Организация и управление на проекта: Добрата организация и компетентното управление е предпоставка за положителния резултат от изпълнението на проекта и постигане на заложените индикатори.
Функциите на членовете на екипа за управление ще включват следните задължения: подготовка на документите, необходими за извършване на плащания и за верификация на разходите, мониторинг и докладване, изпълнение на мерки за информация и комуникация, съхранение на документите по проекта, дейностите по подготовка и възлагане на обществени поръчки, координация на дейностите по проекта.
Дейността включва следните задачи:
- сформиране на съвместен екип по проекта;
- утвърждаване на принципи за вътрешна и външна комуникация, координация и мониторинг върху изпълнението и разходването на средствата;
- организиране на регулярни срещи на членовете на екипа за осъществяване на контрол върху техническия и финансов напредък на проекта, отчитане на постигнатите резултати и разрешаване на проблеми, възникнали в процеса на изпълнение;
- поддържане на постоянна комуникация с Оператора на Програмата, с цел осигуряване на прозрачност на проекта, докладване на нередности и разрешаване на проблеми, изискващи намесата на Оператора;
- управление и наблюдение на експертите и въшните изпълнители като биват използвани общи техники за скрининг като: редовни срещи, посещения на място, задържане на плащания при незадоволителна работа или забавяне във времето;
- приключване на проекта и архивиране.
|
36 857.81
|
32 955.43
|
Публичност и информация: Настоящата дейност има за цел да запознае обществото с реалните промени в живота на хората, които постигаме благодарение на Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство и Норвежкия финансов механизъм 2014-2021, популяризираме възможностите, които Инструментът предлага, както и резултатите, които постигаме, работейки заедно за по-зелена, по-конкурентна и по- приобщаваща Европа. С предвидените за изпълнение мерки ще се постигне повишаване на обществената информираност, привличане на обществения интерес, насърчаване към участие в проектните дейности, разясняване на възможностите и ползите от проекта, осигуряване на прозрачност и откритост при неговото изпълнение. Фокусът ще попада върху предоставянето на информация, свързана с характерните черти на проекта, неговата устойчивост и резултати. Целта е да се принесе информацията до обществеността и заинтересованите групи, посредством използването на многостранен подход като по този начин шансът за успех ще бъде оптимизиран.
При подготовката и изпълнението на комуникационните мерки е изключително важно да бъде отчетена степента на информираност на отделните заинтересовани страни. Базовите фактори, въздействащи на решенията, които ще бъдат прилагани обхващат: използване на позитивно "говорене" и лесно разбираеми посланията; обръщане към хората в тяхната местна среда, като се използват предпочитаните от тях медии, местни канали за информация и разбираем език; търсене на активна обратна връзка от целевите групи; изграждане и затвърждаване на разпознаевомостта на екипа; наблюдение и оценка на информационните и комуникационни дейности с цел проверка на техната ефективност, ефикасност и релевантност.
Изпълнението на дейността е в пълно съответствие с критериите, разписани в Наръчника за комуникация и дизайн на Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство и Норвежкия финансов механизъм 2014- 2021 и с тези, заложени в Регламента за изпълнение на ФМ на ЕИП 2014-2021 г.
Всички информационни и комуникационни материали, свързани с НФМ ще бъдат изготвени следвайки изискванията, описани в Ръководството за комуникация и дизайн, съгласно описаните подробно техническите изисквания за използването на логата, информационните табели, плакатите, публикациите, присъствието в интернет пространството и аудиовизуалните материали.
В рамките на дейността ще се създаде 1 обща двуезична уебстраница страница на проекта, 2 пресконференции - встъпителна и заключителна, 3 мащабни събития с концерти за широката общественост, където ще се предоставят печатни информационни материали с информация за проектните цели, участниците, дейностите, резултатите и източниците на финансиране.
|
7 385.10
|
7 305.64
|
План за привличане на публики и обучение за персонала: Основната цел на настоящата дейност е чрез провеждане на изследване на навиците, търсенето и поведението на аудиторията, взаимодействието с нея и въвеждането на успешни маркетингови и мениджмънт инструменти в работата на културните организации, да се предизвика дългосрочен ангажимент на целевата аудитория и разработените културни продукти. В тази връзка в рамките на дейността се предвижда разработване на план за събиране и привличане на публики, както и обучение на експертния персонал на ДКТ "Иван Димов" и Сдружение "АРСР" с оглед на повишаване на професионалните им компетентности и умения, като по този начин се гарантира устойчивото развитие на публики и разширяване на спектъра хора, участващи в културните събития на театъра.
С цел разработването и прилагането на успешен план за развитие на аудитория и привличане на нови публики за дейността на ДКТ "Иван Димов", ще бъдат засегнати следните основни компоненти:
- Изучаване на аудиторията, в т.ч. набиране и анализ на количествени и качествени данни за вече привлечени и потенциални публики;
- Разработване на иновативни механизми за привличане на нови аудитории и повишаване на качеството на работата на културните организации чрез прилагането на разнообразни мениджърски и маркетинг инструменти;
- Разработване на механизми за работа с публики на база различни показатели- пол, възраст, етнос, образование, др.;
- Развиване на интерактивна комуникация с публиките и приобщаването им към дейността на организацията;
- Популяризиране на културните продукти и услуги, предмет на настоящото проектно предложение;
- Разработване на методи и механизми за мониторинг на публики, чрез които да се отчетат тенденциите и изменения на аудиторията във времето;
- Провеждане на обучение за привличане на нови публики, включващо теоретични и практически занимания за персонала на ДКТ "Иван Димов" и членовете на партниращата организация "Алианс за регионално сътрудничество и развитие" с оглед повишаване на професионалните им компетентности и умения във връзка с организацията и провеждането на проявите на изкуство и култура, както и предвид привличането на публика на заловените в проекта събития. В обучението, което ще се проведе в град Хасково ще бъде включен и гост-лектор на FRUMLITIR EHF с необходимите компетентности.
Обучението ще обхване следните теми:
1) прилагане на политики за привличане на нови публики;
2) придобиване на умения за прилагане на творчески подходи за привличане на нови публики;
3) въвеждане на иновативни и интерактивни методи в процеса за привличане на публики;
4) иновативност в процеса на съвместната работа на различните специалисти и създаването на общ продукт.
|
12 027.76
|
11 965.42
|
П.П. Театър, обичам те!: Дейността е свързана със създаването, организацията и провеждането на нови събития за култура и изкуство в сферата на театралните изкуства и предвижда реализацията на първия по рода си Студентски театрален фестивал „П.П. Театър, обичам те!“, насочен изцяло към младата аудитория в град Хасково в рамките на 7 дни през месец май. В рамките на фестивала ще се проведат пърформанси и представления на открито, театрални работилници и срещи за кариерно ориентиране.
Да вземат участие във фестивала ще бъдат поканени всички завършващи класове от ВУЗ-овете, които имат специалността „актьорско майсторство“, специалността „актьорско майсторство за куклен театър “на НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов“ , както и по-малките класове които също имат готови представления. А именно НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов“, Театрален колеж „Любен Гройс“, Нов български университет, Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“ и Югозападен университет „Неофит Рилски“.
Спектаклите ще са с вход свободен срещу предварително заявени покани за резервиране на място. Всяко от представленията ще се стриймва в реално време.
Част от фестивала ще се проведе на открита сцена извън центъра на града в местността Ямача, където досега не са се провеждали културни или творчески събития. За целта ще се закупи оборудвана мобилна външна сцена и 200 сгъваеми стола.
За всички участници ще се организира уъркшоп, в който ще им се постави за задача да представят 30- минутен стрийт-пърформанс в градско обществено пространство като се стараят да привлекат възможно най-многобройни зрители. Пърформансите ще бъдат записани и публикувани в социалните мрежи и страницата на проекта.
Като гости на фестивала ще бъдат поканени директори и представители на театри и културни институти, включително от провинцията, които биха имали интерес да видят всички завършващи студенти с цел да бъдат назначени и да имат реализация в професията.
По време на фестивала ще се организират срещи за кариерно ориентиране между младежите от Хасково и преподавателите на гостуващите ВУЗ, които ще дадат информация от първо лице за кандидатстването, подготовката, учебния процес и възможностите за реализация в сферата на сценичните изкуства.
Участниците във фестивала (за 7 представления) ще бъдат следните:
- Актьори – 7 класа по 15 човека от общо 5 ВУЗ-а (Актьорските класове в НАТФИЗ са по два всяка година плюс кукления клас) = 105 човека;
- Технически екипи – 1 Осветител, 1 Озвучител, 3 Сценични работници, 1 Режисьор, 1 Сценограф, 1 Директор на учебен театър или ръководен кадър от ВУЗ-а, 2 Шофьори, 1 Помощник режисьор, общо по 11 човека за 7 спектакъла = 77 човека;
- Директори на театри и представители на културни институти - 25 човека;
- Организацията и провеждането на фестивала ще се възложат съгласно нормативните изисквания като изпълнителят трябва да предостави екип от 1 Артистичен директор, 1 Организатор и медиатор на срещи за кариерно ориентиране, 2 лектори за театрални работилници; 2 Фотографи за заснемане на спектаклите и пърформансите; осигуряване на онлайн стриймване на представленията; 2 Сценични работници за обслужване, монтаж и демонтаж на открита сцена. В обхвата на поръчката ще се предвидят изработка и разпространение на рекламни материали - покани, флаери, афиши, рол-банери, трансперанти и уеб-банери, удостоверение за представянето на участниците във фестивала. За обезпечаване на програмата с фестивалните събития на откритата сцена на края на града изпълнителят трябва да осигури и необходимата осветителна и озвучителна техника.
В рамките на проекта ще се реализират две фестивални издания - едно през 2021 година и едно през 2022 година. |
225 010.14
|
192 171.38
|
Художник на сцената - Форум и обмен на опит за културни оператори и визуални артисти : Форумът ще се организира в Рейкявик, Исландия и ще има за цел да се покажат съвременните тенденции във визуалните изкуства (мултимедия, светлини, костюм, грим, декор, графика, анимация и пр.) и приложението им при реализиране на различни форми сценични изкуства и културни събития - концерти, постановки, презентации и пр.
Предвидени са да презентират дейността си и добри практики на исландски творци с опит в културни проекти. Идеята на събитието е да се подчертае добавената стойност от взаимодействието на различни изкуства при създаването на културни продукти. Затова за да обменят опит и идеи ще се съберат на едно място творци и визуални артисти (художници, фотографи, аниматори и пр.) с представители на културни институти - артистични директори на театри, опери и пр.
Като част от дейността с включените лекции ще се подготвят уебинари, които ще се предоставят за разпространение в YouTube-канала и платформата за обмен на знания в сайта на проекта за да достигнат до широк кръг аудитория.
|
34 112.81
|
28 766.59
|
АРТ-шоп - обучение по културно предприемачество: Дейността е свързана с обучения по културно предприемачество и ще се реализира в два етапа. Първият етап е свързан с обучение за 5 обучители от България, които ще участват в 3-дневен тренинг в Рейкявик, Исландия. Предвидено е в дейността да се включат лектори и модератори от Исландия.
В рамките на обучението ще се развият теми като: Защо да инвестираме в култура и изкуство; Икономика на културата в Европа; Развитие на креативни промишлени клъстери, творчески инкубатори и цифровизацията на културното съдържание; Откриване на пазарни ниши с по-висока стойност в отдалечени региони; Създаване на успешни партньорства и участия в мрежи за реализиране на културни инициативи; Работа с медиите и социалните мрежи; Маркетинг и реклама; Специфики в съставянето на успешен бизнес план за развитие на културно предприемачество.
Във втория етап преминалите обучението участници ще бъдат включени като обучители в предоставянето на 3-дневно обучение (12 часа теория/12 часа практически упражнения) за 5 групи с 9 стартиращи културни предприемачи в България.
Като част от дейността с включените лекции ще се подготвят уебинари, които ще се предоставят за разпространение в YouTube-канала и платформата за обмен на знания в сайта на проекта за да достигнат до широк кръг аудитория. |
35 482.89
|
29 826.10
|
Рок-зона 29 на път или турнето на репетиционната: Създаване на нова музикална постановка от професионалисти за непрофесионалисти с участието на младежи на възраст до 29 години с интереси в сферата на изкуството. Музикалната постановка допринася за развитието на дейността на АРСР по отношение на оказваната подкрепа за развитието на млади таланти и поощряването на децата и младежите да се занимават с изкуство. Сдружението успешно реализира проект за създаване на репетиционно студио, в което да се срещат и да създават собствени рок-групи като ежегодно се провежда фестивал за младежки рок. Техните истории ще стоят в основата на бъдещия музикален спектакъл, техните отношения със сблъсъците на характери и разочарованията, очакванията и желанието да продължат да бъдат рок-банда и заедно да преследват мечтите си. Действието ще се развива в Зоната на репетиционната, а главни герои ще бъдат младежите от рок-бандите. На база изготвения сценарии, на професионален композитор ще се възложи да създаде музиката и аранжиментът, да направи записи на новата музика и да участва в подготовката на постановката. Отделно ще се подготви сценографията и съответните реквизити свързани със костюми и декори, ще се ангажират от режисьор, осветител, озвучител, и сценични работници.
Създаването, организацията, премиерното и гостуващото представяне ще се възложат съгласно нормативните изисквания като изпълнителят трябва да осигури професионален екип - професионалисти (композитор, аранжор, режисьор, сценограф, музикални педагози, хореограф, озвучител, осветител, сценични работници и пр.) за реализацията на спектакъла като предвиди всичко необходимо за обезпечаване на представлението, включително да осигури и необходимата осветителна и озвучителна техника. В обхвата на поръчката ще се предвидят изработка и разпространение на рекламни материали - покани, флаери, афиши, удостоверения за участие в продукцията.
Участниците в музикалния театър в състав от 30 младежи (непрофесионалисти) ще бъдат подбрани с кастинг. Подготовката им ще продължи 9 месеца (от м.октомври до м.юни).
В процеса на създаване на младежкия музикален спектакъл ще бъде включен ментор с необходимия професионален опит и компетентности от Исландския партньор, който ще проведе 3-дневни консултации с подбрания екип.
Планират се 5 представления на новата продукция като премиерата ще бъде в град Хасково (община Хасково, област Хасково), след което ще се осигури турне на представлението в град Димитровград (община Димитровград, област Хасково), в град Ивайловград (община Ивайловград, област Хасково), село Минерални бани (Община Минерални бани, област Хасково) и в читалището на село Татарево (община Първомай, област Пловдив). |
39 078.24
|
39 674.22
|
Екип за реализация на проекта: С цел успешната реализация на планираните събития и дейности, се предвижда и сформиране на екип от външни експерти, притежаващи определени компетенции- знания, умения, поведение и не на последно място, мотивация за професионалното и успешно изпълнение на поетите ангажименти. Ясно дефинираните задължения и отговорности на отделните членове от екипа за изпълнение на проекта, както и високото ниво на компетентност са от изключително значение за постигане на целите и очакваните крайни резултати в рамките на определения срок.
В рамките на проекта се предвижда превличането на следната експертиза:
1) по Дейност 3: План за привличане на публики и обучение за персонала:
- 1 гост-лектор (Исландия) в 4-дневно обучение за привличане на публики
- 1 преводач от и на английски език в 4-дневно обучение за привличане на публики
2) по Дейност 4: П.П. Театър, обичам те!:
- 4 ментори от Исландия
3) по Дейност 5: Художник на сцената - Форум и обмен на опит за културни оператори и визуални артисти:
- 2 модератори на форума и уебинарите
- 3 лектори на форума
- 1 преводач от и на английски език в 3-дневен форум
4) по Дейност 6: АРТ-шоп - обучение по културно предприемачество:
- 2 модератори от Исландия на семинара за обучители и уебинарите
- 3 лектори в тренинга за обучители;
- 1 преводач от и на английски език в 3-дневен тренинг за обучители
- 5 лектори в 3-дневно обучение по културно предприемачество
5) по Дейност 7: Рок-зона 29 на път или турнето на репетиционната
- 1 ментор (Исландия) в 3-дневни консултации
- 1 преводач от и на английски език в провеждане на консултации с ментор от Исландия |
0.00
|
160.00
|