Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 309 TREES
Български

Programme: Local Development, Poverty Reduction and Enhanced Inclusion of Vulnerable Groups

Planning region: All

Description

The investment proposal aims at increasing the energy efficiency of the site of the administrative town of the Municipality of Elena, the town of Elena.
The land property is identifier 27190.501.471.1, Veliko Tarnovo district, Elena municipality, Elena town, 5070, 24 "Ilarion Makariopolski" St., the type of ownership is municipal public, the functions and purpose of the building is for an administrative building, built-up area 916 sq.m.
Based on the conclusions of the prepared Technical Passport, the condition of the building at the moment confirms the requirements of Art. 169 of the ZUT. The project investment includes the full implementation of the measures provided for in the prepared technical passport and energy efficiency report, related to thermal insulation of walls and ceiling slab, as well as on the floor above the outside air, replacement of windows, construction of a boiler room with fuel pellets and a new heating installation of the building, construction of a heat pump system for cooling, replacement of pumps and fans, construction of a ventilation installation with recuperation, replacement of lighting, photovoltaic installation for own needs.
The measures are in accordance with Ordinance No. RD-02-20-3 of 9.11.2022 on technical requirements for the energy characteristics of buildings. During the repair and in accordance with the intended purpose of the buildings, measures will be taken to ensure the requirements of Ordinance Ordinance RD-02-20-2 of 26.01.2021 as a result of an assessment of accessibility in accordance with Art. 2, paragraph 2 of
The Ordinance.
As a result of the implementation of the set of energy efficiency measures, it will lead to the achievement of energy class "A" of the administrative building of the Municipality of Elena, a reduction in the consumption of energy from non-renewable sources and a significant reduction in carbon dioxide emissions, in accordance with the provisions set out in Procedure BG-RRP-4.020 goals.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта и дейности за осигуряване на информация и публичност: За осъществяване на всички задачи по организацията и управлението на проекта ще отговаря екипът за неговото управление, в който са включени следните позиции: - Ръководител проект; - Счетоводител (финансов експерт). За гарантиране качественото изпълнение на проекта, в рамките на заложените времеви и финансови параметри, ще бъдат подготвени и потвърдени всички необходими документи и процедури, определящи правилата и стъпките за реализирането му. За тази цел след стартирането на проектът екипът: - Ще се запознае с условията и приложимите процедури за изпълнение на договора; - Ще се запознае с правилата за докладване и отчитане на проекта; - Ще развие подробен план за изпълнение на дейностите, с адаптиране на плана за действие към реални дати и ясно разпределение на конкретните задачи на всеки член в екипа във времето; - Ще бъде обсъден графика за провеждане на обществени поръчки и/или графиците на изпълнителите на договори; - Ще се запознае с отчитане и работа в системата ИСУН, като администрирането и отчитането ще се осъществява от Ръководител на проекта, съгласно договора; - Ще гарантира спазването на разпоредбите на действащото законодателство, отнасящо се до управлението и изпълнението на проекта, възлагането на обществени поръчки и осигуряване на равни възможности; - Ще се осигури пълна прозрачност и проследимост на извършваните по проекта дейности и направените разходи, както и регулярно докладване пред ръководството на Община Елена. За да се постигнат очакваните цели, резултати и ползи за целевите групи, основополагащи принципи при организацията и управлението на проекта ще бъдат: - Ясно структуриране и разпределение на задачите по реализация та проекта във времето; - Ясно разграничаване на функциите и отговорностите на членовете на екипа; - Оптимално използване на наличните ресурси; - Дефиниране на правила и ред за комуникация и отчитане; - Ограничаване на рисковете пред успешната реализация на проекта. Предвидените по проекта мерки и дейности за информация, комуникация и публичност са в съответствие с разпоредбите на чл. 34 на Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 година за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост. При всички изготвени материали и информационни дейности, Бенефициентът – Община Елена ще посочва произхода и ще осигурява видимост на финансирането от Съюза, като при всички мерки за информация, комуникация и публичност, изрично ще бъде указан произходът на финансиране чрез поставяне на емблемата на ЕС в съответствие с посочените технически характеристики с упоменаването „финансирано от Европейския съюз – NextGenerationEU“. По време на изпълнението на проекта се предвидени следните дейности: - Включване на уебсайта на Община Елена на кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, като ще бъде откроена финансовата подкрепа от ЕС; - Разпространяване на информационни съобщения в регионални медии. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта ще бъде посочвана финансовата подкрепа от ЕС. - Поставяне на временен билборд на видимо място по време на изпълнението на строителните дейности; - Паставяне на пстоянна обяснителна табела (плака) до една седмица след отстраняване на билборда; - Провеждане на две публични събития – при стартиране на проектните дейности и при приключване. 32 786.80 0.00
Изготвяне на технически инвестиционен проект, извършване на строително-монтажни работи и упражняване на авторски надзор (инженеринг) на обект: „Внедряване на мерки за енергийна ефективност и осигуряване на достъпност в сградата на общинска администрация Елена“.: Дейността предвижда изпълнение на инженеринг на строително-монтажни работи (СМР) по внедряване на мерки за енергийна ефективност и осигуряване на достъпност за хора с увреждания, включително: 1) Разработване и съгласуване със съответните компетентни институции по ЗУТ на проекта (технически проект). За обекта ще бъде изготвен технически проект, съгласно изискванията на доклада за енергийна ефективност и планираните СМР по Технически паспорт. 2) Изпълнение на СМР СМР са в изпълнение на изготвените при подготовката документи, както следва: - Обследване за енергийна ефективност и сертифициране на сграда на общинска администрация Елена; - Сертификат за енергийни характеристики; - Доклад за обследване на съществуващ строеж за установяване техническите характеристики, свързани с изискванията на чл. 169, ал. 1, (т. 1-5), ал.2 и ал.3 от ЗУТ; - Технически паспорт на обект „Енергоефективна реконструкция на сграда на общинска администрация Елена, ул. „Иларион Макариополски“ № 24, гр. Елена“. - Архитектурно заснемане към технически паспорт на обекта. Строителството ще включи мерки за постигане на максимални енергийни спестявания за постигане на категория „А“, а именно: топлоизолация на стени, топлоизолация на таванска плоча, подмяна на дограма, топлоизолация на под над външен въздух, изграждане на котелно с гориво пелети и нова отоплителна инсталация на сградата, изграждане на термопомпена система за охлаждане и частично за отопление на сградата, изграждане на вентилационна инсталация с рекуперация, подмяна помпи и вентилатори, система за автоматично управление на топлоподаването в сградата, подмяна на осветлението в сградата, изграждане на фотоволтаична инсталация за сградата. Изпълнение на допълнителни СМР(мерки за изпълнение, съгласно Технически паспорт на сградата): - подмяна на всички стари стоманени поцинковани тръби на водопроводната инсталация с полипропиленови; - санитарен възел за инвалиди; - подмяна на защитна апаратура в разделителните електрически табла, съгласно нормативните изисквания; - нова мълниезащитна инсталация, съгласно Наредба №8 от 28 декември 2004 г. за мълниезащита на сгради, външни съоръжения и открити пространства; - ревизиране на изградената пожароизвестителна система (ПИС) в сградата, съгласно приложение 1 към чл. 3, ал. 1 от Наредба Iз-1971 от 29.10.2009 г.; - отделяне на котелното помещение от останалата част на сградата посредством брандмаувер и врата с огнеустойчивост; - отделяне на архивите от останалата част на сградата посредством брандмаувер и врата с огнеустойчивост; - складовете на полуподземен етаж да се отделят от останалата част на сградата посредством брандмаувер и врата с огнеустойчивост; - отделяне на помещенията с директен достъп до стълбищните клетки посредством самозатварящи се врати с огнеустойчивост; - пожаротехнически средства за първоначално гасене; - по стените по пътищата за евакуация и в стаите да се монтират материали с клас по реакция на огън, съответстваща на таблица 7 от Наредба Iз-1971 от 29.10.2009 г.; - консуматорите с непрекъснат режим на работа да се предвидят на самостоятелни токови кръгове. 3) Упражняване на авторски надзор при изпълнението на СМР Осъществяването на авторския надзор ще бъде в съответствие с действащото законодателство и има за цел да осигури през цялото време на строителството надежден контрол на качеството на изпълнение надежден контрол върху качеството на изпълнението на планираните СМР, съгласно разработения проект. Авторският надзор ще се осъществява регулярно и при повикване от страна на възложителя. 2 184 360.00 0.00
Консултантска дейност за оценка на съответствието на инвестиционните проекти и упражняване на строителен надзор: Дейността предвижда използването на външен изпълнител, който да изпълнява дейностите по чл. 166, ал.1, т.1 и ч 168 от ЗУТ. За изпълнение на дейността ще бъде избран външен консултант, притежаващ професионална квалификация и практически опит, който да гарантира законосъобразното изпълнение на строително-монтажните работи на обекта. Той ще бъде отговорен за: - Оценка на съответствието на инвестиционния проект; - Откриване на строителната площадка и определяне на строителната линия и ниво на строежа в присъствието на служители по чл.223, ал.2 от ЗУТ, като състави необходимия за това протокол по Наредба № 3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; - Съответствието на изпълняваните строителни работи с одобрените технически/работни проекти; - Спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; - Недопускане увреждане на трети лица и имоти, в следствие на строителството; - Пълнота и правилно съставяне на всички актове и протоколи по време на строителството, съгласно Наредба № 3 от 2003 г.; - Въвеждане в експлоатация на обекта; - Изготвяне на доклади и оценка на съответствието. След приключване на строително-монтажните работи, упражняващият строителен надзор ще изготви окончателни доклади до Възложителя за обекта, както и ще съгласува констативни актове по чл. 176, ал. 1 от ЗУТ за предаване на строежа от строителя на Възложителя. Избраният изпълнител ще отговаря за годността на строежа за въвеждането му експлоатация, съгласно Наредба №3/31.07.2012г., за въвеждане в експлоатация на строежи на територията на Република България и за минималните гаранционни срокове за изпълнените строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти и ще внесе цялата преписка за издаване на удостоверение за въвеждане в експлоатация от община Елена. 31 080.00 0.00
Изготвяне на независима експертна оценка за обект „Внедряване на мерки за енергийна ефективност и осигуряване на достъпност в сградата на общинска администрация Елена“.: Дейността предвижда изготвяне на независима експертна оценка, изготвена от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл.44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност) след приключване на дейностите по изпълнение на СМР. Целта е да бъдат определени характеристиките и прогнозните показатели на сградата, след изпълнение на строително-монтажните работи по проекта. 4 368.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).