Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 194 TREES
Български

Programme: Local Development, Poverty Reduction and Enhanced Inclusion of Vulnerable Groups

Planning region: All

Description

The project "Strengthening the capacity of the municipality of Samuil" envisages in implementation the legal support of the municipality of Samuil under the Law on Social Services, the Law on People with Education and the Law on Personal Assistance. Support will consist of recruitment, training and supervision. Under an employment contract, three new employees will be appointed for 24 months.
At the moment, Samuil Municipality is better than the provider of the "Personal Assistance" service and the "Assistant Support" service.
The municipality has an obligation to organize and lead the activities for the provision of the two services - carrying out explanatory and information activities; inclusion and termination contracts with assistants; maintaining an individual file of each user; presenting a report on the known personal assistance, based on the reports of the personal assistant; maintaining an up-to-date list of candidates for assistantships and their experience; maintaining a register of complaints and reports; mediation for the settlement of disputes between the user of the price of the service and his assistant; performing monitoring of services; payment of assistants remuneration based on number of hours worked; preparation of reports on the number of users by age, place of residence and number of hours used and the amount of means of payment. 
The Municipality is responsible for compliance with the quality standards of social services on the territory of the municipality, which are financed with funds from the state and municipal budgets, directing and implementing control and monitoring.
Samuil Municipality does not have the necessary capacity and it is not possible to fulfill all obligations and liabilities in their full value. This necessitates the hiring of additional staff.
At this time, there is a need for training and supervision. 
A total of 15 employees will be involved in the project activities.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Наемане, обучение и супервизия на персонала: Основната цел на дейността е подкрепа реформирането на системата на социалните услуги и улесняването на прехода към новите механизми на местно ниво, чрез развитие и укрепване на общинския капацитет. Подкрепата се състои в наемане на нови служители, провеждане на обучение и супервизия на персонал за качествено предоставяне на услугите по Закона за социалните услуги (ЗСУ), Закона за лична помощ (ЗЛП) и Закона за хората с увреждания (ЗХУ). Етапи за изпълнение на дейността: 1. Подбор на персонал - нови служители, ангажирани с политиките в социалната сфера. 2. Сключване на трудови договори с лицата. Разписване на задълженията и отговорностите в длъжностна характеристика. 3. Подкрепа за изпълнение на задълженията по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. 4. Провеждане на обучения и супервизии. По закона за социалните дейности, общината отговаря за спазване на стандартите за качество на социалните услуги на територията на общината, които се финансират със средства от държавния и общинския бюджет и осъществяват контрол и мониторинг на тези услуги. Служители на общината и служители на центровете за социални услуги на територията на общината извършват консултиране и информиране във връзка с насочването за ползване на социални услуги. Задълженията и отговорностите на община Самуил по социалната услуга „Асистентска подкрепа“ и механизма за лична помощ, съгласно Закона за личната помощ са възложени на Общинско предприятие „Озеленяване, благоустройство и социални дейности“, с. Самуил. Персоналът на предприятието е ангажиран и с други социални дейности и изпитва сериозни затруднения при администриране на двете социални услуги. Това налага назначаването на допълнителен персонал по проекта за по-плавно и безпроблемно въвеждане на реформите в областта на социалните услуги и личната помощ. Допълнително, на трудов договор за срок до 24 месеца, ще бъдат назначени трима служители на длъжност "Сътрудник социални дейности". През първия месец ще се извърши подбор на новите специалисти. Предвижда се да се подготвят и разпространят обяви на територията на община Самуил, вкл. публикуване на информация за кандидатстване на официалната интернет страница на общината. Екипът за организация и управление на проекта ще разработи критериите за подбор. Възнаграждението на техническите сътрудници ще се формира на база Наредба за стандартите за заплащане на труда на служителите, осъществяващи дейности по предоставяне на социални услуги, които се финансират от държавния бюджет. За повишаване на общинския капацитет ще бъдат организирани и проведени обучения и супервизии на новите служители и на служителите, които участват в изпълнението на правомощията по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП: двама заместник-кметове, осем ръководители на социални услуги в общината, двама служители от Общинско предприятие „Озеленяване, благоустройство и социални дейности“ и трима новоназначени по проекта служители. Планираните обучения на служителите ще бъдат свързани с изпълнението на правомощията им по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. Темите, които се включват в обученията ще се определят спрямо идентифицираните нужди. На обучението ще се очертаят основните права, задължения и отговорности на всеки служител, участващ в дейността. С цел оказване на организационно-методическа подкрепа на персонала, се предвижда провеждането на супервизии. Дейностите по обучения и супервизии ще бъдат възложени на външен изпълнител. Предвижда се в тях да вземат участие общо 15 служители, от които трима новоназначени. 126 042.00 62 728.87

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).