Организация, управление и вътрешен мониторинг: Основната цел на тази дейност е да се осъществи максимално ефективно и прозрачно разходване на средствата по проекта, както и да се координира и контролира постигането на заложените цели. Дейността ще бъде организирана в следните етапи:
1.Определяне и назначаване на екип за управление на проекта:
Екипът ще бъде сформиран от експерти с квалификация и професионален опит, съобразени с изискванията на Насоките за кандидатстване и със спецификата на предвидените дейности. Той ще бъде съставен от:
- Ръководител проект;
- Счетоводител;
- Координатор СМР;
- Юрист;
- Технически секретар.
Подробното описание на задълженията и отговорностите на всеки член на екипа е дадено в Раздел 9.
Екипът на проекта ще е съставен от общински служители.
2. Текущо управление на проекта:
- детайлно запознаване на членовете на екипа за управление с Методическите указания на УО на ОПРР за реализацията на договора за изпълнение на проекта (ДБФП);
- провеждане на периодични срещи на екипа (ако е необходимо срещите ще бъдат ежемесечни, особено ако са възникнали проблеми, свързани с технически въпроси, разходи, качество или други теми, свързани с ДБФП).
- актуализиране на план-графика на проекта след текущо отчитане на напредъка;
- регулярни срещи с представители на избраните изпълнители за изпълнение на дейностите по проекта и всички други лица, които имат участие в изпълнението на проекта на съответния етап;
- при необходимост ще се организират и отделни технически срещи, включително и на място на обектите, включени в проекта;
- поддържане на комуникация с УО на ОПРР, с цел осигуряване на прозрачност на проекта, докладване на нередности и разрешаване на проблеми, изискващи намесата на финансиращият орган.
3. Финансово управление на проекта:
- вътрешната организация на финансовите документи ще бъде направена така, че да подпомага управлението, лесното архивиране и проследяване на документацията по проекта;
- ще бъдат правени копия на разходно-оправдателни документи за всеки вид разход още в момента на извършването му за архива на проекта.
4. Провеждане на процедури за избор на изпълнители:
- актуализиран и съгласуван с УО график на обществените поръчки;
- организация на изготвянето на документациите за избор на изпълнители;
- организация на процедурите за избор на изпълнители;
- контрол на процеса по изпълнение на договорите с избраните изпълнители.
5.Вътрешен мониторинг на проекта:
- периодично актуализиране на план – графика на проекта и графиците на всяка задача;
- 100 % документални проверки – междинни и при извършване на плащане - за качество и за достоверност и допустимост;
- доклади за документална проверка - при подписване на приемо-предавателни протоколи и оформяне на плащане. |
10 081.97
|
9 349.39
|
Изпълнение на строително-монтажни работи чрез инженеринг и текущ ремонт: Инженеринг
За предоставянето на три от услугите, предмет на настоящото проектно предложение (ЦОП, ДЦДУ с ЦСРИ, Преходно жилище за деца от 15 до 18 год.) е необходимо да бъдат разработени технически/работни проекти във връзка със СМР, които следва да бъдат извършени.
Дневен център за деца с увреждания (разширяване на капацитета с включване на услуга ЦСРИ):
Сградата, в която се помещава ДЦДУ е преустроена в периода 2015-2016 г. Сградата е в много лошо техническо състояние. С цел подобряване условията се налага да се извършат следните ремонтни дейности:
- извършване на пакет от енергоспестяващи мерки, в това число доставка и монтаж на 4 слънчеви панела, подмяна на отоплителната инсталация; доставка и монтаж на газов котел; подмяна/ремонт на осветителни тела;
- демонтаж на метални рамки със стъкла, изграждане на нови преградни стени и полагане на настилки, интериорни бои по стени и тавани, нови облицовки и вътрешни врати;
- подмяна на тоалетни чинии, мивки, батерии;
- демонтаж/монтаж на проводници, ключове и контакти на височина за достъп от инвалидна количка.
Център за обществена подкрепа (ЦОП)
С цел подобряване условията за предлагане на услугата и увеличаване на капацитета се налага да се извършат следните СМР:
- подмяна на неподменена дограма и на цялата покривна конструкция;
- монтаж на окачен таван в помещенията на последния етаж;
- подмяна на ел.инсталация за осветление на последния етаж и обратен монтаж на осветителни тела;
- топлоизолация на покрив;
- цялостно пребоядисване и освежаване на помещенията, а в лявата част на сутерена нови покрития по стени и тавани и нови осветителни инсталации и тела;
- ремонт на 60 % от гредореда между сутерен и първи етаж, както и между първи и втори етаж, поради провисване и спукване на дървените елементи;
- нова подова настилка в лявата половина на сутерена, включително полагане на циментова замазка и покритие.
Преходно жилище за деца от 15 до 18-годишна възраст :
Чрез преустройство на предоставената сграда ще се осигурят подходящи условия на живот за осем деца на възраст от 15 до 18 години. Функционалното решение на помещенията осигурява домашна атмосфера и условия за живот близки до семейните. Налагат се следните СМР и пакет от енергоспестяващи мерки:
- подмяна на дограма; външна изолация; топло и хидроизолация на покрив; подмяна на абонатна станция; ново осветление; изграждане на нова Ел. и ВиК инсталации; ремонт на топлопреносна мрежа и поставяне на нови радиатори; изграждане на нови подови конструкции на първи етаж предвид голямата дълбочина на предишните помещения; премахване на преградни зидарии и изграждане на нови с оглед изискванията на функционалната схема; монтаж на стълбищна платформац изграждане на нови санитарни възли и бани, нови настилки по подове, нови врати и др. Предвидено е поставянето на система за повикване в помещенията, в които пребивават децата, снабдена с леснодостъпен бутон за алармен сигнал.
Текущ ремонт на Наблюдавано жилище за младежи от 18 до 21-годишна възраст :
Наблюдаваното жилище се намира в жк „Орел“, бл. 28, гр. Разград, като предназначението на обекта е жилище (апартамент със застроена площ от 100 кв. м.). За използването на апартамента се налага извършването на текущ ремонт, като съгласно чл.151, ал 1, т.1 във връзка с §5, т.43 от допълнителните разпоредби на ЗУТ, не е необходимо изготвянето на инвестиционен проект.
С цел подобряване условията за живеене ще се извършат следните ремонтни дейности: подмяна на настилките в целия апартамент; полагане на нов фаянс в санитарния възел, баня и кухня; боядисване на стени и тавани с латекс; подмяна на вътрешни врати и разширяване на отворите в санитарните помещения от 70 на 80 см за осигуряване на достъпна среда; цялостна подмяна на дограма. Жилището не е топлофицирано, предвижда се поставянето на климатици и бойлер за топла вода; монтаж на ключовете за осветление и контактите на височина за достъп от инвалидна количка; подмяна на осветителни тела. |
403 364.56
|
458 006.86
|
Упражняване на строителен надзор: По отношение на строително-монтажните работи, които ще се осъществят чрез инженеринг ще бъде упражняван строителен надзор.
Съгласно разпоредбите на националното законодателство за задължително упражняване на независим строителен надзор за изпълнението на строителни дейности се предвижда осъществяването на строителен надзор по време на цялото СМР. Той ще се извършва от изпълнител, избран по реда на ЗОП. Изпълнителят ще бъде отговорен за изпълнението на всички нормативни изисквания съгласно ЗУТ и подзаконовата нормативна уредба, свързани с надзора на предвидените строителните дейности.
Избраният изпълнител за упражняване на строителен надзор ще подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно Наредба за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. След приключване на строително-монтажните работи Изпълнителят ще изготви окончателен доклад. |
16 000.00
|
5 568.00
|
Мерки и дейности за информация и комуникация: Съгласно изискванията на Регламент (ЕС) 1303/2013 в проектното предложение са предвидени мерки и дейности за информация и комуникация, чрез които да се информира обществеността за приноса на Общността за изпълнението на предвидените интервенции и за ефекта, който те ще имат за развитието на община |Разград.
Всички дейности ще бъдат съобразени с изискванията на Единния наръчник за бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация (Единния наръчник).
Мерките за информация и комуникация са насочени към следните групи:
- Целеви групи и преки бенефициенти по проекта;
- Широка общественост (на общинско и областно ниво);
- Разпространители на информация (местни, регионални и национални медии).
Изпълнението ще съответства на заложените в Националната комуникационна стратегия принципи, а именно:
- Равнопоставеност – изпълнението на мерките за информация и комуникация ще осигури равен достъп до информация както на всички заинтересовани страни, така и на широката общественост като цяло;
- Навременност – всички мерки за информация и комуникация са планирани и ще бъдат изпълнени с оглед своевременното задоволяване на идентифицираните нужди на отделните групи и аудитории;
- Адаптивност – всички мерки за информация и комуникация са съобразени със специфичните особености както на идентифицираните групи и аудитории, така и на конкретната ситуация, в която се изпълняват;
- Партньорство – всички мерки ще се изпълняват в открит диалог и взаимодействие с всички заинтересовани страни;
- Прозрачност – ще се предоставя информация за изпълнението на мерките по информираност и публичност, съгласно Единния наръчник за бенефициента.
Основна цел на дейността е достигането до различни аудитории с широка гама от активни мерки. Изпълнението има за цел и да повиши публичността и прозрачността на процеса на реализация на проектното предложение.
Комуникационни канали, които ще бъдат използвани при реализацията на тази дейност:
- Електронни медии;
- Онлайн медии (включително социални мрежи);
- Областен информационен център - Разград;
- Директна комуникация (пресконференции, официални церемонии, информационни дни, разработване на брошури и промоционални материали);
- Външна реклама (постоянни обяснителни табели).
Съгласно Единния наръчник за бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация при всички мерки, предприети от бенефициента се указва съфинансирането на фондовете на ЕС чрез поставяне на:
- Емблемата на ЕС;
- Наименование на съответния фонд (в случая ЕФРР);
- Общото лого на програмен период 2014-2020.
Всички документи и материали, свързани с изпълнението и отчитането на дейностите по проекта ще съдържат гореописаните реквизити и дизайнът им ще бъде съобразен с изискванията на Единния наръчник. |
4 319.20
|
4 668.00
|
Одит на проекта: Одитът се извършва с цел да се гарантира правилното и коректно разходване на средствата по проекта и изпълнението на бюджета, както и да се потвърди правомерността, целесъобразността и ефективността на разходваните средства.
Бенефициентът ще организира извършването на одитна проверка за проекта с цел предоставяне на допълнителна увереност по отношение на законосъобразността на разходите, ефективното и ефикасно изпълнение на дейностите по проекта и спазването на специфичните нормативни правила на Европейския съюз. При изпълнение на дейността по извършване на ангажименти по договорени процедури ще се прилага Инструкция за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, съфинансирани със средствата от Структурните и фондове и Кохезионния фонд на ЕС на ниво бенефициент (Инструкцията), издадена от Сертифициращия орган (Дирекция "Национален фонд" в Министерство на финансите).
Целта на одита е да се установи наличие на констатации, които могат да бъдат:
- Съществени констатации: установени недостатъци, които имат пряко отражение върху верифицирането на разходите. Такива констатирани пропуски могат да доведат до финансови корекции и необходимост от възстановяване на средства от бенефициента. Тези недостатъци изискват вземането на незабавни решения и предприемането на конкретни дейности от бенефициента, които са насочени към промяна/засилване на контролните дейности от самия бенефициент.
- Второстепенни констатации: установени недостатъци, които при определени обстоятелства може да окажат влияние върху допустимостта на разходите, респективно на размера на средства от СКФ, които следва да се възстановят от ЕК. Такива недостатъци могат да се отстранят от бенефициента.
- Несъществени констатации: препоръки за оптимизиране на дейността, т.е. тези констатации нямат пряко отражение върху допустимостта на предоставените средства. Тези недостатъци имат формален характер. |
0.00
|
0.00
|
Доставка и монтаж на оборудване: За нуждите на функционирането на четирите услуги е предвидено закупуване на съответното обзавеждане и оборудване.
Тъй като за три от услугите (ЦОП, ДЦДУ и Преходно жилище) СМР ще извършва чрез инженеринг, то списъците с необходимото обзавеждане и оборудване ще бъдат съгласувани с Министерство на труда и социалната политика и ще бъдат представени на УО на етап Верификация. Списъкът с предвиденото обзавеждане и оборудване за услугата Наблюдавано жилище е съгласуван с МТСП преди подаването на проектното предложение и писмото за съгласуване е приложено към проектното предложение.
|
80 414.60
|
92 720.52
|