ и НВУ „Васил Левски“ ще участват в 4-месечна мобилност, а студентите и докторантите от СУ „Св. Климент Охридски“ ще участват в 3-месечна мобилност, като кредитите, придобити в резултат от тях, ще бъдат признати и от кандидата и от партньорите по проекта.
За ЮЗУ в 4-месечна изходяща мобилност ще участват 50 студенти.
За НВУ в 4-месечна изходяща мобилност ще участват 15 студенти.
За СУ в 3-месечна изходяща мобилност ще участват 20 студенти и 5 докторанти.
Периодът на обучение в чужбина ще бъде част от учебната програма на студентите за придобиване на образователно-квалификационна степен. Изходящата мобилност за обучение е планирано да се отнася до всяка тематична област или академична дисциплина от учебната програма на студента/докторанта.
ИЗХОДЯЩА МОБИЛНОСТ ЗА ОБУЧЕНИЕ, ПРЕПОДАВАНЕ И НАУЧНОИЗСЛЕДОВАТЕЛСКА ДЕЙНОСТ НА ПОСТДОКТОРАНТИ, СПЕЦИАЛИЗАНТИ, МЛАДИ УЧЕНИ, ИЗСЛЕДОВАТЕЛИ И УЧЕНИ.
Изходящата мобилност за обучение, преподаване и научноизследователска дейност на постдокторанти, специализанти, млади учени, изследователи и учени ще бъде с цел обучение и обмяна на опит, преподаване, изпълнение на научноизследователски задачи, като участие в научни конференции и други.
Предвидено е 20 представители на ЮЗУ „Неофит Рилски“ да вземат участие в 3 месечна мобилност, както следва:
- 10 постдокторанти, специализанти, млади учени, изследователи или учени ще участват в мобилност с цел преподаване;
- 10 постдокторанти, специализанти, млади учени, изследователи или учени ще участват в смесена мобилност (в т.ч 16 дни физическа и 76 дни виртуална).
Предвидено е 6 представители на НВУ „Васил Левски“ да вземат участие в 3 месечна в смесена мобилност (в т.ч 16 дни физическа и 76 дни виртуална).
Виртуалната част е планирана с цел преодоляване на риска за прекъсване на мобилността поради влошена епидемиологична ситуация. |
542 573.00
|
465 342.00
|
ВХОДЯЩА МОБИЛНОСТ ЗА ПРЕПОДАВАНЕ: ПРИВЛИЧАНЕ НА ЧУЖДЕСТРАННИ ПРЕПОДАВАТЕЛИ (3.6): Дейността предвижда входяща мобилност на чуждестранни преподаватели с цел преподаване на студенти от българските висши училища, включени в проекта.
Входящата мобилност за преподаване ще бъде осъществена от преподаватели от чуждестранните асоциирани партньори - Академията за сухопътни войски "Николае Балческу" в Сибиу, Университет “Спиру Харет” Букурещ и Технически Университет по Строително Инженерство Букурещ -ТУСИБ.
Асоциираните партньори управляват центрове за върхови постижения в областта на образованието и научните изследвания и разполагат с висококвалифицирани учени и специалисти в сферата на социалните, природните и икономическите науки. Те ще проведат специализирани обучения в професионални направления 5.3 Комуникационна и компютърна техника, 4.4 Науки за земята и 3.7 Администрация и управление, които ще бъдат съчетани с възможност за повишаване на знанията и уменията по предприемачество на българските студенти. Обученията ще бъдат с ясно изразен интердисциплинарен характер, което ще позволи изучаване едновременно на всички взаимовръзки между отделните научни области в сферата на предприемачеството, корпоративната сигурност и киберсигурност, аутсорсинга, геопространствените анализи, регионалния мениджмънт и градската икономика, както и на практическата им приложимост. По време на входящата мобилност ще бъде поставен акцент и върху уменията за работа в екип на студентите, уменията им за решаване на по-сложни проблеми и способността им за колаборация, изграждане на критично мислене, инициативност, гъвкавост и други меки умения, които са така необходими в XXI век и професиите на бъдещето. Използваните методи на преподаване ще поощряват изследователския подход в обучението. Това, от своя страна, ще повиши творческите и дигиталните умения, уменията за справяне в различни ситуации на студентите. Обученията ще се проведат със студенти от специалности „Технологично предприемачество“, Аутсорсинг и киберсигурност“, „Социална логистика“, „Корпоративна сигурност“ „Регионален мениджмънт и градска икономика“, „Мениджмънт и икономика на околната среда“ и „Геопространствено разузнаване и анализи“.
Предвижда се 3-месечна входяща мобилност на общо 19 чуждестранни преподаватели, като съответно 15 от тях при ЮЗУ „Неофит Рилски“, 2 чуждестранни преподаватели в НВУ „В. Левски“ и 2 чуждестранни преподаватели при партньора СУ „Св. Климент Охридски“.
|
84 702.00
|
83 626.00
|