Организация и управление на проекта: Настоящата дейност е основополагаща за успешното управление и изпълнение на проекта, респективно постигане на заложените цели, дейности, резултати и индикатори. Предвид спецификата и обема на работа в рамките на настоящия проект, екипът на проекта ще бъде съставен от: Ръководител на проекта, Координатор и Счетоводител. Ръководителят на проекта, заедно с останалите членове на екипа, ще изготви подробен план за реализиране на дейностите. Планът ще включва подробно разписване на ангажиментите на всеки член, в зависимост от неговите проектни задължения; актуализиране на план за действие, ако е необходимо и прецизиране на отделните етапи за реализиране на дейностите. Управлението на проекта ще се извършва съгласно изискванията на УО и Ръководство за изпълнение на договори по настоящата схема. Членовете на екипа на проекта ще има следните задължения и отговорности:
Ръководител на проекта:
- Сключва договори с работещите по проекта и следи за тяхното изпълнение.
- Отговорен за цялостното управление, организация, и изпълнение на заложените дейности по проекта;
- Контролира навременното и качествено изпълнение на дейностите, съобразно времевия график и в съответствие с изискванията на бенефициента;
- Ръководи екипа за организация и управление на проекта;
- Контролира и координира процеса по изготвяне на Технически доклади (междинни, окончателни) и финансови отчети от името на бенефициента до УО по ОП НОИР 2014 - 2020;
- Утвърждава изготвените отчети преди входирането им в Управляващия орган;
- Отговаря за точната и навременна комуникация с целевите групи, изпълнителите по проекта, както и всички заинтересовани страни; различните страни-кореспонденти по проекта: изпълнители и други участници в изпълнение на заложените дейности;
- Организира и провежда работни срещи на екипа по проекта;
- Презентира проекта пред медии и общественост.
Координатор на проекта:
- Води текущата кореспонденция със страните, пряко ангажирани с изпълнението на дейностите по проекта, както и с предстваителите на целевите групи;
- Осъществява цялостна координация на техническите аспекти на проекта;
- Участие в срещите на екипа по проекта;
- Координира провеждането на процедурите по избор на изпълнители, съгласно ЗОП;
- Събира и класифицира на документацията по проекта, с цел осигуряване на адекватна одитна пътека;
- Изготвя съвместно с Ръководителя междинните и окончателен технически доклади
- Следи и контролира предприемането на всички необходими стъпки за информация и публичност по проекта в съответствие с изискванията на УО.
Счетоводител на проекта:
- Счетоводно отчитане на разходите по проекта, съгласно одобрения бюджет;
- Отговаря за законосъбразното изразходване на средствата по проекта;
- Изготвя на финансовите отчети;
- Осигурява на цялостното управление на средствата под ръководството на Ръководителя на проекта, в съответствие с правилата за добро финансово управление и при спазване на принципите за ефективност и целесъобразност при разходването на средства, предоставяни от Структурните фондове на ЕС;
- Надлежно съхраняване на счетоводната и финансовата документация по проекта;
- Изготвяне на исканията за плащания по проекта;
- Подготовка и участие при изработването на процедури за избор на изпълнители, съгласно ЗОП;
- Изготвяне на междинните и окончателния финансов доклад;
- Участва в срещите на екипа по проекта.
И тримата предложени за членове на екипа за управление по настоящия проект са експерти с дългогодишен опит (над 5 години) в областта на сходни дейности. Предложените за членове на екипа по проекта имат опит в управлението и изпълнението на проекти. Информацията е описана подробно в приложените автобиографии. От степента на вътрешна организация и контрол на екипа по проекта зависи изпълнението на всяка проектна дейност по отношение на качеството и срока й за реализация. Управлението на проекта ще се извърши съгласно изискванията на УО на ОП НОИР и нормативната уредба на Република България. |
12 500.00
|
9 844.00
|
Клуб по предприемачество: В рамките на настоящата дейност ще се създаде клуб по предприемачество. Дейността ще се осъществява в период от две учебни години, по 70 часа за година. Клубът ще провежда своите занятия един път седмично по 2 часа. Целта на настоящия клуб е обучение на учениците в дух на толерантност и недискриминация и подобряване на образователната среда в училище чрез създаване на условия и възможности за участие на учениците в занимания по предприемачество в свободното им време. Дейността включва богат набор от теми, които ще бъдат практически насочени, с цел повишаване на мотивацията на участниците в клуба за активно участие в образователния проецес. Някои от темите, които ще бъдат разгледани в рамикте на занятията са:
- Запознаване с екипната работа и придобиване на умения за работа в екип
- Провеждане на занимания по лидерски умения
- Вербална и невербална комуникация. Особености на различните етноси.
- Формиране на знания и умения за решаване на казуси и задачи, както и работа по конкретни проекти
- Умения за представяне информация пред публика
- Комуникационни и презентационни умения
- Разработване на презентации и представянето й пред публика
В клуба ще бъдат включени 15 ученици. Целта на клуба е учениците да придобият знания и умения, които ще ги мотивират участие в образователния процес, респективно ще подпомогнат тяхната бъдеща професионална реазлизация.
В края на всяка учебна година за учениците от клуба ще се провежда тридневно изнесено обучение, извън територията на гр. Ботевград. Обучението ще допълва и надгражда наученото през годината в клуба. Обучението ще бъде структурирано в две основни части - теория и практика, като теорията ще бъде под формата на презентации, а практиката - под формата на ролеви игри, казуси, индивидуални и групови задачи.
Настоящата дейност е свързана с съществяване на занимания по интереси в мултикултурна образователна среда, съчетана с характерните особености на отделните етнически групи и е насочена към Стратегическа цел № 2 "Гарантиране на равен достъп до качествено образование за децата и учениците от етническите малцинства" от Стратегията за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства 2015 - 2020 г. |
19 480.00
|
19 891.00
|
Създаване на клубове по спортни занимания: Цел на настоящата дейност е обучение в дух на толерантност и недискриминация и подобряване на образователната среда в училище чрез създаване на условия и възможности за участие на учениците в спортни занимания в свободното им време. Дейността ще се осъществява в рамките на две учебни години, по 70 часа за година или общо 140 часа в рамките на двете учебни години, през които ще се осъществява проекта. Предвидените часове са както следва 140 часа за заниманията по тенис и 140 часа за заниманията по баскетбол.
Във връзка с динамично променящата се среда в съвременното училище, е необходимо подпомагане на учениците по проблемите на учебно-възпитателната работа и особено на учениците от ромски произход. Трябва да се подобри тяхната социализация, за да могат да се справят по-лесно с възникналите проблеми. Спортът възпитава у младежите нравствени и морално-волеви качества. Той е средство за сближаване на учениците и ограничаване на проявите на агресия в училище. Улеснява комуникативните умения и подобрява груповия климат сред учениците. Спортът позволява да се работи индивидуално с учениците с проблемно поведение, както подпомага за подобряване на мотивация на учениците за участие в учебния процес. Спортът възпитава в дух на толерантност и спомага за взаимно опознаване на учениците и преодоляване на негативните нагласи, основани на етнически произход. В процеса на участие в спортните игри, учениците могат да общуват не само вербално, но невербално, чрез езика на играта.
За интеграция на учениците от етническите малцинства, които се обучават в нашето училище, и съобразно техните интереси, ще ги включим в занимания по тенис на маса и баскетбол. Това са спортове, които позволяват, както индивидуалните изяви на учениците така и екипната работаи към които винаги е проявяван голям интерес и са протичали с масово участие, при висока степен на мотивация на участващите ученици, без оглед на техния етнически произход.
Настоящата дейност е свързана с съществяване на занимания по спорт в мултикултурна образователна среда и е насочена към Стратегическа цел № 2 "Гарантиране на равен достъп до качествено образование за децата и учениците от етническите малцинства" от Стратегията за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства 2015 - 2020 г. |
11 739.00
|
10 647.20
|
Създаване на танцов състав "Хороводец": В рамките на настоящата дейност ще бъде създаден танцов състав "Хороводец". Заниманията, които ще се провеждат в рамките на проекта ще дадат възможност на учениците от различинте етноси да се запознаят с различни видове фолклор. Намиране връзката между българското народно творчество и фолклора и културата на други народи ще допринесе за сближаване на учениците от различните етноси и ще се насърчи толерантността в училище. Участниците в танцовия състав ще имат възможност да се запознаят и съхраняват българския фолклорен танц и песен, включително на други етноси и култури. Дейността ще се осъществява в рамките на две учебни години, по 70 часа годишно или общо 140 часа в рамките на проекта. Дейността включва:
- Запознаване на учениците с различните форми на българската самобитност и различните етноси и култури, с фолклорните етнографски области, танци и хора, с ромската култура, с костюмите, подходящи за различните области и танци.
- Подбиране на музика от различните фолклорни области, разучаване на хора и разработване на танци.
- Изяви на танцовия състав в училищни тържества и участие в мероприятия по фолклорно надиграване.
Дейността разнообразява социалния живот в училище, дава възможност за самоизява, отговорност и дисциплина. Формира усет за ритмичност, метрика, стил, красота. Играта притежава силата да сплотява, да развива уменията за работа в екип. Тя е носител на социално-културна информация: в нея се отразяват народните ценности, битът, трудът, нравите, духът на времето, съдбата на етноса. Това позволява на педагога неусетно да въведе учениците в мултикултурната среда, което подпомага откритото и добронамерено поведение спрямо другите култури.
Дейността е насочена към изпълнението на Стратегическа цел № 2 "Гарантиране на равен достъп до качествено образование за децата и учениците от етническите малцинства" от Стратегията за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства 2015 - 2020 г. чрез осъществянане на занимания по интереси, съчетани с традициите на отделните етнически групи.
Също така дейността е насочена и в изпълнение на Стратегическа цел № 3: Утвърждаване на интеркултурното образование като неотменна част от процеса на модернизация на българската образователна система, чрез подкрепа на разнообразни съвместни изяви на деца от различни етнически общности за съхраняване и развиване на общите и специфичните традиции по места и Стратегическа цел № 4 Съхраняване и развиване на културната идентичност на децата и учениците от етническите малцинства. |
34 300.00
|
8 960.80
|
Създаване на клуб по електроника: Целта на настоящата дейност е обучение в за повишаване на мотивацията за участие в образователния процес на представителите на етническите малцинства и подобряване на образователната среда в училище чрез създаване на условия и възможности за участие на ученици в занимания по електроника в свободното им време. Дейността ще се осъществява в рамките на две учебни години, по 70 часа за година, общо 140 часа за двете учебни години.
Дейността включва:
- Запознаване с електронните елементи и тяхното приложение
- Разширяване на познанията по електротехника и микропроцесорна техника
- Формиране на знания и умения за изработване на електронни печатни платки
- Подбор на необходими материали и елементи за изработване на електронна платка
- Разучаване на електронни схеми и тяхното приложение
- Поставяне на направените изделия на видно място в училище
- Участие в национални конкурси и състезания
Дейността е насочена към изпълнението на Стратегическа цел № 2 "Гарантиране на равен достъп до качествено образование за децата и учениците от етническите малцинства" от Стратегията за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства 2015 - 2020 г. чрез осъществянане на занимания по интереси. |
4 682.00
|
4 682.00
|
Създаване на клуб по традиции и ценности: Чрез настоящата дейност се цели провокиране и стимулиране на включването на ученици в училищния живот чрез иновативни форми и методи за работа в училище.Създаване на подходящи средства за съхранение и развитие на културната идентичност на ученици от етнически произход. Дейността ще се осъществява в рамките на две учебни години, по 70 часа.
Чрез допълнително обучение да подобрим комуникацията между учениците и техните родители и да подобрим средата за обучение и възпитание, така че ромските учениците да посещават училището с осъзната и близка до бита им задача, която желаят да изпълнят.
Взаимно опознаване на различните етноси и народи е платформа за взаимно уважение и зачитане на различията, произтичащи от семейната среда на учениците. Опознаване на друго мислене, интереси, обичаи и нрави ще създаде благоприятна среда и доверие на родителите към училището като институция, а на ромските ученици – интеграция по естествен път.
Използването на ИКТ технологиите е близко до днешните ученици и използването им за изпълнение на задачите по дейността ще повиши уменията на учениците за целенасоченото им използване, надграждане на знанията и уменията, които те имат от учебните часове по ИТ
Дейността включва:
Ученици от ПГТМ „Христо Ботев“, които са представители на различни етноса или народи, чрез събеседване с техните родители и роднини ще проучат символиката и традициите при празнуване на характерни празници. В процеса на проучване учениците ще заснемат носии и артефакти, символни предмети и др., ще запишат аудио и видео материал, свързани с традициите и характерни моменти от празнуването. След това под ръководството и с помощта на учители ще изготвят презентации за бита на своя етнос или народ. На общо мероприятие всички ученици, участващи в проекта ще представят своите работи.Разработване на празничен календар с изяви на ученици от различните етноси.
Етапи на дейността:
-избор на битов, традиционен празник, който се отбелязва в семейството на всеки от ученика и е характерен за етноса и/или националността;
-учениците проучват в Интернет как фолклористите описват значението, символиката и отбелязването на избрания от всеки един от тях празник;
-всеки ученик изготвя текстов документ, описващ ритуалите при отбелязване на избрания от ученика празник
-в родния си дом всеки ученик събира от своите родители и други роднини описание за отделните последователни моменти, характерни за отбелязване на избрания празник, промените, настъпили през годините за различните поколения;
-всеки ученик прави снимки на носии и артефакти, символни предмети и др., характерни за отбелязването на избрания празник;
-със личните си мобилни телефони учениците записват аудио материал с разказ на възрастен роднина за интересни моменти от обичая, които днес вече не се спазват;
-учениците записват ако е възможно характерни моменти от празнуването, вкл. възстановка на празника в семейна среда;
-събрания текстов, аудио и видео материал се обработва от учениците и под ръководството и с помощта на преподавател в ПГТМ „Христо Ботев“ за създаване на презентация с добре подредена информация,подкрепена с подходящ аудио и визуален материал и удачно подбрани ефекти.
-учениците репетират представянето на готовата презентация пред публика;
учениците представят готовите презентации пред своите съученици и роднини
Стратегическа цел № 3: Утвърждаване на интеркултурното образование като неотменна част от процеса на модернизация на българската образователна система Подкрепа на разнообразни съвместни изяви на деца от различни етнически общности за съхраняване и развиване на общите и специфичните традиции по места.
В изпълнение на Стратегическа цел № 4 Разработване на празничен календар с изяви на ученици от различните етноси в плана за дейността на училището за съответната учебна година и Съхраняване и развиване на културната идентичност на децата и учениците от етническите малцинства. |
14 520.00
|
19 428.08
|
Училище за родители
: Настоящата дейност е насочена към повишаване на мотивацията на родителите, респектвно учениците за по-активно участие в образователния процес.
В рамките на дейността ще бъда сформирана група от по 20 родители, без разлика от етническия им произходи и една група от 15 родители от етническите малцинства, които възпрепиястват децата си от редовно посещение на учебните занятия. Ще бъдат осъществени 4 обучения на родителите - по 2 за всяка група - по едно обучение в рамките на учебната година. Основната цел обученията на родителите без разлика на етническия им произход е разясняване на ползите от образователната интеграция и приемането на различието. В обученията за групата на родителите от етническите малцинства ще бъде поставен акцент върху ценността на образованието и неговото значение за изграждането на учениците като пълноценни граждани и пътят към постигане на успешно професионална, социална и творческа реализация.
Настоящат дейност е насочена постигане на стратегическа цел 1 "Пълноценна социализация на деца и ученици от етническите малцинства" от Стратегията за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства 2015 -2020 г., чрез специализирана работа с родителите за по-голяма заинтересованост към образователно-възпитателния процес и работа с родителските общности за преодоляване на негативни стереотипи и дискриминационни нагласи спрямо различните етноси. |
13 440.00
|
13 416.00
|
Провеждане на информационна кампания: Целта на предвидената информационна кампания е преодоляване на негативните обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност. В рамките на кампанията ще бъдат организирани и проведени два информационни семинара и една кръгла маса. По време на реализиране на дейността ще бъде предоставена информация и ще бъдат проведени дискусии насочени към недопускането на дискриминация, основана на раса, етнически произход и религиознна принадлежност. Семинарите и кръглата маса ще бъдат еднодневни. Първият информационен семинар ще се проведен в рамките на първата учебна година, вторият през втората учебна година. За участие в семинарите ще бъдат поканени родителите, учители, представители на НПО, на местата власт и др. заинтересовани страни. На информационните семинари ще бъдат представени основните аспекти на образователнта интеграция и по-специално с фокус в община Ботевград. За целите на семинарите ще бъдат изготвени анкети - въпросници, чрез които ще бъдат идентифицирани най-актуалните теми и проблеми по отношение на образователната интеграция на учениците от етническите малцинства. Анкетите ще бъдат обобщени и анализирани. На базата на обобщените резултати от двата семинара ще бъдат формулирани темите на Кръгла маса - публична дискусия по проблемите на интеграционните процеси на територията на община Ботегвград. Кръглата маса ще се проведе с участието на представители на местната власт, държавни институции, училищата, неправителствени организации, родители, ученици, учители и др. Дискусията трябва да доведе до формулирането на препоръки и предложения за подобряване на училищната практика за работа с деца и ученици от етническите малцинства и създаване на среда за толерантно мултикултурно разбирателство и недопускане на дискриминация. Кръглата маса ще бъде проведена в гр. Ботевград с участието на 40 участника.
Настоящат дейност е насочена за постигане на стратегическа цел 1 "Пълноценна социализация на деца и ученици от етническите малцинства" от Стратегията за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства 2015 -2020 г., чрез провеждане на информационни кампании сред родители и общественост за разясняване на взаимните ползи от интегрираното обучение на децата и учениците от етническите малцинства. |
17 400.00
|
17 316.00
|
Информиране и публичност: Дейността задължителна за настоящата процедурата. Целта на дейността е промотиране на помощта от ЕС и запознаване на всички зоитересовани страни с целите, дейностите, резултатите и индикаторите по проекта. При провеждането на дейностите по информация и пуббличност и при изготвянето на всички материали ще се съобразим Единния наръчник за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020 г. |
2 000.00
|
2 000.00
|