Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Local Development, Poverty Reduction and Enhanced Inclusion of Vulnerable Groups

Planning region: All

Description

The project proposal envisages the implementation of a demo project of good practice from the project "Capacity Building for Biodegradable Waste Management in the Transboundary Region of Burgas and Kirklareli",DBPD RD-02-29-140/28.03.2013, CCI No.2007CB161PO008 BULGARIA-Turkey.The project introduces composting as an appropriate and economical way of dealing with the large quantities of municipal waste that is being disposed of, raising public awareness and drawing the attention of young children and pupils to its environmental benefits.Composters will be located in all schools, kindergartens and nurseries.Installation will be accompanied by training in the use of the equipment.The resulting product–compost, will be used in schoolyards and green areas of gardens and nurseries.In this way, adolescents will be able to immediately see the usefulness of compost, and hence the need to introduce mechanisms for sustainable waste management.Composters will be placed in the yard of the HomeSocialPatronage, which provides food daily to over650 people and in the Hospital–Lukovit, with 5wards and 100beds for patients who eat daily.The municipal administration will also be involved in the project.In the municipal building, as well as on the other sites, documents for destruction of documents will be delivered–shredders, which will tear the paper into small pieces before it is placed in the composter.Garden shredders for cutting green waste will be delivered to the town halls, larger schools and kindergartens, a hospital and social services complex.To promote the main results of the project, 3major info campaigns will be conducted, acc.to the first results–after the 6 month, in the 12 month and in the 18 month.Info days will be held in schools, kindergartens and town halls in the municipality in order to encourage stakeholders to continue, and in all settlements /1town and 11villages/ in the municipality in order to encourage households to start using the home composting approach.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Изпълнение на демонстрационен проект: Във всички дворни места на детски градини, детска ясла и детска кухня, училища на територията на община Луковит, Домашен социален патронаж, Многопрофилна болница за активно лечение и Община Луковит ще бъдат разположение компостери. В някои обекти ще бъдат доставени шредери за хартия и градински шредери, ръчни колички, кантари – платформа и везни с кука, кофи и торби за листа. Поставянето на компостерите и шредерите ще бъда съпроводено с еднократни обучения за работа с тях. В детските градини и училищата ще бъдат изградени площадки за компостерите, с декоративни елементи и пана, както раситетелни кътове, където децата ще наблюдават приложението на компоста. Фирма-изпълнител ще отговаря за изпълнението на демонстрационния проект. 263 004.51 256 896.65
Кампании за популяризиране на резултатите от проекта: Дейността ще започне с подготовка и отпечатване на информационни материали съгласно добрата практика на община Бургас - информационен лист "Компостирането - лесно и практично" и наръчник "Компостирането - с любов към природата" , създаване на банер и електронна страница и заснемане на видеоклип. Електронната страница ще се поддържа през целия период на проекта, а видеоклъпет ще бъде излъчен 5 пъти по телевизия, напр. "България он ер" или с подобен обхват. Предвидени са три кампании – след 6 -тия, след 12-тия и в 18-я месец на проекта. Ще бъдат проведени 26 бр. информационни срещи с участници в проекта – 3 пъти, и 12 информационни срещи с гражданството във всички населени места в общината. Едновременно с информационните кампании, с цел популяризиране резултатите от проекта, ще бъдат проведени 12 еднодневни кампании за събиране на зелени отпадъци, съпроводени с раздаване на компост, във всички населени места в общината. Предвижда се в кампаниите да участват средно по 50 лица. На всички информационни дни и демонстрационни срещи ще бъдат попълвани присъствени списъци. Издадените по проекта материали ще бъдат предоставени на читалищата, кметствата и други публични организации. Ще бъдат раздавани на срещи и конференции по други проекти и на различни мероприятия на общината - напр. на "Млечният път на България", ежогодно провеждан в гр. Луковит. За всички канали, по които се разпространява информация, ще бъдат изготвяни протоколи. 57 185.00 57 382.60
Организация и управление на проекта: Ще бъде сформиран екип за управление на проекта от служители на община Луковит в състав: ръководител проект, координатор, експерт ЗОП и счетоводител. Ръководителят на проекта ще мобилизира човешки, материални и финансови ресурси за изпълнението на проекта, ще ръководи и контролира изпълнението на проектните дейности. Ще отговаря за изготвянето и представянето на необходимата техническа документация. Координаторът на проекта ще организира работните срещи на екипа, срещи с изпълнители и участници в проекта и ще координира кампаниите за популяризиране на резултатите от проекта. Ще поддържа досието на проекта. Експерт ЗОП ще изготвя тръжната документация, ще организира и отговаря за провеждането на тръжни процедури за избор на изпълнители, както и за изпълнението на съответните договори. Счетоводителят на проекта ще отговаря за оформяне на счетоводните документи, плащания към изпълнители, финансови отчети и искания за плащания по проекта. Екипът ще следи за постигане на целите на проектното предложение и индикаторите, предвидени за измерване на конкретните цели. Община Луковит спазва Процедури за извършване на мониторинг и контрол от служителите на общинска администрация Луковит за реализация на проекти, финансирани със средства от ЕС и други донорски програми. 51 400.00 43 349.85
Информация и комуникация: Съгласно Насоките за информация и комуникация на проекти, финансирани по ОПОС 2014-2020 и Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Дейностите включват информиране на обществеността за проекта и проектните дейности чрез: - изработване на плакат А3, поставен на входа на сградата на община Луковит, във всички училища, детски градини и детска ясла, ДСП и сградите на кметствата -изготвяне на информация на сайта на общината за процедурата за БФП, кратко описание на проекта, неговите цели и очаквани резултати - публикуване на Интернет банер с линк към официалния сайт на ОПОС, на страницата на община Луковит, който ще бъде активен през целия период на изпълнение на проекта - подготовка на публикации на сайта на общината с информация за проекта, целите, напредъка на дейностите и резултатите - платена публикация в местен вестник - конференция при приключване на проекта 600.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).