Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 089 TREES
Български

Programme: Local Development, Poverty Reduction and Enhanced Inclusion of Vulnerable Groups

Planning region: All

Description

The project aims to improve the energy performance of a building jointly owned by two public bodies: the Ministry of the Interior and the Municipality of Burgas. A building with identification number 07079.602.120.1 according to the KKKR of the city of Burgas and administrative address: city of Burgas, "Slaveykov" distric next to block 49 is used to meet the administrative needs of the "National System 112" Directorate of the Ministry of Internal Affairs, specifically: "District Center - 112" - Burgas and Administrative Service Center "Osvobozhdenie" of the Municipality of Burgas. By implementing the most effective package of energy saving measures, the building subject to intervention is expected to achieve energy class A and contribute in terms of saving CO2 emissions, as no less than 55% of the consumed (supplied) energy for heating, cooling , ventilation, domestic hot water and lighting is energy from renewable sources located on site at the building. The target groups of the project are employees of the Ministry of Internal Affairs and municipal administration, as well as citizens, users of administrative services. The project proposal addresses the need to improve the energy performance of buildings in the public sector, which will lead to a reduction in energy consumption costs and saving a public resource, reducing harmful emissions, providing better working conditions in the premises for the provision of services, improving access for people with disabilities.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Обследвания, осигуряване на разрешителен режим за изпълнение на мерките, строителен надзор и въвеждане в експлоатация: В рамките на дейността е предвидено осигуряване на всички консултантски услуги и съгласувателни процедури, тяхното одобрение, контрола по изпълнението им, както и законосъобразното протичане на процесите и въвеждане в експлоатация на строежа. В рамките на конкретната дейност са включени под-дейности: Независима експертна оценка, след приключване на СМР: Изготвянето на независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор след приключване на дейностите по изпълнение на СМР е предварително обявена задължителна дейност по настоящата процедура, пряко обвързана с крайната цел на проектното предложение и средство за потвърждаване на постигнатите спестявания и предварително заложени индикатори. Независимата експертна оценка ще бъде изготвена от сертифициран енергиен одитор, различен от Консултантът, изготвил доклада от обследванията за енергийна ефективност и сертифициране за ЕЕ, след приключване на дейностите по СМР и предаване обекта на Възложителя. Консултантска услуга: надзор по време на строителството: За законосъобразното стартиране, изпълнение и завършване на СМР, по внедряване на енергоефективни мерки, в съответствие със ЗУТ и подзаконовите нормативни актове е предвидено осигуряването на строителен надзор, който да гарантира навременно и качествено изпълнение на СМР. Консултантът по строителен надзор на обекта изпълнява функции съгласно чл. 168 от ЗУТ и гарантира, че строителните работи ще бъдат изпълнени законосъобразно и в съответствие с инвестиционния проект при спазване на стандартите, описани в техническите изисквания за проектиране и строителство. Строителният надзор ще следи за правилното и пълно съставяне на всички актове и протоколи по време на строителството. Ангажимент на Консултанта ще бъде съставяне на окончателен доклад за въвеждане на строежите в експлоатация и изготвяне на технически паспорт на строежа съгласно Наредба № 5 / 28.12.2006 г., а при необходимост ще оказва съдействие във връзка с въвеждане на обекта в експлоатация. Съгласуване и въвеждане на обекта в експлоатация: След подготовката на инвестиционния проект ще бъдат извършени всички необходими съгласувателни процедури с експлоатационните дружества и отговорните институции, така че да бъдат осигурени законосъобразното стартиране на строителството и да се гарантира безпрепятственото въвеждане в експлоатация. 30 160.00 0.00
Изпълнение на инженеринг за прилагане на мерки за ЕЕ, вкл. съпътстващи СМР, необходими за изпълнение на мерките, за оползотворяване на енергия от възобновяеми източници и за изпълнение на неотложните мерки, разписани в техническия паспорт на сграда с идентификатор 07079.602.120.1 по КККР на гр. Бургас и административен адрес: гр. Бургас, к-с „Славейков“ до бл.49: В рамките на дейността ще се подготви инвестиционен проект, ще бъдат изпълнени предвидените в проекта строително монтажни работи, в това число доставката на необходимото оборудване и обслужването му в рамките на оферирания от изпълнителя гаранционен срок, а също и авторски надзор по време на строителството, вкл. оказване съдействие при въвеждането на строежа в експлоатация. Административна сграда с идентификатор 07079.602.120.1 по КККР на гр. Бургас и административен адрес: гр. Бургас, к-с „Славейков“ до бл.49 се притежава в съсобственост от: 1.МВР, съгл. Акт за публична държавна собственост №7076/14.12.2008 2. Община Бургас, съгл. Акт №7475/04.07.2013г. за Публична общинска собственост Сградата е двуетажна, построена през 1974г, като един от павилионите на ЦДГ, но през последните над 40г. е с административно предназначение. През 2013 г., част от I етаж е прехвърлен безвъзмездно на МВР за задоволяване нуждите на „Районен център 112“, гр. Бургас. Съгл. Акт за собственост и кадастър ЗП е 439,0м2, а РЗП : 886,0м2, а съгл. извършено заснемане ЗП е 445,0м2, а РЗП : 908,0м2 Разпределение I етаж: входно антре и коридори, работна зала, два санитарни възела с гардеробни, сървърно, склад, стая за отдих, кабинети - директор, началници на отдели и системен администратор и II етаж: коридори, деловодство, санитарен възел, склад, архив, битови помещения, каса, кабинет директор на ЦАУ, и 7 бр. кабинети. Вътрешните стени на сградата са от стоманобетонни носещи трислойни сандвич панели с дебелина 14см и разпределителни с дебелина 6см. Външните ограждащи стени са със среден слой топлоизолация от експандиран полистирен(стиропор) с дебелина 6см. Осигурен е достъп до покрива чрез външна, стоманена стълба от II ет. Предмет на проектантско решение и строително изпълнение в рамките на тази Дейност са: Мерките от неотложен характер: Осигуряване на достъпна среда на лица с увреждания до I и II етаж за удовлетворяване на изискванията на Наредба №4 за достъпна среда и маршрути; Възстановяване на участъците с недовършена шпакловка върху топлоизолацията и довършване на фасадното покритие.; Ремонт на цокъла на сградата и на тротоарните настилки за предотвратяване на просмукване на влага в дълбочина и овлажняване на земното легло под фундаментите; Подсилване на фундаментите в около стълбището и съседните му помещения след констатация с геолог. Мерки по част ЕЕ: В съществуващото състояние сградата има високо ниво на енергийно потребление и попада в клас на енергопотребление „С“. По скалата на класовете на енергопотребление минимално изискващия се клас е „В“, във връзка с което в обследването за ЕЕ са предложени 2 пакета енергоспестяващите мерки: След изпълнение на енергоспестяващите мерки от пакет 1+ВИ „Оползотворяване на енергия от възобновяеми източници – слънчева PV“, интегрираната енергийна характеристика на сградата ЕР ще достигне прогнозна стойност 133 kWh /m² по първична/невъзобновяема енергия, което ще осигури на сградата принадлежност в клас „А“. Освен проектиране и изпълнение на основни и съпътстващи СМР, в рамките на тази дейност се очаква изпълнение на авторски надзор по време на строителството от правоспособни лица по съответните специалности. 351 314.09 0.00
Публичност, организация и управление: Дейността има за цел да създаде необходимите условия за ефективно и качествено управление, изпълнение и отчитане на проекта, както и за популяризиране на постигнатите резултати, в съответствие с предвидените дейности, бюджет и график за изпълнение, спазвайки законовите и нормативни уредби. За постигане на поставените по проекта цели ще бъде сформиран екип от експерти на Кандидата и партньора с необходимия опит и квалификация, отговарящи за управление, координация и изпълнение на предвидените по проекта дейности, като функциите и отговорностите на всеки един от тях ще бъдат разписани в съответните длъжностни характеристики. Съставът на екипа за управление на проекта включва 4 експерта, разпределени по съответните позиции: 1. Ръководител проект - отговаря за цялостния процес на изпълнение на проекта, съгласно условията на договора за безвъзмездна финансова помощ и осъществява комуникация със Структурата за наблюдение и докладване /СНД/; - контролира законосъобразното и целесъобразно провеждане на процедури за избор на изпълнители и извършване на разходи. - осъществява дейности по наблюдение и контрол изпълнението на проектните дейности; - отговаря за навременното и коректно подаване на отчетна информация по проекта в ИСУН 2.Финансист - отговаря за финансовото изпълнение на договора за безвъзмездна помощ и договорите с изпълнителите. - В изпълнение на своите преки ангажименти служителят ще води точна и редовна счетоводна отчетност, включително оперира подходяща електронна счетоводна система. -отговаря за законосъобразността и целесъобразността на направените разходи в Община Бургас. 3. Координатор - подпомага ръководителя и екипа по проекта при изпълнение на основните проектни дейности; - отговаря за техническото изпълнение на проекта по отношение на документацията, архива на проекта; - отговаря за навременното отчитане на проекта в ИСУН 2020; - отговаря за изготвянето и организацията на информационните материали и публични събития по проекта; - осъществява координация между всички участници строителния процес на обекта; 4. Инвеститорски контрол - контролира количеството и качеството на влаганите материали по време на строителството на обекта; - следи и докладва напредъка по изпълнение на СМР; - представлява възложителя при изготвяне на необходимата строителна документация; - осъществява оперативен контрол и посещения на място за проверка работата по обекта; - следи и докладва напредъка по изпълнение на СМР. Експертите ще имат ангажимент текущо да проследяват физическото и финансово изпълнение на проекта, да следят графика на дейностите, да изготвят необходимите технически и финансови документи за отчитане на изпълнението, да изготвят и подават искания за плащания, както и да осигуряват публичност по време на изпълнение на проекта. С цел информиране на обществеността за приноса на ЕС в реализиране на дейностите са предвидени серия от мерки за популяризиране крайните цели и ефекти, а именно: едно публично събитие, прессъобщения и информационна кампания. При стартиране на проекта ще бъде изготвено и разпространено прессъсобщение с информация за проекта. Кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, което подчертава финансовата подкрепа от ЕС ще бъде публикувано и на страницата на Кандидата и партньора. В рамките на проекта ще бъде организирана информационна кампания при стартиране на СМР и публично събитие приключване на проекта. След приключване на строителните дейности на фасадата на реновираната сграда ще бъде поставена постоянна информационна табела, с цел осигуряване на публичност за приноса на МВУ при реализацията на проекта. 3 482.19 0.00
Изготвяне на обследване за ЕЕ, сертификат за ЕЕ, техническо обследване и технически паспорт: Наличието на енергийно обследване, вкл. сертификати за енергийни характеристики, както и на техническо обследване на целевите сгради, вкл. Технически паспорт на сградите е предварително условие за кандидатстване по настоящата процедура. Обследванията на сграда с идентификатор 07079.602.120.1 са възложени от Община Бургас през 2022г. и 2023 г. и издадените във връзка с това доклади са изготвени в обхват и съдържание съгласно изискванията, опредени в актуалната приложима подзаконова нормативна уредба (Наредба по чл. 48 от ЗЕЕ и съгл. чл. 169, ал. 1 - 3 от ЗУТ). Обследванията са придружени от валиден сертификат за енергийни характеристики и технически паспорт на съществуващ строеж за сградата. в обхвата на предложението за изпълнение на инвестиция. Обект на извършените обследвания са: • актуалното състояние на архитектурните елементи на сградата, степента на износване, видими дефекти, потенциала на конструкцията да понесе вертикалните и хоризонталните товари, сеизмичната устойчивост и противопожарните характеристики на елементите, а също и да бъде установено текущото състояние на изпълнените инсталации в тях и съответствието им с нормативните изисквания по време на проектирането и изпълнението на сградите и съпоставяне с действащите нормативни изисквания, към момента на обследването. • идентификация на сградните ограждащи конструкции и елементи и системите за осигуряване на микроклимата, измерване и изчисляване на енергийните характеристики, анализ и определяне на потенциала за намаляване на разхода на енергия; • разработване на мерки за повишаване на енергийната ефективност; • технико-икономическа оценка на мерките за повишаване на енергийната ефективност; • оценка на спестените емисии въглероден диоксид (CO2) в резултат на прилагането на мерки за повишаване на енергийната ефективност. 1 800.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).