Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Local Development, Poverty Reduction and Enhanced Inclusion of Vulnerable Groups

Planning region: All

Description

Provision of hot lunch meal to persons in need living in Brezovo Municipality, from the following target groups: 
-	individuals living alone and families receiving minimum pensions for: old age; disability; survivors' pensions; pensions unrelated to work; persons with no income or relatives to take care of them, proved by the Social Assistance Directorate (SAD).
During the implementation of the project, all necessary measures will be taken to avoid double funding and duplication of activities. The key target groups of beneficiaries of the project will be selected with the administrative capacity of the municipality, based on a preliminary determined selection method provided by SAD – Rakovski. The implementation of the following two activities of the project – purchase of food and provision of hot lunch meal - will be delegated to contractors in accordance with the Public Procurement Act. 
Pre-cooked meals will be provided in three ways: 
- at the contractor’s facilities – for the inhabitants of the town of Brezovo; 
- municipal delivery – for the residents of the municipal villages;
- home delivery – for people with disabilities. 	
Hot lunch meals will be prepared under the direct control of the Municipality of Brezovo and in compliance with the requirements for food safety, national standards and nutrition norms, as well as with the requirements for a balanced diet.
It is envisaged that a warm lunch will be launched from 01.11.2016. 70 users will be covered from all the settlements on the territory of the municipality., 80 from 01.05.2017 The implementation of the project lasts 38 months
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Определяне на целевите групи: Основната целева група за предоставяне на топъл обяд по проекта ще включва 80 потребители, като 10 от тях ще бъдат включени от 01.05.2017 г е следната: 1. лица, с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от съответната дирекция "Социално подпомагане"; 2. самотно живеещи лица и семейства, които не могат да се издържат чрез имуществото си или от труда си и получават пенсии в минимални размери - за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии, несвързани с трудова дейност; При определяне на целевите групи сме се съобразили с Наредба № РД-07-1 от 04.04.2016 г. за реда и условията за определяне на целевите групи по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане, съфинансирана от Фонда за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица. При кандидатстването с проекта сме направили предварително проучване и ни бяха предоставени списъци от Дирекция "Социално подпомагане". За нераздадения топъл обяд се предвижда същия да се ползва от допълнителна целева група от 10 потребителя, която ще включва: 1. Лица и семейства, подпомагани по Наредба № РД 07-5 от 2008 г. за условията и реда за отпускане на целеви помощи за отопление, за отоплителния сезон, предхождащ предоставянето на помощта. 2. лица и семейства, инцидентно пострадали от бедствия и аварии при форсмажорни обстоятелства, подпомогнати с еднократна помощ по реда на чл. 16 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане /ППЗСП/, въз основа на установеното индивидуално ниво на материално лишение. В целевите групи за предоставяне на топъл обяд ще бъдат включени всички, живущи на територията на община Брезово, отговарящи на критериите и съгласно Наредба № РД-07-01/04.04.2016 г. Със заповед на кмета на общината ще бъде сформирана комисия, която ще разгледа подадените заявления на желаещите кандидат-потребители и въз основа на механизъм за подбор ще бъдат разгледани и класирани. Списък на класираните ще бъде представен на общодостъпно място в сградата на общината. Предвижда се топъл обяд да се предоставя на 70 души до 30.04.2017; От 01.05.2017 г - 80 бр потребители. Некласираните кандидат-потребители образуват списък на допълнителна целева група. В хода на реализирани на проекта подадените нови заявления от кандидат-потребители ще бъдат включени в списъка на допълнителната целева група. В случай, че някой от класираните потребители по една или друга причина не е в състояние да продължи участието си в проекта, комисията за определяне на бенефициентите провежда свое заседание и взема решение кое лице от списъка на допълнителната група да заеме освободеното място и да получава топлия обяд. С тази дейност се цели определяне на основните бенефициенти, на които да бъде предоставен топъл обяд с цел задоволяване на основни жизнени нужди и преодоляване на бедността на територията на община Брезово. 0.00 0.00
Закупуване на хранителни продукти от трапезария 1: Закупуването на хранителни продукти и предоставянето на топъл обяд ще бъде изпълнявано чрез собствен ресурс, като ще се ползва базата на Домашен социален патронаж, с обособен комплекс, включващ Рехабилитационен център и Кухненски блок за нуждите на Домашния социален патронаж. Обектът е общинска собственост, съгласно съставени Актове за общинска собственост № 204/1998 г. и № 220/1998 г. Обядът ще се приготвя в тази база, намираща се в гр. Брезово, ул. „Георги Димитров” № 25. Оборудвана е с хладилници, фризери, печки, обособени са складови помещения, и помещения за заготовка на храните. Разполагаме с необходимите човешки ресурси – готвач, помощник-готвач, работници кухня/ те и разнасят храната/ и шофьори. Кухненският блок на Домашния социален патронаж е регистриран в Областна дирекция по безопасност на храните гр. Пловдив на основание чл. 12, ал.2, ал. 9 и ал. 10 от Закона за храните, съгласно удостоверение № 02340/22.02.2012 г. Храната ежедневно/ в работни дни/ ще се транспортира с наличните три автомобила за разнос, като това ще се извършва по график по населени места в определени часове. Общината разполага с три товарни автомобила „ДАЧИЯ – ДОКЕР”, регистрирани в Областна дирекция по безопасност на храните гр. Пловдив с разрешение да превозват готова за консумация храна. Готовата храна ще се доставя до населените места от общината и ще се раздава в обособени в кметствата пунктове, които не са отделни трапезарии. Общината има възможност и ще осигури доставянето на топъл обяд до домовете на крайни потребители със затруднения в придвижването или на място/на улицата при бездомни и скитащи лица на територията на всички населени места от общината. За гарантиране изискванията на Оперативната програма за осигуряване на безопасност на храните и производствените процеси, топлият обяд ще се приготвя ежедневно, без да се допуска застояване на храна. Доставянето до потребителите ще се извършва в пластмасови кутии /за еднократна употреба/, а хляба ще бъде поставен в найлонова торбичка. Седмичното меню ще е разнообразно, и ще се изпълнява по рецепти от Сборник за заведенията за обществено хранене. При необходимост ще се осигурява диетично меню за нуждаещите се. Ще се води регистър на алергените. В общината е разработен и утвърден НАССР план за производство на кулинарна продукция. Прогнозно, въз основа на налична информация е определен капацитет от 46 души х 125 р. дни х 2,30 лв от основната целева група за трапезария 1, които да се възползват от Операция топъл обяд. Общата стойност на дейността топъл обяд за трапезария 1 ще бъде лв. Разходи до 30.04.2017 г - 11 214,15 лв 2. Разходи след 01.05.2017 г м. май 2017 -20 дни; -м юни 2017 г - 22 дни; - м. юли 2017 г- 21 дни; - м. август 2017 г- 23 дни; - м. септеври 2017 г- 19 дни; - м. октомври 2017 г - 22 дни - м- ноември 2017 г - 22 дни; - м. декември 2017 -18 работни дни 2018 тг - 249 работни дни 2019 г - 249 работин дни 80 потребители , считано от 01.09.2018 р. дни х 2,50 лв. от основната целева група за трапезария 1, които да се възползват от Операция топъл обяд. Общата стойност на дейността топъл обяд за трапезария 1 - 104 375,00 лв лв. + разходи до 30.04.2017 г в размер на 111 214,15 лв Общо за Трапезария 1 - 115589,15 лв Съгласно приложена от партньорската организация декларация Приложение IIа – изпълнението е черз собствен ресурс, уникале номер на обществената поръчка в РОП – 866552, и № на договори с избрани изпълнители - № 135/07.11.2018г.- № 138/08.11.2018г. 137/08.11.2018г. , 136/08.11.2018г., № 141/13.11.2018г. 142/16.11.2018г. 115 304.15 95 427.50
Осигуряване на топъл обяд на бенефициенти: Реализацията на проекта „Осигуряване на топъл обяд в община Брезово” ще се осъществи в кухнята на Домашен социален патронаж гр. Брезово, находящ се в гр. Брезово, бул. „Георги Димитров” № 25. Сградата е обособен Социален комплекс, включващ Рехабилитационне център и кухненски блок за нуждите на Домашен социален патронаж. Обектът е общинска собственост, съгласно съставени Актове за общинска собственост № 204/1998 г. и № 220/1998 г. Обядът ще се приготвя в тази база, намираща се в гр. Брезово, ул. „Георги Димитров” № 25. Оборудвана е с хладилници, фризери, печки, обособени са складови помещения, и помещения за заготовка на храните. Разполагаме с необходимите човешки ресурси – готвач, помощник-готвач, работници кухня/ те и разнасят храната/ и шофьори. Кухненският блок на Домашния социален патронаж е регистриран в Областна дирекция по безопасност на храните гр. Пловдив на основание чл. 12, ал.2, ал. 9 и ал. 10 от Закона за храните, съгласно удостоверение № 02340/22.02.2012 г. Храната ежедневно/ в работни дни/ ще се транспортира с наличните три автомобила за разнос, като това ще се извършва по график по населени места в определени часове. Общината разполага с три товарни автомобила „ДАЧИЯ – ДОКЕР”, регистрирани в Областна дирекция по безопасност на храните гр. Пловдив с разрешение да превозват готова за консумация храна. Готовата храна ще се доставя до населените места от общината и ще се раздава в обособени в кметствата пунктове, които не са отделни трапезарии. Общината има възможност и ще осигури доставянето на топъл обяд до домовете на крайни потребители със затруднения в придвижването или на място/на улицата при бездомни и скитащи лица на територията на всички населени места от общината Стойността на разходите за транспорт и съхранение е 6 837,66лв., което е 5 % от разходите за закупуване на хранителните продукти. 6 823.41 37 802.12
Предоставяне на съпътстващи мерки: Съпътстващи мерки - провеждане на беседи и консултации за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, и установяване на конкретни нужди и проблеми на представителите на целевите групи, предоставяните социални услуги с цел по-добра информираност на заинтересованите от тези услуги лица. Предоставянето на съпътстващите мерки ще бъде проследявано по време на изпълнение на целия договор. При реализирането на съпътстващите мерки ще бъдат ангажирани лица, които имат опит в изпълнение на различни социални дейности, както и при изпълнение на проекти със социална насоченост по оперативни и национални програми. Община Брезово ще използва различни форми и начини за документиране на реално реализираните съпътстващи мерки като: - документи, удостоверяващи информирането на целевите групи за други услуги на територията на общината и проучване на потребностите на бенефициентите от нови социални услуги /протоколи, доклади от проведени консултации, снимков материал и др. релевантна информация/; - Документи, удостоверяващи дейности с цел намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин, като например консултиране, изготвяне на информационни материали за основни социални права, насочване към други услуги, за индивидуално и групово консултиране за управление на семейния бюджет, за изготвяне на насоки за балансиран режим на хранене и др. - протоколи/доклади от консултациите, списъци с подписи от груповите консултации, снимков материал, брошури, листовки, диплянки и др. релевантни документи. Община Брезово ще съхранява всички разходооправдателни документи за направените административни разходи и разходи за съпътстващи мерки и да ги предоставя в случай на поискване при проверки от УО и други контролни и одитиращи институции. Дейностите ще бъдат извършвани от следните лица: Директор дирекция "Обща администрация"; - медицинско лице, обслужващо детските градини и училищата. Консултациите ще бъдат провеждани - ежемесечно и при необходимост, а тематичните беседи - веднъж за срока на проекта. Предоставянето на съпътстващите мерки ще бъде проследявано по време на изпълнение на целия договор. Стойността на административните разходи е 6 837,66 лв. , което е 5 % от разходите за закупуване на хранителните продукти. 6 823.41 6 005.15
Закупуване на хранителни продукти от трапезария 2: Предвидено е закупуването на хранителни продукти и предоставянето на топъл обяд да бъде възложено на "1-Комплексен домашен патронаж", с който има сключен договор за предоставяне на услугата, съгласно Закона за обществените поръчки. С цел осигуряване на прозрачен начин за закупуване и предоставяне на топъл обяд, се предвижда изпълнителят да придружава ежемесечната си фактура с подробна калкулационна ведомост и съответните разходооправдателни документи. Един храноден ще е на стойност 2,30 лв. Топлият обяд ще се състои от супа, основно ястие и хляб /при реализирани икономии може да се предоставя и десерт, като не се променя броя на дните и бенефициентите, ползващи услугата. Трапезария 2 ще предоставя топъл обяд в следните населени места - Борец, с. Пъдарско, с. Стрелци, с. Сърнегор, с. Върбен, с. Дрангово, с. Златосел и с. Отец Кирилово. В началото на всяка седмица изпълнителят ще предоставя подробно меню, съобразено с изискванията на националното законодателство. Предвидено е дейността да стартира на 01.11.2016 г.- приключва на 30.04.2017 г. Разходи до 30.04.2017 г- 125 р. дни х 24 потребители по 2,30 лв -6900 лв. - м. ноември - 22 работни дни; - м. декември - 21 работни дни;; 2017 г. - -м. януари - 22 работни дни; - м. февруари - 20 работни дни; - м. март - 22 работни дни; - м. април - 18 работни дни. Прогнозно, въз основа на налична информация е определен капацитет от 24 души от основната целева група за трапезария 2, които да се възползват от Операция топъл обяд. Общата стойност на дейността топъл обяд за трапезария 2 ще бъде 6900 лв. Във връзка с реализирани икономии в размер на 1300 лв / по-късно стартиране на СУ и непълен капацитет- сумата възлиза на 5 599,05 лв до 30.04.2017 г 2. Разходи след 01.05.2017 г - Общо за Трапезария 2 - /разходи до 30.04.2018 г - възлизат на 5599,05 + разходи след 01.05.2017 г 15565,00 . ОБщо за Трапезария 2 -21 164,05 Съгласно приложена от партньорската организация декларация Приложение IIа – проведен избор на изпълнител по ЗОП с Уникален номер на обществената поръчка в РОП – 9070470, и № на договори с избрани изпълнители - Договор №149 и №150 от 06.12.2017г. 21 164.05 11 382.50

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).