Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: Local Development, Poverty Reduction and Enhanced Inclusion of Vulnerable Groups

Planning region: All

Description

The project proposal aims to ensure employment access for job-seekers and inactive individuals and sustainable integration of unemployed young people up to 29 years included in the activities of Bilta. This will be achieved through the creation of new sustainable work places and the provision of appropriate training in the workplace for part of the newly hired employees in conjunction with a new opened hotel owned by the company and located in Municipality Gotse Delchev. One of the main priorities Priority 4 as set out in the Municipal Plan 2014-2020 is tourism development. This raises the need of creating new jobs occupied by employees which after an undergone vocational training can meet the ever increasing demands of the hospitality industry. The target group covered by the project proposal are job-seeking inactive individuals and unemployed young people up to 29 years. The total number of beneficiaries included in the project is 38 as the aim of the company is for 52% of them to be unemployed youths up to 29 years. The main activities of the project includes the hiring of 38 job-seeking inactive individuals and unemployed young people up to 29 years for 12 months; providing occupational medicine for them for the duration of the project; providing vocational training for 33 of them; purchase of equipment for the new work places and its insurance, purchase of uniforms the newly hired employees; organization and management activities and information and publicity activities. The successful realization of the project will have a positive impact on the target group by providing sustainable employment and acquiring a vocational qualification or partial qualification. This way students will gain knowledge and skills which is a prerequisite for permanent preservation of the workplace. Creating conditions for productive work in a well-equipped and furnished workplace will create additional motivation for the employees and a feeling of comfort and safety in the workplace.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация, управление и координиране на дейностите по проекта: Основната цел на дейността е осъществяване на правилна организация, управление и координиране на дейностите по проекта, както и осъществяването на вътрешен мониторинг. За успешната реализация на проекта ще бъде сформиран екип, отговорен за осъществяване на проектните цели и дейности, който да гарантира за успешната му реализация и едновременното спазване на хоризонталните принципи. Екипът за управление на проекта ще включва 1 ръководител, 1 счетоводител и 1 координатор, които ще следят за успешното, целево и финансово ефективно реализиране на проекта. 1. С ръководителя ще бъде сключен граждански договор. 2. Със счетоводителя ще бъде сключен трудов договор по член 110 от Кодекса на труда. 3. С координатора ще бъде сключен трудов договор по член 111 от Кодекса на труда. За всеки член на проекта ще бъдат разработени длъжностни характеристики, включващи персонални отговорности и конкретни задачи, които ще се спазват и изпълняват по време на целия проект. Екипът ще извършва оперативния мениджмънт на проекта, а именно: 1. Организиране и управление на дейностите по проекта. 2. Сключване на трудови договори с търсещите работа, неактивните лица и безработни младежи до 29 г. вкл., за период до 12 месеца. 3. Подготовка на документи за избор на изпълнители, съгласно разпоредбите на ПМС 118/20.05.2014 г. 4. Сключване на договори с изпълнители и осъществяване на контрол върху изпълнението на договорените задължения на определените изпълнители. 5. Осъществяване на контрол върху провежданите професионални обучения. 6. Изготвяне на график и провеждане на месечни оперативни работни срещи за обсъждане и проследяване на резултатите от напредъка по проекта. 7. Изготвяне на междинни технически и финансови отчети по изпълнението на проекта, а в края на проекта - окончателен технически и финансов отчет. 8. Проследяване за спазването на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. по проекта, съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. 9. Осъществяване на ефективна комуникация с Управляващия орган. Целта на месечните оперативни работни срещи на ръководителя на проекта с неговите членове е: 1. Да бъдат анализирани извършваните към момента дейности. 2. Да се получи обратна връзка за реализацията на хода на проекта. 3. Да се проучи удовлетвореността на целевите групи. 4. Да се проведат вътрешни инструктажи. 5. Да се набележат конкретни мерки за отстраняване на евентуално възникнали проблеми. В процеса на изпълнението на проекта се предвижда провеждането на вътрешен мониторинг на предвидените в проекта дейности. Основен елемент в планираната система за мониторинг и контрол ще бъдат регулярните срещи на екипа за организация и управление, които ще се провеждат поне веднъж месечно, с цел да се синхронизират действията и текущите задачи, да се следи напредъка на проекта и спазването на всички срокове. Протоколите от проведените ежемесечни срещи представляват индикатор за измерване степента на изпълнение на дейностите по проекта. В случай на възникнали трудности и проблеми по изпълнението, се предвиждат допълнителни срещи, с цел навременно предприемане на корективни действия за своевременното им отстраняване. Способ за информиране на целевата група представлява добре изградената и функционираща двупосочна система за вътрешна кореспонденция между екипа на проекта и ръководителите на отделите в дружеството, които от своя страна информират бенефициентите по проекта. Основен механизъм за наблюдение и вътрешен мониторинг е текущото отчитане на мнението на целевите групи, чрез попълването на анкетни карти, измерващи удовлетвореността им, които ще бъдат анализирани от ръководителя на проекта. При осъществяването на Дейност 1 - Организация, управление и координиране на дейностите по проекта - ще бъдат застъпени и спазвани едновременно хоризонталните принципи за равни възможности и недопускането до дискриминация, равенство между половете и устойчиво развитие. 27 000.00 26 224.01
Осигуряване на информиране и публичност на проекта: Целта на настоящата дейност е оповестяване приноса на Общността за реализацията на проекта при спазване на изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Дейността е насочена към информиране на заинтересованите страни по отношение на целите, резултатите, реализирания опит, както и добрите практики, постигнати чрез предоставената безвъзмездна финансова помощ. По време на целия срок на изпълнение на проекта задължително ще се спазват насоките, посочени в Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г., както и изискванията и мерките на член 6 - Мерки за информация и комуникация, насочени към обществеността - заложени в общите условия на договора за изпълнение на проекта. В рамките на дейността се предвижда разработването на обща визия, съгласно изискванията на единните стандарти за визуализацията на подкрепата на Европейските фондове. Ще бъде разработен специален дизайн на всички материали за информиране и публичност (посочени по-долу в изложението), съгласно Единния наръчник, който е източник на информация за задължителните изисквания за мерките по информация и комуникация на ЕС, начините и методите на изпълнение на ниво конкретен проект, както и ефективното предоставяне на информация по проектите, съфинансирани от Структурните инструменти на ЕС. На входа на хотела и на входа на административната сграда на Билта ЕАД ще бъде поставен плакат в размер А3, в който се посочва финансовата подкрепа от ЕС. Плакатите ще съдържат задължителната текстова и визуална информация според Единния наръчник. На предвидените 2 броя пресконференции (за началото и за края на проекта) ще се поканят представители на медиите и местните власти, представители на МТСП и др., където ще се подчертае ролята на Общността за осъществяването на проекта. Предвиден е един банер на стойка, който да бъде поставен в залата, в която ще се проведат двете пресконференции. На пресконференцията за началото на проекта ще бъдат разпространени и предварително изготвени 500 бр. дипляни, отразяващи целите на проекта. Предвиждат се 5 електронни публикации в уеб сайта на бенефициента, отразяващи напредъка по проекта, дейностите и резултатите от него. На закупеното специализирано хотелско и офис оборудване, на видно място, ще се разположат стикери, на които ще бъдат визуализирани емблемата на ЕС, упоменаването "Европейски съюз", наименованието на финансиращия фонд, логото на програмния период 2014-2020 г. и номера на договора за безвъзмездна финансова помощ. На закупеното униформено и работно облекло за новонаетите лица ще бъдат поставени отличителните знаци на фирмата и бродерия с логото на Оперативната програма. В срок от два дни от датата на сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ, Обществеността ще бъде информирана за получената от фондовете подкрепа чрез информация, включена в уеб сайта на бенефициента, която съдържа задължителните реквизити за визуализация, кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, чрез открояване на финансовата подкрепа от ЕС. Във всички проектни документи, свързани с изпълнението на проекта, ще бъде подчертана финансовата подкрепа на ЕС. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от бенефициента, изрично ще се указва съфинансирането на фондовете на ЕС чрез поставянето на емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, упоменаването на фонда, който оказва подкрепа на проекта и общото лого на програмния период 2014-2020 . Всички тези елементи ще бъдат в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. С оглед подчертаването на подкрепата на ЕС за цялостното изпълнение на проекта, дейността ще се изпълнява по време на целия срок на проекта (15 месеца). 3 500.00 3 423.00
Подбор на търсещи работа, неактивни лица и безработни младежи до 29 г. вкл., за период до 12 месеца, с оглед последващото им наемане в Билта ЕАД: Дейността има за цел да осъществи подбор на целевите групи по проекта - търсещи работа, неактивни лица и безработни младежи до 29 г. вкл., които лица ще бъдат наети на трудови правоотношения към Билта ЕАД. С оглед интегриране на най-уязвимите групи, при осъществяване на подбора ще се даде приоритет на безработните младежи до 29 г. включително, които ще представляват 52 % от общия брой бенефициенти по проекта. Работодателят при възможност директно ще осъществява подбора на целевите групи, но при необходимост ще потърси помощта на Дирекция Бюро по труда към община Гоце Делчев. Тъй като при провеждане на подбора на целевите групи е възможно те да не се формират веднага, е предвиден известен времеви резерв, с оглед осъществяването на дейността. Поради тази причина дейността е разположена от 2-рия до 4-тия проектен месец. 0.00 0.00
Разкриване на 38 нови работни места и включване в заетост на 38 търсещи работа, неактивни лица и безработни младежи до 29 г. вкл. за период до 12 месеца.: Целта на дейността е разкриване на 38 нови работни места, осигуряване на заетост и наемане на трудово правоотношение на 38 лица от посочените целеви групи по проекта за период до 12 месеца. Трудовите и осигурителните отношения на наетите в рамките на проекта лица от работодателя, ще бъдат уредени при условията на българското трудово и осигурително законодателство. Хотелиерската индустрия е твърде разнообразна, тъй като съществуват множество разлики между отделните хотелиерски организации. Основната разлика се състои в спецификата на хотелиерската организационна структура във всяко предприятие. В нея са заложени разпределението на задълженията между отделните служители, отговорностите, ръководните и оперативни длъжности и взаимоотношенията между тях. Всички тези длъжности трябва да бъдат съвместно ориентирани, така че да допринасят за пълното задоволяване на нуждите на гостите. Управлението на процеса по обслужване в хотелиерството предполага съчетание на два вида фактори – външни, от които най-важен е клиентът и вътрешни, сред които водещи са самите служители. За целта, хотелът се разделя на отдели, включващи подобни дейности, осъществявани от различни длъжности. Например, посрещането на гости, настаняването им, обслужването на гостите по време на техния престой са част от задълженията на отдел Фронт Офис, в който осъществяват дейността си портиерите, пиколите и рецепционистите. Почистването на стаите и прането на хотелското бельо е задължение на камериерите и операторите в пералните помещения. Приготвянето на храната и нейното сервиране се осъществява от готвачите, помощник готвачите, сервитьорите и барманите, които са част от отдел "Храни и напитки". Управлението на хотела засяга и дейности като счетоводство, управление на човешките ресурси, осигуряването на безопасност и сигурност на гостите в хотела. Броят на персонала в отделите зависи от мащаба на бизнеса. Спецификата на хотелиерската дейност, нейният комплексен характер, както и високата категория на обекта, налага разкриването на нови устойчиви работни места за новооткриващия се хотел в гр. Гоце Делчев, собственост на Билта ЕАД. Те обхващат пълния спектър от длъжности за едно хотелиерско предприятие, тъй като хотелът е новооткриващ се обект и за да може да функционира, той се нуждае от всички основни длъжности, от които зависи осъществяването на операциите в него. Именно затова, в рамките на проекта ще бъдат разкрити 38 нови работни места и ще бъдат наети 38 търсещи работа, неактивни лица и безработни младежи до 29 г. вкл. на длъжности, както следва: - Специалист маркетинг и реклама (Код по НКПД - 33393005) - 1 човек; - Пиколо (Код по НКПД - 51511002) - 2 човека; - Портиер (Код по НКПД - 96210009) - 2 човека; - Главна камериерка, хотел (Код по НКПД - 51621002) - 1 човек; - Камериерка, хотел (Код по НКПД - 51621003) - 6 човека; - Машинен оператор, пералня (Код по НКПД - 81572002) - 3 човека; - Мениджър Екип (Код по НКПД - 33413003) - 2 човека; - Рецепционист, хотел (Код по НКПД - 42242001) - 6 човека; - Спасител, басейн (Код по НКПД - 54192007) - 1 човек; - Барман (Код по НКПД - 51322001) - 3 човека; - Помощник готвач (Код по НКПД - 51202003) - 3 човека; - Сервитьор (Код по НКПД - 51312004) - 3 човека; - Помощник, кухня (Код по НКПД - 94120002) - 2 човека; - Отчетник счетоводство (Код по НКПД - 431120004) - 3 човека; Амбицията на Билта ЕАД е да запази за минимум 12 мес. минимум 90% от разкритите работните места по проекта, след приключване на дейностите по проекта, с което ще осигури устойчивост на работните места, по-висока и качествена заетост и намаляване на бедността. Разходите за възнаграждения за всяко от лицата, включени в заетост, ще бъдат в размер на минималния осигурителен доход и всички дължими осигурителни вноски за сметка на работодателя, съгласно изискванията на Кодекса на труда и КСО за съответната длъжност, попадаща в обхвата на единичните групи професии от 2 до 9 клас от НКПД 2011 г. за период от 12 месеца. 294 242.74 262 413.59
Предоставяне на професионално обучение за придобиване на първа квалификационна степен и обучение по част от професия по втора и трета степен на професионална квалификация на част от вече заетите лица по проекта.: Спецификата на хотелиерската дейност изисква конкретни знания и умения за осъществяване на дейностите в нея. Освен това, Законът за туризма и Наредбата за категоризация, приета на 25.08.2015 г., поставят конкретни изисквания към заеманите длъжности в хотелиерската индустрия. Именно, с цел да отговори на законовата и подзаконовата нормативна уредба в хотелиерството, проектът предвижда провеждането на професионални обучения за повечето новонаети служители. Дейността има за цел да предостави обучения за придобиването на първа СПК и на квалификация по част от професия по втора и трета СПК на 33 от новонаетите лица. След включване в заетост и наемане на всички 38 лица от целевите групи по проекта, се предвижда провеждане на процедура за избор на изпълнител според Постановление 118/20.05.2014 г. Ще се подпише договор с Обучаваща организация, притежаваща валиден лиценз от НАПОО за професиите и специалностите, по които ще се обучават лицата (виж по-долу). Избраният изпълнител ще се ангажира да осигури: - лектори по отделните теоретични и практически модули - обучителни материали - изготвяне на присъствени списъци за участието на новонаетите лица в обучението - издаване на документи, съгласно чл. 38, ал. 2 и ал. 3 от ЗПОО Обучението ще се проведе в шест групи според професиите и специалностите на обучаваните лица: 1 група: По част от професия 811010 Хотелиер, специалност 8110101 Организация на хотелиерството на 2 лица; 2 група: По част професия 811020 Администратор в хотелиерството, специалност 8110201 Организация на обслужването в хотелиерството на 6 лица; 3 група: По част от професия 811080 Сервитьор-барман, специалност 8110801 Обслужване на заведения в обществено хранене на 6 лица; 4 група: По част от професия 811070 Готвач, специалност 8110701 Производство на кулинарни изделия и напитки на 5 лица; 5 група: По професия 811040 Портиер-пиколо, специалност 8110401 Хотелиерство на 4 лица; 6 група: По професия 811030 Камериер, специалност 8110301 Хотелиерство на 10 лица; В професионалното обучение по професия Хотелиер ще се включат 2-мата новоназначени служители на длъжност Мениджър екип, тъй като те трябва да познават в най-пълни детайли хотелиерската дейност. Машинните оператори пералня ще бъдат обучени по професия Камериер, тъй като те са част от отдел Хотелско домакинство и в дейността на хотела съществува взаимозаменяемост между двете длъжности. Всички останали бенефициенти ще преминат обучение, кореспондиращо на заеманата от тях длъжност. От общо 38-те новонаети лица в Билта ЕАД, 33 от тях ще преминат професионално обучение. Спасителят басейн няма да бъде обучен, поради факта, че тези обучения се осъществяват от Водоспасителните служби към БЧК. При осъществяване на подбора на целевите групи, ще бъде избрано лице, което притежава валиден документ, че може да изпълнява тази длъжност. 3-мата отчетници счетоводство същ няма да бъдат обучавани, тъй като при подбора им ще се изберат хора, притежаващи икономически познания. Специалистът Маркетинг и реклама също няма да бъде включен в обучение, тъй като за заемането на подобна длъжност се изискват специфични знания и умения, водещи до ефективност в работата на хотела - а именно стремеж към реализиране на максимална запълняемост. Обучението ще стартира през петия месец на проекта, с оглед включване на максимален брой представители на целевите групи, обособяване на учебните групи и постигане на максимална ефективност от обучението. То ще включва теоретични знания и практически умения. Ще се провежда по 6 учебни часа на ден и ще протича успоредно с осъществяването на трудова заетост на новонаетите лица. Продължителността на професионалните обучения ще бъде съобразена с ЗПОО и ще бъде за отделните професии, както следва: - за обучение по първа степен (Портиер-пиколо и Камериер): 300 уч. ч. - за обучение по част от втора степен (Сервитьор-барман и Готвач): 300 уч. ч. - за обучение по част от трета степен (Хотелиер и Администратор в хотелиерството): 600 уч. ч. 19 800.00 19 795.00
Закупуване на специализирано хотелско и офис оборудване за новите работни места, униформено и работно облекло за новонаетите служители в Билта ЕАД : Дейността има за цел да предостави необходимото специализирано хотелско и офис оборудване за новооткрити работни места и да осигури работно и униформено облекло за новонаетите лица от целевите групи. Оборудването включва: - офис техника за новонаетите по трудов договор длъжности: Мениджър екип; Отчетник- счетоводство; Специалист маркетинг и реклама - специфично хотелиерско и ресторантьорско оборудване за новонаетите по трудов договор длъжности: Рецепционисти; Камериерки; Пиколо; Портиери; Машинен оператор пералня; Барман, Помощник готвач, Сервитьор, Помощник кухня Проектното предложение предвижда закупуването на униформено и работно облекло за всички новонаети служители поради следните причини: Задачата на униформата не е само да отдели визуално персонала от гостите, но и да помогне на клиента да възприеме този персонал като едно цяло, като екип от хора, които се грижат постоянно за неговия престой. Друго предимство е това, че когато всички служители от хотела са облечени еднакво, включително и административния персонал, в гостите се създава усещането за висока корпоративна култура на хотела. Униформите повишават самочувствието на служителите и им помагат да работят по-уверено, което придава по-висока принадена стойност на предоставяната услуга. Затова всички служители, които имат по един или друг начин съприкосновение с клиентите трябва да имат униформено облекло. В тази група попадат и включените в проектното предложение длъжности - Рецепционисти; Камериерки; Машинни оператори; Пиколи; Портиери; Бармани; Сервитьори; Спасител. Тъй като те са в постоянен контакт с гостите и трябва винаги да са с безупречен външен вид. Що се отнася до готвачите и помощниците кухня, към тяхното работно облекло има специални изисквания - да предпазват носещия го от силната топлина и пръски от приготвянето на храната и да бъде изработена от негорим материал. Мениджърите екип също е предвидено да носят униформено облекло, съгласно фирмената политика на дружеството. Затова ще бъде осигурено униформено облекло за новонаетите лица, заемащи длъжностите: Мениджър екип; Отчетник- счетоводство; Специалист маркетинг и реклама; Рецепционисти; Камериерки; Пиколо; Портиер; Барман; Сервитьор. То ще включва: - Мъже и младежи - 2 ризи, сако и панталон - Жени и девойки - 2 блузи, сако и пола Ще бъде осигурено работно облекло за новонаетите лица, заемащи длъжностите: Камериерки; Готвач, Помощник кухня; Машинен оператор пералня. Работното облекло включва и за мъжете и за жените - престилки (куртки), блузи (туники) и панталони. За спасителя ще се осигурят тениски. На всяко работно и униформено облекло ще бъдат поставени поставят отличителните знаци на фирмата и бродерия с логото на Оперативната програма "РЧР". За да изпълняват ефективно своите задължения, за новоразкритите работни места е предвидено: Офис оборудването ще включва за всяко работно място на новонаетите на длъжностите: Мениджър екип; Отчетник- счетоводство; Специалист маркетинг и реклама; Рецепционисти, както следва: компютри; мултифункционални устройства; автоматизирана счетоводна програма (за счетоводителите); система за четене на паспортни и лични данни с четец OSR (за рецепционистите); енкодер за рецепционистите (кодиращо устройство за бравите на стаите); работни маси (бюра) и работни столове. Хотелското оборудване ще включва за всяко работно място на новонаетите на съответните длъжности: Камериерки; Готвач, Помощник кухня; Машинен оператор пералня, както следва: прахосмукачки; екстрактор (почистваща машина за твърди повърхности); хигиенни колички; камериерски колички; сакодържатели; количка за багаж; перални; сушилни. Върху закупеното специализирано хотелско и офис оборудване ще се поставят стикери с логото на Оперативната програма "РЧР", на които ще бъдат визуализирани емблемата на ЕС, упоменаването "Европейски съюз", наименованието на финансиращия фонд, логото на програмния период 2014-2020 г. и номера на договора за безвъзмездна финансова помощ. 42 290.00 40 839.50
Осигуряване на трудова медицина за новонаетите лица за срок не по-дълъг от срока на изпълнение на проектните дейности: Дейността има за цел да осигури за всички новонаети лица от целевите групи, назначени по трудови договор Служба по трудова дисциплина, съгласно изискванията на всички нормативни актове, отнасящи се за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд. За новите работни места е необходимо, както следва: 1. Разработване и предоставяне на пакет от документи, които се изискват, съгласно Закона за безопасни условия на труд. 2. Разработване на фирмена програма за оценяване на риска при работа и при използване на оборудването. 3. Изготвяне на Оценка на риска на работното място и професионалния риск за всяко работно място и писмено предоставяне на становище за мерките, необходими за предотвратяване или намаляване нивото на риска. 4. Консултиране и подпомагане на работодателя за изграждане на Комитет/Група по условия на труд. 5. Задължително обучение на Комитет/Групата по условия на труд, съгласно Наредба № 4/1988 г. 6. Определяне на физиологични режими на труд и почивка на новонаетите лица от целевите групи. 1 500.00 1 250.00
Застраховка на закупеното оборудване: Предвижда се закупеното оборудване да бъде застраховано. Това е необходимо, поради това, че оборудването е финансирано по ОП "РЧР" и следва да се извършва периодична инвентаризация на закупеното оборудване. Ще бъдат поставени стикери с съответен инвентаризационен номер и логото на проекта. 800.00 794.87

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).