Провеждане на обучение в областта на архитектурата на е-управлението: Предвид нарастващите функции на Държавната агенция „Електронно управление“ (ДАЕУ) и дейностите, които тя изпълнява в областта на електронното управление, се налага постоянно осъвременяване на знанията и уменията на служителите от специализираните дирекции, така че да отговарят на съвременните изисквания, които се поставят както от страна на обществото, така и от бързото развитие на информационните и комуникационните технологии.
Конкретните нужди от обучение бяха идентифицирани в хода на работата по изготвяне на проект на архитектура на е-управлението в Р България. Откроиха се потребности от обучение в областта на архитектурата на е-управлението, в което ще вземат участие 200 служители от специализираната администрация на ДАЕУ. Въвеждането на е-управление, в т.ч. създаване на архитектура на е-управлението, е стратегически приоритет в програмата на правителството. В Закона за електронно управление на ДАЕУ е определена ключова роля за управление на промяната чрез технологии. Стратегията за развитие на електронното управление в Република България 2014 – 2020 г. определя целенасоченото изпълнение на референтен модел на работна и логическа архитектура за електронно управление в условията на оперативна съвместимост и мрежова и информационна сигурност. Всички компоненти, изграждащи инфраструктурата на електронното управление, следва да бъдат интегрирани в обща архитектура, ориентирана към услугите, предоставяща условия за свързване, базирани на отворени индустриални стандарти.
Целта на архитектурата на е-управлението е осигуряването на:
• интеграция между наличните ресурси, доказали своята работоспособност и възможността за разширяване с добавяне на нови;
• оперативна съвместимост – интеграция за цялостно обслужване на бизнес процесите по предоставяне на услуги;
• модулност - технологична възможност за декомпозиция на системите, опериращи с информационните ресурси на набор от компоненти/ модули, като всеки ясно може точно да бъде разграничен в общата архитектура от гледна точка на неговата цел, обхват, функционалност и модел на взаимодействие с останалите компоненти/модули от архитектурната рамка. Цел на декомпозицията е максимално опростяване управлението на етапите от жизнения цикъл на всеки информационен ресурс;
• стандарти – дефиниране на стандарти, определящи ясни правила на взаимодействие и обмен на данни между технологично различни приложения и системи.
Чрез обучението си служителите от ДАЕУ ще повишат знанията си, необходими при изпълнението на служебните си задължения в областта на архитектурата на е-управлението, както и по отношение на работния процес по взаимодействието между участниците в е-управление, свързано с реализирането на е-услуги. Чрез това обучение, служители от различни звена в Агенцията ще бъдат запознати с архитектурата в нейната цялост, тъй като към момента всяко звено има задълбочени познания единствено в тези части от архитектурата, по които то има преки функции и компетентности, но за да бъде ефективно въведено е-управление в България, е необходимо архитектурата да бъде разбирана и прилагана в цялост.
Обучението ще бъде присъствено и с продължителност 3 дни.
В него ще вземат участие общо 200 служители, разпределени в 4 групи по 50 човека.
Ще бъде проведено в населено място на територията на България.
Лектори ще бъдат както служители от специализираната администрация на ДАЕУ (до трима), така и външни експерти в областта на е-управлението (до четирима външни лектори). |
101 120.00
|
91 015.30
|
Провеждане на обучение на тема: „PMI Professional in Business Analysis (PMI-PBA)“: За повишаване на уменията и компетентностите си служители от дирекция „Планиране и управление на дейности и проекти за е-управление“ (ПУДПЕУ), ще вземат участие в обучение на тема „PMI Professional in Business Analysis (PMI-PBA)“. Необходимостта от участие в подобно обучение е свързана със задачите, които служителите изпълняват съгласно специфичните дейности на дирекцията, дефинирани в чл. 17 от Правилника за дейността, структурата и организацията на държавна агенция „Електронно управление“.
Броят на обучаемите е определен на база проведена анкета по електронен път.
Бизнес анализът е тема с нарастващо значение в областта на управлението на проекти. Пазарът отразява това значение, тъй като различните роли в проекта все повече обхващат бизнес анализа като техника за разкриване на бизнес нуждите и създаването на ефективни решения на бизнес проблемите. PMI-PBA признава индивидуалния опит в бизнес анализа, както и използването на тези инструменти и техники за подобряване на цялостния успех на проектите. При работа със заинтересовани страни, при определянето на изискванията, оформянето на резултатите от проекта и стимулирането на планираните бизнес резултати, PMI Professional в бизнес анализа (PMI-PBA) ще даде на експертите ценни умения в процеса на планиране и управление на проектите.
Обучението се фокусира върху оценка на нуждите, планиране, анализ, проследяемост и мониторинг, оценка, което ще подпомогне служителите от дирекция ПУДПЕУ при изпълняване на служебните им ангажименти.
Бизнес анализаторите са отговорни за развитието и управлението на изискванията /requirements development, requirements management/ и са важен фактор в ДАЕУ, тъй като играят ролята на мост между клиента, заинтересованите страни и екипа. Те имат ключова роля във всеки успешен проект и допринасят за получаването на резултати с по-високо качество, надеждност и консистентност.
Учебните материали ще бъдат разработени и предоставени от обучителите/ обучителната организация.
Обучението ще бъде присъствено, с продължителност 4 дни и ще бъде проведено на територията на град София.
Участие ще вземат общо 5 служители. |
10 498.35
|
10 440.00
|
Провеждане на обучение на тема „Business process model and notation (BPMN 2.0)“: Дейността включва провеждане на специализирано обучение на служители от дирекция ПУДПЕУ. Темата е пряко свързана със специфичните дейности дирекцията, дефинирани в чл. 17 от Правилника за дейността, структурата и организацията на държавна агенция „Електронно управление“.
Броят на обучаемите е определен на база проведена анкета по електронен път.
Спецификацията BPMN осигурява графично означение за задаване на бизнес процеси в диаграма на бизнес процесите, която е разбираема за бизнес потребителите, но все пак представлява сложна семантика на процесите за технически потребители. Познанията в работата с езика за моделиране BPMN 2.0 ще подпомогнат служителите на дирекция ПУДПЕУ да демонстрират процесите, така че да сведат до минимум грешките и недостатъците. Те могат да бъдат използвани и за очертаване на отговорностите, намиране на области за подобрение и планиране на бъдещи промени.
След преминаване на обучението обучаемите ще имат задълбочени познания и умения в сферата на моделирането с BPMN, като по време на курса ще се запознаят с основите на тестовия процес. Това ще ги подпомогне при справянето с по-голямата част от ситуациите, които ще се налага да моделират в сферата на осигуряване на качеството на софтуера и автоматизираното тестване. Стандартният модел и нотация на бизнес процесите (BPMN) ще даде възможност на служителите да определят своите вътрешни процедури в графична нотация и да комуникират тези процедури по стандартен начин. Освен това, графичното означаване ще улесни разбирането на сътрудничеството между операциите и бизнес транзакциите между организациите.
Знанията, които обучаемите ще придобият по време на обучението, ще допринесат за по-лесното разбиране и усвояване на обучението по Software Quality Assurance, което е включено в проектното предложение с вх. рег. № BG05SFOP001-2.006-0037 и част от същите служители ще вземат участие в него.
Курсът е фокусиран върху етапите по моделиране, анализ, симулации, оптимизация и автоматизиране на процесите.
Обучението ще подпомогне служителите от дирекция ПУДПЕУ при изпълнението на служебните им ангажименти, свързани с процеса при моделирането от всички заинтересовани страни (технически и бизнес), улеснено сътрудничеството и взаимодействието на всички участници в процеса, взимане на бизнес решения, анализ на процесите и идентифициране на ненужни дейности, възможността им за бързо приспособяване на процесите към вътрешни и външни промени, свързани с дейностите в Архитектурата на е-управлението в Република България.
Обучението ще бъде присъствено, с продължителност 2 дни и ще бъде проведено в гр. София.
Участие ще вземат общо 4 служители.
Учебните материали ще бъдат разработени и предоставени от обучителите/ обучителната организация. |
3 662.40
|
3 648.00
|
Провеждане на обучения на тема: „SLA – Service Level Agreement“: Дейността включва организиране и провеждане на краткосрочен специализиран курс по SLA – Service Level Agreement 5 дни, предназначени за служители от дирекция „Комуникационна и информационна инфраструктура“ (КИИ).
За постигане на високо ниво на мрежовата и информационна сигурност на е-управлението трябва да се създаде и документира система от бизнес процеси за управление на ИКТ, с цел постигане на необходимото и договорено с потребителите качество на услугите и намаление на негативите от инциденти със сигурността. С оглед на това процесите, обезпечаващи поддръжката на ИКТ услуги съгласно добрите практики, описани в ITIL (Information Technology Infrastructure Library), са задължителни за всички организации/администрации, участващи в предоставянето на е-услуги.
Необходимостта от обучението е свързана както с част от дейностите на дирекция КИИ, така и с една от основните дейности на ДАЕУ, а именно: да изгражда, развива и поддържа споделените ресурси на електронното управление, в това число ресурсите, необходими за развитието, управлението и поддръжката на интернет свързаността на структурите на държавната администрация; да изпълнява функции по предоставяне на достъп до споделени услуги в съответствие с критериите в политиките на агенцията за използване на ДХЧО.
След проведеното обучение, обучаемите ще могат да боравят със специфични и измерими аспекти, предоставени от SLA, свързани с предлагането на услуги. Правилното разбиране на основните понятия в ITIL ще даде възможност по-лесно и по-бързо да бъдат имплементирани добрите практики в ДАЕУ. Услугата Service Level Agreement (Ниво на техническо обслужване) ще гарантира по-високо ниво на сигурност и надеждност на предоставяните от ДАЕУ услуги. Обучението ще подпомогне служителите на дирекция КИИ при описването на начина, по който клиентът ще консумира услугата, т.е. нужно ли е нещо специфично от негова страна. Също така ще способства при описването и отговорностите на двете страни, време за разрешаване на инциденти, време за имплементиране на промени и т.н. Правилното управление на този документ е в основата на оптималното предоставяне на IT услуги (IT Service Management).
Темата е пряко свързана със специфичните дейности на дирекция КИИ, дефинирани в чл. 20 от Правилника за дейността, структурата и организацията на държавна агенция „Електронно управление“.
Броят на обучаемите - 15 служители, е определен чрез проведена анкета по електронен път, като 5 от служителите са с месторабота на територията на гр. София, а останалите 10 са от териториалните структури на дирекция КИИ. Тъй като обучението е предвидено да се проведе в гр. София, за служителите от страната са предвидени разходи за хотелско настаняване и транспорт.
Обученията са присъствени и ще бъдат проведени на територията на град София.
Учебните материали ще бъдат разработени и предоставени от обучителите/обучителната организация.
И в трите предоставени оферти съдържанието на обучението е идентично. |
43 082.00
|
41 400.00
|