Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 170 TREES
Български

Programme: Local Development, Poverty Reduction and Enhanced Inclusion of Vulnerable Groups

Planning region: All

Description

The investment project of "Torkret" Ltd. provides integration of new technological equipment being purchased described below new equipment with higher technological capabilities , integrated system for heat recovery system for monitoring energy consumption :
- Pavers - 1 num. (measure 1 of the Energy Audit) ;
- Mechanical ventilation system for recovery of residual heat with heat recovery (measure 2 by the Energy Audit) ;
- Monitoring System products (Measure 3 from the Energy Audit) ;

After integrating the above mentioned technological equipment , the production capacity of the enterprise will grow significantly. With the new equipment the cost of energy per unit of output will be considerably smaller than the old one equipment.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разширяване производствената дейност във фирмата и повишаване нейната конкурентоспособност, посредством закупуването на нов aсфалтополагач - 1бр.: Към момента "Торкрет" ЕООД не разполага със свой собствен стар асфалтополагач, поради което е използвана добра стара практика – стар асфалтополагач, собственост на „Пътно строителство” АД, гр. Добрич. Асфалтополагачът е твърде стара техническа модификация. Основното му предназначение е свързано най-вече с полагане на асфалт с дебелина до 30 mm и по-рядко с полагане на асфалт с дебелина 60 и 100 mm. Макар и не чак толкова чести, технически повреди съпътстват работата на старата машина, което пък води до нежелателни престои и неефективност, като цяло. Старият асфалтополагач е марка "Vogele", модел S1600-1, с номинална мощност на дизеловия двигател 84.5 kW. Той е със скоростна кутия с ръчна смяна на предавките, двигателят му e от по-старо поколение, обемът на „коритото” му е 10 m³, а маневреността му не е особено висока. Вследствие гореизложените недостатъци, а и предвид честите престои за ремонт, средната производителност на старата машина за 1 работен час е не повече от 400 m²/h. Средният разход на дизелово гориво за 1 работен час на стария асфалтополагач е не по-малко от 36 l./h. Средно-годишните разходи за енергия от дизелово гориво на стария асфалтополагач са пресметнати на база неговата средно-годишна часова използваемост 3600 h/год. и са в размер на 206 064 лв./год. Настоящата дейност е препоръчана мярка 1 от Енергийния одит. В нея се предвижда закупуването на нов, високоефективен асфалтополагач, който да спомогне за оптимизиране дейността на фирмата и повишаване на нейната конкурентоспособност на пазара. Той ще е с единична мощност на дизеловия двигател 116 kW. Средната производителност на новия асфалтополагач за 1 час, по експертна оценка, ще бъде не по-малко от 950 m²/h, a средният разход на дизелово гориво, с което ще се реализира тази средночасова производителност, ще бъде не повече 12 l/h. Годишната консумация на ел. енергия от дизеловото гориво ще възлиза на 426 384 kW/ч., а средно годишният разход за гориво при 3600 h./год. ще са 68 688 лв./год. При тези параметри Факторът на енергийните спестявания (ESR) ще бъде над 80% (86.0 %), а намалението на вредните емисии СО2 ще бъде 697.3 t/год. Инвестиционните разходи, съгласно направеното предварително проучване се оценяват на 479 178.35 лв. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 15 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 16 до 17 месец) 479 178.35 479 178.00
Намаляване на разходите за енергия в производствените помещения, посредством закупуването на нова, енергоспестяваща механична вентилационна инсталация за оползотворяване на остатъчната топлинна енергия - 1бр.: Към настоящия момент в производствените помещения на "Торкрет" ЕООД не се използва механична вентилационна инсталация за оползотворяване на остатъчна топлинна енергия. Поради тази причина, за целите на сравнителния анализ, е използван методът на „Добрата Стара Практика” (ДСП) или осигуряване на пресен въздух за производствените помещения посредством обикновена механична вентилация без оползотворяване на остатъчна топлинна енергия (без рекуперация). Инсталацията подсигурява средно 350 m3/h. Изчисленията за необходимото количество пресен въздух са направени на база на следните технически параметри: - Населеното място, където се намира производствената сграда – гр. Бургас (климатична зона 5). - Тип на производствената сграда – ремонтна работилница (производствена сграда, която компанията ползва за ремонт на машините). - Квадратура на производствената сграда - 6 m x 19.2 m. - Светла височина на производствената сграда - 3 m - Брой на работещите в производствената сграда - 7 човека - Кратност на въздухообмен – еднократен въздухообмен (съгласно чл.306, раздел 3 механична вентилация от „Наредба 15 за технически правила и нормативи за проектиране, изграждане и експлоатация на обектите и съоръженията за производство, пренос и разпределение на топлинна енергия“.) Настоящата дейност е препоръчана мярка 2 от Енергийния одит. За целите на проекта, фирмата предвижда изграждането на високоефективна, енергоспестяваща механична вентилационна инсталация за оползотворяване на остатъчната топлинна енергия в производствените помещения, в които работи производствения персонал на компанията. Рекуперацията е процес, при който отработеният въздух се използва за затопляне на пресния въздух. Затопленият въздух преминава през топлообменник и затопля свежия въздух. По този начин се редуцират разходите за отопление, като се подава топлина от затопления вътрешен въздух към пресния, но студен външен въздух през зимата. Проветряването на производствените помещения чрез отваряне на прозорци води до огромни енергийни загуби. Интегрирането на управляеми рекуперативни вентилационни системи ще доведе до намаляване на тези загуби и значителни икономии на електроенергия. Мярката предвижда изграждане на система за вентилация, включваща 1 брой приточно смукателен блок с рекуператор, ел.нагревател, вентилатори, вентилационни решетки, въздуховоди и управление за осигуряване на пресен въздух в производствената сграда на компанията. Инсталацията трябва да осигури средно около 350 m3/h. Изчисленията за необходимото количество пресен въздух са направени на база на следните технически параметри: - Населеното място, където се намира производствената сграда – гр. Бургас (климатична зона 5). - Тип на производствената сграда – ремонтна работилница (производствена сграда, която компанията ползва за ремонт на машините). - Квадратура на производствената сграда - 6 m x 19.2 m. - Светла височина на производствената сграда - 3 m - Брой на работещите в производствената сграда - 7 човека - Кратност на въздухообмен – еднократен въздухообмен (съгласно чл.306, раздел 3 механична вентилация от „Наредба 15 за технически правила и нормативи за проектиране, изграждане и експлоатация на обектите и съоръженията за производство, пренос и разпределение на топлинна енергия“.) - Ефективност на оползотворяване на отпадната топлина – 71%. След направени изчисления как ще се промени разходът на енергия възлиза на 2 609 kWh, а генерираните емисии CO2 възлизат на 2,10 t/yr., което намаление е в пъти спрямо базовото. Инвестиционните разходи за настоящата дейност, съгласно направеното предварително проучване се оценяват на 6 049.59 лв. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение и избор на изпълнител (от 1 до 4 месец); 2. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 5 до 15 месец); 3. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 16 до 17 месец). 6 049.59 6 000.00
Намаляване на разходите за енергия, посредством въвеждане на автоматизирана системи за мониторинг на енергопотреблението - 1 бр.: Събирането и съхранението на информация е особено важно за процеса на идентифициране на отклонения от нормалната експлоатация и промените в областта на енергийната ефективност. Важната информация трябва да се събира и обработва през редовни интервали от време. В "Торкрет" ЕООД данните за енергийното потребление трябва да се събират за всеки отделен консуматор. Необходимо е да се осъществява контрол на измервателните уреди, за всяко измерване. Персоналът трябва да бъде обучен да анализира енергийното потребление. Към момента на извършване на одита в компанията няма въведена система за мониторинг и планирано управление на потреблението на енергия, съответно не се проверява потреблението на енергия спрямо базовите стойност. Поради тази причина проекта предвижда въвеждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението. Настоящата дейност е препоръчана мярка 3 от Енергийния одит. За целите на проекта, фирмата предвижда въвеждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението по отношение на новия асфалтополагач (Мярка 1 от Енергийния одит), която да записва потреблението на различните видове енергоносители и ресурси за консумация на дизелово горив, като позволява осъществяването на контрол и вземането на управленски решения относно енергийното потребление. Системата за мониторинг и контрол на енергопотреблението, която се предвижда да бъде въведена по отношение на Мярка 1 представлява: Софтуер за енергиен мениджмънт: - разработен на език HTML5; - с възможност за анализ на разходите по различни активи. - с възможност да задава нива на консумация и да известява с аларми при превишаването им - с възможност да се конфигурират собствени клиентски екрани и ключови параметри. - с възможност да се достъпва от различни мобилни устройства. Уред за измерване ефективност на строителни машини - Измерване разход на гориво, движение на машината: - технологично, GPS устройство за проследяване, за мониторинг и контрол на превозните средства. - възможност да чете и да предава данните от борд-компютъра на превозното средство. - чете данни от борд-компютрите чрез FMS, LCV и J1708 интерфейси, - има възможност за дистанционно предаване на данни от дигитални тахографи. - GPS устройството има DUAL CAN функционалност, която позволява да се чете и да предава данни към системата както от борд компютър така и от дигитален тахограф едновременно. - вградена батерия, позволяваща на устройството да изпраща данни до 4 часа след неговото изключване от токоизточника. На база събраната информация ще се извършва ежеседмичен контрол на количествата изразходена енергия и съответно плануване на бъдещото и потребление, чрез дневни графици на работа на технологичното оборудване, съобразени с плануваните количества на производството. Конкретната автоматизирна система за мониторинг на енергопотреблението се отнася само и единствено за закупуване на високоефективен нов асфалтополагач. За изчисляване на спестяването от СМЕ е направено допускане за 6% намаляване на енергопотреблението, вследствие на по-ефективно управление и е установено, че Годишни спестявания на енергия от въвеждането на система за мониторинг на енергопотреблението по отношение на новия асфалтополагач е 426 384 kWh/год. Тъй като СМЕ въздейства в комбинация с мярка 1, то за тази мярка не е посочена енергия преди и след мярката, а директно е отчетена в сумата, изчисленото спестяване от нея (изчисленията са съгласно разясненията по процедурата от УО и по-конкретно съгласно отговор на въпрос 18 от разясненията от дата 26.05.2016 год.). Инвестиционните разходи за тази дейност се оценяват на 16 000 лв. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение и избор на изпълнител (от 1 до 4 месец); 2. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 5 до 15 месец); 3. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 16 до 17 месец). 16 000.00 15 800.00
Извършване на енергиен одит по образец "Обследване за енергийна ефективност" - 1бр. : Дейността по изготвяне на енергийния одит в "Торкрет" ЕООД е извършена преди подаване на проектното предложение от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Целта на обследването е изчисляване на обобщените енергийни характеристики на енергозахранване и енергопотребление, намиране на енергоемки точки в производството и разработване на енергоспестяващи мерки, както и необходимите капиталови вложения за тях. Изготвянето на доклад за енергийно обследване на "Торкрет" ЕООД ще служи за управление на рационалното използване на енергийните ресурси във фирмата. Това обуславя извършването на тази дейност като предпроектна, крайният резултат от която е: -По-ресурсно ефективни и по-екологосъобразни производствени процеси в кандидатстващото предприятие; -Повишаване на енергийната ефективност и засилване на конкурентоспособността на предпирятието чрез постигане на по-ниски производствени разходи; -Насърчаване на предприятието към инвестиции за повишаване на енергийната ефективност, което ще доведе до намаляване на разходите за поризводство на единица продукция; -Цялостно подобряване в бизнес и производствените процеси, допринасяйки за подобряване на прозводителността. Стъпки за реализация на дейността: 1. Събиране на три оферти и избор на изпълнител (1 месец) 2. Извършване на енергиен одит по образец "Обследване за енергийна ефективност" (от 1 до 2 месец). 19 900.00 19 900.00
Въвеждане на система за енергиен мениджмънт - 1 бр.: Дейността по въвеждане на система за енергиен мениджмънт на "Торкрет" ЕООД включва: - Одит и анализ за съотвeтствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта; - Изготвяне на разработена документация на системата за управление – - Инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение; - Внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила); - Вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит; - Съдействие при провеждане на преглед от ръководството; Резултатите от изпълнението на дейността: - намаляване на разходите за енергийни ресурси; - ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; - измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение и избор на изпълнител (от 1 до 4 месец); 2. Извършване на услугата. Подписване на финален приемно-предавателен протокол (от 5 до 17 месец). 1 000.00 890.00
Сертифициране на системата за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011 - 1бр.: Сертифицирането на система за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включва следните етапи: ­- Провеждане на първоначален одит за документално съответствие на системата с изискванията на стандарт ISO 50001:2011;­  - Провеждане на сертификационен одит за преглед на организационното и технологично съответствие на внедрената система с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - Вземане на решение за сертифициране и издаване на оригинален сертификат. Стандартът най­-вече се отнася за енергийното управление на енергоинтензивни производствени процеси, електроразпределение, енергийна ефективност на сгради, транспорт и др. Международният стандарт се прилага за всякакъв тип енергийни носители – електроенергия, газообразни, течни и твърди горива, пара, ВЕИ, компресиран въздух, охладена вода и др. ISO 50001:2011 установява рамка за ефективното използване на енергията в производствените предприятия, търговските вериги, публичния сектор и  всяка една организация, решила да се възползва от това. Стандартът също така установява условия за сравняване с най­добрите постижения в областта (benchmarking),  измерване, документиране и докладване на подобренията в енергийното управление, респективно за приноса им в намаляването на емисиите парникови газове. Правилното прилагане на стандарта неминуемо води до положителен икономически ефект за бизнеса и околната среда, както и допринася за конкурентоспособността на всяка една компания или организация, внедрила система за енергиен мениджмънт по изискванията му. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение и избор на изпълнител (от 1 до 4 месец); 2. Извършване на услугата. Подписване на финален приемно-предавателен протокол (от 5 до 17 месец). 14 000.00 13 000.00
Дейности за визуализация на проекта: Във връзка с изпълнението на дейността по информация и публичност ще бъде публикувано кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, в което се откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие и ОПИК, в рамките на два дни от датата на сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ. Със средства по проекта ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, например на входа на сградата, където се изпълнява проектът. Визуализацията на проекта цели популяризиране на резултатите от него на национално и международно ниво. Тя ще бъде съобразена с изискваните мерки за информиране и публичност в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020г. Целите за визуализацията ще бъдат постигнати с помощта на набор от дейности, които са разделени на: (1) създаване на материал за разпространение; (2) разпространение на създадени материали; (3) организиране на мероприятия. В тази връзка се планира: - Изработване на плакати, стикери и табели. Всички информационни материали ще показват резултатите от проекта, както и подкрепата от програмата. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от "Торкрет" ЕООД задължително ще се указва помощта ОПИК, чрез поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на ЕС; общото лого за програмен период 2014-2020 г.; - Разпространение на резултатите в индустриалната сфера, подготвяне и провеждане на консултации и демонстрации; - Свързване с и взаимодействие с други европейски проекти и групи със сходни интереси. Дейността ще се извършва от ръководителя на проекта. Дейността води до изпълнение на общата цел и специфичната цел на проекта. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение и избор на изпълнител (от 1 до 4 месец); 2. Извършване на услугата. Подписване на финален приемно-предавателен протокол (от 5 до 17 месец). 3 000.00 1 055.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).