Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 127 TREES
Български

Programme: Local Development, Poverty Reduction and Enhanced Inclusion of Vulnerable Groups

Planning region: All

Description

The project "Renovation and reconstruction of educational facilities in the town of Kardzhali" is one of the 3 projects in the list of indicative main projects from the approved Investment Program (IP) for realization of Integrated Plan for Urban Regeneration and Development (IPURD) of the town Kardzhali under Priority Axis 1 - "Sustainable and Integrated Urban Development" of Operational Programme "Regions in growth" 2014-2020. The main objective of the project is through  modernization of the educational infrastructure, to create conditions for quality and accessible education in the city of Kardzhali. The specific objectives of the project are related to the renovation of buildings and the spaces and the improvement of the energy efficiency of the objects of intervention.
The project includes renovation and introducing of energy efficiency measures in the following sites of educational infrastructure in the town of Kardzhali:
-  High school “P.R.Slaveikov” - Kardzhali;
-  High school “Otez Paisii” - Kardzhali;
- High language school “Hristo Botev” and Primary school  “St.st. Kiril and Metodii” - Kardzhali;
- Primary school “P.K.Yavorov” - Kardzhali;
- Kindergarten  “MIR” - Kardzhali;
The modernization of these edicational institutions is a part of the IPURD of the town of Kardzhali. They are located in the two areas of impact of the plan - Zone with public functions and Zone with social functions.
Target group of the project are 4723 students who are visiting the schools and 130 children, who will be educated  in the kindergarten "Mir" after its renovation.
The main project activities are related to the execution of construction and installation works in 5 buildings in which are situated 6 educational institutions in the city of Kardzhali, supply of equipment, implementation and construction supervision. Also, the project provides activities  for information and publicity and conducting of financial audit.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Административно управление на проекта: Управлението на проекта ще се извърши от екип, включващ ръководител, координатор, 4-ма експерти „Строителство”, есперт "Тръжни процедури", счетоводител и административен сътрудник. Екипът ще бъде сформиран от служители на Община Кърджали. Община Кърджали ще предостави оборудван офис за нуждите на екипа. Екипът на проекта ще организира своевременно изпълнение на планираните дейности, ще следи за постигането на общата и специфичните цели на проекта, както и на заложените резултати и ще осъществява непрекъснат мониторинг на изпълнението. Техническото и финансово управление и отчитане на изпълнението на проекта ще се извършва съгласно изискванията на ОП "Региони в растеж" 2014-2020 г., приложимата нормативна уредба на европейско и национално ниво, както и на вътрешните правила и процедури от Системата за финансово управление и контрол на Община Кърджали. Основната цел на тази дейност е да се осигури постигането на всички заложени цели и резултати, качествено изпълнение на дейностите, съгласно план графика на проекта, законосъобразно и целесъобразно изразходване на средствата от бюджета на проекта. Съставът на екипа на проекта е подбран така, че да гарантира ефективно управление и отчитане на изпълнението на проекта. 75 600.00 75 600.00
Подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители: Настоящият проект изисква провеждането на обществени поръчки за възлагане на дейностите, които ще се изпълняват от външни за община Кърджали изпълнители. Поради факта, че се разходват публични средства, изборът на изпълнители ще се извърши съгласно нормативните изисквания на Закона за обществените поръчки /ЗОП/ и Правилника за неговото приложение. Подборът на изпълнители чрез провеждането на обществени поръчки ще гарантира прозрачността на избора и спазването на принципите на равнопоставеност между участниците, безпристрастност и равно третиране на кандидатите. Също така ще позволи да се получат икономически най-изгодните оферти, съчетаващи високо качество и оптимална цена. В рамките на 10 месеца ще се подготвят и проведат 6 процедури за избор, а именно за: - Извършване на строително -ремонтните дейности на обектите; - Доставка на оборудване за обектите; - Осъществяване на независим строителен надзор; - Осъществяване на авторски надзор; - Изпълнение на дейностите по информация и публичност; - Извършване на независим финансов одит. Срокът за изпълнение на тази дейност е определен с оглед гарантиране на максимална прецизност на подготовката и провеждането на обществените поръчки, както и е отчетена възможността за тяхното обжалване. Документациите, необходими за провеждането на процедурите ще бъдат подготвени от експерта "Тръжни процедури" , който е член на екипа за управление на проекта. Видът на процедурите ще е съобразен със стойността на съответните дейности, описани в бюджета на проекта и ще се вземат под внимание всички сходни дейности, които Община Кърджали ще възлага през съответната година. Провеждането на самите процедури ще се осъществява от общинската администрация, в съответствие с изискванията на ЗОП и процедурите в утвърдената Система за финансов контрол и управление на Община Кърджали. С избраните изпълнители ще бъдат сключени договори. 0.00 0.00
Изпълнение на Строително монтажи работи и доставка на оборудване на обектите, включени в проекта: В проект "Обновяване и реконструкция на образователни обекти в град Кърджали" са включени пет обекта от образователната инфраструктура в град Кърджали, в които се помещават 6 учебни заведения, а именно: - "Основен ремонт и въвеждане на мерки за енергийна ефективност за сграда на СОУ „П.Р.Славейков“ в гр. Кърджали", - "Основен ремонт и въвеждане на мерки за енергийна ефективност за сграда на СОУ "Отец Паисий" в гр. Кърджали"; - "Основен ремонт и въвеждане на мерки за енергийна ефективност за сграда на ГПЧЕ "Христо Ботев" и ОУ "Св.Св. Кирил и Методи" в гр. Кърджали" - "Основен ремонт и въвеждане на мерки за енергийна ефективност за сграда на ОУ "П.К. Яворов" в гр. Кърджали" - "Възстановяване на детска градина "Мир" в град Кърджали". Основните видове дейности по отделните обекти са свързани с основен ремонт на сградния фонд, въвеждане на мерки за енергийна ефективност,благоустрояване на прилежащите пространства и доставка на оборудване и обзавеждане, необходимо за провеждане на образователния процес. Видът и количеството на строително -монтажни работи са определени в изготвените работни и технически проекти за отделните обекти. Видът и количеството на необходимото оборудване и обзавеждане е определено в техническите спецификации, които са част от инвестиционните проекти. 13 342 580.41 13 369 980.30
Осъществяване на строителен и авторски надзор: Съгласно изискванията на нормативната уредба и спецификата на обектите по време на извършването на строително -монтажните работи в сградите на учебните заведения - СОУ "П.Р. Славейков", СОУ "Отец Паисий", ОУ "П.К. Яворов", ГПЧЕ "Христо Ботев" и ОУ "Св.Св. Кирил и Методи" и детска градина "Мир" в град Кърджали ще бъде осъществяван строителен и авторски надзор. Избраният Консултант по строителния надзор ще следи и носи отговорност за: 1. Законосъобразното започване на строежа; 2. Пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; 3. Изпълнение на дейностите, съобразно одобрения работен проект и изискванията на Закона за устройство на територията и нормативната уредба; 4. Спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; 5. Недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; 6. Годността на строежа за въвеждане в експлоатация. Строителният надзор ще приема всички строително -монтажните работи и ще оформя съответните документи по време на строителството. Той ще координира и контролира изпълнението на строителния процес до въвеждане на обектите в експлоатация. След приключване на строително -монтажните работи, строителният надзор ще изготви окончателен доклад за всеки от петте обекта на интервенция, в които се помещават шестте учебни заведения. Авторският надзор ще се извършва от проектантите, изготвили работните и техническите проекти за отделните обекти на интервенция, в това число и за зала за спорт и музикални занимания към Детска градина "МИР". По време на строителството, проектантите ще следят за: 1. Изпълнение на строително-монтажните работи на обектите, съобразно инвестиционните проекти и количествено-стойностните сметки. 2. Качество на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с нормите за безопасност. 3. Пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на СМР на обекта. 4. Правилно изпълнение на обекта. 5. Контрол по актуването на действително изпълнените количества от видовете работи. 6. Годност на обекта за въвеждане в експлоатация. При необходимост ще подготвят становища, технически решения за изменения на детайли от инвестиционния проект. 342 868.66 322 294.80
Въвеждане на обектите в експлоатация: Въвеждането на обектите в експлоатация е нормативно установено изискване. След изпълнението на строително-монтажните дейности на отделните обекти, за всеки от тях ще бъде подготвена документацията за неговото приемане в съответствие с действащите нормативни актове. Поради факта, че сградите на учебните заведения - СОУ "П.Р. Славейков", СОУ "Отец Паисий", ОУ "П.К. Яворов", ГПЧЕ "Христо Ботев" и ОУ "Св.Св. Кирил и Методи" са ІІ и ІІІ категория съгласно член 137 от ЗУТ, дейностите ще бъдат приети от Държавна приемателна комисия. Сградата на детска градина "Мир" е ІV категория съгласно член 137 от ЗУТ и дейностите ще бъдат приети от Община Кърджали. След приемането на обектите ще бъдат издени съответно Разрешения за ползване и Удостоверение за въвеждане в експлоатация. 24 000.00 12 000.00
Осъществянате на дейности за информация и публичност по проекта: Осигуряването на информация и публичност на дейностите по проекта е задължителна дейност, която ще се изпълнява в продължение на целия проект. Те ще бъдат осъществявани в съответствие с изискванията от Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Нейната основна цел ще е да популяризира сред общността реализацията на значим обществен проект, финансиран с подкрепа от Структурните фондове на ЕС. Планираните дейности по информация и комуникация са насочени към популяризирането на целите, финансирането и резултатите от проекта. В дейността са включени следните под-дейности: • Организиране и провеждане на две пресконференция. С цел осведомяване обществеността за целите на проекта и източниците на финансиране, изпълнението на дейностите и представяне на постигнатите резултати, при стартирането и в края на проекта ще бъдат организирани и проведени по една пресконференция. На пресконференциите ще бъдат поканени представители на регионални и местни печатни медии и телевизионни канали, както и представители на целевите групи. • Изработване на банер, който ще се използва за визуализация на проекта по време на публичните събития. • Изработване на билборд и постоянни обяснителни табели за обозначаване на обектите и визуализация на финансовата помощ от страна на ОПРР и ЕФРР. По време на изпълнението на СМР ще бъдат поставени общо 5 бр. билборда, а след приключване на строителните работи ще бъдат поставени 5 броя постоянни обяснителни табели на подходящи места на границите на обектите. • Публикации в медиите и на уебсайта на общината - по време на изпълнението на целия проект да бъдат направени общо 4 публикации за проекта в печатни медии. Също така на уебсайта на Община Кърджали регулярно ще бъде публикувана информация за хода на изпълнение на проекта. • Изработване и поставяне на информационни стикери- Ще бъдат изработени 2000 бр. информационни стикери, които ще бъдат поставени на доставеното оборудване. • Официални церемонии – При стартирането на изпълнението на строително-ремонтните работи ще се организират и проведат 5 церемонии "Първа копка". След приключване на изпълнението на СМР ще се организират и проведат 5 официални откривания на обектите. • Отпечатване и разпространение на дипляни с резултатите от изпълнението на проекта. Ще бъдат подготвени и отпечатани 2000 бр. дипляни с резултатите от изпълнението на проекти. Те ще бъдат разпространени сред обществеността. Избраните методи на информиране на обществеността отчитат спецификата на отделните групи в общността и позволяват за кратко време да се достигне до много широк кръг от потребители. Чрез интернет страницата на община Кърджали, пресконференциите и местните печатни издания, информацията ще е достъпна до всички жители на област Кърджали, независимо от техния пол, възраст, религия и социален статус. Официалните събития ще позволят на различни групи от общността да се запознаят с постигнатите резултати. 48 000.00 32 364.00
Извършване на одит на проекта: В края на изпълнението на проекта ще бъде осъществен независим финансов одит. Избраният одитор ще извърши независима проверка и анализ на управлението на финансовите ресурси и организацията и поддържането на счетоводната отчетност за изпълнението на проекта. Той ще извърши проверки за законосъобразното и целесъобразното разходване на финансовите средства по проекта и на отчетността на изпълнението. Чрез извършването на независим одит ще се осигури допълнителен контролен механизъм за проследяване изпълнението на дейностите и отчитане на разходите по проекта. Одиторът ще проследи ефективното прилагане на националното законодателство и правото на ЕС при изпълнение и отчитане на проекта от страна на Община Кърджали. Също така ще мониторира ефективното прилагане от страна на Община Кърджали на правилата, разписани от органите, отговорни за управление, наблюдение и контрол на Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г. Одиторът ще извършва заверка на окончателното искане за плащане, за удостоверяване на направените вече разходи. 30 000.00 30 000.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).