Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 089 TREES
Български

Programme: Local Development, Poverty Reduction and Enhanced Inclusion of Vulnerable Groups

Planning region: All

Description

The current project proposal “Introduction of energy efficiency measures in buildings of the educational infrastructure of Botevgrad” is under priority axis 2 “Support for energy efficiency in support centers in out peripheral areas" of the Operational Programme “Regions in growth”. Within the project energy efficiency measures will be introduced and executed in 3 buildings from the educational infrastructure of Municipality of Botevgrad. The necessary energy saving measures for each building are stated in reports from the energy efficiency audit, accompanied by a valid energy performance certificate made by a licensed for this person. The measures aim to increase the class of energy and reach a larger percentage of energy savings. All three buildings, object of intervention - the building of Professional Mathematic Highschool (PMH) and its gym are in a poor condition, and the building of all-day kindergarten “Detelina" due to its poor condition is not functioning since 2010. For the successful implementation of the project the beneficiary - Municipality of Botevgrad will hold procedures as required by the PPA for selection of contractors for the project activities, will participate with its representatives in the project team and will control the strict implementation of the planned activities. As a result of the implemented project on the territory of the Municipality will be established another full day kindergarten serving the needs of the residents of the town of Botevgrad, and the surrounding area. One of the emblematic buildings of the town of Botevgrad - the building of PMH, with the gym to it will be reconstructed and renovated, meeting the modern requirements. The project for the three buildings provides measures to improve the access of people with disabilities to the buildings.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Провеждане на обществени поръчки за избор на изпълнители, съгласно изискванията на ЗОП: За успешното изпълнение на проектното предложение Бенефициентът – Община Ботевград ще сключи договори с изпълнители за осъществяването на дейностите по проекта. При избора на изпълнители Община Ботевград ще приложи Закона за обществените поръчки и съответните нормативни актове по прилагането му. Ще бъдат проведени пет обществени поръчки с предмет: 1. Изпълнение на инженеринг (проектиране, строителство и авторски надзор) за въвеждане на мерки за ЕЕ в сгради от общинската образователна инфраструктура на гр. Ботевград, две обособени позиции; 2. Изпълнение на оценка на съответствието на инвестиционния проект и строителен надзор за обект „Изпълнение на СМР за въвеждане на мерки за ЕЕ в сгради от общинската образователна инфраструктура на гр. Ботевград”; 3. Избор на административен и помощен персонал за управление на проект „Въвеждане на мерки за енергийна ефективност в сгради от образователната инфраструктура на гр. Ботевград – Професионална математическа гимназия – Акад. Проф. Д-р Асен Златаров, физкултурен салон към нея и филиал „Детелина” към ОДЗ „Иглика” 4. Изпълнение на мерки по информация и публичност по проект „Въвеждане на мерки за енергийна ефективност в сгради от образователната инфраструктура на гр. Ботевград – Професионална математическа гимназия – Акад. Проф. Д-р Асен Златаров, физкултурен салон към нея и филиал „Детелина” към ОДЗ „Иглика”. 5. Изпълнение на финансов одит по проект „Въвеждане на мерки за енергийна ефективност в сгради от образователната инфраструктура на гр. Ботевград – Професионална математическа гимназия – Акад. Проф. Д-р Асен Златаров, физкултурен салон към нея и филиал „Детелина” към ОДЗ „Иглика”. Подготовката и провеждането на всяка конкретна процедура започва с изготвяне на технически спецификации, пълно описание на обекта на поръчката, както и прогнозната стойност на обществената поръчка, определена съгласно разпоредбите на чл. 21 от ЗОП. Прогнозната стойност на обществената поръчка се определя към датата на решението за нейното откриване и включва всички плащания без ДДС към бъдещия изпълнител на поръчката. Юристът от екипа (административен и помощен персонал) определя вида на процедурата съгласно ЗОП и изготвя документацията за участие, обявлението за обществената поръчка, решението за откриване на обществена поръчка и проект на договор. Съгласно чл. 31 от ЗОП документацията за участие има следното задължително съдържание: 1. техническите спецификации; инвестиционните и други проекти, когато се изискват за подготовката на офертата; методиката за определяне на комплексната оценка на офертата, когато е приложимо; образци на документи, както и указание за подготовката им; проект на договор. Юристът по проекта ще отговаря и организира своевременното изпращане на документите, в зависимост от вида на процедурата в „Официален вестник” на Европейския съюз, Регистъра на обществените поръчки и качването им в профила на купувача. В случай, че са поискани писмено разяснения по условията на процедурата при спазване на разпоредбата на ЗОП, юристът ще отговаря и организира своевременното им изпращане. След изтичане на крайния срок за получаване на оферти, със заповед възложителят назначава комисия по реда на чл.103 от ЗОП. Действията на комисията се протоколират, като резултатите от работата й ще се отразяват в доклад. В 10-дневен срок от утвърждаване на доклада възложителят ще издаде решение за определяне на изпълнител. Община Ботевград сключва договора в едномесечен срок след влизане в сила на решението за определяне на изпълнител, но не преди изтичане на 14-дневен срок от уведомяването на заинтересованите участници за решението за определяне на изпълнител. 0.00 0.00
Изготвяне на работен проект, изпълнение на СМР и упражняване на авторски надзор за сградата на ПМГ ,,Акад. Проф. Д-р Асен Златаров“ и сградата на физкултурния салон: В рамките на настоящата дейност избраният за изпълнител по договора за инженеринг ще изготви инвестиционен проект, на фаза работен проект за строителство. Работният проект за двете сгради ще бъде изработен въз основа на заданието за проектиране, изготвения доклад от обследване за ЕЕ и технически паспорт на на двете самостоятелно обособени сгради. РП ще включват следните проектни части: части „Архитектура” и „Конструкции”, „ВиК”, „Ел”, „ТОВК”; „ЕЕ”, „ПБ”, „ПБЗ”, „ПУСО”, „Сметна документация”. Частта ЕЕ на инвестиционния проект ще бъде подложена на оценка за съответствие за икономия на енергия и топлосъхранение на инв. проект във фаза РП от физически и юридически лица, които отговарят на изискванията на ЗЕЕ и са вписани в публичния регистър, посочен от същия закон. РП ще бъде съгласуван и одобрен от главния архитект на общината и ще послужи за издаване на разрешение за строеж. Сградата на ПМГ е публична общинска собственост с обща разгъната площ 2186 м2. Въведена в експлоатация през 1947 г. В рамките на настоящата дейност избраният за изпълнител по договора за инженеринг ще изготви инвестиционен проект, на фаза работен проект за строителство. Работният проект за двете сгради ще бъде изработен въз основа на заданието за проектиране, изготвения доклад от обследване за енергийна ефективност и технически паспорт на на двете самостоятелно обособени сгради. Работните проекти ще включват следните проектни части: части „Архитектура” и „Конструкции”, „ВиК”, „Ел”, „ТОВК”; „ЕЕ”, „Пожарна безопасност”, „ПБЗ”, „ПУСО”, „Сметна документация”. Частта енергийна ефективност на инвестиционния проект ще бъде подложена на оценка за съответствие за икономия на енергия и топлосъхранение на инвестиционния проект във фаза РП от физически и юридически лица, които отговарят на изискванията на ЗЕЕ и са вписани в публичния регистър, посочен от същия закон. Работниятпроект ще бъде съгласуван и одобрен от главния архитект на общината и ще послужи за издаване на разрешение за строеж. Сградата на ПМГ е публична общинска собственост с обща разгъната площ 2186 м2. Въведена в експлоатация през 1947 г. В рамките на дейността ще бъдат изпълнени: - всички енергостестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградата в обследването за енергийна ефективност и които водят до клас на енергопотребление „С“: изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване/усилване, предписани като задължителни в техническото обследване на сградата (съгласно Техническия паспорт на сградата, част Б „Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти“, т.2 „Необходими мерки за поддържане на безопасната експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки“); изпълнение на останалите мерки, които са предписани като задължителни в техническото обследане; изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба № 4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания; препоръчителните мерки, предписани в техническото обследване на сградата (съгласно Техническия паспорт на сградата, част Б, т.2). За сградата на физкултурния салон ще бъдат изпълнени: всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни в обследванията за енергийна ефективност и които водят до най –малко клас на енергопотребление ,,С“; задължителните мерки, свързани с конструктивното укрепване на сградата; ще бъдат изпълнени задължителните мерки, свързани с подобрявавне на достъпа за лица с уврежания до сградите, в съответствие с Наредба №4 /2009г.; всички останали мерки, предписани като задължителни в Техническите паспорти, но не са свързани с конструктивно възстановяване/усилване ще бъдат изпълнени от община Ботевград, но ще бъдат финансирани със средства на Бенефициента. 484 012.00 547 892.50
Изготвяне на работен проект, изпълнение на СМР и упражняване на авторски надзор на сградата на филиал „Детелина” към ОДЗ „Иглика” – гр. Ботевград: В рамките на настоящата дейност избраният за изпълнител по договора за инженеринг ще изготви инвестиционен проект, на фаза работен проект за строителство. Работният проект за двете сгради ще бъде изработен въз основа на заданието за проектиране, изготвения доклад от обследване за енергийна ефективност и технически паспорт на на двете самостоятелно обособени сгради. Работните проекти ще включват следните проектни части: части „Архитектура” и „Конструкции”, „ВиК”, „Електрическа”, „ТОВК”; „Енергийна ефективност”, „Пожарна безопасност”, „План по безопасност и здраве”, „План за управление на строителните отпадъци”, „Сметна документация”. Частта енергийна ефективност на инвестиционния проект ще бъде подложена на оценка за съответствие за икономия на енергия и топлосъхранение на инвестиционния проект във фаза работен проект от физически и юридически лица, които отговарят на изискванията на Закона за енергийната ефективност и са вписани в публичния регистър, посочен от същия закон. Работният инвестиционен проект ще бъде съгласуван и одобрен от главния архитект на общината и ще послужи за издаване на разрешение за строеж. Сградата е публична общинска собственост с обща разгъната площ 1554 м2, построена е през 1976г., но от 2010г. не функционира. Сградата не е топлоизолирана. Всички стени са измазани отвътре с варо-пясъчна мазилка, а отвън с цименто-пясъчна мазилка. Хидроизолацията на покрива е компроментирана на места. Бордовете са обрушени, вследствие на което по фасадата се наблюдават течове и компроментирана мазилка. Покривът се нуждае от основен ремонт. Стените и покривът на сградата имат висок коефициент на топлопреминаване. Дограмата е двойна дървена със съединени крила и метална с единично стъкло. Наложително е топлоизолиране за привеждане на коефициента на топлопреминаване към референтна стойност и цялостно подобряване на естетическия облик на сградата. В рамките на дейността ще бъдат извършени: - всички енергостестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградата в обследването за енергийна ефективност и които водят до клас на енергопотребление „С“. - изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване/усилване, предписани като задължителни в техническото обследване на сградата (съгласно Техническия паспорт на сградата, част Б „Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти“, т.2 „Необходими мерки за поддържане на безопасната експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки“); - изпълнение на останалите мерки, които са предписани като задължителни в техническото обследане; - изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба № 4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания. - препоръчителните мерки, предписани в техническото обследване на сградата (съгласно Техническия паспорт на сградата, част Б „Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти“, т.2 „Необходими мерки за поддържане на безопасната експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки“). 559 440.00 667 208.74
Изготвяне на оценка на съответствието на инвестиционния проект, изпълнение на строителен надзор и въвеждане на обектите в експлоатация: След изготвянето на инвестиционните проекти от изпълнителя на инженеринга избраният изпълнителна строителен надзор и оценка на съответствието ще изготви доклад за оценка на съответствието на инвестиционните проекти, подписан от управителя на фирмата консултант и от всички квалифицирани специалисти, извършили оценката. На базата на този доклад се издава разрешението за строеж от главния архитект на Общината. След влизането в сила на разрешението за строеж консултантът, избран да упражнява строителен надзор, ще състави акт образец 2 и 2а за законосъобразно започване на строежите, с който строителството по сградите може да започне. По време на изпълнението на строително-монтажните работи, строителният надзор, въз основа на писмения договор с възложителя ще: 1. Осъществява контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; 2. Ще спира строежа, когато той не се изпълнява при условията на чл. 224, ал. 1 и чл. 225, ал. 2 и в нарушение на изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ; 3. Осъществява контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; 5. следи за недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; Лицето, упражняващо строителен надзор, подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. След приключване на строително-монтажните работи лицето, упражняващо строителен надзор изготвя окончателен доклад до възложителя. Като част от изпълнението на дейността лицето, което упражнява строителен надзор ще изготви нов технически паспорт на сградата. Техническият паспорт е документ, който включва техническите характеристики на елементите на строежа, свързани с изпълнението на съществените изисквания към строежите по чл. 169, ал. 1 и ал. 3 на ЗУТ, инструкции за експлоатация, обслужване, обследване, поддържане и ремонт и отразява всички извършени строителни и монтажни работи след въвеждането на строежа в експлоатация. Инвеститорският контрол ще се извърши от експерти на Община Ботевград. Основните дейности, които инвеститорския контрол изпълнява са свързани с: • предотвратяване на излишни разходи • контрол върху качеството на строително-ремонтните работи и влаганите материали • контрол върху качеството и количеството на вложените материали • контрол върху оферти и актове • контрол и проверка на комплектността на проектната, конструктивната и архитектурна документация, свързана с изпълнението на строителните работи • контрол за изпълнението на проектната документация. • Изготвяне на линейни графици за строителния процес и контрол за тяхното изпълнение. осъществяване на организационни връзки и взаимоотношения с органите на строителния надзор, строителните техници на обекта, както и с ръководители от други специалности. 42 253.08 48 000.00
Управление на проекта: Управлението на проект „Въвеждане на мерки за енергийна ефективност в сгради от образователната инфраструктура на гр. Ботевград – Професионална математическа гимназия – Акад. Проф. Д-р Асен Златаров, физкултурен салон към нея и филиал „Детелина” към ОДЗ „Иглика” ще се извършва от екип по проекта, воден от Ръководител проект – служител на Община Ботевград. Ръководителят на проекта, ще следи за цялостното изпълнение на дейностите по проекта и ще координира и контролира работата на останалите членове от екипа по проекта. Ръководителят ще бъде подпомаган от счетоводител, служител на общината (технически и финансов персонал), който ще отразява разходите в счетоводството на общината и ще следи за правилното разходване на средствата по програмата. Екипът на общината ще бъде подпомаган от външен/и експерти (административен и помощен персонал, вкл. юрист), които ще подпомагат екипът по проекта в подготовката обществените поръчки и изготвянето на задължителната информация до УО на Оперативна програма „Региони в растеж”. Външните експерти ще бъдат избрани след спазване на необходимите нормативни изисквания съгласно закона за обществени поръчки. Екипът по проекта при необходимост ще организира регулярни срещи с избраните изпълнители по проекта и ще извършва посещения на място на строителния обект. Екипът ще контролира дейността на избраните изпълнители и регулярно ще информира ръководството на общината за напредъка по изпълнението на проекта. Екипът по проекта ще изготвя междинен технически отчет и междинен финансов отчет на базата на реално извършените и платени от разходи и при необходимост ще изготвя и искане за възстановяване на средства за междинни плащания до УПРАВЛЯВАЩИЯ ОРГАН, съгласно исканията за плащане през ИСУН 2020 или на опростени възможности за финансиране, съгласно чл.67, параграф 1, първа алинея, букви б) , в) и г) на Регламент (ЕС) №1303/2013. Екипът по проекта ще изготви и окончателен технически отчет и финансов отчет по проекта до УПРАВЛЯВАЩИЯ ОРГАН, съгласно исканията за плащане през ИСУН 2020 или на опростени възможности за финансиране, съгласно чл.67, параграф 1, първа алинея, букви б) , в) и г) на Регламент (ЕС) №1303/2013. 22 598.25 21 018.17
Изпълнение на дейности за информация и публичност по проект „Въвеждане на мерки за енергийна ефективност в сгради от образователната инфраструктура на гр. Ботевград“: За постигане на максимален публичен ефект от направената инвестиция ще се организира и информационна кампания. Бенефициентът е без подходящо оборудване и умения за производство на тези материали. По тази причина ще бъде ангажиран външен изпълнител, избран съгласно изискванията на ЗОП, за предпечатна подготовка, дизайн и печат. При всички мерки за информация и комуникация, които ще се предприемат изрично трябва да се указва, че финансирането е от фондовете на Европейския съюз чрез поставяне на емблемата на ЕС, упоменаване на фонда по проекта, както и общото лого на програмен период 2014-2020 г. През време на осъществяване на проекта община Ботевград ще информира обществеността за получената от фонда покрепа, като в сайта на общината задължително включва информация относно описание на проекта, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа на ЕС. Информационната кампания ще се разгърне по следните основни линии: визуализация; информационни събития ще бъдат проведени задължителните начална пресконференция (1бр.), и заключителна пресконференция (1 бр.) - по 20 участника на всяка. На откриването и приключването на проекта ще бъдат поканени представители на местната власт, учители, преподаатели, педагози, представители на културната общественост, медии. На подходящо място при откриването следва да бъде поставен информационен банер/транспарант с информация по проекта. Следва да бъдат поставени и знамената на ЕС и РБългария.; В интернет сайта на Общината ще има и секция „За проекта“, където регулярно ще се качва информация за хода на проекта. Интернет страницата ще е полезна като място за справка и информационно средство, както и за тези, които ще присъстват на събитията, така и за медиите и всички заинтересовани страни; информационни материали - поставяне и демонтаж на временни табели (3 бр.) на строителните площадки за времето, през което се извършва тяхната реконструкцията; Изработване и монтаж на постоянни табели (3 бр.) – не по-късно от 3 месеца след приключване на проекта община Ботевград поставя билборд с големи размери на видимо за обществеността място. Като информация на билборда се посочва наименованието и основното предназначение на проекта. Информационни и комуникационни материали (в брой): в рамките на проекта ще бъдат изработени следните материали – Плакати с информация за проекта – (100 бр.); Тениски - 100 бр.; шапки - 100 бр. След приключване на проекта следва да се изготви кратък репортаж – максимум 3 минути за реализацията на проекта, който да се излъчи в местна и национална телевизия. Всички предприети мерки по отношение на информация и публичност следва да са в съответствие с Единния наръчник на бенефициета за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. 9 855.00 13 233.24
Изпълнение на финансов одит по проект „Въвеждане на мерки за енергийна ефективност в сгради от образователната инфраструктура на гр. Ботевград“: Съгласно изискванията на програмата Община Ботевград ще наеме външен експерт счетоводител за извършване на финансов одит съгласно изискванията на програмата и закона за независимия финансов одит. Одиторът изготвя Доклад за фактически констатации по примерен образец на програмата. Докладът включва минимум следното съдържание: 1. Дата на издаване на доклада. 2. Пореден номер на доклада. 3. Номер на искане за плащане, за което се отнася докладът. 4. Оперативна програма, по която се финансира проектът. 5. Наименование на проверявания проект. 6. Източници и размер на финансиране на проекта. 7. Период, в който е извършена окончателната проверка. 8. Одитор/одиторски екип, извършил ангажимента. Общо описание на: 9. Целите на ангажимента. 10. Обхват, цели и обекти на проверката. 11. Таблица с всички констатации и препоръки във връзка с тях, групирани по същественост. 12. Подробна рекапитулация на отчетените допустими разходи по проекта и исканата от бенефициента сума. 13. Сключен договор за услуга № ....от г. след проведена процедура за избор на изпълнител (посочва се вида на процедурата и нейния предмет) или Годишен план на Звеното за вътрешен одит/Заповед за възлагане от ръководителя на организацията. 14. Цитиране на стандартите, по които е извършен ангажиментът. 10 000.00 11 400.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).