Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Local Development, Poverty Reduction and Enhanced Inclusion of Vulnerable Groups

Planning region: All

Description

From the available data concerning the specific number of homeless people on the territory of the Municipality of Dobrich and the Municipality of Dobrich, there is an ascendant curve in the group of those seeking temporary sleep, especially during the winter. The officially registered persons in temporary accommodation establishments are on average 15-20, among which there are representatives from other settlements. At present, there are no official statistics illustrating the current number of homeless people in the territory, as well as data on the real situation that determines the current problem in the described group. The multifactorial features of the specific problem may obscure the much larger number of representatives of this segment of society.
   The most vulnerable groups of people who graduate without shelter are people between the ages of 50-65, most often men who have lost contact with relatives or families or have bad relationships with them. Minorities are often left homeless. Some of them live in isolation in the slums, others on the street or in old abandoned buildings in extremely poor living and hygienic conditions. What they all have in common is their inability to meet their basic vital needs for food, clean water, warmth, health, safety and restful sleep. Some of them are elderly, which further complicates their situation. The end result is often complemented by many harmful habits - smoking, depression, daily alcohol and opium intake of various kinds and others.
   Therefore, this project aims to create a shelter for homeless people and their families, which provides shelter for a period not exceeding 3 months within a calendar year for a certain part of the day (from 17:00 on the current day to 10:00 the next day), and support to meet their basic needs - food, hygiene, social and health counseling.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подбор и наемане на персонал за Приют за бездомни лица и семейства.: Целта на дейността е да бъде подбран персонал, който да предоставя качествено услугата Приют за бездомни лица и семейства. Дейността ще се изпълнява през първия месец на изпълнение на проекта. Спазвайки указанията за кандидатстване по процедура BG05M9OP001-2.029 „ИНТЕГРИРАНИ ДЕЙСТВИЯ ЗА УСТОЙЧИВО ГРАДСКО РАЗВИТИЕ” Приоритетни ос „Намаляване на бедността и насърчаване на социалното включване" по ОП РЧР , назначаването на персонала ще бъде съобразено с Методика за определяне на длъжностите на персонала в специализирани институции и социални услуги в общността, утвърдена през 2012г. Съгласно Приложение № 9 от същата Mетодика, за услугата Приют препоръчителният коефициент е 0,6 . Умножен по капацитета на услугата - 15 места, той дава възможност за разкриване на 9 щатни бройки. Общият брой на персонала ще бъде 9 лица, назначени на следните длъжности: 1- Ръководител, 1- Сътрудник социални дейности, 1- медицинска сестра, 1-хигиенист, 1 - работник поддръжка, който съвместява длъжността „огняр“ 4 – пазачи. 0.00 0.00
Подготовка за стартиране на услугата. Обучение и супервизия на персонала на услугата.: В рамките на Дейност 2, наетия персонал за предоставяне на услугата Приют за бездомни лица и семейства ще подготви помещенията за стартиране на предоставянето й. Информация за стартирането за услугата ще бъде предоставена на Дирекция" Социално подпомагане" град Добрич, Български червен кръст-Добрич, Община Добричка и неправителствени организации . Жители на Община Добричка ежегодно търсят подкрепа за осигуряване на подслон на територията на Община град Добрич. Освен подготовка за стартиране на услугата, целта на дейността е и да осигури високо качество на предоставените услуги, чрез обучение и подкрепа на персонала, предлагащ услугата Приют за бездомни лица и семейства. За провеждането на ефективна подготовка на персонала ще бъде проведен обучителен модул, състоящ се от въвеждащо и надграждащо обучение на персонала на услугата. Основни акценти на въвеждащото обучение ще бъдат: - Същност на социалната услуга приют; - Запознаване с правата на потребителите и начина за оказване на подкрепа; - Права и задължения на персонала; - Изисквания за здравословни и безопасни условия на труд, етични стандарти в работата на хората от помагащите професии, специфика на грижите на бездомни хора. За въвеждащото обучение са предвидени 5 часа. Надграждащото обучение за персонала на услугата ще се проведе 3 месеца след реалното стартиране на предоставяне на услугата. Акценти в надграждащото обучение ще бъдат: - Основни принципи на социалните услуги в общността; - Рискове в работата с потребители на услугата Приют за бездомни лица и семейства; - Рискове за потребителите на социалната услугата Приют за бездомни лица и семейства; - Развитие на уменията за общуване и подкрепа с целевата група потребители - Превенция на синдрома "Емоционално прегаряне". За надграждащото обучение са предвидени 5 часа. С цел подобряване организацията на работа и повишаване на качеството и професионалното развитие на екипа е предвидена и екипна супервизия на персонала по проекта. Предвидено е екипната супервизия да се проведе след шестия месец от реалното стартиране на услугата . Обучението и супервизията на екипа за предоставяне на услугата ще бъдат възложени на външен изпълнител по реда и Закона за обществените поръчки, поради икономическия характер на дейността. 9 746.77 615.73
Разкриване и функциониране на социалната услуга: Целта на дейността е на територията на Община глад Добрич да стартира предоставянето на нова за Общината социална услуга Приют за бездомни лица и семейства, с което ще се допълни спектърът от социални услуги в общността . Със заповед на Кмета на общината ще бъде разкрита нова за Община град Добрич социална услуга „Приют за бездомни лица и семейства" .Тя ще се предоставя от доставчик Община град Добрич и ще се финансира по процедура за директно предоставяне на БФП по процедура BG05M9OP001-2.029 „ИНТЕГРИРАНИ ДЕЙСТВИЯ ЗА УСТОЙЧИВО ГРАДСКО РАЗВИТИЕ” Приоритетна ос „Намаляване на бедността и насърчаване на социалното включване" по ОП РЧР .С всеки настанен в Приюта потребител , ще работи екип с познания в социалната сфера и конкретно в работата с целевата група . За всяки потребител, постъпил в Приюта, социален работник ще извършва оценка на потребностите и ще води лично досие, съгласно изискванията на ППЗСП. След настаняване на лицата в услугата „Приют за бездомни лица и семейства" , ще бъдат осигурени условия за задоволяване на основните им жизнени потребности от храна, подслон и сигурност . Ще се направи необходимото за осигуряване на равнопоставено участие в живота на общността, чрез равен достъп на потребителите до институции, здравни и социални услуги. Услугите, предоставяни в Приют за бездомни лица и семейства ще отговарят на критериите и стандартите, регламентирани в Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане за: местоположение и материална база, за хранене, здравни грижи, квалифициран персонал. Услугата ще се основава на социална работа, при прилагане на индивидуален подход и ще бъде съобразена с конкретните потребности на всеки настанен потребител. Разходите за изпълнение на дейността са изчислени съгласно на РМС №790 от 30.10. 2020г. за приемане на стандарти за делегираните от държавата дейности с натурални и стойностни показатели за разпределение на дейностите през 2021 г., като е прецизирана необходимостта от процентно годишно увеличаване на ЕРС. Стойностите на разходите на социалната услуга "Приют за бездомни лица и семейства" (издръжка и функциониране, се определят ежегодно с решение на МС за съответната година и подлежат на промяна съгласно промените в националното законодателство. 117 368.35 92 002.99

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).