Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Local Development, Poverty Reduction and Enhanced Inclusion of Vulnerable Groups

Planning region: All

Description

The project proposal "Creation and equipping of new jobs in "MATRATSI HEGRA" Ltd" with candidate "MATRATSI HEGRA" Ltd  aims to create sustainable jobs for the unemployed and  inactive persons. This objective will be achieved through a combination of appropriate training, including in the workplace, as well as purchase of equipment necessary for recruits and jobs. The project focuses on the integration of some of the most vulnerable groups in the labor market.
	It is intended to be implemented gradually the following activities:
	1. Activities for the organization and management of the project.
	2. Recruitment and hiring of 24 persons of the target group for inclusion in the project activities.
	3. Providing training for acquiring first qualification and training of the part of profession within the second degree of the already employed under the project.
	4. Provision of training to already employed under the project on key competencies according to the European Qualifications Framework by: 4 key competence "Digital competence".
	5. Purchase of equipment related to jobs created.
	6. Activities for information and publicity.
	Creating a favorable environment for training including in the workplace, will motivate the selected people of the target group for their removal from the inactive position in the labor market. The project proposal creates prerequisites and conditions for economic and sustainable development of the organization based on improving the quality of employees' work and promoting their personal fulfillment.
	The duration of the project proposal is 14 months. The budget of the grant amounting to 247 679.60 BGN. The applicant is responsible for the proper implementation of activities, but also for the proper spending of expenditure in the budget and in line with national and European legislation.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейности за организация и управление на проекта.: Целта на дейността е създаване на успешен екип за организация и управление с доказани професионалисти в тази област за осигуряване на условия за успешно реализиране на проектното предложение и неговото финансово и документално управление и отчитане. Гарантирането на ефективна организация и координация на дейностите по проекта ще спомогне за реализацията на проектните дейности в заложените от бенефициента срокове. Екипът за организация и управление на проекта, накратко ЕОУП, ще включва три позиции – Ръководител, Координатор и Счетоводител. На членовете на ЕОУП ще бъдат вменени следните задължения: Ръководител: • Управлява цялостното изпълнение на дейностите; • Ръководи и координира работата на екипа; • Отговаря за постигането на целите и спазването на изискванията на Договарящия орган; • Контролира спазването на графика и качеството на изпълнение на дейностите, съобразно бюджета; • Подпомага ЕОУП при организиране на мероприятия, представящи проекта и реализираните резултати от него; • Ръководи създаването и съхраняването на проектната документация, включително финансовите отчети; • Отговорен е за своевременната и коректна отчетност към Договарящия орган; • Отговаря за осъществяването на вътрешния мониторинг и контрол на проекта. Координатор: • Координира прякото изпълнение на проектните дейности под ръководството на Ръководителя; • Осигурява цялостна административна подкрепа на Ръководителя на ЕОУП – организиране на информационни събития, обучения, екипни срещи, работа по отчитането на проектните дейности и др.; • Координира работата на екипа при подготовката и провеждането на процедури за доставка и услуги; • Следи за спазването на графика на изпълнение на дейностите; • Подпомага Ръководителя и Счетоводителя при изготвянето на финансовите и техническите отчети за Договарящия орган; • Координира изцяло дейностите за популяризиране на проекта – мерките за публичност и визуализация; • Участва в екипни срещи. Счетоводител: • Отговаря за цялостната финансово-счетоводна дейност по проекта, под прякото ръководство на Ръководителя на ЕОУП; • Води финансовата и счетоводна документация и изготвя финансовите отчети; • Следи за целесъобразността на разходите по проекта и точното им отчитане пред Управляващия орган, съобразно националното законодателство и специфичните изисквания на ОП РЧР; • Следи съхранението на финансовите документи по проекта; • Носи отговорност за счетоводните операции по проекта. Екипът на проекта отговаря и следи за постигане на заложените индикатори, спазване на договорените срокове, законосъобразното разходване на средствата и осъществява мониторинг на всички дейности в хода на изпълнение на проекта. Екипът участва в администрирането и провеждането на процедури за избор на изпълнители по ПМС №118/ 20.05.2014 г., необходими за изпълнение на дейностите по проекта. ЕОУП поддържа и съхранява необходимата документация по проекта, съобразно изискванията на Управляващия орган, и е отговорен за отчитането му в различните етапи от изпълнението. 24 651.28 24 360.73
Подбор и наемане на лица от целевата група за включване в дейностите по проекта.: Целта на дейността е предоставяне на възможност на безработни и неактивни лица да започнат трудова кариера за срок от 12 месеца, през която да могат да съчетават работа и учене едновременно. Голяма част от представителите на целевата група безработни и неактивни лица са продължително време извън пазара на труда. Те са загубили желанието си за търсене на работа и съответно мотивацията си за възстановяване на трудовите си навици. От друга страна те са загубили и способността си за продължаващо учене и преквалификация, което допълнително ги изолира от пазара на труда. Кандидатът има дългогодишен опит в подбора на персонал. За нуждите на проектното предложение ще бъдат назначени 24 лица, представители на следните целеви групи - продължително безработни и неактивни лица, безработни лица на възраст над 54 г. и безработни младежи до 29 г. вкл. на следните длъжности: секретар, дърводелец, шивач и снабдител. Длъжностите са съгласно средно списъчния състав на кандидата и не водят до редукция на персонала, съкращаване на вече наети служители, за сметка на ново наети. Това са реално разкрити работни места за нуждите на предприятието, на които ще бъдат назначени съответните кадри. Кандидатът избира представителите на целевата група след допитване до Бюрото по труда, за регистрирани представители на целевата група, отговаряща на следните характеристики: продължително безработни, безработни лица на възраст над 54 г. и безработни младежи до 29 г. вкл. Други способи, които намират тясно приложение в подбора на персонал са публикуването на обяви, чиято цел е набирането на лица, които са неактивни на пазара на труда и не са регистрирани в съответните бюра по труда. Отделът за развитие на човешките ресурси има достатъчен капацитет за подбор на необходимия персонал, съгласно обявените работни места от работодателя. Задължение на работодателя е да осигури на своите служители обслужване от трудова медицина. В тази връзка ще бъде сключен договор със служба по трудова медицина, който ще включва: идентифициране и преценка за рисковете, които могат да увредят здравето на работещите; разработване на мерки за отстраняване и намаляване на риска за здравето и безопасността при работа; наблюдаване факторите на работната среда – осветеност, микроклимат, шум; съвети за планирането и организацията на труда, в областта на здравето, безопасността и хигиената на труда, както и по отношение на индивидуалните и колективните предпазни средства; наблюдение на здравето на работниците във връзка с извършваната от тях работа (предварителни и периодични медицински прегледи, наблюдение на рисковите групи); проверка на здравните досиета на работещите и дали работодателят е направил първоначалните и периодични инструктажи. Дейността ще бъде изпълнена в рамките на 14 месеца, от които 2 месеца ще се извършва подбора на представителите на целевата група, а за 12 месеца ще се осигури заетост. 129 358.32 132 271.12
Предоставяне на професионално обучение за придобиване на първа квалификационна степен и обучение по част от професия по втора квалификационна степен на вече наетите по проекта лица. : Целта на дейността е повишаване конкурентоспособността и възможностите за реализация на едни от най-уязвимите групи на пазара на труда, посредством обучение за придобиване на професионална квалификация, което ще допринесе за постигането на стратегическите цели на ОП РЧР при изпълнение на стратегията „Европа 2020“ в областта на трудовата заетост и борбата с бедността и социалното изключване. Повишаването на качеството на работната сила чрез професионално обучение улеснява адаптирането й към променящите се изисквания на пазара на труда и работодателите. Осигуряването на съответствие между наличните и необходимите компетенции на вече наетите по проекта лица е от съществено значение с оглед протичащите икономически процеси в страната и сектора. Необходимостта от провеждане на предвидените обучения по професионална квалификация произтича от нуждата от разширяване на пазарния дял на компанията. Ще бъде проведено професионално обучение на 20 представители на целевата група, съобразено със заявените от кандидата нужди от квалифицирани кадри по следните професии и специалности: Обучение за част от професия „Офис секретар" с код 346020, специалност „Административно обслужване" с код 3460201 – втора квалификационна степен. Обучението е с продължителност не по-малка от 300 учебни часа, (45 минути за учебен час). Учебният процес ще се осъществява в дневна форма на обучение. Успешно завършилите участници ще получат удостоверение за професионално обучение, образец на МОН, номенклатурен № 3-37. Ще бъдат обучени 3 лица. Обучение за част от професия "Оператор в дървообработването " с код 543020, специалност "Производство на мебели" с код 5430201 – втора квалификационна степен. Обучението е с продължителност не по-малка от 300 учебни часа, (45 минути за учебен час). Учебният процес ще се осъществява в дневна форма на обучение. Успешно завършилите участници ще получат удостоверение за професионално обучение, образец на МОН, номенклатурен № 3-37. Ще бъдат обучени 5 лица. Обучение по професия "Шивач" с код 542110, специалност "Шивачество" с код 5421101 - първа квалификационна степен. Обучението е с продължителност не по-малка от 300 учебни часа, (45 минути за учебен час). Учебният процес ще се осъществява в дневна форма на обучение. Успешно завършилите участници ще получат свидетелство за професионална квалификация - образец на МОН № 3-54. Ще бъдат обучени 6 лица. Обучение по професия "Снабдител" с код 345080, специалност "Снабдител" с код 3450801 - първа квалификационна степен. Обучението е с продължителност не по-малка от 300 учебни часа, (45 минути за учебен час). Учебният процес ще се осъществява в дневна форма на обучение. Успешно завършилите участници ще получат свидетелство за професионална квалификация - образец на МОН № 3-54. Ще бъдат обучени 6 лица. 12 000.00 12 000.00
Предоставяне на обучение на вече наетите по проекта лица по ключови компетентности съгласно Европейската квалификационна рамка по Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност”.: Придобиване на познания, чрез включване в обучения по Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност”, съгласно Европейската квалификационна рамка на девет лица от целевата група. В обучение ще бъдат включени три лица назначени на длъжност „секретар” и шест лица назначени на длъжност „снабдител”, от целевата група по проекта. Ключовите компетентности са основните умения и знания, от които всеки човек се нуждае, за да се постигне заетост, лична реализация, социално включване и активна гражданска позиция в динамично променящите се условия на пазара на труда и цялостната макросреда, съгласно Европейската квалификационна рамка. Обучението по Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност” ще е с продължителност не по-малка от 45 учебни часа. Ще бъде съгласно изисквания на Европейската квалификационна рамка и ще завърши със съответен документ, удостоверяващ придобитите знания и умения. 2 250.00 2 250.00
Закупуване на оборудване свързано със създадените нови работни места.: „Матраци Хегра” ООД притежава разгърната дистрибуторска мрежа като за целта използва услугите на спедиторски фирми. Това затруднява в много голяма степен работата на предприятието, тъй като от една страна води до повишаване на транспортните разходи, а от друга до неизпълнение на доставките в определения от клиентите срок или забавяне на поръчките. Спедиторските фирми в много отношения са добро решение, но те не изпълняват само една поръчка в рамките на доставката за едно населено място. Фирмата е преминала етапа на проучване и разработване на пазара, има осигурени дистрибутори из цялата страна, като в същото време продължава да работи за разширяване на пазарния дял и повишаване на качеството и количеството на предлаганите стоки и услуги. На този етап е необходимо закупуването на транспортно средство и наемането на снабдители, които освен да разнасят стоките в определените срокове по поръчката, ще съчетават и снабдяването на материали за основното производство. Необходимо е закупуване на моторно превозно средство, предназначено за превоз на товари, с технически допустима максимална маса не повече от 3,5 t – 1 брой, категория N1. Спецификите и изискванията на предложените в проекта длъжности, на които ще бъдат назначени представителите на целевата група, предполагат закупуване на съответното моторно превозно средство, предназначено за превоз на товари, с технически допустима максимална маса не повече от 3,5 t – 1 брой, категория N1. За обезпечаване на производствения процес и оборудване на новоразкритите работни места на лицата от целевата група, които са назначени на длъжност шивач е необходимо да се закупи машина за рязане/ кроене/ на плат навит на ролка. Дейността е обусловена от липсата във фирмата на подобна машина. Досега наличните машини не предполагат производството на продукция с желаните от ръководството на фирмата параметри за количество и качество. Със закупуване на машината се цели да се отговори на високите изисквания при производството на матраци. Ще се увеличи обема и качеството на произведената продукция, като се намали времето за производство на единица продукция и се минимизира деформациите и бракуваните елементи, посредством осъществяване на лесен контрол за сигурно и точно измерване на рязането. С машината ще бъде оборудвано споделено работно място, което ще бъде използвано от назначените шест лица по проекта. Със закупуването на моторно превозно средство, предназначено за превоз на товари, с технически допустима максимална маса не повече от 3,5 t – 1 брой, категория N1 и машина за рязане /кроене/ на плат навит на ролка ще бъдат постигнати и заложените цели на проекта. Ще бъдат осигурени нормални работни условия за целевата група. За останалите длъжности на новоназначените лица по проекта, фирмата се ангажира да осигури съответните оборудвани работни места със собствени ресурси. Заложеното оборудване напълно съответства на изискванията на Кандидата и ще обезпечи работата на работниците. То е планирано да отговаря на най-съвременните стандарти за енергийна ефективност, енергономичност, опазване на околната среда и изискванията за безопасен труд. 77 000.00 77 000.00
Дейности по информиране и публичност.: Целта на дейността е да информира местната общност по отношение на целите, дейностите и постигнатите резултати по проекта. Дейността е съобразно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020 г. Реализирането й ще допринесе за популяризиране на проекта и приноса на Европейския съюз и Европейския социален фонд за неговото осъществяване. Ще се осъществяват периодични дейности, които да информират обществеността за хода на изпълнение на проекта и постигнатите резултати в местни медии. Материалите разработени, издадени и разпространени по време на изпълнение на проекта (информационни табели, брошури, стикери за закупеното оборудване и публикации), ще бъдат визуализирани според всички изисквания – с лого на ЕС, ЕСФ и ОП РЧР, приоритетната ос, името на проекта, стойността на БФП и т.н. Чрез реализирането на тази дейност ще се популяризира високият социален ефект от постигнатите по проекта резултати и ще създаде предпоставка за устойчиво развитие. 2 420.00 2 370.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).