Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Local Development, Poverty Reduction and Enhanced Inclusion of Vulnerable Groups

Planning region: All

Description

The necessity satisfied by the implementation of the current project is directly connected with youth unemployment which actually is one of the most updated and discussed problem both within Bulgaria and the European Union. Considering the fact that the young people are one of the most vulnerable groups on the labor market, EIISA clearly understands the need for targeted measures to overcome the difficulties characterizing this group. 
The main objective of the current project include ensuring sustainable workplaces, and the specific objectives are directed towards the target group of unemployed people and in particular toward the specific category of unemployed young people under 29 years. During the project implementation the employed will also receive training and will gain the necessary experience requested by the business requirements. Minimum 50% of the employed will keep their work places for at least 12 months after the end of the project and the rest will be able to enter the labor market professionally prepared and facilitated regarding their employment and social inclusion. 100% of the target group of the project is composed of one of the special priority groups, i.e. unemployed youths.
The project implementation include: activities connected with the employment of youths up to 29 years for a period of 12 months; provision of professional training for second qualification degree and training of the employed in key competencies; delivery of equipment, furniture and intangible assets connected with the creation of the new workplaces; activities for information and publicity and management and organization of the project implementation.
The direct results are connected with:
-	Ensuring employment of 5 unemployed from the project target group for a period of 12 months.
-	 Gaining of professional qualification and key competences for 4 of the employed.
-	Keeping the employment of at least 3 of the employed for a period of 12 month after the project ends.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1 - Наемане на безработни лица за период до 12 месеца: Дейността стартира със сключването на договора за безвъзмездна финансова помощ, като основната цел е да се осигурят предпоставки за създаване на устойчиви работни места за безработни лица. Дейността ще бъде изпълнена посредством комбинация от мерки за осигуряване на заетост и обучения на целевите групи включени в проекта.Целта на дейността в пълна степен отговаря на стратегията на ОП „РЧР“ 2014-2020 за постигане на по-висока и по-качествена заетост и намаляване на бедността и насърчаване на социалното включване, както и на приоритетите на Европа 2020 за постигане на интелигентен, устойчив и приобщаващ растеж, включително чрез насърчаване на икономика с високи нива на заетост, която създава условия за социално и териториално сближаване. Изпълнението на дейността допринася за постигане на модернизация и укрепване на политиките за заетост и обучение и на системите за социална защита чрез увеличаване на участието в трудовия живот и намаляване на структурната безработица, както и повишаване на корпоративната социална отговорност. В допълнение изпълнението на дейността ще осигури на ЕИИСА квалифицирани служители не само за периода на изпълнение на проекта, но и след това, тъй като е планирано най-малко 50% от разкритите позиции да бъдат запазени. По своята същност дейността включва наемането на безработни лица за период до 12 месеца, като в рамките на изпълнението на проекта се осигурява заетост за 5 лица попадащи в целевата група на безработни младежи до 29 г. Четири от наетите лица ще изпълняват задълженията на Експерт бизнес развитие, а едно лице ще бъде наето на длъжност Административен секретар. Минимум 50% от разкритите в изпълнение на проекта работни места ще бъдат запазени за най-малко 12 месеца след изпълнението на проекта. Дейността се изпълнява в няколко етапа, както следва: Етап 1 – Обявяване на работните позиции (от 1 до 2 седмица) Описание и обявяване на свободните позиции, включително минималните изисквания за заемане на длъжността, допустимите целеви групи и приноса на ЕСФ и ОП „РЧР“ 2014-2020 за изпълнение на дейностите по проекта. Разкритите свободни позиции в едно с условията и изискванията на договора за безвъзмездна финансова помощ се обявяват в различни специализирани онлайн платформи за търсене и предлагане на работа и дирекции „Бюро по труда“ към Агенция по заетостта с оглед постигане на заложените индикатори, успешното изпълнение на проектните дейности и осигуряване на необходимата публичност по проекта. Дейността продължава за период от 2 седмици, считано от датата на сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ. Етап 2 – Подбор и сключване на договори с избраните кандидати (от 2 до 8 седмица) След планираната крайна дата за изпълнение на Етап 1 от дейността се пристъпва към подбора на кандидати попадащи в предварително избраната целева група на безработни младежи до 29 г. включително. Подбора на лицата се осъществява и с активното съдействие на дирекции „Бюро по труда“ към Агенция по заетостта, както и чрез специализирани онлайн платформи за търсене и предлагане на работа. По време на изпълнението на този етап се сключват трудови договори с избраните лица за изпълнение на задълженията съгласно заеманата позиция и прилежащата и длъжностна характеристика. Етап 3 – Осигуряване на заетост на безработни младежи до 29 г. за период до 12 месеца ( от 3 до 20 месец) Същинското изпълнение на дейността, а именно осигуряване на заетост на безработни младежи до 29 г. включително продължава 12 месеца, като се осигурява заетост на 5 (пет) лица попадащи в целевата група, при разпределение: 4 лица на длъжност Експерт бизнес развитие и 1 лице на длъжност Административен секретар. За целия срок на изпълнение на дейността и с оглед спазването на българското законодателство е предвидено и обслужване на новонаетите лица от Служба по трудова медицина, като дейността е задължителна с оглед създаване на организация за безопасност и здраве при работа на наетите лица. 33 408.00 33 071.46
Дейност 2 - Предоставяне на професионално обучение за придобиване на втора квалификационна степен : Дейността стартира паралелно с Дейност 1 Наемане на безработни лица за период до 12 месеца, като осигурява възможността на 4 от наетите по проекта лица на длъжност Експерт бизнес развитие да получат професионално обучение необходимо за изпълнение на задълженията им при съответната длъжност. Основната цел на дейността е повишаване на квалификацията на наетите в изпълнение на проекта лица, чрез получаване на професионално обучение в областта, което от една страна помага целевата група за по-бързо включване и адаптиране към пазара на труда, а от друга осигурява квалификация съответстваща на изискванията на пазарното търсене. Изпълнението на проекта предоставя на ЕИИСА квалифицирани и добре подготвени специалисти способни да се справят със спецификите на дейността на дружеството. Тъй като ЕИИСА предоставя специализирани интензивни на знание услуги за бизнеса, като осигурява финансовото, технологично, инженерингово и управленско обезпечаване на проектите на своите клиенти, професионалната квалификация на работещите в дружеството е изключително важна. Професионалното обучение на заетите лица ще се извършва в съответствие с изискванията на Закона за професионалното образование и обучение, като избраната професия – Сътрудник малък и среден бизнес е част от Списъка на професиите за професионално образование и обучение утвърден от Министъра на образованието и науката. Избраната професия е от областта на Стопанското управление и администрацията, професионално направление 345 Администрация и управление, професия 345050 Сътрудник в малък и среден бизнес, наименование на специалността 3450501 Малък и среден бизнес, със степен на професионална квалификация II (втора). Преминатото обучение води до придобиване на степен на професионална квалификация удостоверено с документ за професионална квалификация съгласно ЗПОО. Хорариумът на обучението за придобиване на втора квалификационна степен в професия – Сътрудник малък и среден бизнес е най-малко 660 учебни часа. Наетите лица преминават през минимум 202 учебни часа теория и минимум 458 учебни часа практика съсредоточени в различни модули, като е необходимо по време на обучението да придобият основни познания в следните области: - Законодателна база на стопанската дейност, включително познаване и разбиране на Търговски закон, Закон за задълженията и договорите, Закон за обществените поръчки,Закон за задълженията и договорите. - Организация на стопанската дейност, включително Условия и предпоставки за започване на стопанска дейност, Форми и източници за финансиране на стопанската дейност, маркетинг и ролята му за стопанската дейност, реклама. - Счетоводство и данъчно облагане, включително общо счетоводство, Закон за счетоводството, Данъчно облагане и Закон за ДДС. - Управление на стопанската дейност, включително производство и мениджмънт, управление на финансовите средства, управление на производствените процеси, планиране на стопанската дейност, Методи и изисквания за разработване на бизнес план програма. Преминаването през професионално обучение е задължително за лицата, той като ще им осигури необходимите познания и теоретичен опит за да навлязат подготвени на пазара на труда и да се адаптират успешно към дейността на дружеството. След преминаването на обучението ново наетите лица ще познават детайлно законодателната база на стопанската дейност, формите и източниците за финансиране, маркетинга и неговата роля за развитието на стопанската дейност, рекламата - видове и реализация на стоките и услугите, счетоводство и данъчна политика на фирмата и мениджмънт и управление на малка и средна фирма. Обучението преминават 4 от наетите лица, като след успешно завършване на обучението придобиват втора степен на професионална квалификация по професия 345050 Сътрудник в малък и среден бизнес, удостоверено със документ за професионална квалификация съгласно ЗПОО. 4 800.00 4 780.00
Дейност 3 - Предоставяне на обучение на вече наетите по проекта лица по ключови компетентности съгласно Европейската квалификационна рамка по Ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици“, Ключова компетентност 4 „ Дигитална компетентност“: Дейността стартира паралелно с Дейност 1 Наемане на безработни лица за период до 12 месеца и Дейност 2 Предоставяне на професионално обучение за придобиване на втора квалификационна степен, като осигурява възможността на 4 от наетите по проекта лица на длъжност Експерт Бизнес развитие да получат обучение по ключови компетентности необходимо за изпълнение на задълженията им при съответната длъжност. Основната цел на дейността е повишаване на квалификацията на наетите в изпълнение на проекта лица, чрез получаване на Ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици“ и Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност“, което от една страна помага на целевата група за по-бързо включване и адаптиране към пазара на труда, а от друга осигурява на ЕИИСА квалифицирани кадри, способни да отговорят на изискванията на пазарното търсене. Предвид сферата на дейност на дружеството, а именно научно изследователска и развойна дейност в областта на предоставянето на интегрирани финансови,консултантски и управленски услуги и непрекъснатата работа с различни нормативни документи в това число издадени от Европейската комисия и други институции на ЕС, боравенето с чужди езици и дигиталната компетентност са задължителни за заемане на длъжността, което налага необходимостта наетите по проекта лица да преминат обучение за придобиване на ключови компетентности за общуване на чужди езици и дигиталната компетентност. Изборът на лицата за включване в обучение в съответната ключова компетентност ще се извършва след провеждане на входящ тест от обучаващата институция за определяне на нивото. Обучението по ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици“ се провежда в рамките на най-малко 300 учебни часа и три нива на обучение, от които 160 часа теория и 140 часа практика. По време на обучението наетите лица усвояват способността да разбират, изразяват и интерпретират схващания, мисли, факти и мнения, както в устна, така и в писмена форма (слушане, говорене, четене и писане) според желанията или спецификата на професионалните им задължения. По ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици“ ще бъдат обучени 4 от наетите по проекта лица, като след успешно преминаване на обучението лицата получават документ за придобита ключова компетентност постигнато ниво на знания и умения, съгласно Европейската квалификационна рамка. Обучението по Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност“ се провежда в рамките на най-малко 45 учебни часа, от които 15 учебни часа теория и 30 учебни часа практика. Обучението включва основни компютърни програми за обработка на текстове, създаване на електронни таблици, бази данни, съхраняване и управляване на информация, разбиране на възможностите и потенциалните рискове от интернет и общуването чрез електронни средства (електронна поща, мрежови инструменти) за работа, споделяне на информация, както и за съвместна работа в мрежа, учене и анализи. По ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност“ ще бъдат обучени 4 от наетите по проекта лица, като след успешно преминаване на обучението лицата получават документ за придобита ключова компетентност постигнато ниво на знания и умения, съгласно Европейската квалификационна рамка. Придобиването на умения в по горе посочените категории е от изключителна важност за дружеството, предвид сферата на дейност и спецификата на работа. Наетите лица ще участват в предоставянето на услуги в сферата на управленското консултиране, развитие на мениджмънта и други специализирани услуги подпомагащи бизнеса, като се използват различни методи, като инструментариум за анализ и оценка на бизнеса, управление на знанията и иновациите,финансови анализи,оценка на развитието и риска и др., които изискват специфични умения в сферата на дигиталната компетентност, а работата с чуждестранни клиенти, програми, проекти и нормативни документи издавани от Европейската комисия и други институции на ЕС налагат задължителното свободно използване на поне един чужд език. 3 800.00 3 156.00
Дейност 4 - Закупуване на оборудване, обзавеждане, ДНА и стопански инвентар свързани със създаването на нови работни места : Дейността стартира с подписването на договора за безвъзмездна финансова помощ с оглед своевременното осигуряване на работни места на ново наетите по проекта лица. Предвид факта, че с изпълнението на проекта ЕИИСА увеличава средносписъчния брой на персонала си с 5 (пет) лица оборудването на работните места и осигуряването на минимални изисквания за комфортни и безопасни условия на труд е задължителна дейност в настоящия проект. За изпълнението на целта на проекта, а именно създаване на устойчиви работни места за безработни младежи до 29 г. е от изключителна важност осигуряването на материални условия за работа, включително хардуерно и софтуерно оборудване на работните места. Също е важно и осигуряването на условия отговарящи на изискванията за здравословен и безопасен труд. За да създаде новите работни места дружеството трябва задължително да осигури необходимото за тях оборудване. При изпълнение дейността и предмета на дружеството изискването е именно те да се изпълняват с съвременно и адекватно оборудване и софтуер. За да отговори на тези изисквания ЕИИСА ще закупи в рамките на изпълнението на проекта оборудване и обзавеждане пряко свързано със създаването на новите работни места. Ком момента дружеството разполага с напълно оборудвано работно място за едно лице, като е предвидено то да бъде обособено за новонаетото лице изпълняващо длъжността Административен секретар. За успешното изпълнение на дейността е необходимо дружеството да осигури и подходящи условия и оборудване и на останалите 4 лица, които ще бъдат наети по проекта на длъжност Експерт бизнес развитие. Предвидените за закупуване активи са изключително необходими не само за предоставянето на подходящи условия на труд на лицата, но и са основни при изпълнение на задълженията им. Дейността започва с закупуването на 4 броя работни маси и 4 броя офис столове, като оборудването ще покрие необходимите здравни норми и правила при работа с компютърни системи. Необходимата работна маса е с височина минимум 680 мм и достатъчно широка, с ниска отразителна способност, като дължината е не по-малко от 1200 мм, широчина 600 мм при дебелина на плота минимум 25 мм. Изискванията към работните столове са свързани със стабилност и възможност за свобода на движенията и удобна работна поза на служителя с опция за регулиране на височината на седалката с оглед постигане на комфорт по време на работа. В допълнение работните пространства предоставени от бенефициента отговарят и на всички минимални изисквания свързани с площ, шумови нива, микроклимат, електрически и магнитни полета, предотвратяване на отражение и блясък, осветление и пространствени изисквания. По отношение на оборудването необходимо за изпълнение на професионалните задължения, за всяко от наетите четири лица е необходимо закупуването на професионален персонален компютър. Минимално изискване към наличното оборудване е наличието на операционна система, като към всеки един от четирите броя персонални компютри ще бъдат закупени пакет от софтуерни приложения – 4 бр. Наличните компютърни устройства ще бъдат свързани в мрежа с оглед използването на необходимото общо периферно печатно устройство – 1 бр., отново закупено в изпълнение на дейностите по настоящия проект. С изпълнението на настоящата дейност дружеството ще осигури на наетите по проекта лица здравословни и безопасни условия на труд при спазване на правните и етични правила за работа чрез закупуването на: - Работни маси – 4 бр. - Офис столове – 4 бр. - Преносими персонални компютри – 4 бр. - Пакет от софтуерни приложения – 4 бр. - Периферно печатно устройство – 1 бр. Закупеното по проекта обзавеждане и оборудване е от изключителна важност за осигуряването на подходящи условия на труд и основополагащо за изпълнение на служебните задължения на ново наетите лица, като ще допринесе не само за успешното изпълнение на проекта, но и за запазване на минимум 50% от разритите места за най-малко 12 месеца след края на проектните дейности. 14 860.00 14 731.00
Дейност 5 - Организация и управление на проекта: Дейността стартира с подписването на договора за безвъзмездна финансова помощ с оглед своевременното стартиране и обезпечаване на проектните дейности. За организация и управление на проекта ще отговарят трима експерти сред който, ръководител проект – 1 бр., координатор – 1 бр. и счетоводител – 1 бр. По време на изпълнението на настоящия проект ръководителят на проекта има задължения и отговорности свързани с успешното изпълнение на дейностите, а именно: - Да организира, ръководи, координира и контролира цялостното изпълнение на договора за безвъзмездна финансова помощ, като следи за целесъобразното, законосъобразното, административното, техническото и финансовото изпълнение на проекта. - Да поддържа ефективна комуникация с Управляващия орган и други институции с оглед целесъобразното и законосъобразно изпълнение на договора за безвъзмездна финансова помощ. - Да следи за изпълнение на задълженията на членовете на екипа, като одобрява или не одобрява отчетените от тях дейностите. - Да извършва текущо отчитане изпълнението на дейността на всеки етап от реализирането на проекта пред бенефициента. - Да предлага необходимите мерки за преодоляване на възникнали проблеми в процеса на изпълнение на проекта. - Да управлява процеса на планиране, организиране и отчитане на дейностите по проекта, като поддържа актуално проектното досие на хартиен и електронен носител. - Да отговаря за ресурсното обезпечаване на предвидените за изпълнение в проекта дейности. - Да управлява бюджета на проекта с оглед спазване на принципите на публичност и прозрачност, свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност и недопускане на дискриминация. - Да следи за своевременното и съгласно действащото законодателство изпълнение на процедурите за избор на изпълнители на стоки и услуги. - Да наблюдава, контролира и координира изпълнението на договорите, сключени в изпълнение на договора за безвъзмездна финансова помощ. - Да посочва приноса на ОП "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 във всеки издаден във връзка с изпълнението на проекта документ. По време на изпълнението на настоящия проект координатора на проекта има задължения и отговорности свързани с успешното изпълнение на дейностите, а именно: - Да подкрепя и подпомага ръководителя на проекта в координацията на проектния екип. - Да координира проектните дейности и всички целеви дейности на проекта, с цел създаване на механизъм за поддържане на регулярен обмен на информация за планиране, изпълнение и отчетност. - Да подпомага ръководителя на проекта в комуникацията му с представителя на Управляващия орган, както и с набавянето на необходимата информация, изисквана от УО. - Да участва в мониторингови посещения и информира ръководителя на проекта относно резултатите и ефекта по напредъка на проекта. - Да подпомага ръководителя на проекта при подготовката на междинни отчети, финален отчет и всякакъв тип документи отнасящи се до отчитането на изпълнението на проектните дейности. - Да посочва приноса на ОП "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 във всеки издаден във връзка с изпълнението на проекта документ. По време на изпълнението на настоящия проект счетоводителя на проекта има задължения и отговорности свързани с успешното изпълнение на дейностите, а именно: - Да отговаря за цялостната финансово-счетоводна дейност по проекта като води пълна,точна и ясна документация по отчитането на изразходените средства. - Да следи за разходването на средствата по проекта,за стриктното изпълнение на бюджета и за съобразността на финансовите документи с изискванията на българското законодателство и тези на Управляващия орган. - Да участва в изготвянето на междинните и финалния отчети за изпълнение на дейностите по проекта. - Да изготвя платежни документи и извършва банкови операции,свързани с дейностите по проекта. - Да посочва приноса на ОП "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 във всеки издаден във връзка с изпълнението на проекта документ. 6 120.00 6 120.00
Дейност 6 - Информиране и публичност: Изпълнението на дейността протича по време на изпълнението на целия проект като ЕИИСА спазва Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. При всички мерки за информация и комуникация дружеството указва съфинансирането от Европейския социален фонд чрез поставяне на: - Емблемата на Европейския съюз в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от Европейската комисия,с упоменаването на ЕС. - Упоменаване на фонда или фондовете, които оказват подкрепа на проекта. - Общото лого на програмен период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. По време на изпълнението на проекта бенефициента информира обществеността за получената от фондовете помощ като постави плакати с минимум размер А 3 с информация за получената от Европейския съюз подкрепа. Плакатите задължително съдържат емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз“, наименованието на съфинансиращия фонд, общото лого на програмен период 2014-2020 г., със съответното наименование на финансиращата програма, наименованието на проекта и главната му цел, общата стойност на проекта, както и размера на европейското и национално съфинансиране представени в български лева и началната и крайна дата за изпълнение на проекта. Всички закупени по проекта акитиви се обозначават със стикери отговарящи на правилата за публичност и визуализация и оказващи подкрепата на ОП „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020 и Европейски съюз, като съдържат наименованието на съфинансиращия фонд, общото лого на програмен период 2014-2020 г. и номера на договора за безвъзмездна финансова помощ. Във всеки документ свързан с изпълнението на проекта, който се използва за обществеността или за участниците се посочва, че финансирането се осъществява с подкрепа на ОП „Развитие на човешките ресурси“ и съответния европейски фонд или фондовете. 1 040.00 1 000.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).