Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 225 TREES
Български

Programme: Local Development, Poverty Reduction and Enhanced Inclusion of Vulnerable Groups

Planning region: All

Description

Banite Municipality is located in the Smolyan District and includes a total of 20 settlements.
This project envisages the implementation of energy-saving measures for technological upgrading of street lighting systems in 18 settlements of Banite Municipality, with a total of 4,013 inhabitants serving the street lighting system.
In all villages the lighting is old and most of the lighting is with damaged or missing diffusers. The luminaires are mounted on consoles below the level of the insulators on poles of about 7 m and are broken by diffusers, being installed through one pole in most places, which makes it impossible to meet the requirement of BDS / EI 13201 for illumination of the roadway, although the streets are of service type ME5 and ME6.
It is planned to install luminaires on all pillars. The energy-saving measure proposes replacing existing luminaires with energy-efficient 15W luminaires and 145 lm / W luminous flux and 30 W and 143.2 lm / W luminosity, with a minimum warranty of 5 years.
The system for centralized automated control of the outdoor artificial lighting system is designed to achieve maximum energy efficiency, in accordance with the requirements of BDS / EI 13201 and to improve the light comfort of the population.
It is envisaged to build a centralized hybrid photovoltaic station to power the street lamps connected to a cassette controlling the 2 860 W / h lighting.
The project management team includes professionals with extensive experience in the implementation of energy efficiency projects and related fields of work.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление на проекта : Тази дейност включва доброто изпълнение на проекта, финансовото управление и контрол, мониторинг на изпълнението на дейностите. Организацията и управлението на проекта се осъществява от външни експерти. Екипът по управление: - разпределя задачите и отговорностите на експертите, включени в екипа - определя правилата за работа, вътрешен мониторинг, отчетност и докладване - обсъжда план-графика за изпълнение на дейностите по проекта и разработва детайлен такъв - обсъжда графика за провеждане на процедурите по избор на изпълнители по дейности. Екипът на проекта се предвижда да бъде от следните длъжности: Ръководител на проекта; Технически експерт; Финансов експерт; Отговорностите на екипа са описани подробно в секция 9.ЕКИП. Организация и управление е текуща дейност и ще бъде изпълнявана по време на цялата продължителност на проекта. 9 000.00 0.00
Реконструкция и модернизация на система за улично изкуствено осветление: В тази дейност са включени разработване на тръжна дикументция, изборът на изпълнител на мерките за енергийна ефективност и дейностите по изпълнение на мерките за енергийна ефективност. 1. Разработване на тръжна дoкументция: При разработването на документацията за обществената поръчка ще бъдат заложени адекватни критерии за възможностите на изпълнителя. В договора за изпълнение ще бъдат заложени срокове в рамките на проекта, възможности за непрекъснат мониторинг и за своевременни санкции. С цел намаляване на риска от забавяне на провеждането на избора, както и на забавяне на изпълнението на дейностите от изпълнителя, разработването на тръжната документация се предвижда да бъде възложено на външен изпълнител с опит в таззи дейност. 2.Изборът на изпълнител ще се извърши от общината. 3.Мерките за енергийна ефективност са описани подробно в "ДОКЛАД ОТ ОБСЛЕДВАНЕ ЗА ЕНЕРГИЙНА ЕФЕКТИВНОСТ НА СИСТЕМИ ЗА ВЪНШНО ИЗКУСТВЕНО ОСВЕТЛЕНИЕ В СЕЛАТА БАНИТЕ, ОРЯХОВЕЦ, ГЪЛЪБОВО, ВИШНЕВО, ДРЯНКА, ДАВИДКОВО, МАЛКА АРДА, КРЪСТАТИЦА, СЛИВКА, ТРАВЕ, СТЪРНИЦА, БОСИЛКОВО, ЗАГРАЖДЕН, ГЛОГИНО, ВЪЛЧАН ДОЛ, ПЛАНИНСКО, РИБЕН ДОЛ, ДВЕ ТОПОЛИ НА ТЕРИТОРИЯТА НА ОБЩИНА БАНИТЕ." поради което тук ще бъдат описани съвсем накратко. Системата за външно изкуствено осветление в община Баните. Общата инсталирана мощност на осветителите в населените места, включени в обследването, е 84,54 kW, отчитайки загубите в пусково - регулиращата апаратура на осветителните тела. Във всички села осветителите са стари, с натриеви лампи 50 W. Повечето осветители са с повредени или липсващи разсейватели. Осветителите са разположени през стълб на повечето места, което води до невъзможност да се изпълни изискването на стандарт БДС/ЕИ 13201 за осветеност на пътното платно, въпреки че улиците са от обслужващ тип МЕ5 и МЕ6. Предвиждат се следните мерки за енергийна ефективност: - Монтиране на осветители на всички стълбове, като разстоянието между тях е 30 метра- подмяна на съществуващите осветители с енергоефективни светодиодни осветители с мощност 15 W и светлинен поток 145 lm/W и 30 W и светлинен поток 143.2 lm/W, с гаранция минимум 5 години. Подмяната е предвидена така , както е заложено в доклада от енергийното обследване, приложен към договора по проекта - демонтаж на съществуващи улични осветителни тела - 1537 бр., доставка и монтаж на LED улично осветително тяло 15W - 2091бр., доставка на LED улично осветително тяло 30W - 119 бр. - като броя на уличните осветителни тела, които ще бъдат монтирани отговаря на предписаната актуализация в одитния доклад от енергийното обследване /увеличаване с 673бр./. - Предвижда се за централизираното автоматично управление на цялата система за външно изкуствено осветление в село "Две тополи" да се закупи и въведе в експлоатация нов сървър и софтуер и да се замени единствената за селото касета. - Автоматизирано управление на новото LED осветление на площада в с. Баните. - Система за централизирано автоматизираното управление на системата за външно изкуствено осветление в съответствие с изискванията на БДС/ЕИ 13201 и подобряване светлинния комфорт на населението. - Изграждане на централизирана хибридна фотоволтаична станция с мощност 2 860 W/h , която да осъществява електрозахранването на улични лампи, присъединени към една касета, управляваща осветлението на площада в с. Баните. - Интелигентен хибриден инвертор, който осъществява дистанционен мониторинг в реално време на потреблението на електроенергия от мрежата и произведената електроенергия от фотоволтаичната станция. 549 304.00 0.00
Строителен надзор : Строителен надзор; Създаването на строителна документация и контролирането на строителните процеси през цялото време на изпълнение на мерките за енергийна ефективност – от старта до пускане в експлоатация. Той е свързан и с издаване на разрешително за дейностите, съответствие с наличните документи, осигуряване на безопасни условия на работа. Целият процес включва: откриването на строителната площадка, заверяване на заповедната книга, изготвяне на актове по време на строеж, съгласно ЗУТ, представяне и изготвяне на технически паспорт на обекта, издаване на окончателен доклад – акт 16, както и на акт 15, изготвяне на нужните документи от държавни или общински лица за експлоатиране на обекта, електроразпределение и т.н. Освен това се осигурява законно право за започване и успешно приключване на дейностите. 11 040.00 0.00
Авторски надзор : Съгласно чл. 162 от Закона за устройство на територията авторският надзор по всички части е задължителен за всички строежи от първа до пета категория включително. Той се извършва на база на Договор между възложителя и проектанта. Проектантът носи отговорност за проектирането на строежа в съответствие с предвижданията на подробния устройствен план, изискванията на чл. 169, ал. 1 – 3, както и с изискванията за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд. В изпълнение на задълженията си проектантът има право на свободен достъп до строежа, строителните книжа, заповедната книга и актовете и протоколите, съставени по време на изпълнението на мерките за енергийна ефективност. Проектантът носи отговорност за всички свои действия при упражняване на авторския надзор по време на изпълнението на мерките за енергийна ефективност. 5 520.00 0.00
Доклад за оценка на резултатите от изпълнените мерки за енергийна ефективност: Изготвяне на доклад за оценка на резултатите от изпълнени мерки за енергийна ефективност. За доказване на постигнатите резултати следва да бъде направено обследване за енергийна ефективност, което да даде информация за постигнатите техническите парамери, чрез които да бъдат измерени резултатие от изпълнението на дейностите. Обхватът на обследването ще бъдат мерките за енергийна ефективност по тизи проект изпълнени в 18те села на територията на община Баните. Обследването ще бъде извършено от правоспособни в тази област лица. За резултатите от обследването следва да бъде изготвен доклад, които постигнатите технически параметри ще бъдат сравнени със същите преди изпълнението на дейностите по проекта. Докладът ще се изготвя по образец – Приложение 9 към настоящата документация. Докладът ще се изготви след изпълнение на енергоспестяващите мерки. За постигнати енергийни спестявания ще се приема разликата между нормализирания (базовия) разход преди изпълнение на мерките и разхода на енергия след изпълнение на енергоспестяващите мерки. 34 800.00 0.00
Дейности за информираност и публичност: При изпълнението на дейностите ще се бъдат спазвани указанията, дадени в Приложение 5 към насоките за кандидатстване - ИНФОРМАЦИЯ, КОМУНИКАЦИЯ И ПУБЛИЧНОСТ ПРИ ИЗПЪЛНЕНИЕТО НА НАЦИОНАЛНИЯ ПЛАН ЗА ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ И УСТОЙЧИВОСТ, а именно: По време на проекта бенефициентът информира обществеността за получената безвъзмездна подкрепа, като: - Включва на уебсайта кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС; - Поставя на на видно място минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се откроява финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място като например входа на сграда. - Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, се посочва финансовата подкрепа от ЕС. - Поставя постоянна обяснителна табела (плака). Табелите съдържат същите основни елементи като билборда. - Организира минимум две публични събития в процеса на изпълнение на проекта. Планът за публичност по проекта цели повишаване на информираността на местното население. Основни цели: - Популяризиране на оказаната финансова подкрепа във връзка с изпълнението на проекта; - Популяризиране на целите, обхвата и резултатите от изпълнението на проекта, гарантирайки откритост и прозрачност при изпълнението му - Осигуряване на публичност и информираност - лесно достъпна, разбираема и изчерпателна информация за същността и реализирането на проекта; Дейността ще бъде изпълнена чрез възлагане на изпълнители и собствено изпълнение през целия период на изпълнение на проекта. Целевата група е широката общественост, т.е. населението на общината и прилежащите населени места. 1. Публикации на интернет страницата на общината с информация за проекта. Месеци на провеждане:1, 6, 12, 18; 2. Поставяне на видно място минимум един плакат/табела с информация за проекта с минимален размер А3, в който се откроява финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място - Месеци на провеждане: 1 и 2; 3. Организиране и провеждане на 2 бр. пресконференции - встъпителна и заключителна, включва мултимедийни презентации. Месеци на провеждане: 1 и 18; 4. Прессъобщения в медиите 2 бр. в началото и края на проекта. Месеци на провеждане: 1 и 18; 5. Изработване на постоянна информационна табела 1 бр. и поставяне на видно място при приключване на проекта - Месеци на провеждане: 18; 6. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, се посочва финансовата подкрепа от ЕС. 3 000.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).