Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Local Development, Poverty Reduction and Enhanced Inclusion of Vulnerable Groups

Planning region: All

Description

The Project "HAND IN HAND" aims to increase the quality of education and the access to educational services of children and students from PGPT-Lom, IV Primary school "Hr. Botev" and all-day nursery school "Zvezditsa" - Lom by equipping professional areas, creating theater and musical group, 4 workshops and school playgrounds for road traffic safety, work with parents, practical classes. The target groups include children and students, 4-19 years old, living in towns and villages in the municipalities of Lom, Brusartsi nad Valchedram. 73 belong to marginalized communities and are at risk of educational and social exclusion, including representatives of the gypsy minority. The activities for all groups will be carried in two stages, as in summer trips to Sofia will be organized to enrich the training, unite the teams, and integrate the students in education and society. The main activities include interaction between the groups from the three schools using the method "children train children". Parents will be also included in the activities which will strengthen the relationship between school and family. The implementation of the activities in modern, beautiful and interesting environment, as well as out of school, will support the education and dvelopment of the children and students, will increase their self-confidence and will lead to their adequate integration in the shool and social life. The participants will acquire technical skills, practical skills for car diagnostics and servicing, skillful car driving and bike riding, interactive and practical computer activities will be carried out, entrepreneurship skills will be formed in applied arts classes, cultural identity will be formed via therter and music. The expected result are aquired new knowledge and skills, improved school environment, acting theater and musical group, reduced number of students who leave school early, increased motivation for learning and informal training of the target students.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на дейностите по проекта: Дейността ще се извършва през целия период на изпълнение на проекта. Ще включва следните етапи: 1.Оперативни срещи на екипа на проекта: Ръководителят на проекта сключва индивидуални договори с членовете на екипа при ясно дефинирани ангажименти.Провежда ежемесечни срещи на екипа за проследяване напредъка на проекта и определя дневния ред на всяка среща , като си запазва правото за насрочване на допълнителни такива при необходимост. -Координаторът на проекта координира цялостната дейност на проекта и изготвя подробни времеви графици за оперативните срещи, уточнени в план-графика на дейностите. 2.Информационно – медийна кампания: -Рекламно-информационните материали ще бъдат изработени в ПГПТ .За началото на проекта ще бъдат отпечатани около 150 брошури и 25 афиша, на които ще присъства логото и информация за програмата и проекта, целите на проекта, основните дейности и очакваните резултати.Брошурите и афишите ще бъдат поставени в трите учебни заведения и на различни обществени места в Лом и региона. 150 брошури за закриване на проекта ,включващи постиженията и резултатите от реализиране на проекта. Ще се подготвят сайт на проекта, репортаж и рекламен клип, които ще се излъчват в социалните мрежи. За популяризиране на проектните цели ще се публикува и получените резултати ще се публикуват две статии във вестник Ломпрес,като еденствен местен вестник. -Изработване на сайт на проекта ,рекламен клип и два репортажа за началото и края на проекта. -Мултимедийна презентация на входящатата пресконференция-представяне на проекта Ще бъдат поканени деца, ученици, техните родители, представители на местната власт, медиите . Пресконференцията ще бъде отворена и за широката общественост на гр. Лом. Екипът на проекта ще представи партньорите. За тази дейност, както и за дейностите и мероприятията в секциите проектният екип смята, че е необходим преносим компютър. -Пресконференция за закриване на проекта: организира се от работния екип на проекта.Ще бъдат поканени представители на местната власт, представители на партньорите, учители, родители, вестник Ломпрес. Ще се изработи мултимедийна презентация. Пресконференцията ще бъде отворена и за широката общественост на гр. Лом. Ръководителят на проекта подготвя доклад, в който се представят постиженията и резултатите от реализиране на проекта. Представители на обучените споделят мнение за ефективността от предложените модели за обучение. Тържествено ще бъдат връчени удостоверения за участие в проекта. 3.Мотивационни посещения в партньорите и окончателно определяне състава на целевите групи: -В сферата на съответните направления и области на интереси ще се организират 2 тематични срещи с децата и учениците от ПГПТ с партньрите и 2 срещи с родители по дейностите ""Сътрудничество с родители "в ОУ"Христо Ботев" и "Клуб на родителя"в ПГПТ. Ръководителите на секции разкриват потенциала на програмите, разясняват поетите ангажименти и задълженията на обучаваните. Срещите ще подпомогнат допълнително ориентирането на кандидатите за включване в секциите и ще повишат мотивацията им. Селекцията ще се провери от екипа на проекта, съгласно критериите на програмата. Екипа ще разработи нови анкети ,които имат за цел да сравнят новите резултатите първоначално попълнените анкети за окончателно определяне състава на групите. -Две срещи /в ПГПТ и ОУ"Христо Ботев"/с родители и близки на деца и ученици,предварително идентифицирани за рискови.Целта на срещите е да се види има ли промяна в социалният им статус и включването им в проекта. 4.Сформиране на преподавателските екипи , съгласуване и утвърждаване на учебните програми. Ръководитела на проекта ,включва договори с преподавателските екипи по направления,като спазят изискванията за образователен ценз, квалификационно ниво . Формите и методите на обучение се избират от преподавателите , съгласуват с партньорите и родителите и се утвърждават от ръководителя на проекта. 17 724.08 15 233.45
Материално-техническо обезпечаване на проекта: Материално-техническо обезпечаване на проекта включва: закупуване на оборудване, обзавеждане, канцеларски и дидактически материали за провеждане на проектните дейности. Предвижда се дейността да се осъществи след подписване на договора за финансиране и преди началото на 2020-2021 учебна година. Това ще осигури готовност за започване на заниманията с учениците. Предвижда се да се закупят обзавеждане, оборудване и материали за проектните дейности на стойност: - Автомобилът и аз - 12823.81 лв. -Работилница за печатна реклама и уебдизайн - 18933.24 лв. - Крафтшоп - 6065.25 лв. -Сътрудничество с родители - 3290.92 лв. - Животът е сцена - Театрална група към IV ОУ „Христо Ботев“ - 6044.13 лв. - Клуб ”Аз искам да пея” - 3433.50 лв. - "Помощници на пътя"- БДП - 8070.00 лв. - Рецепта за успех - 2810.00 лв. - " Гръмотевичко и светкавичко"-компютърът в детската градина - 2593.00 лв. - Клуб на родителя - 8376.80 лв. Отговорник: ръководителя и координатора 71 240.65 69 380.45
Автомобилът и аз: Дейността цели да доведе до повишаване качеството на училищното образование , подобряване достъпа на учениците до различни образователни ресурси, подобряване на материалната база и намаляване на броя на отпадащите , ранно и преждевременно напускащите училище . Дейността ще се проведе на два етапа: - І етап- от 5 до 8 месец (2020-2021 учебна година) , ще бъдат проведени 64 часа –по 32 за всяка група. - ІІ етап - от 11 до 20 месец (2021-2022 учебна година), ще бъдат проведени 152 часа –по 76 за всяка група. Участниците са определени чрез проведена предпроектна анкета. Заявили желание за участие са 20 ученици от ПГПТ. Ще се сформират две групи за занимания с ученици от направление "Транспорт" в училището. 10 от учениците са определени като представители на маргинализирани общности, въз основа на съответните критерии. Ръководител на двете групи е инж. Николай Неделков, който има опит в преподаването със съвременни образователни технологии и е преподавател по управление на МПС, безопасност на движението по пътищата и учебна практика по автотранспортна техника. Основните дейности ще са насочени към усвояване на практически умения за диагностика и техническо обслужване на автомобила, общопрофесионални умения за изработване на различни предмети и сувенири от автомобилни части и елементи, познаване правилника за безопасно движение по пътищата, майсторско управление на автомобил в условията на тренажор и учебен полигон. За целта ще бъде обособена зона в производствения корпус на ПГПТ. - Ще бъде закупено обзавеждане и оборудване, което да създаде една приятна, модерна и най-вече професионална обстановка, която е от съществено значение за провокирането на интерес, желание за обучение и мотивация за професионално развитие. Ще бъдат закупени и пътни знаци и съоръжения, които ще бъдат използвани за симулиране на различни пътни ситуации при заниманията по безопасност на движението, съобразени с възрастта на учениците. Изработените продукти, презентации, филми и други ще бъдат споделени на двете мероприятия "Ден на отворените врати" с гостуване на учениците от ОУ "Хр. Ботев" и на изложбата в ПГПТ. Дейността предвижда и съвместни занимания с участниците в дейност "Помощници на пътя"- БДП на ДГ "Звездица".Учениците от ПГПТ ще гостуват на децата от детската градина и заедно ще сглобят соларно задвижвани превозни средства. През месеците 7-ми и 19-ти ще се проведе "Ден на отворените врати" по професионалното направление, на който ще бъдат поканени седмокласниците от ОУ "Христо Ботев". През месеците 19-ти и 20-ти ще се направи общо състезание на няколко етапа за ученици от ПГПТ и деца от ЦДГ"Звездица"по темите: -познаване на знаците за движение; -майсторско управление на велосипед; - майсторско управление на автомобил за учениците, притежаващи свидетелство за управление на МПС.; -надпревара със соларни колички, съвместно сглобени от децата и учениците. В края на проекта ще се издадат удостоверения за участие в дейността. Предвижда се застраховка на участниците. 4 774.00 4 752.13
Работилница за печатна реклама и уеб дизайн: Дейността на Работилницата за печатна реклама и уеб дизайн е не само включена като професионални компетенции в част от професиите, но опита от дистанционното обучение в последните месеци, показа, че част от идентифицираните ученици в риск, особено от ромския етнос, са неактивни в облачното пространство по различни причини. Това наложи включване на ученици в тази дейност, като вариант за допълнително ангажиране и придобиване на ключови компетенции. Работилницата ще ползва обособена зона в училище, характеризираща се с модерно и привлекателно обзавеждане и възможности за интерактивно обучение чрез използване на облачни технологии и софтуера MоzaBook Classroom, където 15 ученици от 8 и 9 клас ще провеждат занимания. Тези занимания ще доведат до активизирането на участниците в тази дейност, преодоляване на учебни дефицити, подобряване на ключови знания и компетентности и ще съвпаднат с основната цел на проекта: повишаване качеството на училищното образование в гимназията, намаляване на отпадащите от училище ученици и преодоляване на негативни обществени нагласи спрямо тях. Дейността ще се проведе на два етапа в две групи. І етап ще се проведе от 5 до 8 месец (2020-2021 учебна година); ще бъдат проведени 96 часа, по 48 - за всяка група. ІІ етап ще се проведе от 11 до 20 месец (2021-2022 учебна година); ще бъдат проведени 152 часа –по 76 за всяка група. В първата група под названието "Печатна реклама" ще участват 8 ученици от 8 и 9 клас, желаещи да участват в проекта и отговарящи на критериите за допустимост. Ръководител на групата е инж. Илина Кръстева с опит в реализирани редица проекти. Във втората група "Уеб дизайн" ще участват 7 ученици от 8 и 9 клас, избрани чрез предпроектно проучване. Тя ще се ръководи от инж. Миглена Андреева, преподавател в направление "Приложна информатика", също с опит в изпълнение на проекти. Дейностите в Работилница ще бъдат организирани в модули, разработени от преподавателите на двете групи и ще бъдат съгласувани с бенифициентите по проекта и техните родители и одобрени от ръководителя на проекта. Преподавателите ще разполагат със свободен избор теми, подходи и методи на обучение, които ще включват интерактивни занимания посредством образователния софтуер MozaBook, съвместни практически занимания на участниците в групите – възможност, предоставена от облачните технологии. Очакван резултат от дейността на работилницата са подобрени знания и компетенции за работа в дигитална среда, повишен интерес към учебния процес и приложение на усвоените умения и знания в изработени продукти: сайт на проекта, презентации, рекламни материали, календари, снимки и видеоклипове на занимания с ученици и деца. Предвижда се модерно обзавеждане с подходящи мебели и оборудване на „виртуална зала“ с интерактивна дъска и преносими компютри. Заниманията ще се базират на подхода STEM и особено на варианта STEAM, включващ - А /Arts/ - изкуства, дизайн. Художественият дизайн и изкуствата са важна част от STEM - базираното образование, тъй като мислене и разгръщане на творческите заложби са от съществено значение за развитието на иновации. Спецификата на заниманията в компютърния кабинет обхваща четирите принципа, идентифицирани като ключови в образованието на 21-ви век: творчество, сътрудничество, критично мислене и комуникация. Със заниманията в работилницата за печатна реклама и уеб дизайн се цели учениците да излязат от стандартния вид на класната стая и да се почувстват освободени и специални. Образователният софтуер MozaBook съдържа над 1200 3D сцени и модели по всички общообразователни предмети, стотици видеа, интегрирана облачна платформа, където може да се запазват и споделят електронни уроци. Възможностите на софтуера на интерактивната дъска и преносимите компютри ще дадат възможност не само за реализиране на дейностите по проекта, но и използването им в редовните учебни часове като „Виртуална класна стая.“ В края на обучението ще се издадат удостоверения за участие в обучението. 8 640.00 6 678.60
Крафтшоп: Дейността цели да провокира заложбите и скритите таланти на ученици, които при равни други условия не биха имали възможност да се изявят, да се организират в подобни дейности и материално да обезпечат реализирането на тези дейности. Включването им в подходящи занимания ще повиши интереса към училищния живот, ще активизира общуването със съучениците им, ще подобри връзката ученик – ръководител проект - класен ръководител, което отговаря и на целите на проекта Специфичното на тази дейност е, че се дава възможност, учениците да изберат своя ръководител на група, с което за разлика от другите дейности по проекта акцентираме върху индивидуалната работа, организационните качества и авторитета на съответния ръководител. При равни други условия всеки от двамата ръководители разработва и представя пред учениците одобрената от ръководителя на проекта учебна програма, методите и подходите, които ще използва в работата си. Апробираме модел за работа в извънкласни занимания, който може да бъде приложен и в учебната дейност при деленето на групи по учебни предмети, които позволяват това. Дейността ще се проведе на два етапа в две групи: І етап - от 5 до 8 месец (2020-2021 учебна година), включва 96 часа, по 48 часа за всяка група. ІІ етап - от 11 до 20 месец (2021-2022 учебна година), включва 152 часа, по 76 часа за всяка група. В групите участват 20 ученици от ПГПТ, заявили желание за участие и отговарящи на предварително заложените критерии по проекта. Ще се сформират две групи за занимания.В първа група участват 10 ученици. от всички специалности от ПГПТ. Ръководител на групата ще бъде инж.Розалина Костадинова с дългогодишен педагогически опит и опит в разработване и реализиране на проекти. Във втората група също ще участват 10 ученици от всички специалности с ръководител Заряна Благоева, с опит в използването на съвременни образователни технологии и работата в извънкласни дейности. Основните дейности в тази работилница „Крафтшоп“ ще бъдат усвояване на различни техники и прилагане в практиката на умения по предприемачеството. В двете учебни програми по избор на преподавателя ще залегнат теми по предприемачество, теми свързани с организиране на представителни изяви, организиране на базари и дарителски акции, запознаване със сайтове за реклама и търговия на произведения на приложници. Акцентът в двете групи на тази дейност ще бъде насочен към усвояване на практически умения за изработване на сувенири, картички, играчки, сурвачки, украсяване на великденски яйца за различни празници - Коледа, Баба Марта, 8-ми март, Великден, Първи юни – Ден на детето и аранжиране на изложби. На всички участници в дейността ще бъдат изработени подаръци и подарени в края на проекта. Учениците ще имат и 2 съвместни занимания с децата от дейност "Рецепта за успех" от ЦДГ №3 „Звездица“ през месец декември и месец март. Ще се използва метода "Деца обучават деца" като заедно ще изработят различни продукти, картички и сувенири, използвайки различни техники и материали. Учениците от ПГПТ ще помогнат в коледната и мартенската изложби на децата. Наученото, изработените продукти, презентации, продуктови каталози и други ще бъдат споделени на общи занятия между ученици и деца, участващи в тази дейност. За осъществяване на основните дейности в групите са предвидени материали и машини, които ще се използват за направата на различни стоки от дейността на групите. В края на обучението ще се издадат удостоверения за участие в проекта на децата и учениците от ПГПТ и ЦДГ №3 „Звездица“. 7 440.00 7 438.73
Сътрудничество с родители: Целта на дейността е да се намали броя на необхванатите в училище деца от предучилищна група и намали броя на отсъстващите ученици от начален и прогимназиален курс на обучение и продължаване на образованието им в по-горен етап на обучение по подходящи професии и специалности, както и приобщаване на родителите, като основен фактор във всички етапи на обучение. Дейността е насочена към ученици от ромски произход и семействата им и включва следните поддейности: 1.Идентифициране и профилиране на учениците с отсъствия и необхванатите в образованието 2.Създаване на семейно досие с информация за социалното положение на семейството 3.Работа на терен с родителите и включването им в дейностите на училището. Това е основна поддейност в дейността“Сътрудничество с родители“ , която има ключово значение за достигане целите на проекта, а те са цели и на образователната политика на училището. 4.Повишаване информираността на родителите чрез обучителни сесии по следните теми: -Защо моето дете трябва да посещава училище?; -Кариерно ориентиране на учениците с оглед получаване на информация за видовете професии и специалности в следващия етап на тяхното образование; -Алкохол, тютюнопушене, наркотици /видове, действие и разпознаване/; -Ранни бракове и превенция на ранни бракове. 5.Изграждане на родителска асоциация за подкрепа и задържане на учениците в училище и превенция на отпадането В изпълнението на тази дейност ще бъдат включени 4 ръководители: Първа група с р-л Наталия Георгиева е с дългогодишен педагогически опит и опит в реализирането на проекти, свързани с работа с ромската общност. Тя ще взаимодейства с ученици и родители от предучилищна група, първи и втори клас , отговаря за подготовката и реализацията на сесията за родители ”Защо моето дете трябва да посещава училище”; Втора група с р-л Цветана Лозанова е с дълъг педагогически стаж и опит в реализацията на проекти в мултиетническа среда, обхваща ученици и родителите им от III и IV клас ,отговаря за реализацията на две събития за родители „Ден на отворените врати“и„Вечер на семейството”; трета група с р-л Дора Христова, с дълъг педагогически стаж и опит в работата с ромски деца и родители, обхваща ученици и техните родители от пети и шести клас, отговаря за подготовката и реализацията на сесията на тема:„Алкохол, тютюнопушене, наркотици /видове, действия, разпознаване/ ” ; четвърта група с ръководител Елка Георгиева. Тя е с дълъг педагогически стаж и опит в работата с ученици и родители от ромски произход. Групата обхваща учениците от седми клас на IV ОУ "Хр. Ботев"и тяхните родители, отговаря за подготовката и реализацията на сесията "Ранни бракове и превенция на ранни бракове". Сесията "Кариерно ориентиране на учениците" ще се организира и проведе от ученици и учители, ръководители на отделни професионални направления, участници в проекта. Всички те са от ПГПТ-Лом . Изпълнението на дейността ще се провежда от 5 до 22 месец - по 204 часа за всяка група. За материалното обезпечаване и пълноценно реализиране на дейността са необходими 2 лаптопа ,1 мултимедиен проектор,1 принтер, хартия за принтер, 4 бр флаш -памет, тетрадки. Обучителните сесии и двете събития за родители ще се проведат в театралният салон и в стаята за родители на IV ОУ "Христо Ботев . Сесията "Кариерно ориентиране на учениците "ще се организира и проведе в ПГПТ –Лом . В края на първата година в Четвърто ОУ и ПГПТ Лом ще се сформират две родителски асоциации с еднакъв устав, цели и структурирана дейност, която ще продължи дейността си през цялата последна година на проекта. 25 926.00 25 920.93
"Животът е сцена" - Театрална група към IV ОУ „Христо Ботев“: Обучаването на децата в начален етап на образованието е ключов момент в развитието им, още повече на ромски ученици, при които българският език не е майчин и спъва до голяма степен правилното възприемане при обучителният процес. Подходяща възможност за малките ученици е участието им в театрална група „Живота е сцена“ към ОУ „Хр.Ботев“ Лом. Участниците са предварително подбрани в предпроектно проучване, съобразно техните способности и при спазване критериите за подбор на участниците. Избрани са 18 деца, 7 момчета и 11 момичета от начална училищна степен на образованието. За постигане на ефективна работа в дейността по проекта са заложени двумесечна работа за правоговор, ясна дикция, държане на сцена и наизустяване на текстове. Тази част от дейността ще се ръководи от Лина Димитрова, която е дългогодишен преподавател в училището, ползва се с авторитета на учениците и има опит в предишни подобни изяви. Основна цел на дейността е реализиране на къси пиеси, сценки, скечове и драматизация на приказки. През целия етап от проекта ръководителят ще използа своеобразни методи, характерни за този вид изкуство: метод на творчество, креативност и комбинативност, пречупващи се през стандартния учебно-възпитателен процес. Реализирането на тази дейност ще допринесе за достигане целите на проекта: подобряване на достъпа до училищно образование по най-достъпния и емоционален начин за тази възрастова група, на активността и продължителността при подготовката на участниците в театралната група чрез подобряване на правилното владеене на българския език, за намаляване броя на необхванатите от образователната система, на отпадащите от училище и на ранно и преждевременно напусналите училище, преодоляване на негативни обществени нагласи, защото театъра винаги е бил мост между образование и развлечение и от най-ранни времена хората го използват за споделяне на история, мисли, чувства и преживявания. В тази дейност са включени 2 поддейности: - Оборудване и обзавеждане на Театрален салон - Дейности за реализиране на театър "Животът е сцена" В училището има съществуващ театрален салон, който функционира. Той е предпочитано място за провеждане на тържества, родителски срещи, награждавания, състезания и др.празници. Театралният салон ще бъде дооборудван със съответната техника. Предвижда се по-голямата част дейностите по настоящият проект на IV Основно училище „Христо Ботев“ да се провеждат в театралният салон. За осъвременяване на базата в салона и обновяване на съществуващата база, по проекта предвиждаме проучване на пазара и закупуване столове ,щори за затъмнение на залата ,завеси , прожектори , флаш памет, тетрадки, лаптоп, мултимедия и музикална уредба за нормално протичане на дейността. Училището разполага с разнообразни театрални костюми от предишни проекти, които ще бъдат използвани и за дейността на театралния клуб. Дейността ще се осъществи на два етапа : І етап ще се проведе от 5 до 8 месец, ще бъдат проведени 64 часа. ІІ етап ще се проведе от 11 до 20 месец, ще бъдат проведени 152 часа. Ще се изготви предварителна програма , утвърдена от ръководителя на проекта. Дейността ще се провежда 2 пъти седмично по два часа.През периода на проекта театралната група ще направи 3 публични изяви -две в IV Основно училище "Христо Ботев и една изява в ПГПТ Лом. 6 480.00 6 478.66
Клуб ”С музика живея”: В своята същност ромското дете от най-малката си възраст е закърмено с музика, която то обича да пресъздава във всеки момент от живота си. В обществото на ромите музиката е важен фактор за изразяване на своите преживявания, впечатления, дори проблеми. Именно затова екипът на проекта „Успешни заедно“, с оглед достигане на целите на проекта решава да създаде клуб „С музика живея“ в IV ОУ „Хр.Ботев“ гр. Лом. В дейността ще бъдат включени ученици от 5,6 и 7 клас на училището. Със създаването на този клуб екипът смята, че ще привлече вниманието на учениците за активно участие в дейността, съответно присъствието им в училище ще стане по-редовно. Музикално-изпълнителската дейност на учениците притежава отличително своеобразие. То произтича от редица особености, сред които най-съществена от всички е възрастовата специфика, която определя поведението на учениците спрямо психологическите им характеристики. Изпълнителската дейност - това е най - достъпната активна музикална дейност, чрез която главно се осъществява музикалното възпитание. Певческата дейност се възприема като основна при обучението по музика в общообразователното училище. Също така тя е най-широко застъпена като извънкласна и извънучилищна дейност чрез вокалната група. Всички тези фактори за въздействието на музиката върху ученика са предпоставка за изборът ни на дейността Клуб "С музика живея“. Желаещи да участват в проекта и отговарящи на критериите за допустимост, избрани чрез предпроектна анкета са 18 ученика. Занятията по дейността ще се провеждат 2 пъти седмично по 2 часа. Ръководител на тази група е Дафинка Димитрова Борисова. Преподавателката е с голям педагогически стаж и опит при работа с ученици в областта на музикалното обучение. Чрез дейността ще се развият знанията, уменията и таланта на учениците за вокални изпълнения и свирене на музикални инструменти. Ще се реализират активности за развитие на певческите умения, слушане на музика, разучаване на текстове на песни и разучаване и свирене на музикални инструменти. За тази цел ще се закупят следните музикални инструменти: пиано, китари - 2 броя, барабан, дайре, маршов барабан и музикална уредба, тетрадки, лаптоп. Заниманията ще се провеждат в театралния салон на училището, който ще бъде обновен със съвременна осветителна техника. Закупените нови музикални инструменти, заедно с озвучителната и осветителната техника ще заинтригува учениците, което ще спомогне за редовното им присъствие в училище. Наученото в клуба ще повиши самочувствието на учениците и ще докаже твърдението, че всяко дете, независимо от етнос и религия има потенциал в себе си, който в определен момент може да изяви. Дейността ще се проведе на два етапа. І етап ще се проведе от 5 до 8 месец, ще бъдат проведени 64 часа. ІІ етап ще се проведе от 11 до 20 месец, ще бъдат проведени 152 часа. По дейността се предвиждат 3 публични изяви: две в IV ОУ ”Христо Ботев”и една в ПГПТ -град Лом. На изявите ще бъдат канени родители, ученици, братя, сестри и родственици на участниците, което ще спомогне за ориентирането им при записване на по-малките членове на семейството като бъдещи ученици в училището. 6 480.00 6 478.65
"Помощници на пътя"- БДП: Целите на предучилищното образование са насочени към спецификата на ключовите компетентности в детството. Чрез придобиване на социални компетентности за саморегулиране детето още в предучилищна възраст разбира, че правилата и законите определят нашето поведение и ни възлагат отговорности, а същевременно осъзнава и последствията от неспазването им. Обучението по безопасност на движението по пътищата/БДП/ е вид социално учене, при което водеща е ролята на практическите умения, формиращи се чрез подражание, целенасочено обучение, упражнения. Наличието на богата нагледно-практическа база дава възможност за висока ефективност на провеждания образователен процес по БДП. Създаването на оптимални условия за това обучение е свързано с изграждане на ситуирана пътна среда в детската градина (интерактивна площадка), осигуряване на учебни помагала и дидактични материали, квалификация на педагогическите специалисти и редица други дейности. В условията на детската градина обучение по БДП се извършва непрекъснато в различни форми на педагогическо взаимодействие. Глобалната цел на възпитателно-образователния процес по БДП изисква у децата до III (IV) група да се изградят елементарни представи и понятия за пътното движение и начални умения за безопасно придвижване като пешеходци. Дейността " Помощници на пътя" - БДП предвижда следните елементи: - провеждане на занимания в рамките на 168 часа за 2 години - изграждане на учебна площадка по Безопасност на движението -"Познавам и спазвам правилата с мама и татко" - Работа с родителите -"Движим се безопасно до детската градина"- организиране на изложба с детски рисунки и апликации - съвместни дейности с ученици от дейност "Автомобилът и аз" при ПГПТ-Лом - сглобяване на соларно движещи се играчки. Изобразителната дейност като единство от рисуване, апликиране и моделиране стимулира познавателния опит и двигателно-сетивната активност, обогатява зрително-образните представи на детето, насърчава самостоятелността и инициативността в дейността, създава условия за развитие на творческо въображение, поражда стремеж за изява. Изобразителната дейност е ефикасен начин за усъвършенстване на детските представи за правилата на уличното движение от позиция на пешеходец с придружител, пътник в обществено и лично превозно средство, велосипедист, скейтбордист и др. Творейки и забавлявайки се, детето отразява чрез използване на различни изобразителни материали и техники своите знания и опит и изгражда стереотипи на поведение, необходими за активното му участие в пътното движение. Обогатява познанията си за сигналите на светофара и на регулировчика, за превозните средства и водачите им, усъвършенства уменията си за схематично изобразяване на пешеходни знаци, затвърдява навиците си за ориентиране в пространството. Същевременно посредством изобразителната дейност у детето се развиват нагледно-действеното мислене, фината моторика, вниманието, творческото въображение и креативността. Придобива усещане за пластика, форма и цвят, създава образи с естетическа стойност. Изграждане на учебна площадка за безопасно движение в двора на детската градина, с цел създаване на условия за провеждане на практически ситуации. Обогатяване на материално-техническата база със специфични материали за стимулиране на зрителното възприятие на децата и интерпретиране на материала чрез интерактивни упражнения и ролеви игри. Работа с родителите - създаване на предпоставки за приобщаване и по-активен принос на родителите при изграждането, оборудването и обогатяването на материалната база. 5 040.00 5 038.86
Рецепта за успех: Основна цел на тази дейност е : 1. Осигуряване на подкрепа за личностно развитие , подпомагане на творческия потенциал и индивидуалните умения на децата. 2.Стимулиране работата в екип. 3.Усъвършенстване на фината моторика и търпението на децата. 4.Разгръщане на фантазията на децата. 5. Развитие на усета им за форми и цветове, естетически вкус и чувство за красота и хармония. 6.Развиване у детето на умение за боравене с различни видове материали. 7.Развиване на въображението и пространственото мислене. Децата ще имат възможност да се запознаят с различни техники -колаж, апликация, рисуване върху стъкло, моделиране: работа с пластични материали- пластилин,глина,работа с- хартия, текстил, пластмаса, природни материали,изработване на -картички, маски, цветя, изработване на -мартеници, сурвачки, накити от различни материали, които ще им позволяват да изразят своята индивидуалност и фантазия, изпитвайки истинска радост и гордост, когато сътворят нещо със своите ръце! Съприкосновението с българските традиции и фолклор оказва благоприятно влияние за обогатяване на емоционалния свят на децатa. Моделирането, изрязването, украсяването и всички дейности, свързани с приложните изкуства развиват не само таланта, но и ума на детето. Затова е и толкова важно то да има време, пространство и добре подбрани материали, с които да твори. Децата ще развият своята сръчност и усет към красотата на предметите. Ще се научат да създават и да бъдат полезни с уменията си, да вярват в способностите си и да ги развиват. Всяко дете ще усвои умението да рисува върху стъкло и керамика, ще разбере как се прави декорация на предмет с различни материали, ще бъде запознато с интересни идеи за украса, тематично ориентирана за различните празници и традиции, които спазваме. По този начин ще се обогатяват познанията на детето за света около него, ще се стимулира концентрацията и умението за наблюдение, и не на последно място изключително много се стимулира творческият подход при изпълнение на конкретна задача Това са умения, които са част от общото развитие на детето и които ще го направят по подготвено и уверено в бъдеще.Но това, което е от най-голямо значение е, че децата ще имат свободата да изразят напълно себе си и всичко, което знаят за света, който ги заобикаля. Ще бъдат организирани 4 ателиета, в които ще вземат участие и родителите. Идеята има за цел да провокира интерес и желание у родителите за съвместни дейности с децата в среда, извън домашната. Заедно да изработват експонати за традиционно организираните в детската градина изложби или за определен празник. Целта, която поставяме с организирането на подобен тип работилници е да обогатят познания на децата , да бъдат възпитани у тях норми на поведение в условията на празнична среда, както и да бъдат осмислени проявите на поведение като елемент на празничната среда при приобщаване към празнуването на възрастни. 5 040.00 5 038.89
" Гръмотевичко и светкавичко"- компютърът в детската градина : Компютърът навлиза в ежедневието на децата от ранна възраст. Те трябва да се запознаят с него под формата на игра. Това може да стане по различни начини, но е важно компютърът да се представи на децата като играчка, различна от останалите, която може да прави много и различни неща. Заедно с усъвършенстването на световната интернет мрежа и компютърните програми, все по актуален е въпроса за компютърът и мястото му в детският живот.Все повече деца са привлечени от компютърът и искат да го разбират. Педагозите следва да отбележат тази реалност и да направят коректен анализ на този процес. Дейността предвижда провеждане на 168 занятия с компютър, интерактивна дъска и специализиран софтуер с 14 деца. Организация на учебният процес чрез специално предназначени за деца софтуерни програми, превръща ученето в развлечение и приятно прекарване на времето. Компютърните обучаващи програми са близки до класическото разбиране на автодидактичната игра. Обучителните дейности целят развитие на речта, чуждоезиково обучение, развитие на математическите представи на детето, развитие на пространственото мислене, зрителната памет ,развитие на слуховите възприятия и концентрацията на внимание на детето. С помощта на компютъра и интерактивна дъска децата ще чертаят и оцветяват фигури, ще се научат да разпознават цветовете, формите, буквите и цифрите, и ще създават собствени картини, които ще бъдат изложени на табла в детската градина, ще гледат образователни филми. Ще се използват програми, предназначени за деца, създадени така, че децата да учат по-бързо и по-качествено, защото в тях са вградени и звук и образ, които веднага посочват на детето грешките и ги насочват към начини към, които то може да ги поправи. Поради това детето възприема компютърът като любима играчка, а от педагозите като средство за повишаване на изискванията към съдържанието на образователно- възпитателният процес. Компютърът прави децата самоуверени. Детски психолози са стигнали до извода, че деца, които имат проблеми с концентрацията при учебния процес, при игра на компютъра силите им разцъфват. ИТ може да се използват за развитие на общите умствени способности на децата; определяне нивото на готовност за влизане в детската градина и в училище; ранна диагностика на отклонения от нормалното развитие; диагностика на пространствените способности на деца с нарушени писмените умения и трудности в обучението и др. Информатизация на предучилищното образование и обучение – включва два компонента: въвеждането на Информационните технологии директно в процеса на преподаване и възпитание и информатизация на системата за предучилищно образование 5 040.00 5 038.92
Клуб на родителя: Сътрудничеството с родителите е основен фактор за задържане и продължаване на образованието на учениците в по-горен клас и етап на обучение. Имайки в предвид този факт ПГПТ-Лом обособи отделна дейност „Клуб на родителя“. В условията на малкия град и по-малкия брой ученици, ролята учител- родител има голямо значение при избора и професионалното ориентиране на учениците. Ето защо Клубът на родителя е основна дейност в проекта. Дейността е паралелна на дейност "Сътрудничество с родители", която ще се провежда в ОУ „Хр.Ботев“ Лом. В състава на Клуба ще бъдат поканени да участват активни и изявени родители на ученици от гимназията, родители на ученици в риск, подбрани след консултация с класните ръководители . Ще се изгради, оборудва и обзаведе „Клуб на родителя“ . Дейността на този клуб е насочена към идентифициране на ученици с голям брой неизвинени отсъствия и ученици, застрашени от отпадане, работа на терен с родители на ученици в риск, както и работа в създадената по проекта Родителска Асоциация. Ръководител на клуба ще бъде Аделина Огнянова - преподавател по английски език в ПГПТ и бивш преподавател в ОУ "Христо Ботев". Връзката й с двете училища и познаването на естеството на проблемите на учениците ще улесни сработването на родителите в клуба. Ръководителят на дейността, съвместно с класните ръководители ще организира и структурира график, одобрен от ръководителя на проекта, по който ще провежда дейността. Целта на Клуба е родителите на ученици в риск да бъдат привлечени към модерна образователна среда и да бъдат убедени в необходимостта техните деца да продължат образованието си именно в ПГПТ- Лом, тъй като училището предлага привлекателни и търсени специалности и отлични шансове за професионална реализация. Освен това, смесването на групите родители ще спомогне за по-плавен преход на учениците от ОУ "Христо Ботев" към ПГПТ Лом. С реализиране на дейностите по проекта, участие в съвместни мероприятия, подобряване общуването между учениците от двете училища виждаме резерв и там са насочени нашите усилия чрез дейностите по професионално ориентиране, съвместни срещи с родителите и учениците от 7-ми клас и други събития, на които присъстват Работата на ръководителя ще включва: - поддържане на контакт с участниците в клуба; - организиране на срещите на клуба и изготвяне на график за срещи с родители, учители и ученици всеки месец - подготвяне, провеждане на проучване за установяване на учениците в риск, определени и идентифицирани в рисковите групи, информиране на ръководството на ПГПТ за учениците в риск; Клубът ще се събира 2 пъти в месеца в ПГПТ В края на първият период на проекта ще се изградят Родителски асоциации в двете училища, които ще бъдат с еднакъв статут, с еднаква структура и дейност. Ролята на Асоциациите, като доброволен помощен орган ще покаже своето действие през вторият етап на проекта. Основната цел на Асоциациите е разширяване ролята на родителите в неформален, но представителен орган, който ще има съвещателен глас и може да дава предложение както към педагогическия съвет на училището, Общинския съвет на Община Лом и други институции. Представители на Асоциациите ще заседават един път месечно и активно ще участват в целия втори етап до окончателното приключване на проекта. Резултатите от дейността на двете Асоциации ще бъде обсъдена на форум в ПГПТ-Лом в 20 месец и ще завърши с два доклада за дейността в IVОУ „Хр.Ботев“ и ПГПТ- Лом. Анализът на резултатите от работата на двете Асоциации ще докаже съществува ли необходимост от продължаване и мултиплициране на дейността. 1 600.00 1 599.40

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).