Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 194 TREES
Български

Programme: Local Development, Poverty Reduction and Enhanced Inclusion of Vulnerable Groups

Planning region: All

Description

The project "Hot lunch in the municipality of Galabovo - 2023" is aimed at persons in a difficult financial situation, through assistance with food and basic material assistance in order to satisfy normal living conditions. In the period of 31 months, 638 days from 15.03.2023. until 30.09.2025 - persons and families with no income or with low income, elderly families of pensioners and pensioners living alone who have low income; persons with low incomes who, due to available disabilities or health limitations, have difficulty or impossible self-care, including single persons with permanent disabilities with low pension incomes; persons subject to social assistance will receive a hot lunch prepared by an external contractor.The delivery of ready-made food to the final consumers will be carried out according to an hourly schedule to the pensioner's clubs in the municipality of Galabovo, with readiness for delivery to the consumers' homes in the epidemiological situation. The prepared lunch will be delivered to the individuals in reusable packaging. The aim of the project is to improve the quality of life and provide material assistance to persons in a difficult situation due to the economic crisis in the country. The overall performance regarding the project activities will be strictly implemented and monitored by the Project Team.The target groups will cover 100 pcs. persons from the settlements of Galabovo Municipality - Galabovo town, Mityo Stanev quarter, Musachevo village, Razdelna village, Aprilovo village, Velikovo village, Obruchishte village, Iskritsa village, Mednikarovo village, Madrets village, with .Assistant and S. Chief. The measures and conditions that will be implemented during the work process to achieve the final results will be under the constant control of the Municipality of Galabovo and all documents required by the controlling authorities will be monitored.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Приготвяне на топъл обяд: Предвижда се дейността да се извършва само през работните дни в периода 15.03.2023 г. до 30.09.2025 г - 31 месеца. Общият брой дни, в които ще се извършва дейността предоставяне на топла храна по операцията, е 638 дни. Общият брой лица, които ще се хранят по време на изпълнение на дейността е 100 души. Община Гълъбово е сключила договор с избран външен изпълнител след процедура по ЗОП за доставянето на необходимите хранителни продукти и приготвянето на храната. Работнически стол към МБАЛ с адрес гр. Гълъбово, ул. „Ал. Константинов“ № 10 - „СКОРПИОНС“ ООД, със седалище и адрес на управление - гр. Гълъбово, ул. „Лозенец“ № 18, вписано в Търговския регистър и регистъра на юридическите лица с нестопанска цел към АВ с ЕИК 123550812. Срокът на договора с изпълнителя - външна фирма, е от 15.03.2023г -до 15.05.2024г., като същият е удължен с Допълнително споразумение до 31.05.2024 г. и нов сключен договор със същата фирма е от 16.05.2024 г. до приключване периода на процедурата – 30.09.2025г.Външната фирма-изпълнител отговаря на хигиенните и ветеринарно-саниратните изсквания и се регистрира с регистрационен номер 242500267. Изпълнителят разполага с квалифициран персонал, оборудване, както и дългогодишен опит и стаж нужен за изпълнението на дейността: - кухненското помещение с оборудване - готварски печки и фурни, електрически котлони големи, картофобелачка и съдове за приготвяне на храна; - складови помощения за хранителни продукти и зеленчуци; - хладилни помещения с хладилници и фризери; - помещения за експедиция на готовата храна; - стаи за персонала; - тоалетна и баня за персонала; Седмичните менюта ще се изготвят в съответствие с чл.13 от Закона за храните и включват разнообразни видове ястия, осигуряващи балансирано хранене на хората от целевите групи на 100 души при спазване изискванията на безопастност на храните и националните стандарти и норми на хранене. Ежедневното меню ще включва: супа (300 мл), основно ястие (300гр), хляб (250гр.) и поне веднъж седмично десерт (200гр), а седмичното - разнообразни видове ястия, приготвени от различни продукти, които осигуряват в максимална степен здравословно и балансирано хранене. Приготвянето и доставянето на хранителните продукти следва да бъдат изпълнени при спазване изискванията на безопасни работни практики, спазването на хигиена на храненето, Закона за здравето и поднормативната уредба по прилагането им, както и на приложимото европейско законодателство в областта на храненето. Менюто ще се изготвя от лице в екипа за управление на проекта. Разносът на храната ще се осъществява с патронажните автомобили до клубовете на пенсионера във всички населени места в общината, а за гр.Гълъбово - клуб "Тополите", клуб "Сладък кладенец", клуб "Център", клуб "Дружба", клуб "Балабанов". Топлият обяд ще се получава от потребителите лично или техни нагледно оторизирани лица., Обратната връзка, както и мнението за качеството на получената храната ще се осъществява устно от потребителите към ангажираното лице, раздаващо храната. При необходимост - изразено в писмена форма в свободен текст от потребителя към екипа. При епидемиологична обстановка, Общината предвижда мярка - топлият обяд да се доставя до дома на всеки потребител, като се спазват всички необходими противоепидемични мерки. Екипът на проекта ще има постоянен контрол относно изпълняването на дейността. 204 160.00 76 870.40
Предоставяне на топъл обяд: Раздаването на топлия обяд на потребителите ще бъде в определените за целта места - клубовете на пенсионера на територията на общината. Разносът на храната ще се осъществява с патронажни автомобили, собственост на община Гълъбово при спазване на всички хигиенни норми. За реализирането по операцията "Топъл обяд" ще се използва целият кухненски блок на фирмата, приготвяща храната. Изпълнителят разполага с квалифициран персонал, както и дългогодишен опит и стаж нужен за изпълнението на дейността: - кухненското помещение с оборудване - готварски печки и фурни, електрически котлони големи, картофобелачка и съдове за приготвяне на храна; - складови помещения за хранителни продукти и зеленчуци; - хладилни помещения с хладилници и фризери; - помещения за експедиция на готовата храна; - стаи за персонала; - тоалетна и баня за персонала; Община Гълъбово има дългогодишен опит при предоставянето на услугата обществена трапезария от 2010 г. и създадена добра организация за комуникация с потребителите. Персоналът, ангажиран с изпълнение по дейностите на проекта е с богат опит и добра квалификация. Целият състав на Домашен социален патронаж от години работи в трапезарията, познава услугата /Обществена трапезария/ и се справя успешно както с контрола, така и с предоставянето и отчитането на социалната услуга. Обслужването по договора, включва доставка на хранителни продукти и приготвяне на топъл обяд, приготвян с хранителни продукти на изпълнителя по предварително представена заявка за броя на потребителите на следващия ден и утвърдено седмично меню от възложителя. За доставката на храната ще се използват опаковки за многократно рециклиране . Складирането на хранителните продукти, приготвянето на храната и опаковането и ще се извършва в материална база на изпълнителя /външна фирма/, съгласно сключен договор, като ще бъде спазено изискването обекта на изпълнителя да притежава удостоверение по чл.12 от Закона за храните. Операцията ще се осъществява на територията на 11 населени места от Община Гълъбово - гр.Гълъбово, кв.Митьо Станев, с.Мусачево, с.Разделна, с.Априлово, с.Великово, с.Обручище,с.Искрица,с.Медникарово, с.Мъдрец,с. Помощник и с.Главан. Дейността ще се извършва само през работните дни в периода 15.03.2023 г. до 30.09.2025 г.. Общият брой дни, в които ще се извършва дейността по операцията, е 638 дни. Общият брой лица, които ще се хранят по време на изпълнение на дейността е 100 души. При трудноподвижни лица, които имат физическо затруднение в придвиждането си, храната ще се предоставя на близки или роднини с нотариално заверено пълномощно. Екипът ще разполага с предварителна информация от Д"СП" гр.Гълъбово относно лицата притежаващи ТЕЛК с ЧП, които нямат близки и роднини, като храната ще се доставя до дома им от Домашен социален патронаж. 14 291.20 5 380.93
Реализиране на съпътстващи мерки : Община Гълъбово разполага с неоходимия квалифициран персонал за предоставяне на съпътстващи мерки, изразяващи се в: - съдействие и подаване на документи пред Дирекция "Социално подпомагане" на потребителите; - консултация, съдействие и снабдяване с необходимите помощни средства при инвалидност или тежко заболяване; - консултация и съдействие за получаване на административни общински услуги, информиране за достъп до здравни и образователни услуги; - закупуване на хранителни продукти и стоки от първа необходимост, заплащане на битови сметки, закупуване на лекарства със средства на лицето; Потребителите на социалната услуга ще разполагат с Дневник, в който се съдържа месец е работните дни за получаване на храна, както и лист със съпътстващи мерки. При възникване на инциденти обстоятелства екипът ще действа гъвкаво, съобразявайки се с възникналите ситуации. Екипа по проекта има над 4 години опит по предоставянето на съпътстващи мерки. 14 291.20 5 380.93
Определяне на целевите групи: Основната цел на тази дейност е обхват на най-нуждаещите се лица и семейства, отговарящи на условията в периода на изпълнение на проекта от 15.03.2023г. до 30.09.2025г., с продължителност 638 работни дни - 100 души. Подборът на екипа, който ще проведе информационна и разяснителна кампания, ще бъде направен на база професионален опит в областта на социалните проекти. Ще бъдат обхванати най-нуждаещите се лица и семейства от целевите групи според преценката на служителите от Дирекция "Социално подпомагане" гр.Гълъбово. Ще се използват всички възможни източници за получаване на информация относно кандидатите по проекта, като: Обявен телефон за информация и разяснения, email адрес обявен в сайта на общината, вестник "Гълъбови вести", кметове и кметства на територията на община Гълъбово, информация от граждани, както и на място при член от екипа. В съответствие с целите по операцията "Топъл обяд", целевите групи са: 1.Лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си 2.Лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ. 3.Лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал.1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа. Дейността включва: 1.Провеждане на разяснителна информационна кампания за старта на проекта, чрез публукуване на обяви за набиране на заявления - кандидат потребители на сайта и на информационните табла на входа на Община Гълъбово и кметствата. 2.Приемане на заявления от кандидатите и регистриране в деловодната система на Община Гълъбово 3.Изготвяне на поименен списък на постъпилите заявления и предоставяне на Дирекция "Социално подпомагане" - гр.Гълъбово за индетифициране на представителите на конкретните целеви групи. 4.Екипът по проекта изготвя списък с лицата, които ще бъдат включени в програмата, проверени и одобрени от Дирекция "Социално подпомагане" гр. Гълъбово 5.След запълване на броя на потребителите от основния списък по проекта се изготвя допълнителен списък на чакащите с конкретните лица. В случай на неполучена храна от правоимащите лица, то тя ще се предостави на лицата от списък - резерви по населени места в клубовете на пенсионера. Резервите ще се информират за включването им в програмата при неполучен обяд /по телефон, на място в дома или по друг подходящ начин/ в рамките на деня. 6. Изготвяне и утвърждаване от Кмета на Общината на Процедура по жалби, възражения и сигнали. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).