Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Local Development, Poverty Reduction and Enhanced Inclusion of Vulnerable Groups

Planning region: All

Description

The project proposal aims to establish Care Center for people with mental retardation in town of Troyan with capacity of 15 places and includes construction activities and supply of necessary furniture and equipment.
It’s aimed at providing access to quality social services for the disabled and the elderly in accordance with the Action Plan 2018-2021 for the implementation of the National Strategy for Long-Term Care. Municipality of Troyan is included in the Resident Services Card and the Card of Community Support Services.
For the purposes of the application, a technical design was approved and a building permit was issued. For the construction of the center a major repair and reconstruction of Block G of the unfinished building of the polyclinic in the town of Troyan (municipal property), falling into the landed property №73198.503.608 in plot IV in quarter 24 is planned. The project envisages the layout of the outer adjacent space, tailored to the specificity of the target group, as well as car parking. In respect of the premises are provided bedrooms with corresponding bathrooms, living rooms, kitchenette and dining room, staff room. Measures for an accessible architectural environment are envisaged, including the delivery and installation of a wheelchair accessible hospital lift.
For the construction of the Center, the choice of a building is not accidental. In the immediate vicinity of the unfinished building of the polyclinic are located "Multidisciplinary Hospital for Active Treatment - Troyan" Ltd., a medical center for primary outpatient medical care and emergency medical care.
The project proposal will contribute to the implementation of the National Strategy for Long-Term Care aimed at creating an independent and dignified living environment for older people and people with disabilities by providing quality, affordable and sustainable long-term care services tailored to the individual needs of consumers.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Със заповед на кмета на община Троян ще бъде определен екип за организация и управление на проекта в състав: ръководител, координатор и счетоводител. Всички функции, отговорности и задължения на членовете на екипа ще бъдат разписани в длъжностните им характеристики. Екипът за организация и управление на проекта ще е отговорен за ефективното управление на проекта, съгласно заложените показатели и индикатори за изпълнение. Организацията и управлението на проекта обхваща цялата продължителност на проекта. Основните отговорности на екипа за организация и управление на проекта, включват: - организиране на дейността по подготовка на документации за провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки по реда на ЗОП за избор на изпълнители на дейностите по проекта и график за провеждане на процедурите; - провеждане на регулярни работни срещи за отчитане на свършената работа и планиране на предстоящите действия по изпълнение на проекта; - изготвяне на регулярни отчети за отчитане на извършените дейности; - осъществяване на проверки на място на изпълнителите на дейностите по проекта и изготвяне на доклади от извършения мониторинг; - проверка на представените от изпълнителите документи за заявяване на плащания; - изготвяне на междинни и окончателен технически доклади до УО на ОПРР, придружени от междинни и окончателен финансови отчети, обхващащи цялостното изпълнение на проекта; - изготвяне на справки и други необходими документи по изпълнението на проекта, които се изискват от УО на ОПРР и договора за безвъзмездна финансова помощ; - правилното, точно и своевременно изпълнение и отчитане на проекта през Информационната система за управление и наблюдение на средствата от ЕС в България (ИСУН 2020); - съблюдаване на предпоставки за възникване на рискове от нередности и тяхното предотвратяване; - окомплектоване и поддържане на цялата документация, касаеща изпълнението на проекта във вид, изпълняващ указанията на УО на ОПРР; - цялостен мониторинг на дейностите по проекта и неговия напредък до успешното му изпълнение 9 525.43 10 209.72
Изграждане на Център за грижа за лица с умствена изостаналост в гр. Троян: Дейността включва строителство на обект "Изграждане на Център за грижа за лица с умствена изостаналост в гр. Троян" - изпълнение на строителство, изготвяне на съпътстваща документация и всички необходими дейности до окончателното приемане на обекта на строителството от възложителя по реда и условията на Наредба №3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството и въвеждане в експлоатация. След преглед на функционалните и комуникационни възможности на наличния сграден фонд и дадената на Община Троян възможност да подаде проектно предложение за изграждане и на друга социална услуга – "Център за подкрепа на лица с увреждания и техните семейства, вкл. с тежки множествени увреждания" (ЦЛУТМУ) по ОПРЧР, беше взето решение двете услуги да се разположат в една сграда - секция Г на т.нар. сграда на поликлиниката в гр. Троян (общинска собственост), разположена в поземлен имот 73198.503.608, УПИ IV, кв.24 по плана на гр. Троян, намираща се в непосредствена близост до МБАЛ-Троян и „Медицински център и кабинети за обща практика“ и др. Осигурена е необходимата транспортна инфраструктура и връзки, като в близост е разположена таксиметрова стоянка и спирка на градския транспорт. За изграждане на центровете е предвиден основен ремонт и преустройство на секцията. Характера на необходимите СМР изиска изготвянето на технически проект. Инвестиционният проект е изготвен по задание на Възложителя, в съответствие с композиционните и функционални изисквания за подобен вид центрове, съобразен е с изискванията на Наредба № 4 от 01.07.2009 г. за достъпна среда, с оглед създаване на необходимите условия за извършване на дейности, свързани с ежедневието и потребностите на потребителите, в т.ч. условия за свободно и лесно придвижване и маневриране с инвалидна количка, както и с минималните технически и функционални характеристики, съгласно Насоките за кандидатстване. Инвестиционният проект (ИП) включва следните проектни части: Архитектура, Конструкции, Електро, ВиК, ОВК, ЕЕ, Вертикална планировка, Паркоустройство и благоустройство, Пожарна безопасност, ПБЗ и ПУСО. Проектното решение предвижда ЦЛУТМУ да бъде разположен на първия етаж и на част от приземния етаж, а ЦГЛУИ да бъде разположен на втория етаж, като на приземния етаж са разположени технически помещения (бойлер, разширителен съд). Така изготвения ИП е одобрен от ОЕСУТ-Троян под №5/06.01.2020 г. и е съгласуван с МТСП с писмо с изх. №08-441/27.03.2020г. Издадено е Разрешение за строеж (РС)№30/09.03.2020 г. от гл. архитект на община Троян, влязло в сила на 26.03.2020 г. Разрешеният строеж се квалифицира от четвърта категория. РС позволява етапно изпълнение и въвеждане в експлоатация на двата подобекта - ЦЛУТМУ и ЦГЛУИ. Към всяка от проектните части е представена обяснителна записка, работни чертежи и детайли, както и проектно-сметна документация, съгласно изискванията на ЗУТ и Наредба №4 за обхват и съдържание на инвестиционните проекти. Дейностите и разходите за двата центъра са ясно разграничими. РЗП на ЦГЛУИ е 384 кв.м. и предвижда осигуряването на следните помещения: 7 бр. спални помещения (шест с по 2 легла и една стая с 3 легла) със самостоятелни санитарни възли; дневна; кухненски бокс и трапезария; стая за персонала; санитарно-хигиенно помещение. В дворното пространство по част Паркоустройство е предвидено обособяването на зони за отдих и контакти с беседка, за занимания и градинарство, и занимания на открито. За осигуряване на достъпната среда е предвидена доставка и монтаж на асансьорна уредба. В хода на изпълнение на услугата дейностите свързани с хранене на потребителите, както и с пране, сушене и гладене ще бъдат възложени на външни специализирани в съответната дейност фирми. По време на строителството следва да бъдат упражнявани строителен и авторски надзор. Разходите за упражняване на авторски надзор няма да бъдат предявявани за възстановяване в настоящото проектно предложение и остават за сметка на Община Троян. 490 275.35 461 229.28
Доставка на обзавеждане и оборудване за изградения Център за грижа за лица с умствена изостаналост в гр. Троян: Дейността включва доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване за изградената социална инфраструктура. Чрез изпълнението на дейността ще се осигурят подходящи условия за предоставяне на социалната услуга. Спецификацията на необходимото обзавеждане и оборудване е съобразена с функционалните изисквания, съгласно Насоките за кандидатстване, а именно: - обзавеждането да осигурява безопасна и сигурна среда за лица с умствена изостаналост, вкл. да няма детайли с остри ръбове; - мебелировката да осигурява домашен уют и комфорт и да позволява личните вещи да се съхраняват в гардероби, нощни шкафчета и етажерки, а общите - в бюфети, скринове, шкафове за книги и др.; - разположението на мебелите да осигурява лесно преминаване на лица със затруднена мобилност през всички помещения, ползвани от тях; - мебелите да са съобразени с функцията на помещенията; - да се избягват мебели, постелки, драперии и завеси, които позволяват събиране на прах и създават риск от алергии; - да има осигурени най-малко две болнични легла, ръчно сгъващи се с твърд матрак (ортопедичен). Предвиденото по проекта обзавеждане и оборудване включва: 2 ортопедични (механични) болнични легла с матрак;13 легла с матрак; 15 двукрили гардероба; 15 нощни шкафчета; 15 скрина; 9 телевизора; 9 стойки за телевизор; 32 тапицирани стола; 8 кошчета за смет; 8 четки за тоалетна с поставка за тоалетна хартия; метален шкаф за санитарни материали със заключалка; прахосмукачка; 4 двукрилни гардероба; медицински шкаф; шкаф за досиета; 2 бюра; 2 разтегателни фотьойла; 2 компютърни конфигурации; преносим компютър; 2 мултифункционални устройства; скенер с автоматично подаване на хартия; шредер; 3 офис стола; кухненско обзавеждане (горна и долна част) с вградена мивка и пералня; 4 маси за хранене; кухненски бюфет; готварска печка с котлони; 2 хладилника; съдомиялна; абсорбатор; 7 бр. пожарогасители; етажерка за стена; термо бака за храна 20/30 литра; електрическа кана; подноси за храна - 15 бр.; сушилник за чинии; 15 комплекта сервиз за хранене (основна чиния, паница и чиния за салата); комплект прибори за хранене - 15 бр. (нож, вилица и лъжица); ножове - 5 бр.; купа - 5 бр.; оливерник - 5 бр.; захарница - 5 бр.; чаши за чай - 15 бр.; чаши за вода - 15 бр.; чиния голяма - 5 бр.; 2 дивана от екокожа двойка; диван от екокожа тройка; холна маса; 2 рафта за книги; етажерка за стена; музикална уредба; 2 маси за градина; 5 пейки за дървена маса; 4 кошчета за отпадъци; бензинова косачка. В рамките на строителните дейности ще бъде поставена беседка и ще бъде монтирано видеонаблюдение и система за повикване. 44 076.07 43 922.95
Упражняване на независим строителен надзор: Целта на дейността е да се упражни строителен надзор по време на строителството в пълно съответствие с одобрения инвестиционен проект и при спазване на националното законодателство, което поставя задължително изискване за осъществяване на строителен надзор по време на строителството (чл.161, ал.4, т.2 и чл.166 ал.1, т.1 от ЗУТ във връзка с чл. 168, ал. 2). Дейността строителен надзор е регламентирана в чл.168 от Закона за устройство на територията и включва контрол над цялостния строителен процес и изготвяне на необходимата документация - от откриването на строителната площадка до въвеждането на обекта в експлоатация. Строителният надзор е отговорен за качественото изпълнение на планираните СМР и за безпроблемното въвеждане на обекта в експлоатация. Строителният надзор осигурява: - законосъобразно започване на строителния процес, правилно изпълнение на СМР и въвеждане на строежа в експлоатация; - коректно изпълнение на строежа, съобразно одобрения инвестиционен проект и съществуващите изисквания; - пълно и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - контрол по спазване на условията за безопасност на труда; - контрол върху качеството на влаганите строителни материали и изделия, както и съответствието им с нормите за безопасност. Дейността ще се изпълнява през цялото време на строителството. 9 720.00 5 334.00
Публичност и визуализация на проекта: За изпълнение на дейността ще се спазват изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от Община Троян, изрично ще се указва съфинансирането от фондовете на ЕС на проекта, чрез поставяне на: - емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от Европейската комисия, с упоменаване на Европейския съюз; - упоменаване на фонда или фондовете, които оказват подкрепа на проекта. Когато дадена мярка за информация и комуникация се отнася за няколко дейности, съфинансирани от повече от един фонд, упоменаването може да се замени с упоменаване на Европейските структурни инвестиционни фондове; - общото лого за програмен период 2014-2020 г., в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. По време на осъществяване на проекта, Община Троян ще информира обществеността за получената от фондовете подкрепа, чрез: - включване на официалната електронна страница на Общината www.troyan.bg кратко описание на проекта, включително на неговите цели и очаквани резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС; Изпълнението на дейността ще обхваща изработването на следните информационни материали: - провеждане на встъпителна и заключителна пресконференция с включен кетъринг; - изработка и монтаж на 1 бр. постоянна обяснителна табела след завършване на обекта, предмет на проекта; - изработка и разпространение на 100 бр. дипляни; - изработка и отпечатване на 100 бр. информационни стикери за закупеното обзавеждане и оборудване. 1 356.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).