Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Local Development, Poverty Reduction and Enhanced Inclusion of Vulnerable Groups

Planning region: All

Description

This project’s aim is to implement energy efficiency measures and to renovated multifamily homes in order to achieve ecologic effect and sustainable development in Dobrich Municipality.
The project includes nine buildings in the town of Dobrich whose owners’ associations have applied and showed interest in receiving financial support. The buildings have been ranked following a method, especially devised by Dobrich Municipality in compliance with the guidelines for the current procedure. The project plans to commission a contract for design, build and author’s supervision - all in one on the bases of the conclusions and recommendations put down in the technical inspection and certification report and the energy efficiency audit of the buildings. When the working designs are ready a professional assessment is going to be provided to ensure the building projects meet the structural, safety, fire protection, energy saving and accessibility requirements of the country. A construction supervision consultant, a team member from the municipality and technically qualified persons, elected by the owners’ associations, will monitor and control the process of construction works.  A team of experts for project administration and organization are going to be appointed. Their main obligation is going to be duly and on time implementation of project activities. Information and publicity measures are going to take place in line with Information and Publicity Guidelines for Operations financed by Regions in Growth 2014-2020.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Инженеринг (проектиране, строителство и авторски надзор) за въвеждане на мерки за енергийна ефективност: Дейността е от ключово значение за постигане на общите и специфичните цели на проекта. Тя обхваща изготвяне и съгласуване (при необходимост) на работни проекти за деветте сгради, провеждане на строително-монтажни дейности за внедряване на мерки за енергийна ефективност и достъпна среда и осъществяване на авторски надзор. Планираме дейността да започне на седмия месец от сключването на договора за безвъзмездна помощ и да продължи 14 месеца. Преди подаване на настоящото проектното предложение бяха изпълнени подготвителни дейности - изготвени бяха обследване за енергийна ефективност и технически паспорти на деветте сгради. Те ще се финансират по бюджетен раздел II, бюджетен ред 30.1 Обследване за енергийна ефективност на девет многофамилни сгради, 30. 2 Техническо обследване на девет многофамилни сгради, 32.1 Обследване за енергийна ефективност на 12 самостоятелни обекта и 32.2 Техническо обследване на 12 самостоятелни обекта. Инженерингът ще се финансира по бюджетен раздел II, перо 6.1. Разходи за инженеринг на девет многофамилни сгради, бюджетен ред 8. 1 Разходи за инженеринг за 12 самостоятелни обекта и раздел III, бюджетен ред 39.1 Такси за становища за необходимостта от ОВОС. Всички части на инвестиционните проекти, които са основание за издаване на разрешение за строеж, се оценяват за съответствието им с основните изисквания към строежите. Предвид категорията на строежите оценка на съответствието със съществените изисквания към строежите ще бъде направена от Експертен съвет по устройство на територията или регистрираната фирма - консултант. Оценката на съответствието за енергийна ефективност ще започне след изготвяне на работните проекти и ще се финансира по бюджетен раздел II, бюджетен ред 15.1 Оценка на съответствието за 9 многофамилни сгради по чл. 169, ал. 1, т.1 до 6 от ЗУТ, 17.1 Оценка на съответствието за 12 самостоятелни обекта de minimis по чл. 169, ал. 1, т. 1 до 6 от ЗУТ. Оценката за съответствие по чл. 169, ал. 1, т. 1 до 6 от ЗУТ на инвестиционните проекти във фаза технически и работен проект се извършва от физически или юридически лица - избран външен оценител, който отговаря на изискванията на Закона за енергийна ефективност и е вписан в публичния регистър по чл. 44, ал. 1 от същия закон. Оценката може да се извърши и като част от комплексния доклад по чл. 142, ал. 6, т. 2, когато регистрираната фирма - консултант е вписана и в регистъра по чл. 44, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност за извършване на дейностите по чл. 43, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност или в състава са включени физически лица - консултанти по енергийна ефективност, вписани в регистъра по чл. 44, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност за извършване на дейностите по чл. 43, ал. 2 от Закона за енергийната ефективност за строежи от пета категория.Оформя се във вид на доклад. Изготвянето на доклада се състои в проверка на съответствието и констатиране на достигнати при проектирането минимални изисквания към енергийните характеристики на сградитe, технически изисквания за енергийна ефективност - икономия на енергия и топлосъхранение, както и одит на приложените методи за определяне на годишния разход на енергия. 2 430 971.57 2 524 528.24
Осъществяване на строителен надзор : Дейността ще се изпълнява едновременно със строително-монтажните дейности, което означава, че ще започне на 10-ия месец от старта на проекта и да продължи 11 месеца. Ще бъде възложена на законно избран външен изпълнител. Строителният надзор ще бъде изпълняван съгласно изискванията на нормативните документи и изискванията на възложителя, определени в сключения за целта договор между Община град Добрич и фирмата изпълнител. Изпълнителят ще осигури надежден контрол за постигане на качествено изпълнение на планираните строително-ремонтни дейности, съгласно заложените качествени и количествени параметри. Надзорните дейности са изключително важни за постигане на проектните цели и резултати. Дейността ще се финансира по бюджетен раздел II, ред 24.1 Строителен надзор на девет многофамилни сгради и 26. 1 Строителен надзор на 12 самостоятелни обекта 49 410.85 16 320.00
Финансов одит: Ще бъде осъществен независим финансов одит от регистриран одитор за удостоверяване на действително направените от бенефициента разходи с оглед целесъобразност и ефективност на изразходваните финансови ресурси. Финансовият одит ще приключи с изготвяне на окончателен доклад. Дейността ще започне на 8-ия месец и ще продължи 17 месеца .Целта на проверката на разходите е Одиторът да провери дали разходите, заявени от Бенефициента – Община град Добрич към всяко искане за плащане към Управляващия орган по проекта, финансиран по договора за безвъзмездна помощ, са извършени реално, точно и са допустими, както и да представи на Бенефициента доклад за одит за фактическите констатации във връзка с изпълнените договорени процедури. Одитът трябва да бъдат осъществен в съответствие с изискванията на действащото национално законодателство и с Международните одиторски стандарти. Дейността ще се финансира по бюджетен раздел III, перо 37.1 Финансов одит 4 000.00 4 800.00
Осъществяване на мерки за информация и публичност: Предвиденитe дейности за информация и публичност целят да информират общността за реализирането на проекта, за дейностите които се изпълняват и целите, които ще бъдата постигнати, както и че проектът се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма “Региони в растеж” 2014-2020, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие. Те ще бъдат изпълнени в съответствие с изискванията, посочени в "Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация". В обхвата на дейността е включено следното: публикуване на информация на сайта на общината за проекта, изработка и монтаж на билборд, изработка и монтаж на постоянна табела, провеждане на две публични събития, церемония „първи копка“ и откриване на обект. Дейностите за информация и публичност ще продължат през целия период на проекта. Тази част от дейността, която ще бъде възложена на външен изпълнител, ще се финансира по бюджетен раздел III, перо 36.1 Разходи за публичност и визуализация. 9 000.00 2 952.00
Управление на проекта: Дейността е от огромно значение за осъществяването на планираните мерки, за постигане на резултатите и целите на проекта в предвидените срокове и качество. Дейностите по управление, отчетност, мониторинг, контрол продължават през целия период на изпълнение. Те ще се изпълняват съобразно изискванията в договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по ОПРР със съответните Общи и Специални условия. Ролята на проектния екип е да следи ежедневно за спазването на процедурите и изискванията на Договарящия орган (ДО), съгласно клаузите на Договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по настоящата схема и приложенията към него, да упражнява постоянен мониторинг и контрол по отношение на наетите фирми изпълнители и по отношение на проектните дейности в тяхната технологична последователност и не на последно място, да информира широката общественост за проекта. Дейността цели постигане на съгласуваност и яснота относно дейностите и правилата за ефективно изпълнение на проекта, както и ясно и точно разпределение на отговорностите и задълженията на всеки член на екипа за постигане на ефективност при изпълнение на задачите. Дейността ще се финансира по бюджетен раздел 1.Възнаграждения (брутни суми, вкл. и дължимите от работодателя осигурителни вноски) 48 320.00 42 323.51

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).